1
Vraag
2
Reacties
Eniot

Level 1
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Humax 5300C - Opnemen en tegelijk andere zenders kijken?

Ik heb begrepen dat ik met de humax 5300c programma´s kan opnemen (met een aangesloten hdd), weliswaar met de restrictie dat de Humax op het kanaal moet staan welke ik ook wil opnemen, klopt dat?
Ik las ergens dat je ook een tv programma kon opnemen van een ander kanaal dan waar je naar kijkt, maar dan moet dat tv kanaal wel onderdeel van dezelfde stream zijn?
Waar kan ik een overzicht vinden welke tv kanalen in dezelfde stream zitten, of zit er in de indeling van de streams logica ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Eniot

als je het aandurft, haal dan eens een Humax 5200c van marktplaats. Kost je zo'n 50 euro en daarin kun je de smartcard gebruiken uit de 5300c, of je kan een CI module huren en de 5300c terug sturen. Dat is wat goedkoper. Anders kun je niet aan een smartcard komen.

Je bent dan van het door jou genoemde issue af. De 5200c is nl. een heel andere apparaat met een ingebouwde schijf van 500 Gb, 2 tuners, een ingebouwde voeding, meer aansluitingen en een display. Natuurlijk kun je de zender streams uitzoeken, maar dan nog gaat het natuurlijk niet handig werken. Want even zappen naar een zender in een andere stream kan dan weer niet. Niet echt gebruiksvriendelijk dus. Prima PVR als je niet veel opneemt, maar anders een niet al te beste keuze. Dat heb je met de 5200c dus niet.

Denk daar eens over na.

Bekijk in context

6 Reacties 6
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Eniot wrote:
Waar kan ik een overzicht vinden welke tv kanalen in dezelfde stream zitten, of zit er in de indeling van de streams logica ?


Dat overzicht zul je zelf moeten maken.
Als je iets opneemt en je drukt op de "OK" knopt kun je zien op de zenderlijst welke zenders op dezelfde frequentie zitten en je dus tegelijkertijd kunt bekijken.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Op Tweakers wordt een overzicht met enige regelmaat ververst, laatste van oktober 2018 met aanvullingen zie ik

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1340775/last
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Eniot

als je het aandurft, haal dan eens een Humax 5200c van marktplaats. Kost je zo'n 50 euro en daarin kun je de smartcard gebruiken uit de 5300c, of je kan een CI module huren en de 5300c terug sturen. Dat is wat goedkoper. Anders kun je niet aan een smartcard komen.

Je bent dan van het door jou genoemde issue af. De 5200c is nl. een heel andere apparaat met een ingebouwde schijf van 500 Gb, 2 tuners, een ingebouwde voeding, meer aansluitingen en een display. Natuurlijk kun je de zender streams uitzoeken, maar dan nog gaat het natuurlijk niet handig werken. Want even zappen naar een zender in een andere stream kan dan weer niet. Niet echt gebruiksvriendelijk dus. Prima PVR als je niet veel opneemt, maar anders een niet al te beste keuze. Dat heb je met de 5200c dus niet.

Denk daar eens over na.
Eniot
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes
He Willem (alweer 🙂 Dank voor de tips super precies wat ik zocht!
ps Na het wisselen van die cam module voor de humax een super mooi beeld geen blokje meer te zien!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Graag gedaan Eniot !

Daar zijn we voor he! :wink:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
PS:

"Want even zappen naar een zender in een andere zender..."

moet natuurlijk zijn: "Want even zappen naar een zender in een andere stream... "

Dit heb ik reeds aangepast in voorgaand bericht..
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic