Noxou

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe kan ik in een studentenhuis iedereen TV laten kijken met CI+/boxen?

Hi All,

Ik verhuur kamers aan studenten. De vijf kamers hebben allen een TV aansluitpunt. Echter, de bewoners willen vol gebruik maken van hun abonnement en kunnen nu slechts die zenders kijken die zonder CI+ module / mediabox gekeken kunnen worden.

Nu bel ik met Ziggo om CI+ modules aan te schaffen voor elke kamer, maar krijg ik te horen dat ik maximaal 2 CI+ modules kan krijgen en 1 mediabox. Dat vind ik los van mijn situatie niet echt meer van deze tijd.

Ziggo Go is ook geen optie; 1 omdat daar ook maar 3 concurrent users mogelijk zijn en 2 omdat dat natuurlijk behelpen is vergeleken met een mooie TV. Er is ook geen ziggo GO app die geinstalleerd kan worden op de smart TVs voor zover ik weet. Dan zou je het nog kunnen combineren.

Ik ben natuurlijk niet de enige verhuurder in deze situatie en het lijkt me erg vreemd dat hier geen mouw aan te passen is.

Graag hoor ik of iemand hier ervaring mee heeft en of er een oplossing mogelijk is.

Met vriendelijke groet,

Bert

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Noxou ,

Kijk eens op: https://www.ziggo.nl/zakelijk/televisie/extra-digitale-ontvangers/

Daar wordt gesproken over 4 extra CI+ modules. Als dat naast een mediabox is heeft U 5 TV's die aangesloten kunnen worden.

 

Succes.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Neem eens contact op met de zakelijke afdeling van Ziggo en vraag wat de mogelijkheden zijn. De beperkingen die u hier noemt gelden voor een particulier abonnement.

Noxou
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank Jan, dat is een goed voorstel - ik ga direct even bellen.

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Noxou ,

Kijk eens op: https://www.ziggo.nl/zakelijk/televisie/extra-digitale-ontvangers/

Daar wordt gesproken over 4 extra CI+ modules. Als dat naast een mediabox is heeft U 5 TV's die aangesloten kunnen worden.

 

Succes.

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Jan F. 

Kan niet eens even de telefoon aannemen

Noxou
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Lijkt inderdaad te kunnen als ik dat zo bekijk. Wel een iets hogere abbo prijs vergeleken met nu, maar dat is denk ik wel de moeite waard. Ik moet maandag even terugbellen ivm bemensing hoor ik, maar dan laat ik even weten of het gelukt is. Dank voor de tips alvast!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @Noxou

Welkom op de Community! Top om te lezen dat er licht aan het einde van de tunnel is 🙂 Heb je intussen al contact gehad en is het gelukt? 

Noxou
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Mariska Ziggo Ik heb vanochtend gesproken - er wordt mij informatie toegestuurd over prijzen / mogelijkheden, maar het moet onder een zakelijk account inderdaad wel mogelijk zijn. Nu is het dan even afwachten of de prijsvoering van een zakelijk account competitief is vergeleken met een particulier account.

Mvrgr, Bert.

Noxou
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij deze even de beloofde terugkoppeling - heeft even geduurd. Het is inderdaad mogelijk om onder een zakelijk account meerdere CI+ modules te gebruiken; echter de prijsstelling is dan wel anders. De kosten zijn (per 5/1/2020) 10.50 per TV ex BTW, plus in dit geval een equivalent internet abonnement (500 mbit down / 40 up) voor 51.31 EUR ex BTW. Totaal in dit scenario met vijf bewoners is dan ca. 128 EUR / maand incl BTW (plus eenmalig aanschafkosten CI+ modules). Ik betaal momenteel voor een particulier abonnement 64.50 EUR incl BTW.

Waar het dan op neer komt met vijf bewoners is dat je of een particulier abonnement met 3 decoders kunt nemen voor 64.50 per maand of 5 decoders met een zakelijk abonnement voor 128 per maand.

Het is natuurlijk logisch dat je niet voor de prijs van één abonnement een groot aantal mensen TV kunt leveren (bijvoorbeeld een klein appartementencomplex met 20 gebruikers zou dan immers ook met 1 aansluiting toe kunnen), maar ik denk wel dat Ziggo hier een gat in de pricing heeft. Ik denk niet dat het uitzonderlijk is dat een standaard gezin met twee kinderen tegenwoordig meer dan 3 TVs heeft en dan is het dubbele betalen aan abonnement voor die laatste TV natuurlijk geen optie. Het was voorheen ook mogelijk om meer decoders te hebben (tenminste in een gesprek van een paar maand geleden wel en men vertelde me nu dat dit in het nieuwe pricing model van Ziggo niet meer mogelijk is).

Ik heb uiteindelijk de keus aan de bewoners voorgelegd. Of kijken naar het beperkte zenderpakket zonder decoder, of 13 EUR / maand per persoon meer betalen om het standaard pakket van ca. 70 zenders te kunnen kijken.

Tenslotte is er nog wat onduidelijkheid over of een zakelijk abonnement aangegaan kan worden door een particulier zonder rechtspersoon. Ik ben particulier verhuurder en heb geen BV. Volgens één medewerker is dat niet mogelijk en volgens de andere wel. Dat moet dus nog even blijken mocht de keuze ‘ja' zijn van de huurders.

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Noxou wrote:

 

Tenslotte is er nog wat onduidelijkheid over of een zakelijk abonnement aangegaan kan worden door een particulier zonder rechtspersoon. Ik ben particulier verhuurder en heb geen BV. Volgens één medewerker is dat niet mogelijk en volgens de andere wel. Dat moet dus nog even blijken mocht de keuze ‘ja' zijn van de huurders.

 

Het lijkt mij geen probleem in de aanvullende voorwaarden voor Ziggo zakelijk  staat:

 

Noxou
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank! - dat lijkt dan inderdaad te moeten kunnen ook.

Uitgelicht topic