1
Vraag
2
Reacties
Thegaatje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Humax 5300C - Opnemen lukt niet meer

Onze Humax IRHD-5300C, nam in het begin wel op, direct en ook via de tijd planner, en bewaarde de opname, nu neemt hij helemaal niets meer op. Wat we ook doen = We hebben al diverse keren het geheel opnieuw geformateerd, stekkers verwisseld, een andere externe harde schijf geprobeerd, maar iedere als we direct willen opnemen, krijgen we het verbod bord in het scherm te zien en met met de tijd planning kunnen we het HOOPVOL invullen en vervolgens doet het helemaal niets.

We raken, zo langzamerhand behoorlijk gefrusteerd.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Thegaatje wrote:
Er komt rechts boven in het TV scherm een soort van "parkeren verboden" bord, in zwart wit. We hebben, uiteraard, een abonnement voor het opnemen, en de Humax zou dat ook moeten kunnen, op verzoek van 1 van de Ziggo medewerkers moesten we het via Forum proberen, misschien dat er iemand is die eenzelfde situatie heeft meegemaakt?


Dat 'bordje'/die melding, betekent dat het niet mogelijk is. Je hoeft overigens geen abonnement te hebben om te kunnen opnemen. Alles wat je ontvangt is nl. op te nemen, ongeacht je abonnementsvorm.

Je geeft voorts aan al diverse keren de schijf te hebben geformatteerd. Doe je dat via de Humax zelf? En wat voor schijven zijn er al aangesloten geweest? Niet elke schijf is geschikt. Deze dient in ieder geval minimaal 100 GB te zijn en voor de 5300c een maximum te hebben van 500 GB. Doorgaans werken de schijven van WD Elements uitstekend, maar het beste kan een nieuwe schijf worden gebruikt, welke ook voor de Humax gereserveerd blijft. In het menu kun je dan aangeven dat een schijf is gebruikt en kun je tevens de Time Shift functie aan zetten.

Een al aangeraden fabrieksreset is ook zeker aan te bevelen. Het best haal je vooraf dan even een minuut of 20 de spanning geheel van het apparaat en haal je de kabels even los.

Maar wil je echt op een veel gebruiksvriendelijker manier opnemen, kijk dan eens uit naar een Humax 5200c, welke je doorgaans niet al te duur op marktplaats kan vinden, mits je dat aandurft. Dat is een heel ander apparaat met meer opties. Je hebt dan echter wel een smartcard nodig, maar zou die uit de 5300c kunnen gebruiken, en deze bv. inzetten op een andere Tv, voor alleen de vrije zenders.

Maar er word met de 5300c ook vaak opgenomen, dus het moet ook nu geen probleem zijn.

Kijk anders ook eens op deze topics:

https://community.ziggo.nl/search?q=harde%20schijf%20humax%205300c

Bekijk in context

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Welke foutmelding krijg je precies?
Thegaatje
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er komt rechts boven in het TV scherm een soort van "parkeren verboden" bord, in zwart wit. We hebben, uiteraard, een abonnement voor het opnemen, en de Humax zou dat ook moeten kunnen, op verzoek van 1 van de Ziggo medewerkers moesten we het via Forum proberen, misschien dat er iemand is die eenzelfde situatie heeft meegemaakt?
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
De 5300c kan opnemen als er een externe harde schijf aan zit gekoppeld. Is er niet iets mis met de externe harde schijf?
Verwijderd account
Niet van toepassing
De Humax terug zetten naar de fabrieksinstellingen wil wel een helpen, moet je wel alles opnieuw instellen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Thegaatje wrote:
Er komt rechts boven in het TV scherm een soort van "parkeren verboden" bord, in zwart wit. We hebben, uiteraard, een abonnement voor het opnemen, en de Humax zou dat ook moeten kunnen, op verzoek van 1 van de Ziggo medewerkers moesten we het via Forum proberen, misschien dat er iemand is die eenzelfde situatie heeft meegemaakt?


Dat 'bordje'/die melding, betekent dat het niet mogelijk is. Je hoeft overigens geen abonnement te hebben om te kunnen opnemen. Alles wat je ontvangt is nl. op te nemen, ongeacht je abonnementsvorm.

Je geeft voorts aan al diverse keren de schijf te hebben geformatteerd. Doe je dat via de Humax zelf? En wat voor schijven zijn er al aangesloten geweest? Niet elke schijf is geschikt. Deze dient in ieder geval minimaal 100 GB te zijn en voor de 5300c een maximum te hebben van 500 GB. Doorgaans werken de schijven van WD Elements uitstekend, maar het beste kan een nieuwe schijf worden gebruikt, welke ook voor de Humax gereserveerd blijft. In het menu kun je dan aangeven dat een schijf is gebruikt en kun je tevens de Time Shift functie aan zetten.

Een al aangeraden fabrieksreset is ook zeker aan te bevelen. Het best haal je vooraf dan even een minuut of 20 de spanning geheel van het apparaat en haal je de kabels even los.

Maar wil je echt op een veel gebruiksvriendelijker manier opnemen, kijk dan eens uit naar een Humax 5200c, welke je doorgaans niet al te duur op marktplaats kan vinden, mits je dat aandurft. Dat is een heel ander apparaat met meer opties. Je hebt dan echter wel een smartcard nodig, maar zou die uit de 5300c kunnen gebruiken, en deze bv. inzetten op een andere Tv, voor alleen de vrije zenders.

Maar er word met de 5300c ook vaak opgenomen, dus het moet ook nu geen probleem zijn.

Kijk anders ook eens op deze topics:

https://community.ziggo.nl/search?q=harde%20schijf%20humax%205300c
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic