Beantwoord

Humax 5400 C en de E48-32 melding op NPO 1

• 12 december 2018
  • 64 Reacties
  • 1516x Bekeken

Toon eerste bericht

64 Reacties

Badge
Dit krijg ik te zien:

Reputatie 6
Oké. De signaalsterkte op het modem is ongeveer 8 dBmV.

Ter controle/aanvulling nog wat vragen:
  1. Jouw modem is via een standaard coaxkabel van ongeveer een meter nog steeds direct verbonden met de 0 dB uitgang van de FRA-752X. Er zit verder geen splitter of ander coax component zoals een einddoos in deze verbinding tussen modem en FRA-752X. Klopt dat?
  2. De FRA-752X is met een standaard coax kabel van ongeveer een meter direct verbonden met het AOP van Ziggo. Er zit verder geen splitter of andere coaxcomponent in die verbinding tussen FRA-752X en het AOP. Klopt dat?
  3. De Humax is nog steeds via een standaard coaxkabel verbonden met de + 2 dB uitgang (signaalsterkte van deze uitgang is dus ongeveer 10 dBmV) van de FRA-752X. Klopt dat?
  4. Zitten er nog andere coax componenten in de verbinding tussen FRA-752X en de Humax zoals splitters en/of einddozen?
  5. Hoe lang is de kabel tussen de radio en de FRA-752X en zit deze nog steeds aangesloten op de + 8 dB uitgang (signaalsterkte van deze uitgang is dus ongeveer 16 dBmV) van de FRA-752X?
  6. Zitten er nog andere coax componenten in de verbinding tussen FRA-752X en de radio zoals splitters en/of einddozen?
Badge
Oké. De signaalsterkte op het modem is ongeveer 8 dBmV. == Is dat een goede waarde?
Ter controle/aanvulling nog wat vragen:
  1. Jouw modem is via een standaard coaxkabel van ongeveer een meter nog steeds direct verbonden met de 0 dB uitgang van de FRA-752X. Er zit verder geen splitter of ander coax component zoals een einddoos in deze verbinding tussen modem en FRA-752X. Klopt dat? == Coaxkabel van FRA naar Connectbox is iets langer denk ik. misschien 1,5 meter. Die verbinding is direct; er zit verder niets tussen.
  2. De FRA-752X is met een standaard coax kabel van ongeveer een meter direct verbonden met het AOP van Ziggo. Er zit verder geen splitter of andere coaxcomponent in die verbinding tussen FRA-752X en het AOP. Klopt dat? == Dat klopt.
  3. De Humax is nog steeds via een standaard coaxkabel verbonden met de + 2 dB uitgang (signaalsterkte van deze uitgang is dus ongeveer 10 dBmV) van de FRA-752X. Klopt dat? == Dat klopt.
  4. Zitten er nog andere coax componenten in de verbinding tussen FRA-752X en de Humax zoals splitters en/of einddozen? == Nee.
  5. Hoe lang is de kabel tussen de radio en de FRA-752X en zit deze nog steeds aangesloten op de + 8 dB uitgang (signaalsterkte van deze uitgang is dus ongeveer 16 dBmV) van de FRA-752X? == Een meter of twee.
  6. Zitten er nog andere coax componenten in de verbinding tussen FRA-752X en de radio zoals splitters en/of einddozen? == Nee

Veel dank!
Reputatie 6
Op basis van je antwoorden trek ik de conclusie dat je AOP zich in de buurt van het modem, de Humax en de radio bevindt. Aangezien de meting is gedaan via de onversterkte uitgang (0 dB) van de FRA-765X kunnen we er gezien de korte coaxkabel lengtes ook vanuit gaan dat de signaalsterkte op het AOP min of meer gelijk is aan die gemeten 8 dBmV. Dat is een prima uitgangspunt en gezien de korte afstanden is de FRA-752X eigenlijk niet nodig. Sterker nog de radio krijgt met zo'n 16 dBmV een behoorlijk sterk signaal te verwerken en gezien hetgeen je zelf al op de Humax site had gevonden is die 10 dBmV misschien ook wel een wat te sterk signaal.

Aangezien je zelf al aangaf dat het eigenlijk niet zinvol is om de TV nog langer op de coax kabel aangesloten te laten heb je in feite voldoende aan een oplossing waarbij je een aansluiting hebt voor het modem, de Humax en de radio. Daarvoor zou je bijvoorbeeld een Braun Telecom POA-3IEC-NL opdruk splitter kunnen gebruik die je rechtstreeks in de uitgang van de AOP steekt. Deze splitter heeft een F-type connector data uitgang (DATA uitgang) voor het modem en normale IEC-type aansluitingen voor de radio (FM uitgang) en de Humax (TV uitgang). De DATA en TV uitgang hebben een demping van ongeveer 4.6 dB zodat het modem en Humax een ingangssignaalsterkte krijgen van ongeveer 3.4 dBmV. De demping op de FM uitgang is ongeveer 2 dB waardoor de radio een ingangsignaalsterkte van ongeveer 6 dBmV zal krijgen. Bij digitale kanalen voor modems en digitale RTV ontvangers is 0 dBmV de typische signaal sterkte, dus met 3.4 dBmV heb je zonder FRA-752X versterker zelfs een nog wat hogere signaalsterkte.

Nadeel van de POA-3IEC-NL is dat je daar op de FM uitgang geen F-type connector op kan schroeven, maar een normale IEC-connector nodig hebt. Mogelijk zal je daarom de coaxkabel tussen POA-3IEC-NL en de radio moeten aanpassen. Er is ook nog een POA-03-UPC met drie gelijke IEC-type connectoren. Deze heeft echter een hogere demping van 6 dB i.p.v. 4.6 dB bij de POA-3IEC-NL.

Er zijn ook nog constructies denkbaar met diverse goedgekeurde tweewegsplitters. Die hebben over het algemeen een gelijke demping van tussen de 3.6 en 4 dB per uitgang. Voor de eerste tweewegsplitter neem je dan een opdruk splitter die je rechtstreeks aansluit op het AOP. Op de ene uitgang sluit je het modem aan waardoor deze een ingangssignaalsterkte van ongeveer 4 tot 4.4 dBmV krijgt en op de andere uitgang zou je een tweede tweewegsplitter kunnen aansluiten waarop je dan de Humax en de radio aansluit. Op de Humax en radio houd je dan ongeveer een signaalsterkte van 0 dBmV over. Let er wel op dat de gebruikte splitters het frequentiegebied van 5 - 2000 MHz ondersteunen om DOCSIS 3.1 voorbereid te zijn en uiteraard goed afgeschermd zijn tegen 4G interferentie.
Badge
Wow. Dank je wel @ArChie.DVB voor je uitvoerig geformuleerde antwoord. Hier kan ik iets mee op het moment ik met de POA 3 aan de slag ga.

Veel dank. Hulde !
Badge
Te vroeg gejuicht?

De hele dag geen storing op NPO1 en NPO2. Tot 17:15 uur. Toen kwam er elke 10 seconden een paar seconden lang, een E48-32 storing. Het gebeurde ook op NPO 2 en 3. Niet op RTL4 en Veronica volgens mij. Ik heb de Humax 5400 C aan de achterkant uitgezet en daarna weer aangezet. Het gaat weer goed vanaf dat moment. Maar waarom?

De veranderingen van gisteren hebben niet het gewenste resultaat gehad. Nu gaan we over tot de volgende set van maatregelen. Dat zal waarschijnlijk zijn het verminderen van de sterkte van het ingangssignaal (nu 87%) op de Humax en het verwijderen van de FRA 752x. Hier kan de POA 3 een rol spelen.

Het vervelende is wel dat niet bekend is wanneer de storing op zal treden, als ie al optreedt. Het is telkens afwachten.
Reputatie 7
Badge +18
Ik onthoud me van verder commentaar, maar ik denk dat al de berekeningen wat te ver gaan. Natuurlijk is het interessant, maar voor de meesten, de gemiddelde vraagstellers zal het veel te ingewikkeld zijn. Die willen eenvoudigweg dat het allemaal goed werkt.

Dat gezegd hebbende kan ik de kennis erover zeker waarderen, maar eerder gaf ik al aan dat de sterkte vrij hoog is, maar nog wel aan de goede kant van het spectrum. En ik heb begrepen dat er verder geen problemen zijn, en dan houd ik het liever simpel, zodat iedereen er wat mee kan.

En dus raad ik nogmaals aan de sterkte op de Humax wat omlaag te krijgen, maar je niet vast te bijten in het aantal dB's etc. en dus de Humax simpelweg even rechtstreeks op het AOP aan te sluiten. Wees je ervan bewust dat men als gebruiker alleen zal kijken of alles goed werkt, en wellicht eens de sterkte, kwaliteit en BER controleert, maar daar dan ook alleen vanuit zal gaan.

