Heb je last van slechte TV ontvangst? Lees dan eerst deze uitleg.

• 20 februari 2015
  • 147 reacties
  • 109094 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

147 Reacties

Gisteren alle binenkabels in de muren vervangen door Koka ts 9 kabel en de wandcontactdozen ook vervangen door Hirchmann dozen en alles werkt weer perfect. Ik had veel last van blokjes ed. nu ben ik daar van gevrijwaard. Kabel kostte € 0,82 per meter.
Reputatie 7
Badge +8
Ongetwijfeld dat jouw verhaal klopt, maar als Ziggo inmiddels zelf toegeeft dat door de fusie veel klachten binnen komen en mij nieuwe kabels vergoedt, kun je je verhaal niet met droge ogen blijven verdedigen.

Beste Blokkenkijker, ik verdedig niks, ik verklaar alleen maar. Voor kabeltelevisie bestaan normen die bepalen van welk bandbreedte spectrum gebruik kan worden gemaakt. Ziggo wil iedere frequentie in dat spectrum kunnen gebruiken. Echter als je slechte antenne bekabeling hebt, dan kunnen bepaalde frequenties gestoord worden door invloeden van buitenaf, Als dat gebeurt dan krijg je blokjes etc, en dat is het geval bij bepaalde klanten. Ziggo weet dat, en geeft dat gewoon toe. Dat neemt niet weg dat er een remedie is, en dat is betere antenne bekabeling.

Ondanks het verhaal van Ceasar blijf ik toch met een vraag zitten: waarom had ik geen last bij upc van die blokken en nu na de tranisitie naar ziggo wel? Biedt ziggo zoveel andere zenders dan upc? Waarom keek/kijkt ziggo niet hoe upc eea had uitgewerkt?

Vroeger probeerden UPC en Ziggo in iedere plaats zodanige frequenties te gebruiken dat de TV niet gestoord kon worden door bekende storingsbronnen in die plaatsen (als je slechte bekabeling had natuurlijk). Daar kan en wil Ziggo nu geen rekening meer mee houden, er komen te veel van dat soort zenders, en de puzzel wordt te complex. Dus nu zegt Ziggo tegen de klanten dat als ze hun bekabeling op orde hebben, ze dan geen storing hebben. Heb je die niet op orde, dan kun je wel storing hebben.

Het verhaal van caesar, wat vele malen helderder is dan wat ik van ziggo zelf hoor (die denken dat al hun klanten minder begaafd zijn en techniek niet snappen) laat me echter toch met 2 vragen achter.

1. Het is eigenlijk alleen net5 wat bij mij problemen geeft en die zit niet in de buurt van de 800mhz voor zover ik kan ontdekken.

2. Hoe zie je of een AOP vervangen moet worden? Dit huis is uit 1978 en ik verwacht dat dat aansluitpunt dat ook is. En hoe regel je dat?

4G is de bekendste, maar zeker niet de enige storingsbron. Ik zou moeten gaan zoeken om te zien welke born het kan zijn. Als je AOP uit 1978 stamt, dan is het zeker verouderd. Even met Ziggo bellen voor een nieuwe, daar moet Ziggo voor zorgen.
Heel nobele uitleg hier over oorzaken en werking en het zal inhoudelijk allemaal wel kloppen. Waar echter de fustratie zit bij heel veel klanten is dat ze massaal van de één op de andere dag verminderde dienstverlening van Ziggo ervaren. Zwarte schermen, blokjes etc. Olie op het vuur is hierbij direct de verantwoordelijkheid hiervoor bij de klanten zelf neer te leggen zonder een eenduidige en gegarandeerde oplossing voor de ontstane problemen te bieden. Om over excuses helemaal maar te zwijgen. What's next? Morgen allemaal verplicht aan de 4K TV? Een erg Noord-Koreaanse aanpak...

Veel succes met het oplossen van je ontvangstproblemen gewenst.

Het is precies deze attitude, waar inmiddels duizenden abonnees aanstoot aan hebben genomen: het is 'jouw probleem'. Feitelijk juist en ook technisch een probleem. Maar geactiveerd door Ziggo zelf.

Ziggo heeft zelf de inschattingsfout gemaakt om haar abonnees massaal hier mee op te zadelen. Ondanks kleine lettertjes en het juridische gelijk aan haar zijde te hebben, zijn duizenden abonnees inmiddels opgestapt en hebben klanttevredenheid en een ooit zorgvuldige opgebouwde reputatie flinke schade opgelopen. Jouw loyaliteit is dan ook uniek en geprezen, caesar... Maar Ziggo is zich inmiddels bewust dat ze zelf ook een probleem hebben.

Ziggo in de pre-UPC periode was een mooi klantgericht marketingbedrijf die ik als zeer zorgvuldig heb ervaren bij veranderingen en onderhoud in hun dienstverlening. Nette aankondigingen, zonodig in fases.

Het vernieuwde Ziggo laat ons direct met een nieuwe 'servicegraad' kennismaken. Waarschijnlijk optimaal gedreven door winstmaximalisatie en aandeelhouderswaarde. Oude Ziggo zou op deze manier nooit haar klanten voor het blok hebben gezet en het risico van negatieve klantreacties (en publiciteit) hebben geaccepteerd. Nu is het onnodige damagecontrol achteraf. Ach, vroeger was alles beter en de kabel-fabrikanten en fetisjisten beleven hoogtij dagen.

Dus: waar stonden die kabel- en contactspecificaties voor achter het AOP ook al weer?
Reputatie 7
Badge +8
Ik geef direct toe dat de berichtgeving en uitleg over wat er aan de hand is, en wat te doen, veel beter had gekund. Maar dat zie je bij alle moderne grote bedrijven, ze zijn als de dood om openhartig te zijn over problemen. Ze denken dan gezichtsverlies te lijden, maar het omgekeerde is waar. Ze lijden juist gezichtsverlies door alles onder het vloerkleed te willen vegen, terwijl de hele wereld door heeft dat er een probleem is.

Het is feitelijk treurig dat ik de uitleg aan het begin van dit draadje moest schrijven, dat was de taak van Ziggo geweest.

Toch denk ik dat het helemaal niet slecht is wat er nu gebeurd is. Iedereen met slechte bekabeling wordt nu met neus op de feiten gedrukt. Want laat één ding duidelijk zijn, deze problemen waren vroeg of laat toch opgetreden, maar dan veel meer in tijd en plaats gespreid. En dan was het lang zo duidelijk niet geweest wat het probleem is. En laten we wel wezen, voor de meeste mensen is het niet meer dan één antennekabeltje vervangen! Voor sommigen is het wat meer werk, dat geef ik direct toe.

Ik weet niet of Ziggo voorzien heeft hoeveel mensen problemen zouden krijgen. Het kost Ziggo in ieder geval ook flink wat geld, want ze sturen heel wat kabeltjes op, en ze moeten nogal wat AOP's vervangen.

Met betrekking tot de kabels, je kunt het beste Hirschmann Koka 9TS gebruiken, met de connectors Hirschmann KOKWI 4 en KOSWI 4, of eventueel de oudere types KOKWI 3 en KOSWI 3.
Ik, en ik vermoed dat ik bepaald niet de enige ben, blijf toch met een onbevredigd gevoel achter. Vroeger had je gewoon analoge TV, dat werkte eigenlijk altijd wel. Toen ging je over op digitaal... en de probleempjes beginnen...

de laatste maanden is het continue raak.

Als gebruiker vraag je je echt af waarom je zelf van alles moet gaan regelen omdat Ziggo en UPC zo nodig moeten fuseren. Hier heb ik meer problemen dan ik ook had daarvoor. Vroeger was het alleen af en toe gedoe met de CI+ module. Sinds de omschakeling is Net5 een drama maar blokjes komen ook bij andere kanalen wel voor. Verder zijn een aantal kanalen minder scherp dan vroeger maar daar wen je aan.
Reputatie 7
Badge +8
Ja, heel vroeger moest ik aan de kanalenkiezer van de TV draaien om een ander programma te krijgen, en hadden we een schakelaar om tussen de antenne voor Nederland en Duitsland te kunnen kiezen. Dat werkte allemaal prima.

Dit heeft in principe niks te maken met de fusie, men heeft de hele zender indeling gewijzigd zoals ik al heb uitgelegd. Vroeger of later had je deze ellende toch gekregen.

Maar je schrijft nergens wat je al gedaan hebt om van de blokjes af te komen, en over hoe je antenne bekabeling er uit ziet. Je kunt lezen dat wvantoren alles aangepakt heeft, en hij heeft nu een storing-vrij beeld. Je kunt veel meer van dat soort reacties lezen. Even doorbijten, en je kunt weer blokjes-vrij televisie kijken.
[quote=caesar

Met betrekking tot de kabels, je kunt het beste Hirschmann Koka 9TS gebruiken, met de connectors Hirschmann KOKWI 4 en KOSWI 4, of eventueel de oudere types KOKWI 3 en KOSWI 3.[/quote]

Inmiddels heb ik coaxkabels bij een ziggo servicecenter gekocht. En zowaar geen blokkerig beeld meer. Echter wat mij wel is opgevallen is het feit dat als je je internet zwaar belast, het beeld dan toch weer gaat blokken. Dus of alleen g4 de schuldige is betwijfel ik dan weer.
Reputatie 7
Badge +8
G4 is zeker niet de enige storingsbron, dat zegt ook niemand. Het is wel één van de belangrijkste. Maar waarom het beeld gaat blokken bij veel internet verkeer is mij even een raadsel. Dat zou niet mogen.
Waar ik persoonlijk heel benieuwd naar begin te worden... is TV over de glasvezel kabels van mmijn internet provider ook zo storingsgevoelig?
Reputatie 7
Badge +8
Neen, natuurlijk niet. Koperkabels zijn gevoelig voor elektromagnetische straling, glasvezels zijn normaal gesproken nergens gevoelig voor. Dat is mede één van de redenen waarom glasvezel zo populair is.

Om het nog iets duidelijker te maken. Het kost heel veel moeite om koperkabels voor datatransmissie zodanig op te bouwen dat ze storingsvrij over langere afstand signalen kunnen transporteren.
Dan wordt het de afweging maken. Of mijn Humax kunnen blijven gebruiken en gedoe houden. Of TV gaan afnemen bij mijn internet provider en dan genoegen nemen met het soms wat gammele opnemen in de cloud.
Reputatie 7
Badge +8
ik heb uit één van je eerdere reacties begrepen dat je last hebt van blokjes, maar wat heb je er aan gedaan? In zijn algemeenheid is het echt niet zo moeilijk om dit probleem op te lossen.
Wel grappig om te lezen dat er een hoop mensen vinden dat niet ziggo maar de klant verantwoordelijk is voor goede kabels. Logisch zou je zeggen maar is dat wel zo? Zit al jaren bij ziggo en nooit problemen gehad omdat ik goede kabels had aangeschaft. Nu is het fantastische upc opgegaan in ziggo en daar begint het gezeur. Sindsdien vaak last van blokken en sommige zenders helemaal niet te kijken. Ligt het dan nog steeds aan mijn kabels. Voor die tijd werkte het prima en nu ineens niet meer. Ergens heeft ziggo dus iets veranderd en blijft de verantwoordelijkheid dan nog steeds bij de klant. Dus met andere woorden als ziggo iets veranderd moeten we niet zeuren en maar weer naar de winkel rennen om alweer nieuwe kabels te kopen. Ja dat al die brave mensen hierboven dat doen prima maar hun kast zal waarschijnlijk volliggen met nutteloze kabels. Nee bedankt Ziggo heeft wel degelijk schuld aan de slechte kwaliteit en verschuilt zich achter het verhaal van de kabels. Maar goed het maakt niet uit ze hebben al zoveel klanten verloren door dit en dat gaat nog wel even door. Ik ga ook weg bij ziggo helaas. Waarom zie je in die geweldige reclames van ze nooit dat je eerst een kapitaal aan kabels moet halen voordat het goed werkt. Wordt er verteld bij het afsluiten dat je eerst goede kabels moet halen. Nou nee volgens mij niet een hoor je dat pas als alles al afgesloten is. Maar gewoon blijven volhouden dat alles bij de klant ligt en niet bij ziggo
Reputatie 7
Badge +8
Als jij een oud huis hebt, en je komt tot de ontdekking dat je elektriciteitskabels niet meer goed zijn, komt dan het elektriciteitsbedrijf langs om ze te vervangen?

En als een kraan het niet meer goed doet, komt dan het waterbedrijf om een nieuwe te installeren?

Zo moet je dit ook zien, de verantwoordelijkheid van Ziggo houdt op bij het AOP, de rest is voor de klant. En ja, de omstandigheden wijzigen. Er komen steeds meer krachtige zenders voor bijvoorbeeld 4G, maar ook voor andere doeleinden. En zijn je antennekabels niet goed, dan heb je een probleem want die stralen in op die antennekabels. Nu wordt dat in één keer heel duidelijk, anders had je dezelfde ellende gegarandeerd op een ander moment gekregen in de nabije toekomst.

En hoeveel kost nu een antennekabeltje? Echt geen vermogens, en dit is de eerste keer dat zich dit probleem grootschalig voordoet. Maar ook 30 jaar geleden zag ik al verschil tussen goede CAI kabels en goedkope rommel coax kabeltjes, zelfs bij analoge TV zag je beter beeld met minder spikkels.
Dus als ik het goed begrijp mag Ziggo frequenties veranderen zoals het ze uitkomt. Eventuele kosten om de hierdoor ontstane problemen op te lossen zijn voor de klant. Eens kijken of er buiten het Ziggo/UPC monopolie nog wel aanbieders zijn die naar de klant luisteren.:)
Wel grappig om te lezen dat er een hoop mensen vinden dat niet ziggo maar de klant verantwoordelijk is voor goede kabels. Logisch zou je zeggen maar is dat wel zo? Zit al jaren bij ziggo en nooit problemen gehad omdat ik goede kabels had aangeschaft. Nu is het fantastische upc opgegaan in ziggo en daar begint het gezeur. Sindsdien vaak last van blokken en sommige zenders helemaal niet te kijken. Ligt het dan nog steeds aan mijn kabels. Voor die tijd werkte het prima en nu ineens niet meer. Ergens heeft ziggo dus iets veranderd en blijft de verantwoordelijkheid dan nog steeds bij de klant. Dus met andere woorden als ziggo iets veranderd moeten we niet zeuren en maar weer naar de winkel rennen om alweer nieuwe kabels te kopen. Ja dat al die brave mensen hierboven dat doen prima maar hun kast zal waarschijnlijk volliggen met nutteloze kabels. Nee bedankt Ziggo heeft wel degelijk schuld aan de slechte kwaliteit en verschuilt zich achter het verhaal van de kabels. Maar goed het maakt niet uit ze hebben al zoveel klanten verloren door dit en dat gaat nog wel even door. Ik ga ook weg bij ziggo helaas. Waarom zie je in die geweldige reclames van ze nooit dat je eerst een kapitaal aan kabels moet halen voordat het goed werkt. Wordt er verteld bij het afsluiten dat je eerst goede kabels moet halen. Nou nee volgens mij niet een hoor je dat pas als alles al afgesloten is. Maar gewoon blijven volhouden dat alles bij de klant ligt en niet bij ziggo

JA OOK IK VIND HET JAMMER DAT ZIGGO, VAST MET GOEDE BEDOELINGEN, DINGEN VERANDERD , DE KLANT MOET HELPEN OM HET WEER OP ORDE TE KRIJGEN. IK HEB NIETS VERANDERD EN ALLES DEED HET GOED. EN HET GELD DAT JULLIE VRAGEN IS NIET NIKS. IK BEN ER SERIEUS OVER AAN HET NADENKEN OM OVER TE STAPPEN. DAN KRIJG JE BIJ DE EERSTE AANLEG TENMINSTE EEN MONTEUR MEE GELEVERD EN WEET JE ZEKER DAT HET GOED GEBEURD.
Net als vele anderen heb ook ik last van storing gehad. Door medewerking van de ziggo medewerker via de helpdesk bijna alle problemen opgelost. Allen af en toe nog storing bij zender Veronica maar ik begrijp nu uit de verhalen van een aantal forumleden dat dit zeer waarschijnlijk aan de AOP ligt. Overigens ben ik zelf van mening dat bekabeling in mijn huis mijn verantwoordelijkheid betreft, en schuif voor alle problemen dus niet de schuld naar Ziggo. Was overigens beter geweest als Ziggo vooraf had aangeven dat er problemen zouden ontstaan na het samenvoegen van Ziggo/UPC. Ik zie ook mensen over vroeger praten toen was alles beter. Ik kom nog uit de tijd dat er geen internet bestond, Toen moest ik voor alle informatie naar de bibliotheek. Als er toen een wegopbreking was of een omleiding moest ik het ook zelf oplossen en kon de bieb niet schuld geven. Dingen veranderen nu eenmaal, en daar hebben we zelf de verantwoordelijkheid voor om oplossingen te bedenken.

