Heb je last van slechte TV ontvangst? Lees dan eerst deze uitleg.

• 20 februari 2015
  • 147 reacties
  • 108187 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

147 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Beste Forumbezoekers. Ik heb alle reacties doorgenomen en voor iedereen is iets te zeggen. Zelf ben ik van mening dat Ziggo rekening had moeten houden met storingen door de coax vol te gooien.
Een paar kilometer verderop kunnen de storingen zich voordoen op een andere frequentie, dat is juist het probleem.

Zelf heb ik veel last van blokken en uitval vanwege geen signaal. De helpdesk is tientallen malen door mij gebeld; de antwoorden werden opgelezen van een belscript en niemand had de oplossing.

Neen, natuurlijk niet. Alleen een monteur kan een oplossing brengen, of in het uiterste geval een aannemer.

tot nu toe zijn er 3 monteurs langsgeweest; van alles vervangen (kastjes, kabels etc.) Gaf geen goed resultaat. De laatste monteur vertelde me dat er op een gebouw in mijn buurt (Zoetermeer, Stadshart) de boosdoener was. Er is nu een aannemer ingeschakeld die de totale bekabeling (binnen en buiten mijn huis) gaat vervangen. Doordat de straat opengebroken moet worden is er een vergunning van de gemeente nodig. Het gaat 8 tot 10 weken duren voordat e.e.a. is vervangen.

Dan blijken dus zelfs de kabels in de grond onvoldoende afgeschermd. Ik weet niet wanneer de huidige kabels zijn aangelegd (ver voor de Ziggo tijd?), en toen werden er nog kabels verkocht voor dit soort projecten die echt onvoldoende afgeschermd zijn met onze huidige wetenschap. Wel eens over nagedacht wat dit Ziggo kost?

Ik hoop op een glasvezelkabel, anders voorzie ik het ergste.

Ja, glasvezel is ongevoelig voor dit soort storing
Reputatie 7
Badge +8
Wat je daar roept slaat natuurlijk nergens op. En kraan is een gebruiksvoorwerp wat natuurlijk kapot kan gaan dit is heel wat anders. Weet niet wat voor huis jij woont maar ik hoef niet ineens mijn elektrische kabels te vervangen omdat ze niet meer goed zijn dat gaat niet zo snel van de ene op ander dag met zoals bij ziggo wel het geval is.
Je hebt zeker nog nooit van die oude leidingen gezien met isolatie van katoen gedrenkt in paraffine.

Bij mij is er iemand geweest om die kabels speciaal aan te leggen omdat de meterkast beneden is een boven woon. Dus ziggo wijzigt alles en nu moet ik weer extra kosten maken voor iets wat er al ligt. Nee ziggo ben ik klaar mee en jij niet dat kan.

Wat voor kabels zijn er dan aangelegd? Welk type en kwaliteit? Het kan ook je AOP zijn, dat moet Ziggo vervangen als het niet goed is. Het kan ook zijn dat het alleen de laatste stukjes kabel zijn, naar de TV toe.
Wat je daar roept slaat natuurlijk nergens op. En kraan is een gebruiksvoorwerp wat natuurlijk kapot kan gaan dit is heel wat anders. Weet niet wat voor huis jij woont maar ik hoef niet ineens mijn elektrische kabels te vervangen omdat ze niet meer goed zijn dat gaat niet zo snel van de ene op ander dag met zoals bij ziggo wel het geval is.
Je hebt zeker nog nooit van die oude leidingen gezien met isolatie van katoen gedrenkt in paraffine.

Bij mij is er iemand geweest om die kabels speciaal aan te leggen omdat de meterkast beneden is een boven woon. Dus ziggo wijzigt alles en nu moet ik weer extra kosten maken voor iets wat er al ligt. Nee ziggo ben ik klaar mee en jij niet dat kan.

Wat voor kabels zijn er dan aangelegd? Welk type en kwaliteit? Het kan ook je AOP zijn, dat moet Ziggo vervangen als het niet goed is. Het kan ook zijn dat het alleen de laatste stukjes kabel zijn, naar de TV toe.

Serieus leidingen met paraffine jij roept ook maar wat he. Ze zullen er vast zijn maar die heb ik niet. Monteur van ziggo heeft het aangelegd in de metekast en vanaf daar heeft een bedrijf een draad getrokken omdat het die betonnen vloeren heen moest. Werkte prima todat ziggo zonodig samen moest gaan met dat geweldige Upc. Maar goed ik begrijp dat jij een ziggo liefhebber bent. Lekker blijven zou ik zeggen.
Reputatie 7
Badge +8
Serieus leidingen met paraffine jij roept ook maar wat he.
Ja, dat werd gebruikt voordat kabels met plastic isolatie in zwang kwamen.

Ze zullen er vast zijn maar die heb ik niet.

Dat kan, maar je komt ze in oude huizen soms nog wel eens tegen

Monteur van ziggo heeft het aangelegd in de metekast en vanaf daar heeft een bedrijf een draad getrokken omdat het die betonnen vloeren heen moest.

Prima, maar dan is nog steeds de vraag wat voor kabel gebruikt is, en wat voor connectors daar op zitten. Haal nu eens diep adem, en kijk dat na in plaats van alleen maar op Ziggo schelden, daar kom je namelijk niets verder mee. Je moet overal volledig metalen connectors hebben bijvoorbeeld, als het geen kabels met aangegoten connectors zijn.

Werkte prima todat ziggo zonodig samen moest gaan met dat geweldige Upc. Maar goed ik begrijp dat jij een ziggo liefhebber bent. Lekker blijven zou ik zeggen.

Dat kun je ook allemaal roepen, maar je schiet er niets mee op. Voor het overige heb ik hier al zo vaak geschreven dat je vroeger of later toch tegen deze ellende opgelopen zou zijn.
Reputatie 5
Badge +3
Er zijn al vele vragen gesteld door mensen die last hebben van storing in de TV ontvangst, of zelfs bepaalde zenders niet kunnen ontvangen. Wat is er aan de hand?

De uitleg is wat technisch, maar het is met een beetje goede wil wel te begrijpen.

Van oudsher werd FM radio en analoge televisie uitgezonden in de frequentieband van 52 tot 862 MHz. Niet alles in dat gebied was in gebruik voor radio en TV, maar het grootste gedeelte wel. Voor de kabeltelevisie (en radio) is deze hele bandbreedte in gebruik genomen, en dat kan natuurlijk ook want een kabelmaatschappij zendt alleen maar uit op de kabel.

In de ether wordt al lang geen analoge TV meer uitgezonden, en de digitale TV die daarvoor in de plaats gekomen is ("Digitenne") neemt veel minder ruimte in. De rest van die bandbreedte wordt daarom gebruikt voor andere doeleinden, bijvoorbeeld 4G mobiele telefonie op de 800 MHz band. Dat zijn krachtige zenders die veelal niet al te ver uit de buurt staan.

De signalen van die zenders mogen natuurlijk niet doordringen tot onze TV toestellen, want dan verdringen of storen ze de TV kanalen die de kabelmaatschappij op diezelfde frequenties uitzendt. En je voelt het al aankomen, daar zit de pijn.

De antennekabels die we gebruiken zijn coax kabels. In het midden van zo'n kabel zit de signaaldraad waarover het antennesignaal verstuurd wordt. Daaromheen zit dan een soort van schuimplastic, het zogenaamde diëlektricum. Daaromheen zit weer de mantel of afscherming, en tenslotte volgt dan nog plastic buitenmantel.

Waar het om draait is die afscherming, die houdt de signalen van die zenders en andere storingsbronnen tegen. Vroeger bestond die afscherming uit een los vlechtwerkje van heel dun koperdraad. Later werd dat aluminiumfolie o.i.d. Bij moderne kabels die speciaal ontwikkeld zijn om die instraling tegen te houden kunnen er wel drie of vier lagen afscherming aanwezig zijn, en dat zorgt er voor dat die stoorsignalen niet bij de signaaldraad kunnen komen.

De connectors (coax stekers) moesten ook helemaal van metaal zijn om stoorsignalen tegen te houden. Vroeger waren dat blikken gevalletjes met een plastic kapje, maar die kun je nu echt niet meer gebruiken.

Kant en klare aansluitkabels met aangegoten stekers moeten ook goed opgebouwd zijn. Oudere kabels zijn dat gegarandeerd niet, maar jammer genoeg kun je aan de buitenkant van zo'n kabel niet zien hoe hij opgebouwd is, dus of de afscherming goed genoeg is.

De kabelmaatschappijen waren zich enige jaren geleden al bewust van de instralingsproblematiek, en hebben toen het kabelkeur keurmerk opgezet. Fabrikanten van antennematerialen (kabels, connectors, versterkers, splitters betc.) kunnen hun spullen ter keuring aanbieden, en als die voldoen aan de eisen krijgen ze het kabelkeur keurmerk.

Nu is het niet zo dat die eisen niet aan veranderingen onderhevig zijn, in tegendeel ze worden in de loop van de tijd aangescherpt. Een kabeltje dat een jaar geleden nog aan de eisen voldeed, kan dat nu niet meer doen. Met andere woorden het keurmerk kan ook teruggetrokken worden. De actuele lijst van alle spullen met het kabelkeur vind je hier:

http://www.keurmerk.nl/NL/Gastpagina-s/NLKabel-Kabel-Keur

Ook het AOP (Abonnee Overname Punt) van Ziggo (de coax contactdoos die op de kabel die je woning binnenkomt geplaatst is) kan verouderd zijn, zodat hij vervangen moet worden.

De eerlijkheid gebied te zeggen dat er natuurlijk best antennematerialen kunnen zijn die technisch aan de eisen van het kabelkeur voldoen, maar die niet ter keuring zijn aangeboden, en dus het keur niet dragen. Als je voldoende kennis van deze materie hebt, dan zul je dat zelf met enige mate van zekerheid wel kunnen beoordelen

Wat nu te doen als je ontvangstproblemen hebt. Er wordt dan aangereden om je TV of ontvanger met een goedgekeurde antennekabel van maximaal 10 meter lang direct op het AOP aan te sluiten. Zijn de problemen dan weg, dan zul je dus de antennebekabeling in je huis moeten vervangen. Zijn de problemen niet weg, dan wordt het tijd om de helpdesk te bellen en om het bezoek van een Ziggo monteur te vragen.

Een TV winkelier die op dit forum actief is, heeft al aangegeven dat naar zijn ervaring zeker 90% van alle ontvangst problemen aan kwalitatief onvoldoende antenne kabels te wijten is. Als Ziggo dus verwijst naar naar de kwaliteit van de kabels (of het gebrek daar aan), dan is dat niet een uitvlucht zoals sommige vraagstellers blijkbaar denken, maar eenvoudigweg de simpele waarheid.

Heb je dus die problemen, ga dan je hele antenne bekabeling bij langs. Heb je ergens een aansluiting naar een oude analoge TV, vergeet die kabel dan ook niet. Anders vindt de instraling daar op plaats, en dan krijg je alsnog storing op je andere aansluitingen. Kijk ook naar coax stopcontacten en kabels in muren of vloeren, vergeet niets.

Als de storing erg hardnekkig is kun je ook nog naar open aansluitingen van versterkers etc. kijken, incl. bijvoorbeeld de doorlus aansluiting zoals die op o.a. de Humax recorders zit. Je kunt daar dan een afsluitweerstand op zetten, dat is een soort van coax stekertje dat er uitziet als een vingerhoedje.

Veel succes met het oplossen van je ontvangstproblemen gewenst.
Reputatie 5
Badge +3
Ik had verschrikkelijke storingen. Zeker 22 zenders waren niet om aan te zien.
Op advies van Ziggo vanaf het aansluitpunt nieuwe bekabeling getrokken. Bij enkele zenders was nog storing aanwezig.
Monteur langs geweest en deze constateerde dat ik als leek, enerzijds te veel kabel had blootgelegd in de connectoren en dat anderzijds het aansluitpunt was verouderd.
Ook in de kast op straat was de connector niet goed meer.
Alles vervangen en ik heb een prachtbeeld.
Nog twee goede connectoren gekregen voor aansluiting op de ontvanger.
Bedankt ZIGGO!:D
Reputatie 7
Badge +8
Bedankt voor je melding Eds.

En zo zie je maar weer, het kost soms wat moeite, maar uiteindelijk kun je toch alles zo krijgen dat je geen angst hoeft te hebben voor welke storing van buitenaf dan ook. Ook als er meer zenders op andere frequenties bijkomen, je hebt goed beeld.
Ja allemaal prima allemaal het gaat hier toch om een tv. Gegoten connectoren, afgeschermde kabels prima het zal wel. Als ik eerst prima beeld heb nooit klachten en naderhand rukbeeld heb. Prima dat ziggo die keurmerk kabels heeft laat ze die dan gelijk met de installatie meeleveren. Maar nee natuurlijk niet want met dat soort producten verdienen ze nog wat extra bij. Ben blij dat ik heb opgezegd weg bij dat ziggo en die upc ellende.
Reputatie 7
Badge +8
Ja allemaal prima allemaal het gaat hier toch om een tv.
Ja, maar wat wil je hier mee zeggen?

Gegoten connectoren, afgeschermde kabels prima het zal wel. Als ik eerst prima beeld heb nooit klachten en naderhand rukbeeld heb. Prima dat ziggo die keurmerk kabels heeft laat ze die dan gelijk met de installatie meeleveren. Maar nee natuurlijk niet want met dat soort producten verdienen ze nog wat extra bij.

Ziggo verkoopt die kabels niet hoor, maar ze geven ze wel eens weg als je belt met een ontvangst probleem. Ik heb kabels gekregen en een nieuw AOP dat ik zelf gemonteerd heb.

Ben blij dat ik heb opgezegd weg bij dat ziggo en die upc ellende.

Nou kijk eens, ben je toch blij dat je onnodig bij Ziggo weggegaan bent.
Ja allemaal prima allemaal het gaat hier toch om een tv.
Ja, maar wat wil je hier mee zeggen?

Gegoten connectoren, afgeschermde kabels prima het zal wel. Als ik eerst prima beeld heb nooit klachten en naderhand rukbeeld heb. Prima dat ziggo die keurmerk kabels heeft laat ze die dan gelijk met de installatie meeleveren. Maar nee natuurlijk niet want met dat soort producten verdienen ze nog wat extra bij.

Ziggo verkoopt die kabels niet hoor, maar ze geven ze wel eens weg als je belt met een ontvangst probleem. Ik heb kabels gekregen en een nieuw AOP dat ik zelf gemonteerd heb.

Ben blij dat ik heb opgezegd weg bij dat ziggo en die upc ellende.

Nou kijk eens, ben je toch blij dat je onnodig bij Ziggo weggegaan bent.

Onnodig want? Waarom denk jij dat er zoveel mensen hebben opgezegd omdat het allemaal zo goed is geworden.
Nee die hebben hetzelfde als ik geen nieuwe kabels willen kopen omdat het goed werkte en nu ineens niet meer.
Maar lekker blijven zitten waar je zit en je gewoon elke keer blijven wijsmaken dat het aan de kabels ligt en hoppa daar gaan we weer nieuwe kabels kopen. Prima dat jij dat elke keer doet maar ik pas daarvoor.
Reputatie 7
Badge +8
Tuurlijk, twee tientjes uitgeven voor een nieuwe antennekabel is onoverkomelijk, tenslotte kost een TV maar €5 niet waar?

Maar laten we de zaak eens omdraaien. Jij hebt nergens last van bij het TV kijken, en bij jou in de buurt wordt één of andere zender neergezet waardoor plotseling veel zenders gestoord worden. Wat ga je doen?
Tuurlijk, twee tientjes uitgeven voor een nieuwe antennekabel is onoverkomelijk, tenslotte kost een TV maar €5 niet waar?

Maar laten we de zaak eens omdraaien. Jij hebt nergens last van bij het TV kijken, en bij jou in de buurt wordt één of andere zender neergezet waardoor plotseling veel zenders gestoord worden. Wat ga je doen?

Haha was het maar twee tientjes dan zou je mij niet horen. Het gaat om een nieuwbouw huis waar de kabel helemaal naar boven moet door de betonnen vloeren. Waarom denk je dat een bedrijf het gedaan heeft. Een trekveer had niet zoveel zin namelijk daar redde ik het niet mee. Jij bent nu dingen aan het invullen die er niet zijn. Stel dat is niet aan de orde. Wat wel aan de orde is dat het van de 1 op andere dag niet meer werkt. Maar nogmaals voor jou lekker blijven zitten waar je zit niks meer aan doen zou ik zeggen.
Reputatie 7
Badge +8
Heb je dan die kabel al bekeken? Misschien is die kabel prima, en ligt het aan de coax stopcontacten, of de laatste korte aansluitkabeltjes. Als dat bedrijf zijn werk goed gedaan heeft dan hebben ze RG6 gebruikt, en dat is goede kabel.

Die vraag die ik stelde is helemaal niet zo vreemd, want dat gaat namelijk gebeuren. Sterker nog, dat is gebeurd. Vroeger waren die sterke zenders er niet, nu wel, en er komen er steeds meer bij. En Ziggo heeft tegenwoordig alle bandbreedte op de kabel nodig voor zijn diensten, en kan niet meer om die bekende storingsbronnen heen configureren.
Reputatie 5
Badge +3

Haha was het maar twee tientjes dan zou je mij niet horen. Het gaat om een nieuwbouw huis waar de kabel helemaal naar boven moet door de betonnen vloeren. Waarom denk je dat een bedrijf het gedaan heeft. Een trekveer had niet zoveel zin namelijk daar redde ik het niet mee. Jij bent nu dingen aan het invullen die er niet zijn. Stel dat is niet aan de orde. Wat wel aan de orde is dat het van de 1 op andere dag niet meer werkt. Maar nogmaals voor jou lekker blijven zitten waar je zit niks meer aan doen zou ik zeggen.

Beste Tasso. Ik heb de kabel niet met een trekveer erdoor getrokken maar met een scheerlijn met aan het eind een propje geknoopt, en een stofzuiger. Aan de andere kant van de leiding zuigen en dan de kabel er aan knopen. Fluitje van een cent. kost niets.

Beste Tasso. Ik heb de kabel niet met een trekveer erdoor getrokken maar met een scheerlijn met aan het eind een propje geknoopt, en een stofzuiger. Aan de andere kant van de leiding zuigen en dan de kabel er aan knopen. Fluitje van een cent. kost niets.

Nou gaat bij mij niet werken. Meterkast zit beneden en ik woon 3 verdiepingen daar boven. Moet je toch een goede stofzuiger hebben 😉 Maar maakt niet uit hoor ben toch al weg bij ziggo.
Reputatie 7
Badge +8
Maar je hebt nog steeds niet naar die kabel gekeken, en je hebt nog steeds niet beschreven hoe je coax stopcontactjes en je korte aansluitkabeltjes er uit zien.
Maar je hebt nog steeds niet naar die kabel gekeken, en je hebt nog steeds niet beschreven hoe je coax stopcontactjes en je korte aansluitkabeltjes er uit zien.

Nee joh en ga ik niet meer doen ook. We hebben het hier over een simpele tv aansluiting en het lijkt tegenwoordig wel of je gestudeerd moet hebben om een beetje normaal beeld te hebben op een tv waar hebben we het over.
Zit nu bij tele2 en werkt als een zonnetje. Nee veel plezier met Ziggo.
Reputatie 7
Badge +8
Je hebt ik weet niet hoeveel tijd besteed op dit forum om te jammeren over Het Grote Onrecht dat jou is aangedaan, en over het feit dat Ziggo zo'n waardeloos bedrijf is. Had je een fractie van die tijd besteed om even te beschrijven hoe je bekabeling er uit ziet, dan was het probleem waarschijnlijk zo opgelost geweest. De CAI bekabeling in mijn appartement is bijna 40 jaar oud, en op zo'n 250m van mijn huis staat een GSM zendmast. Ik heb al jaren goede binnenkabels, en heb geen enkele last van storing.
Je hebt ik weet niet hoeveel tijd besteed op dit forum om te jammeren over Het Grote Onrecht dat jou is aangedaan, en over het feit dat Ziggo zo'n waardeloos bedrijf is. Had je een fractie van die tijd besteed om even te beschrijven hoe je bekabeling er uit ziet, dan was het probleem waarschijnlijk zo opgelost geweest. De CAI bekabeling in mijn appartement is bijna 40 jaar oud, en op zo'n 250m van mijn huis staat een GSM zendmast. Ik heb al jaren goede binnenkabels, en heb geen enkele last van storing.

Nee hoor ik klaag niet dat mij onrecht is aangedaan ik wil alleen andere behoeden dat ze niet elke keer weer in die praatjes trappen van ziggo en elke keer de bekabeling maar aanpassen. Gewoon de overstap maken naar een andere provider dan is het zo opgelost zonder je bekabeling aan te passen. Nogmaals de leegloop van Ziggo komt ergens vandaan. Maar nogmaals veel plezier met Ziggo.
Reputatie 7
Badge +8
Je doet niets anders dan klagen en jammeren. Je hebt op geen enkel moment geprobeerd uit te leggen hoe je antenne kabels er uit zien, ondanks het feit dat je daar bij herhaling naar gevraagd bent. Je wilde helemaal geen hulp (waarvoor dit forum bedoeld is), je wilde alleen maar klagen, jammeren, en schelden op Ziggo.

En dan zo'n domme opmerking als "elke keer de bekabeling maar aanpassen". Hoe vaak is dit al voor gekomen? Nog nooit! Maar de omstandigheden wijzigen. Ziggo wordt geconfronteerd met steeds meer krachtige zenders die hun TV signaal kunnen storen als de consument zijn antenne kabels niet op orde heeft.

En bij Tele2 heb je minder zender keuze, minder HD zenders, en de HD zenders gebruiken slechts de helft van de bitrate van Ziggo, dus een slechter beeld,speciaal bij snelle beeld wissel. Een hele vooruitgang dus, gefeliciteerd.
Je doet niets anders dan klagen en jammeren. Je hebt op geen enkel moment geprobeerd uit te leggen hoe je antenne kabels er uit zien, ondanks het feit dat je daar bij herhaling naar gevraagd bent. Je wilde helemaal geen hulp (waarvoor dit forum bedoeld is), je wilde alleen maar klagen, jammeren, en schelden op Ziggo.

En dan zo'n domme opmerking als "elke keer de bekabeling maar aanpassen". Hoe vaak is dit al voor gekomen? Nog nooit! Maar de omstandigheden wijzigen. Ziggo wordt geconfronteerd met steeds meer krachtige zenders die hun TV signaal kunnen storen als de consument zijn antenne kabels niet op orde heeft.

En bij Tele2 heb je minder zender keuze, minder HD zenders, en de HD zenders gebruiken slechts de helft van de bitrate van Ziggo, dus een slechter beeld,speciaal bij snelle beeld wissel. Een hele vooruitgang dus, gefeliciteerd.

Hahah laat me toch niet lachen met slechter beeld. In ieder geval geen blokken en beeld is prima voor mij.
En schei a.u.b. uit dat ziggo wordt geconfronteerd met krachtige zenders. Dat is serieus ineens gebeurd in 1 dag nadat ze samen zijn gegaan met UPC knap. Jij trapt ook echt overal in he in dat marketing praatje. En grappig jij zegt dat ik me druk maak maar volgens mij ben jij de enige die zicht druk maakt om iemand die weg is gegaan maar alleen andere wil waarschuwen dat ze niet zo snel maar alles moeten slikken wat Ziggo roept. Ga lekker in de tuin zitten denk aan je gezondheid.
Reputatie 7
Badge +8
Hahah laat me toch niet lachen met slechter beeld. In ieder geval geen blokken en beeld is prima voor mij.
Voor mij ook niet hoor, ik heb perfect beeld en meer keuze als bij Tele2!

En schei a.u.b. uit dat ziggo wordt geconfronteerd met krachtige zenders. Dat is serieus ineens gebeurd in 1 dag nadat ze samen zijn gegaan met UPC knap.

Lezen is ook een vak hè. Dat heeft niemand gezegd. Ik heb geschreven dat Ziggo frequenties is gaan gebruiken waar storing voor kan komen. Die frequenties hadden ze tot dan toe vermeden. Maar er komen steeds meer van die frequenties bij, en Ziggo wil de hele bandbreedte van de kabel kunnen gebruiken. Dus nu houden ze geen rekening meer met mogelijke instraling. Iedereen moet er voor zorgen dat zijn kabels goed zijn, en zo niet dan heb je kans op storing. Gelukkig zie je dat, en gebeurt het niet onzichtbaar zoals bij internet verkeer dat ook over de kabel gaat.

Jij trapt ook echt overal in he in dat marketing praatje.

Ik trap helemaal nergens in, want ik snap wat er gebeurt. En jij wilt het niet snappen, jij wilt alleen maar jammeren.

En grappig jij zegt dat ik me druk maak maar volgens mij ben jij de enige die zicht druk maakt om iemand die weg is gegaan maar alleen andere wil waarschuwen dat ze niet zo snel maar alles moeten slikken wat Ziggo roept.

Iedereen die jouw "bijdrages" leest ziet dat er geen enkele zinvolle informatie in staat, alleen maar gejammer, gescheld, en "ik ga weg!". Alsof iemand daar wakker van ligt.
Voor mij ook niet hoor, ik heb perfect beeld en meer keuze als bij Tele2!

En schei a.u.b. uit dat ziggo wordt geconfronteerd met krachtige zenders. Dat is serieus ineens gebeurd in 1 dag nadat ze samen zijn gegaan met UPC knap.

Lezen is ook een vak hè. Dat heeft niemand gezegd. Ik heb geschreven dat Ziggo frequenties is gaan gebruiken waar storing voor kan komen. Die frequenties hadden ze tot dan toe vermeden. Maar er komen steeds meer van die frequenties bij, en Ziggo wil de hele bandbreedte van de kabel kunnen gebruiken. Dus nu houden ze geen rekening meer met mogelijke instraling. Iedereen moet er voor zorgen dat zijn kabels goed zijn, en zo niet dan heb je kans op storing. Gelukkig zie je dat, en gebeurt het niet onzichtbaar zoals bij internet verkeer dat ook over de kabel gaat.

Jij trapt ook echt overal in he in dat marketing praatje.

Ik trap helemaal nergens in, want ik snap wat er gebeurt. En jij wilt het niet snappen, jij wilt alleen maar jammeren.

En grappig jij zegt dat ik me druk maak maar volgens mij ben jij de enige die zicht druk maakt om iemand die weg is gegaan maar alleen andere wil waarschuwen dat ze niet zo snel maar alles moeten slikken wat Ziggo roept.

Iedereen die jouw "bijdrages" leest ziet dat er geen enkele zinvolle informatie in staat, alleen maar gejammer, gescheld, en "ik ga weg!". Alsof iemand daar wakker van ligt.

Helemaal goed wat jij wil.
Reputatie 4
''Can you feel the love tonight...''
[quote=caesar]Als jij een oud huis hebt, en je komt tot de ontdekking dat je elektriciteitskabels niet meer goed zijn, komt dan het elektriciteitsbedrijf langs om ze te vervangen?

@ Wat een slechte vergelijking... zie t maar zo dat er opeens 440 V door mijn kabels gaat ipv 220.... dan is t andere koek.

En als een kraan het niet meer goed doet, komt dan het waterbedrijf om een nieuwe te installeren?

@ Als de watermaatschappij de druk opvoert van 1 naar 4 Bar, zoals Ziggo nu mijn frequenties aanpast, dan klapt mij kraan vanzelf.

Zo moet je dit ook zien, de verantwoordelijkheid van Ziggo houdt op bij het AOP, de rest is voor de klant. En ja, de omstandigheden wijzigen.

@ Wel even opletten dat je appels met appels vergelijkt. En als Ziggo mij van te voren zou vertellen wat er zou gaan gebeuren, had ik maatregelen kunnen nemen en wellicht begrip kunnen hebben. Niet achteraf de put dempen.

En hoeveel kost nu een antennekabeltje? Echt geen vermogens, en dit is de eerste keer dat zich dit probleem grootschalig voordoet.

@ In mij geval moest de kabel vanaf de meterkast naar de woonkamer vervangen worden... En die waren net 5 jaar oud...Mooi dat jij zo vermogend bent, maar ik geef mijn geld graag anders uit dan aan TV kabels.

Wel mooi om te zien dat je echt geen empathie hebt en Ziggo stug blijft verdedigen. Ga zo door.