Men zal echt niet allerlei dingen gaan meten en controleren zoals nu is gedaan. Want dat is simpelweg te moeilijk voor de gemiddelde mens en leid wellicht ook nog niet eens tot de oplossing.

Dat wilde ik even kwijt met de beste bedoelingen.

Kan ik nog helpen, dan hoor ik dat graag.
Badge
Dank je wel @Willem-A en @ArChie.DVB . Ik ga bij het verder storing zoeken heel systematisch te werk. Dan denk ik aan:

• Humax rechtstreeks aansluiten op AOP.
  • Humax door laten meten / omruilen voor een nieuwe (garantie).
  • POA-3IEC-NL splitter monteren
Het probleem is dat - als je een nieuwe variabele introduceert - je eerst af moet wachten of en wanneer de klacht terug komt en wat daarbij de rol van de variabele is.

NB

Nader onderzoek:

Er blijken opvallend veel klachten te zijn over de Humax 5400 C. Verder zijn ze nog maar mondjesmaat verkrijgbaar (Coolblue en Bol.Com leveren ze niet meer). Ik heb ook de 5050 gehad; daar was ik zeer tevreden over. Die 5050 heeft echter niet de Ziggo On Demand mogelijkheid.
Reputatie 7
Badge +18
Dag @TheDan

Ik heb verschillende modellen gehad en nog in gebruik, maar ik kan me niet vinden in de vele klachten rond de 5400c. Wel komt het voor dat een van de tuners kan gaan haperen. Dat is dus ook iets dat bij de 5200c word genoemd, maar de 5400c is op hetzelfde platform gebouwd als de 5200c en op de grotere schijf na dus identiek aan dat model.

Natuurlijk zijn er weleens problemen, maar met het opdoen van wat kennis is dat doorgaans prima op te lossen door jezelf.

Maar de 5400c word niet meer gefabriceerd en is er dus uit op wat apparaten na die men wellicht nog heeft staan. De 5200c is voorts alleen nog te koop als bundel met de Humax TV+H3. Het is niet bekend hoe lang deze nog in het gamma is.

Maar ik mis wel wat in je rijtje: aansluiten bij een ander met Ziggo. Dat raad ik je echt met klem aan als verder alles faalt.

Ik ben voorts niet van het moeilijke, en bekijk nuchter de situatie en mogelijkheden. Ligt het aan het apparaat zelf word ook dat absoluut opgelost. Wellicht word het een andere, en dan de 5200c, maar ik zou niet blind varen op de klachten. Velen daarvan zijn ongegrond of simpelweg op te lossen door het veranderen van instellingen etc. maar men leest vaak niet, vraagt iets maar voeren de gegeven tips niet uit, en een handleiding is zeker iets dat men ontwijkt. En men probeert vaak niets om een issue op te lossen, maar schrijft liever een slechte review. En men mag kritisch zijn hoor, ben ik absoluut ook, maar dan wel gegrond.

Lees hier maar eens rond hoe vaak dingen zijn opgelost. Daar doe ik het ook voor.
Badge
Ik heb eerder dit jaar de 5400 aangeschaft vanwege de vele lovende reacties en mijn eerdere ervaringen met de 5050. Maar ik wil heel graag uitsluiten dat er iets mis is met een tuner. Maar wat er mis gaat, ontgaat mij. En het waarom is ook onduidelijk. En vooral dat je niet kunt 'zien' wanneer het mis gaat. En de klachten rond de 5400 worden gedeeld ...

Terugkijkend op de laatste dagen bleef die foutmelding E48-32 meer dan een dag uit en meldde zich toen uitbundig op NPO1 en 2. Mijn idee is verder dat het alleen om de transportstroom gaat waarin de zenders van NPO1, NPO2 en NPO3 zitten. Dat zijn ook de free to air zenders.

De Humax 5400 C aansluiten bij een ander: dan krijg je weer het dilemma van het wachten op de klacht. Soms gaat het dagen goed en dan ineens niet.
Reputatie 7

Lees hier maar eens rond hoe vaak dingen zijn opgelost. Daar doe ik het ook voor.