Ik ben al heel lang, en nog steeds een tevreden klant van Ziggo.
Reputatie 7
Badge +8
Dus als ik het goed begrijp mag Ziggo frequenties veranderen zoals het ze uitkomt. Eventuele kosten om de hierdoor ontstane problemen op te lossen zijn voor de klant. Eens kijken of er buiten het Ziggo/UPC monopolie nog wel aanbieders zijn die naar de klant luisteren.:)

Ziggo mag en kan alle frequenties gebruiken die voor DVB-C gestandaardiseerd zijn, dus t/m 862MHz o.i.d.

4G krijgt straks ook de 700MHz band, in Duitsland is die al vrijgegeven. 5G telefonie komt er ook aan. Die frequenties werden vroeger allemaal gereserveerd voor analoge TV, maar kunnen nu anders gebruikt worden. En dat gebeurt dus ook in de ether. En dat botst met jouw kabelontvangst als jouw kabels niet goed zijn. Zo simpel ligt het. En daar kun je over blijven jammeren, maar het verandert niets aan de feiten.

Ziggo mag en kan alle frequenties gebruiken die voor DVB-C gestandaardiseerd zijn, dus t/m 862MHz o.i.d.

4G krijgt straks ook de 700MHz band, in Duitsland is die al vrijgegeven. 5G telefonie komt er ook aan. Die frequenties werden vroeger allemaal gereserveerd voor analoge TV, maar kunnen nu anders gebruikt worden. En dat gebeurt dus ook in de ether. En dat botst met jouw kabelontvangst als jouw kabels niet goed zijn. Zo simpel ligt het. En daar kun je over blijven jammeren, maar het verandert niets aan de feiten.

Erg professionele reactie!!!! Gelukkig mag ik nog altijd zelf bepalen waar ik mijn geld aan uitgeef. Bij deze komt Ziggo daarvoor niet meer in aanmerking.

Met vriendelijke groet
Ik wil even reageren op een eerder bericht van Caesar, inzake slechte ontvangst op van de tv-signalen door instraling van de 4G.

Caesar je berichtte toen, dat Hirschmann overgenomen was door Belden. Dit klopt deels, want de Hirschmann vestiging in Nederland is per 01-01-2009 zelfstandig doorgegaan na een management buy-out.

Hirschmann Multimedia B.V. te Weesp leverde altijd al aansluitmateriaal en was van oudsher ook altijd al actief in de kabel-tv markt in Nederland.

Zo levert Hirschmann nu ook de Koka TS 9 die volledig afgeschermd is tegen invloeden van de 4G signalen. Recentelijk zijn hieraan ook twee nieuwe connectoren toegevoegd, de Koswi 4 en de Kokwi 4.
Ik heb begrip voor beide kanten van het verhaal, dat je bekabeling up to date moet zijn lijkt mij geen overbodige luxe. Wat mij wel stoort in het verhaal is dat Ziggo ons niet op de hoogte heeft gebracht van de noodzaak van het vervangen van de bekabeling voordat ze overgingen naar de nieuwe frequenties zodat wij daarop in konden spelen. Ook is het niet bij iedereen even eenvoudig om de kabels te vervangen, wij hebben vorig jaar een flinke verbouwing gehad waarbij de kabels netjes weggewerkt zijn en dat zou nu opgebroken moeten worden om nu kabels te trekken. Daarnaast gaat er een kabel naar boven die ook niet even op een eenvoudige manier te vervangen is dus wat hier soms gezegd wordt van "even een kabeltje vervangen" is niet altijd even. Ik vind wel dat de verantwoordelijkheid te makkelijk naar de consument geschoven wordt. Wanneer een mobiele provider zijn frequentie ineens verandert waardoor je verplicht bent om een andere mobiel te kopen dan staan we allemaal op onze achterste benen. Maar die mobiele providers zorgen en vaak wel voor dat ze oudere systemen gebruikt kunnen worden ziggo helaas niet, jammer.

Ik had nog wel een vraag, hoe kan het dat bij mij soms het signaal helemaal wegvalt en bij het uit- en opnieuw inschuiven van de CI-module het beeld dan weer terugkomt?

Ik ga nu maar eens kijken wanneer ik een dag heb om mijn kabels te vervangen, mocht het mogelijk zijn :8
Reputatie 7
Badge +8
@Tajo04:

Draai het verhaal nu eens om, jij hebt ongestoorde TV ontvangst ondanks niet al te beste coax kabels, en bij jou in de buurt komt een sterke zender van het één of ander, waardoor plotseling een hele serie zenders gestoord worden. Wat moet er dan gebeuren?

@Hans HMM:

Daar ben ik enige weken geleden ook achter gekomen. Het verhaal ligt zelfs nog wat gecompliceerder. De Duitse multimedia tak van Hirschmann is ook afgesplitst en overgenomen door het Deense Triax. Triax en het Nederlandse Hirschmann Multimedia brengen nu allebei producten op de markt met soortelijke typeaanduidingen. Zo heeft Triax een Koka 110 kabel, die nog beter afschermt dan de KoKa 9TS. Ze hebben beide Koswi 4 en Kokwi 4 connectors, en die zijn wel technisch verwant, maar niet hetzelfde.
Reputatie 7
Badge +8
@Manijack:

Als jij vorig jaar nieuwe kabels hebt aangelegd, en je hebt een beetje gelet op kwaliteit, dan zou ik normaal gesproken verwachten dat die kabels ok zijn. Probeer er dus eerst eens achter te komen wat dat voor kabels zijn!

Verder gaat jouw verhaal met de mobiele provider ietwat mank, want als je die vergelijking doortrekt dan had je een nieuwe TV moeten kopen.

Er is wel een betere vergelijking, en dat is het moment dat de analoge TV uit de ether verdween. Iedereen die geen kabel aansluiting had was toen verplicht een Digitenne ontvanger of satelliet TV te nemen.
Beste Forumbezoekers. Ik heb alle reacties doorgenomen en voor iedereen is iets te zeggen. Zelf ben ik van mening dat Ziggo rekening had moeten houden met storingen door de coax vol te gooien. Zelf heb ik veel last van blokken en uitval vanwege geen signaal. De helpdesk is tientallen malen door mij gebeld; de antwoorden werden opgelezen van een belscript en niemand had de oplossing. tot nu toe zijn er 3 monteurs langsgeweest; van alles vervangen (kastjes, kabels etc.) Gaf geen goed resultaat. De laatste monteur vertelde me dat er op een gebouw in mijn buurt (Zoetermeer, Stadshart) de boosdoener was. Er is nu een aannemer ingeschakeld die de totale bekabeling (binnen en buiten mijn huis) gaat vervangen. Doordat de straat opengebroken moet worden is er een vergunning van de gemeente nodig. Het gaat 8 tot 10 weken duren voordat e.e.a. is vervangen. Ik hoop op een glasvezelkabel, anders voorzie ik het ergste.

ik houd jullie op de hoogte.
Als jij een oud huis hebt, en je komt tot de ontdekking dat je elektriciteitskabels niet meer goed zijn, komt dan het elektriciteitsbedrijf langs om ze te vervangen?

En als een kraan het niet meer goed doet, komt dan het waterbedrijf om een nieuwe te installeren?

Zo moet je dit ook zien, de verantwoordelijkheid van Ziggo houdt op bij het AOP, de rest is voor de klant. En ja, de omstandigheden wijzigen. Er komen steeds meer krachtige zenders voor bijvoorbeeld 4G, maar ook voor andere doeleinden. En zijn je antennekabels niet goed, dan heb je een probleem want die stralen in op die antennekabels. Nu wordt dat in één keer heel duidelijk, anders had je dezelfde ellende gegarandeerd op een ander moment gekregen in de nabije toekomst.

En hoeveel kost nu een antennekabeltje? Echt geen vermogens, en dit is de eerste keer dat zich dit probleem grootschalig voordoet. Maar ook 30 jaar geleden zag ik al verschil tussen goede CAI kabels en goedkope rommel coax kabeltjes, zelfs bij analoge TV zag je beter beeld met minder spikkels.

Wat je daar roept slaat natuurlijk nergens op. En kraan is een gebruiksvoorwerp wat natuurlijk kapot kan gaan dit is heel wat anders. Weet niet wat voor huis jij woont maar ik hoef niet ineens mijn elektrische kabels te vervangen omdat ze niet meer goed zijn dat gaat niet zo snel van de ene op ander dag met zoals bij ziggo wel het geval is. Bij mij is er iemand geweest om die kabels speciaal aan te leggen omdat de meterkast beneden is een boven woon. Dus ziggo wijzigt alles en nu moet ik weer extra kosten maken voor iets wat er al ligt. Nee ziggo ben ik klaar mee en jij niet dat kan.