Thegaatje wrote:
Er komt rechts boven in het TV scherm een soort van "parkeren verboden" bord, in zwart wit. We hebben, uiteraard, een abonnement voor het opnemen, en de Humax zou dat ook moeten kunnen, op verzoek van 1 van de Ziggo medewerkers moesten we het via Forum proberen, misschien dat er iemand is die eenzelfde situatie heeft meegemaakt?
Dat 'bordje'/die melding, betekent dat het niet mogelijk is. Je hoeft overigens geen abonnement te hebben om te kunnen opnemen. Alles wat je ontvangt is nl. op te nemen, ongeacht je abonnementsvorm.
Je geeft voorts aan al diverse keren de schijf te hebben geformatteerd. Doe je dat via de Humax zelf? En wat voor schijven zijn er al aangesloten geweest? Niet elke schijf is geschikt. Deze dient in ieder geval minimaal 100 GB te zijn en voor de 5300c een maximum te hebben van 500 GB. Doorgaans werken de schijven van WD Elements uitstekend, maar het beste kan een nieuwe schijf worden gebruikt, welke ook voor de Humax gereserveerd blijft. In het menu kun je dan aangeven dat een schijf is gebruikt en kun je tevens de Time Shift functie aan zetten.
Een al aangeraden fabrieksreset is ook zeker aan te bevelen. Het best haal je vooraf dan even een minuut of 20 de spanning geheel van het apparaat en haal je de kabels even los.
Maar wil je echt op een veel gebruiksvriendelijker manier opnemen, kijk dan eens uit naar een Humax 5200c, welke je doorgaans niet al te duur op marktplaats kan vinden, mits je dat aandurft. Dat is een heel ander apparaat met meer opties. Je hebt dan echter wel een smartcard nodig, maar zou die uit de 5300c kunnen gebruiken, en deze bv. inzetten op een andere Tv, voor alleen de vrije zenders.
Maar er word met de 5300c ook vaak opgenomen, dus het moet ook nu geen probleem zijn.
Kijk anders ook eens op deze topics:
https://community.ziggo.nl/search?q=harde%20schijf%20humax%205300c