Ik fiets er ff tussendoor met een opmerking, ik vermoed dat @Willem-A in onderstaand topic ook heeft gereageerd en misschien is deze klacht destijds opgelost echter is dit topic naar 'de zolder' verhuisd. Ik heb deze opschoning al eens vaker benoemd en een moderator heeft dit opgepakt, maar goed daar hebben we nu niets aan.
Ik verbaas mij gewoon over het feit dat er zo rigoureus wordt opgeschoond alsof dit duizenden GB vrije ruimte gaat opleveren. Nu ontspint zich hier weer een hele discussie, wat op zich natuurlijk prima is, ik lees met belangstelling mee maar aan de andere kant is zo'n archief nuttig om eens terug te lezen en een eventuele oplossing te vinden, het gaat om dit topic:

https://community.ziggo.nl/community-zolder-75/humax-ihdr-5400c-op-sommige-zenders-kortstondige-e48-32-melding-24011
Badge

Lees hier maar eens rond hoe vaak dingen zijn opgelost. Daar doe ik het ook voor.Ik fiets er ff tussendoor met een opmerking, ik vermoed dat @Willem-A in onderstaand topic ook heeft gereageerd en misschien is deze klacht destijds opgelost echter is dit topic naar 'de zolder' verhuisd. Ik heb deze opschoning al eens vaker benoemd en een moderator heeft dit opgepakt, maar goed daar hebben we nu niets aan.
Ik verbaas mij gewoon over het feit dat er zo rigoureus wordt opgeschoond alsof dit duizenden GB vrije ruimte gaat opleveren. Nu ontspint zich hier weer een hele discussie, wat op zich natuurlijk prima is, ik lees met belangstelling mee maar aan de andere kant is zo'n archief nuttig om eens terug te lezen en een eventuele oplossing te vinden, het gaat om dit topic:

https://community.ziggo.nl/community-zolder-75/humax-ihdr-5400c-op-sommige-zenders-kortstondige-e48-32-melding-24011

Ik kon deze discussie ook niet meer vinden. Die komt nog wel naar boven bij de zoekresultaten van Google maar bij doorklikken krijg je de melding dat ie niet meer levend is. Misschien is het fijn als meldingen niet zo snel naar "de zolder" verhuizen.

Hoe dan ook: ik heb zojuist de Humax 5400 C rechtstreeks op de AOP aangesloten. Signaal ging van 87% naar 83%. Ook als ik de Humax op de O DB uitgang schroef van de FRA 752x ging de waarde van 87 naar 83%. Vrij snel kreeg ik bij de 0 DB uitgang de E48-32 melding ook weer. Nu nog maar eens een keer de Humax rechtstreeks op de AOP aansluiten (zoals eerder vandaag), maar nu langer wachten of er een E48-32 melding komt.
Reputatie 7
Badge +18
Dag @mguzz

Dat zou zomaar eens kunnen. Goede opmerking!

Misschien kan @Anne H Ziggo het topic weer even live zetten?
Reputatie 7
Men heeft mijn geklaag al gelezen en ze kijken wat ze kunnen doen bv een select clubje read only toegang geven tot de zolder.

Nog ff terugkomend op het probleem, ik had slechte ontvangst bij de Ziggo Docu en Extra kanalen, deze gebruikte ik nooit maar toevallig nu wel.
Ziggo gebeld , ze wilden me een nieuwe RF kabel sturen, nu ben ik een eigenwijs ventje en zei dat ik goede kabels (3.0 m) bij het lokale onderdelenhuis had gekocht.
Me toch laten overhalen en de WISI RF connection Cable Class A++ toegestuurd gekregen en warempel de problemen waren opgelost.

En mocht het toch aan het vrij hoge signaal liggen kan je nog altijd gaan testen met een F-demper (de dempers zijn beschikbaar met demping (3, 6 en 20 dB)

http://www.hirschmann-multimedia.nl/Multimedia-Products/Productdatabase/Producten/ID/74095/F-demper-10dB
Badge
@mguzz

Zou je even willen uitleggen wat je precies bedoelt. Wat houdt een "RF kabel" precies in? Is er dat ééntje met een A++ afgeschermde kabel (KOKA 9TS) en KOSWI 4 (IEC male connector) en KOKWI 4 (IEC female connector)?

En wat is dan een "WISI RF connection Cable Class A++"? Is dat die RF kabel?
Badge

...
Hoe dan ook: ik heb zojuist de Humax 5400 C rechtstreeks op de AOP aangesloten. Signaal ging van 87% naar 83%. Ook als ik de Humax op de O DB uitgang schroef van de FRA 752x ging de waarde van 87 naar 83%. Vrij snel kreeg ik bij de 0 DB uitgang de E48-32 melding ook weer. Nu nog maar eens een keer de Humax rechtstreeks op de AOP aansluiten (zoals eerder vandaag), maar nu langer wachten of er een E48-32 melding komt.

Ik heb de afgelopen uren een hele poos de Humax rechtstreeks op de AOP aangesloten. Ik kreeg een dik uur lang geen storing in beeld. Toen ik de Humax weer op de FRA 752x aansloot (O dB uitgang) kreeg ik na 15 minuten weer de E48-32 storing in beeld. Die verdween na enkele seconden en kwam niet meer terug.

Dat leert ons iets? Gaat het om de interactie tussen Humax tuners en de FRA 752x?
Reputatie 7
Sorry voor de verwarring maar ik heb de info van de sticker overgenomen, het is een coax kabel maar dan niet double maar triple shielded
Badge
Ik heb vanmiddag (enkele uren geleden) de nieuwe Humax 5400 C aangesloten en geïnstalleerd. Fluitje van een cent. Het is een "tweede kans" exemplaar dat ook van Coolblue afkomstig is. Ik mag die binnen 30 dagen terugsturen. En naar de oude Humax 5400 wilde men kijken, om te bezien of zij de tekortkoming konden vinden. Tenminste, in het geval dat er echt iets mis is met de Humax (in juli aangeschaft, ook bij Coolblue).

Maar wat bleek? De nieuwe Humax 5400 C geeft een signaalsterkte van 89%; de oude had een sterkte van 83%. Beiden waardes zijn verkregen door de Humax aan te sluiten op de 0 dB uitgang van de FRA 752x.

Nu afwachten.
Reputatie 7
Badge +18
Dag @TheDan,

is de andere Humax nu al terug naar Coolblue of heb je deze nog in bezit? En bleef deze rechtstreeks op het AOP aangesloten nu goed zijn werk doen? Als ik je eerdere tekst lees, lijkt het daar wel op, maar ging het meteen mis als je de Humax op de FRA *** aansluit. Vraag is alleen even waarom je dat zo graag wilt, als de Humax al een ruime sterkte aangeeft bij het aansluiten op het AOP. Dan moet je eerde gaan verzwakken. Nu gebruik je wel de 0 dB uitgang op de versterker, maar dat is dan natuurlijk eigenlijk zinloos. Doorgaans sluit men daar het modem op aan.

@mguzz noemt al de dempers welke je ook nog kan gebruiken en dan zal waarschijnlijk de hoogste in beeld komen als de andere 5400c nu al 89% aangeeft. Kan nog goed gaan, maar dit komt wel erg dicht bij het maximum toelaatbare. Maar er kan wel wat verschil zitten in waardes als je deze op de gebruikelijke manier uitleest.

Ik doe het nog weleens via het verborgen menu, en dan is het meestal wat lager. Maar tuner 2 geeft bij het standaard uitlezen vaak een hogere waarde aan als tuner 1. Ik heb hier de 5400c en 5200c bij elkaar staan en dan zie ik ook wat verschil in waardes, maar hier heb ik ze zo rond de 55% staan. Echt hoog genoeg voor een Humax, als de kwaliteit op 100% blijft en de BER 0. En dat is dan eigenlijk nooit een probleem.

Maar vergeet de FRA*** eens en sluit gewoon aan op het AOP. Dan bekom je al een hoge sterkte en is er tenminste al één schakel tussenuit welke voor issues kan zorgen. PS: als je niet al te lange kabels gebruikt, en ik begreep dat dit zo is, kun je via Ziggo een zeer goede kabel gratis krijgen. Kijk daar anders ook eens naar. En nogmaals, bijt je niet vast in de versterker. Niet nodig: dan niet gebruiken. Heb ik hier ook niet met verschillende modellen.

Maar we zijn weer een uurtje verder, dus ik blijf benieuwd!
Reputatie 7
Badge +18
PS: sorry dat ik niet altijd even vlot reageer. Persoonlijke omstandigheden...
Badge
Ik heb de 'oude' Humax nog in mijn bezit.

Dank je wel @Willem-A voor je niet aflatende ondersteuning. Heel fijn. En ik hoor wat je zegt. Ik ga het ook allemaal uitproberen. En de 'persoonlijke omstandigheden' deel ik ...

Welke demper ("attenuator") adviseer je? Hoeveel dB moet er af denk je? Hirschmann? Technetix? Waar moet die demper tussen geschroefd worden? Tussen het Ziggo-Signaal en de kabel naar de Humax? Het dB niveau en de S/R Ratio ziet er nu met de nieuwe Humax best goed uit (bijlage). Het modem zit op de +2dB van de FRA 752x.

Ik heb gisteravond, vannacht en vanochtend programma's opgenomen met de 'nieuwe' Humax 5400 C, op de kanalen NPO1 en NPO2. Geen storing! Bij de 'oude' Humax kreeg ik vaak het symbool van de bliksem en de melding dat de opname mislukt was. Toch was er dan een programma opgenomen; enkele seconden zullen dan ontbreken.

Hoe kom ik trouwens bij het "verborgen menu" waar jij het over hebt?

En hoe kan ik Ziggo vragen om zo'n kabel?

Wederom veel vragen en veel dank.

TD.
Reputatie 6
Ik raak het spoor een beetje bijster. Waarom zou je een demper aanschaffen zodat je toch de onnodige versterker kan blijven gebruiken? De POA-3IEC-NL splitter direct aangesloten op het AOP zorgt immers ook voor een demping van 4.6 dB op de TV uitgang.
Reputatie 7
Badge +18
Dag @TheDan

ik zou eerste gewoon eens afwachten wat de Humax nu doet. Heb je bv. nog foutmeldingen gezien? Of andere fouten? Bij een te hoog signaal zal er uiteindelijk meer meer gaan en zie je artefacten en/of een oplopende BER. En inderdaad zal de POA*** ook al dempen, dus nogmaals, vergeet de FRA** en sluit straks eens aan op de POA.

Een bliksemschicht/fout kun je vaker opmerken. Dat kan al als er even een dip in het signaal is geweest en het kan prima zijn dat je hier bij het weergeven van een opname totaal niets van merkt, of maar zeer kort. Maar het kan allerlei redenen hebben dat je dit ziet. Het kan ook voortkomen uit de schijf als je deze zelden of nooit formatteert. Alleen wissen van alle bestanden is niet genoeg, en te vaak vergeet men dat formatteren zo nu en dan erg belangrijk is, omdat de schijf tijdens het gebruik van de Humax ook constant staat te bufferen.

Het verborgen menu laten we voor nu nog even in het midden. Officieel mag je daar ook niet in komen, maar soms moet het even. Echter niet nodig, dan niet doen.

Je kan voor wat betreft een kabel gewoon de Ziggo helpdesk bellen en aangeven dat je problemen hebt en een kabel wilt ontvangen. Een POA kun je wellicht ook wel krijgen als je aangeeft deze niet te hebben. Ik had echter verwacht dat het via een moderator wat vlotter zou lopen, maar wellicht zal een ervan nog wel reageren. Ze komen sowieso wel in alle topics langs.

Is het signaal na het gebruik ervan en met een goed kabel netjes, en werkt alles naar wens, dan zou ik de demper nog even laten voor wat het is. Die kun je altijd nog bestellen, maar ligt de signaalsterkte van Ziggo te hoog, kunnen zij dat ook altijd nog afregelen.

Heb je nou trouwens wel een eengaats AOP? Heb je nog een oude 2 gaats uitvoering (Radio en TV), dan kan Ziggo deze gratis vervangen en meteen de boel doormeten.
Badge
Dank je wel weer Willem.

• Ik heb geen fouten meer gezien met de 'nieuwe' Humax.
  • Ik hoop ook dat een moderator van Ziggo langs komt en wellicht wat hulpmiddelen aanbiedt.
  • Hoe kun je zo'n moderator oproepen? Kun jij die taggen of uitnodigen?
  • Die monteur heeft destijds als eerste werk een eengats AOP gemonteerd.
Reputatie 7
Badge +18
Dag @TheDan

dat is goed nieuws. Wellicht ligt het dus aan de andere Humax, waarbij de gedachte in me opkomt, dat deze misschien helemaal niet nieuw is. Je hebt deze nog, dus kun je eens onderop kijken wat het bouwjaar daarvan is?

Verder had je dus voor de kabel en de POA Ziggo kunnen bellen, maar ik zal hierbij vragen of @Anne H Ziggo er even naar kijkt. Hierbij is deze nu dus op de hoogte.

Mooi te zien dat er destijds al een nieuw AOP is geplaatst. Wellicht eerder aangegeven, maar dat heb ik dan even gemist. Een POA is dan wellicht al voldoende, maar om alles uit te sluiten is een kabel wellicht toch nog een goede optie, ondanks dat er tot nu geen fouten te zien zijn geweest.

Reageer