1
Vraag
2
Reacties
Mart Hart

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

humax 5200c verliest radiosignaal met nieuwe samsung tv

Hallo. Sinds gisteren nieuwe Samsumg smart tv geïnstalleerd. Humax 5200c laten staan omdat die analoog uut heeft naar audio versterker. Zo kan ik radio luisteren zonder tv aan.

Echter: na 1 minuut valt het radio signaal weg. Als ik de tv vervolgens aanzet óf de hdmi stekker uit de Humax haal komt het radiosignaal terug. Iemand ervaring mee?

Dank alvast

Marten

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @Mart Hart 

dat is een zeer vervelend Samsung probleem dat al eerder aan de orde is gekomen. De Humax verliest in dat geval op elke uitgang het geluidssignaal, en hiervoor is geen oplossing voorhanden. Verwijder trouwens niet de HDMI kabel als de apparaten staan ingeschakeld. Dat geld tevens voor het aansluiten. Ik heb weleens de tip geopperd een HDMI switch te gaan gebruiken, maar helaas word ook daarmee niet het juiste doel bereikt. 

Er gebeurt iets met het signaal als de Tv in stand-by gaat, maar vaak ook nog, als deze geheel spanningsloos word gezet, waardoor de Humax het geluidssignaal niet meer uitstuurt. Even een onderbreking kan, en komt vaker voor, maar het signaal moet daarna wel weer terugkeren, en vreemd genoeg is dat in een aantal gevallen i.c.m. een Samsung Tv niet het geval. Destijds heeft Samsung bij me aangegeven dit te gaan onderzoeken, maar helaas is er nooit een oplossing voor gekomen. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @Mart Hart 

dat is een zeer vervelend Samsung probleem dat al eerder aan de orde is gekomen. De Humax verliest in dat geval op elke uitgang het geluidssignaal, en hiervoor is geen oplossing voorhanden. Verwijder trouwens niet de HDMI kabel als de apparaten staan ingeschakeld. Dat geld tevens voor het aansluiten. Ik heb weleens de tip geopperd een HDMI switch te gaan gebruiken, maar helaas word ook daarmee niet het juiste doel bereikt. 

Er gebeurt iets met het signaal als de Tv in stand-by gaat, maar vaak ook nog, als deze geheel spanningsloos word gezet, waardoor de Humax het geluidssignaal niet meer uitstuurt. Even een onderbreking kan, en komt vaker voor, maar het signaal moet daarna wel weer terugkeren, en vreemd genoeg is dat in een aantal gevallen i.c.m. een Samsung Tv niet het geval. Destijds heeft Samsung bij me aangegeven dit te gaan onderzoeken, maar helaas is er nooit een oplossing voor gekomen. 

Mart Hart
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ok! Duidelijk hoor. Thnx maar wel jammer.

 

Groetn

Mart Hart
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met de nieuwe mediabox van ziggo moet de tv sowieso aan toch?

 

Grtn

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Mart Hart wrote:

Ok! Duidelijk hoor. Thnx maar wel jammer.

 

Is waardeloos natuurlijk. Is destijds zomaar eens gemeld door een gebruiker en toen was het voor mij ook nieuw. Dus ben ik gaan zoeken, maar vond er verder niets over. Later werd het vaker gemeld en heb ik het doorgespeeld naar Humax en naar Samsung, maar beiden wijzen hier helaas naar elkaar. We zijn er wel over uit dat er ‘iets’ met het signaal gebeurt. Maar wat? Daar komen we dus niet achter omdat Samsung aangeeft dat het alleen met de Humax zou gebeuren en daar dus iets mis mee is. Maar andersom heeft de Humax het alleen bij bepaalde Samsung modellen… Kastje-muur verhaal dus.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Mart Hart wrote:

Met de nieuwe mediabox van ziggo moet de tv sowieso aan toch?

 

Grtn

Nee, dat hoeft niet. Maar er is nog de XL, en er is de nieuwe Next, waarnaar men steeds meer overgaat. Maar bij die laatste is een nieuw abonnement nodig, dat helaas ook (een stuk) duurder is, dus ja, dat word keuzes maken. De Next kan daarentegen wel veel meer als de Humax. Is de 5200c echter genoeg voor je is er nog een mogelijkheid een goedkope Humax 5300c van marktplaats te halen om daarmee radio te luisteren en via een verloop scart-->cinch aan te sluiten op je versterker (deze heeft alleen een optische uitgang). Maar zonder smartcard heb je dan weer niet alle radiozenders, en een losse smartcard kan niet meer worden gebruikt/geleverd. Wat dan wel weer zou kunnen is het huren van een 5300c met smartcard bij Ziggo voor 3 euro per maand, maar vraag is natuurlijk of je dit alles wilt. 

Mart Hart
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mogge. Ik zit wel te denken nu om een streaming device aan te schaffen voor (internet) radio en andere audio diensten. Bijvoorbeeld Yamaha np-s 303. Verstandig? Vraag ik aan de expert. ?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dat is natuurlijk ook een goede optie. Alleen best wel even een uitgave als je dit moet doen, enkel omdat je tegen dit vervelende probleem aanloopt. Yamaha levert goede producten en wat je altijd even in de gaten moet houden is dat je bij een bedrijf koopt waarbij je het product enige tijd kan uitproberen. Want ervaringen kunnen natuurlijk altijd uiteen lopen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic