Lisa Worner

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Humax groen scherm

Beste Ziggo,

Ik heb een Sony Bravia tv, niet de nieuwste maar hij doet het prima. Sinds een paar maanden ben ik van Tele2 overgestapt naar Ziggo. Ik heb steeds vaker kuren met de TV. Op willekeurige momenten springt het scherm op groen en moet ik alles uitzetten en weer opnieuw opstarten, om vervolgens wéér op groen te springen. Dit gebeurd allemaal natúúrlijk tijdens een spannende voetbal wedstrijd, formule 1 of de finale wielrennen. Iets wat je niet wil missen.
Met Tele 2 heb ik deze problemen nooit gehad. Het is ook puur willekeurig dat het scherm op groen springt. Ik heb verschillende kabels en hdmi poorten al geprobeerd.

Wat kan ik er nog verder aan doen? Hebben jullie een oplossing?

Vriendelijke groeten,
Lisa
2 Reacties 2
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Hi en welkom Lisa Worner,

Probeer de videoinstellingen eens aan te passen:
Menu > Instellingen > Voorkeuren > Video.
Probeer hier de optie RGB of YcbCr 🙂
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
AlexHelpt wrote:
Hi en welkom Lisa Worner,

Probeer de videoinstellingen eens aan te passen:
Menu > Instellingen > Voorkeuren > Video.
Probeer hier de optie RGB of YcbCr 🙂

Kan niet met een Humax... RGB kan uiteraard wel, maar dan alleen met scart. Bij HDMI zijn er geen mogelijkheden tot instelling buiten de resolutie om.

Om welke Humax gaat het Lisa Worner ? Groen beeld betekent een HDMI handshake probleem, en dat kwam eigenlijk het laatst voor bij de Humax 5050c welke daar al jaren terug voor is aangepast. Het zou dus niet meer mogen voorkomen. Maar ook dan kwam het doorgaans alleen bij het opstarten voor.

PS: ik zie dat je de 5200c hebt van Humax, en ik zie een 2e Humax? Maar ik zie niet welke, en om welke het nu gaat aangaande het groene beeld.

Uitgelicht topic