1
Vraag
2
Reacties
Maathijs

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Humax geeft foutmelding RA

Goedenavond allen,

mijn Humax starten wij vanavond op voor een lekker avondje televisie kijken echter kregen wij de foutmelding DL (knipperend) daarna ging dat over in RA (niet knipperend) dus ik heb voor 15 min het stroom ervaf gehaald.

Net weer opgestart en kregen weer RA te zien. De televisie startte daarna wel op echter doet de afstandbediening het nu niet. De televisie wel.

wat is de oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Maathijs

Als de Humax nog in de energiespaarstand staat is het normaal dat deze met geheel schone software opstart en dus DL, RA etc. laat zien. Dat zijn dus geen foutmeldingen. Het zijn simpelweg de stappen welke de Humax dan doorloopt. Pas als en van de meldingen blijft staan is er een probleem. Maar als je meteen de spanning eraf haalt als je RA ziet, is dat niet de bedoeling. Soms kan de Humax echter vastlopen in het opstartscherm (software) en dat komt voor bij een probleem van de Humax, en soms als er gebruik word gemaakt van een HDMI switch.

Haal je de Humax echter uit de energiespaarstand, start de Humax meteen op, zonder alle meldingen, maar zal dan steeds in dezelfde software opstarten. Daarom is het ook goed de Humax dan eens 'fris' op te starten, dus even de gehele opstartcyclus te laten doorlopen. Nog beter is het af het toe een fabrieksreset uit te voeren.

Nu schreef je echter later dat de Tv nu wel opstartte, maar ik neem aan dat je daarmee de Humax bedoelt?

Zo ja, voer dan eens een uitgebreide reset uit van de Humax en formatteer daarbij ook meteen de harde schijf. Let op!! Opnames en alles dat verder op de schijf aanwezig is, gaat dan wel verloren. Maar een opstart issue kan ook voortkomen uit de harde schijf.

Maar uiteraard moet de Humax dan wel eerst weer op de afstandsbediening reageren. Zoals al aangegeven, dien je eerst even op de PVR toets van de afstandsbediening te drukken, zodat deze oplicht. Let op dat het PVR lampje niet knippert als je de Humax bediend. Doet deze dat wel, vervang dan de batterijen. Reageert de Humax dan nog niet, druk dan op de 0 van de afstandsbediening en houd deze vast, en druk meteen daarna op de OKE toets. Nu kom je een spciaal menu met een modus. Normaal staat de Humax op modus 1. Soms komen door een fout de modi van ontvanger en afstandbediening niet meer met elkaar overeen. Dat kun je zo weer aanpassen.

Werk dat weer, de dan het volgende:

-Haal de spanning van de Humax
-Neem alle kabels los
-Sluit na 20 minuten alles weer aan
-Start de Humax op
-Voer meteen nadat de Humax is opgestart een fabrieksreset uit waarbij je meteen de harde schijf formatteert.
-Installeer het apparaat opnieuw.
-Formatteer daarna nogmaals de harde schijf.

Daarna dien je alles weer correct en naar naar wens in te stellen.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Knopje PVR al een keer ingedrukt? en om welke humax type gaat het?

Teun.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Een RA melding heeft te maken met een fout in de hardware/cq software. staat mij mij. Een fabriek herstel, zou kunnen helpen... Zet de humax eens NIET op de eco stand, mocht dit zo zijn ingesteld...bij de eco stand zie je de RA melding vluchtig , maar de humax start dan wel op bij geen problemen. Wie weet helpt dit. Maar nogmaals het staat mij bij en weet het niet zeker meer. Willem-A heeft vast meer kennis in deze.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Oeps als RA verschijnt kan je ook niets doen toch? Willem-A :wink:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Maathijs

Als de Humax nog in de energiespaarstand staat is het normaal dat deze met geheel schone software opstart en dus DL, RA etc. laat zien. Dat zijn dus geen foutmeldingen. Het zijn simpelweg de stappen welke de Humax dan doorloopt. Pas als en van de meldingen blijft staan is er een probleem. Maar als je meteen de spanning eraf haalt als je RA ziet, is dat niet de bedoeling. Soms kan de Humax echter vastlopen in het opstartscherm (software) en dat komt voor bij een probleem van de Humax, en soms als er gebruik word gemaakt van een HDMI switch.

Haal je de Humax echter uit de energiespaarstand, start de Humax meteen op, zonder alle meldingen, maar zal dan steeds in dezelfde software opstarten. Daarom is het ook goed de Humax dan eens 'fris' op te starten, dus even de gehele opstartcyclus te laten doorlopen. Nog beter is het af het toe een fabrieksreset uit te voeren.

Nu schreef je echter later dat de Tv nu wel opstartte, maar ik neem aan dat je daarmee de Humax bedoelt?

Zo ja, voer dan eens een uitgebreide reset uit van de Humax en formatteer daarbij ook meteen de harde schijf. Let op!! Opnames en alles dat verder op de schijf aanwezig is, gaat dan wel verloren. Maar een opstart issue kan ook voortkomen uit de harde schijf.

Maar uiteraard moet de Humax dan wel eerst weer op de afstandsbediening reageren. Zoals al aangegeven, dien je eerst even op de PVR toets van de afstandsbediening te drukken, zodat deze oplicht. Let op dat het PVR lampje niet knippert als je de Humax bediend. Doet deze dat wel, vervang dan de batterijen. Reageert de Humax dan nog niet, druk dan op de 0 van de afstandsbediening en houd deze vast, en druk meteen daarna op de OKE toets. Nu kom je een spciaal menu met een modus. Normaal staat de Humax op modus 1. Soms komen door een fout de modi van ontvanger en afstandbediening niet meer met elkaar overeen. Dat kun je zo weer aanpassen.

Werk dat weer, de dan het volgende:

-Haal de spanning van de Humax
-Neem alle kabels los
-Sluit na 20 minuten alles weer aan
-Start de Humax op
-Voer meteen nadat de Humax is opgestart een fabrieksreset uit waarbij je meteen de harde schijf formatteert.
-Installeer het apparaat opnieuw.
-Formatteer daarna nogmaals de harde schijf.

Daarna dien je alles weer correct en naar naar wens in te stellen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
robbo wrote:
Oeps als RA verschijnt kan je ook niets doen toch? Willem-A :wink:


Wat zal ik nou eens zeggen... Hahaha :wink:

Maar hij deed het later weer? Dacht ik te lezen... Of gaat dat echt over de Tv?

Als een Humax in RA blijft hangen kan het volgende werken:

-Spanning geheel van het apparaat halen voor een langere periode
-Eventuele HDMI switch er even tussenuit nemen (niet doen als de apparaten ingeschakeld staan!!)
-De HDMI kabel even los nemen en, indien mogelijk, even met scart werken. Daarna de stappen volgen zoals hierboven.
Maathijs
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt Willem-A voor de snelle reacties! hij doet het weer goed 🙂
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Kijk dat zijn weer goede berichten. Willem bedankt weer. Pluimpje van mij.

Teun
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Maathijs, heel graag gedaan en mooi dat het weer voor elkaar is. Houd het wel even in de gaten, maar doorgaans gaat het prima na een dergelijke ingreep.

En ook voor Teun en robbo , graag gedaan.

Veel kijkplezier maar weer.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Maathijs veel kijk plezier maar weer!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic