Heb je last van slechte TV ontvangst? Lees dan eerst deze uitleg.

  • 20 februari 2015
  • 147 reacties
  • 108140 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

147 Reacties

Reputatie 1
Ben wel heel benieuwd hoe Ziggo dit gaat verkopen. Ik voel me nu toch wat belazerd. Jankend aan de telefoon, m,n tv doet raar, ha,ja geld bespaard!
Sufferd dat ik ben ,heb voor niks veel geld uitgegeven door het zelf op te lossen.
m.i. zijn de kabels die door Ziggo worden verzonden totaal niet te vergelijken met een hirschmann kabel. Daarnaast gaat het om kabels met vaste connectoren en dat zou bij mij al niks worden daar ik allemaal kruip door sluip door gaatjes heb. Heb overigens de koka 9TS met koswi connector e.d. En prima beeld. Geen problemen
Reputatie 3
Badge +2
Een jaar geleden had ik ook enorme last van blokjes en strepen (toen nog bij UPC). Alle bekabeling zelf gecontroleerd maar dat gaf geen verbetering! Uiteindelijk een monteur laten komen die alles thuis zou gaan controleren (wellicht op eigen kosten als het alsnog aan mijn bekabeling zou liggen).
Wat bleek: de AOP was verouderd en werd meteen vervangen en weg waren de blokjes en strepen!
Ook is het mogelijk dat het probleem in de kasten buiten zit, want de daarin aanwezige relais lopen langzaam terug in werking, zodat het signaal langzaam maar zeker slechter wordt en dus afneemt en dat signaal kan niet iedereen thuis meten, maar de monteur wel!
Reputatie 1
Het klopt volledig dat goede bekabeling noodzakelijk is. Ruim twee jaar geleden een nieuwe TV aangeschaft, en op advies van de verkoper (kabelkeur leverancier) een " dure" Monster antenne kabel gekocht. Het werkte prima.

Na de frequentie wisseling waren er storingen op verschillende kanalen. Alle bekabeling nagegaan.. Tot slot was er nog maar een mogelijkheid, de dure antenne kabel... :?
Op advies van de zelfde winkel ( keur kabel) heb ik een nieuwe Monster kabel aangeschaft met de zelfde lengte. Problemen waren prompt verdwenen. Conclusie, de kwaliteits verbetering van de kabel keur producenten kan de achteruitgang van het signaal door Ziggo/UPC opvangen. Weer een nieuwe kabel als Qam 256 modulatie volledig wordt ingevoerd...:@
Reputatie 7
Badge +8
Geinig, in zijn bijdrage aan deze discussie vermeldt Tom Veenendaal dat hij twee jaar geleden ook een Monster kabel gekocht heeft, en die zou dus zeker goed moeten zijn. Maar dat blijkt dus niet het geval!

Had je twee jaar geleden een stukje Hirschmann Koka 799 kabel gekocht (bestaat al lang), en twee Hirschmann connectors, Dan had je niets nieuws hoeven te kopen. Monster is geen specialist in hoogfrequent kabels, Hirschmann wel.

Zoals ik ook al eerder schreef, Monster beweegt zich in de markt van de isoterisch audiokabels. Dat zijn van die fabrikanten die luidsprekerkabels leveren met een pijltje er op, dat moet naar de luidspreker wijzen. Sluit ze niet andersom aan, want dan weet je maar nooit wat er gebeurd! Die kabels doen het ook niet in één keer goed als je ze aansluit, nee, ze moeten eerst een aantal weken indraaien. Dan komen de elektronen lekker los denk ik. Ze hebben ook van die optische SPDIF/TOS kabeltjes met connectortjes met een verguld ringetje er op. Dat helpt beslist voor een beter geluid. Veel humor dus.
Reputatie 1
Geinig, in zijn bijdrage aan deze discussie vermeldt Tom Veenendaal dat hij twee jaar geleden ook een Monster kabel gekocht heeft, en die zou dus zeker goed moeten zijn. Maar dat blijkt dus niet het geval.Monster is geen specialist in hoogfrequent kabels, Hirschmann wel. ... Veel humor dus.
Nog meer humor..De verkoper (kabel keur) ontraadde de Hirschmann kabels,die overigens ook werden verkocht:D
Reputatie 7
Badge +8
Een verkoper "kabel keur" ken ik niet, dus ik ben wel benieuwd wie dat is, is het wellicht kabeltje.com? Die verkopen de Monster "Coaxial 350PCX High Performance Coaxial PAL Antenna kabel". Die kabel is alleen geschikt voor het Europese PAL systeem, je kunt hem beslist niet gebruiken in Amerika, want daar hebben ze het NTSC systeem! Daar heb je weer een andere kabel voor nodig. Kost slechts € 45.71 voor een kabeltje van 4 meter. Heeft wel vergulde connectors, want daar heb je niks aan.

Moet je ons toch nog eens uitleggen wat die verkoper tegen heeft op Hirschmann kabels, behalve dan dat hij daar veel minder aan verdient natuurlijk.
Ik had tot gister een koka 799 en storingen bij ID op kanaal 123, dacht hoe kan dit nou!
Vandaag de Koka TS9 aangesloten en....perfect beeld.
Reputatie 7
Badge +8
Interessant. Dat kan dan betekenen dat sommige kabelkeur kabels onder omstandigheden nog niet genoeg afschermen, en dat alleen de beste kabel voldoet. De TS9 schermt zo'n 100 keer beter af als de 799.
Dat had ik ook niet verwacht ivm de kwaliteit van de 799. Omdat ik gek werd van de storing op ID heb ik toch maar de TS9 gekocht en opgelost. Dus voor mensen met storing zeker nuttig om te proberen.

ps. 100 keer betere afscherming? Dat is een verschil 🙂
Reputatie 7
Badge +8
Ja, de 799 (een uitstekende kabel!) heeft een afscherming van 90dB, de TS9 heeft een afscherming van 110dB. Het verschil is dus 20dB, ofwel 2B. Dat is een logaritmische schaal, dus het verschil is 10 kwadraat, ofwel 100.
Nou ..... Ziggo is inderdaad niet alles schuld, maar verklaar mij dan eens dat ik van de een op andere dag na het gedoe met de nieuwe zenderindeling op diverse zenders blokjes enz heb. Contact met Ziggo opgenomen, op hun kosten en advies kabel (±8mrt) en connectors van Hirschman aangeschaft de hele handel aangesloten en warempel beter beeld en de storingen verholpen een aantal zenders, maar nog steeds gedonder met bepaalde zenders waar ik tot op het moment van overschakeling totaal geen problemen mee had, ondanks de ongekeurde kabel van ongeveer 10 jaar oud met wegwerp connectoren. Wat Ziggo ook beweerd, het gedonder is pas begonnen na de omschakeling en ik heb nooit klachten gehad over de ontvangst of wat dan ook. Oja en ik zit al bij die club van de @home tijd en van dag 1 dat het beschikbaar was hier in de buurt.


Hallo Caeser.

Een goed verhaal. Hier kan Ziggo een puntje aan zuigen. Nu maar hopen dat de mensen met problemen, die dit lezen jouw verhaal ter harte nemen. Er zijn zovele die het niet geloven en de kop in het zand steken en Ziggo overal de schuld van geven. Ik zeg altijd je moet het zo zien: je energieleverancier levert tot aan de meterkast, wat daarna komt is voor je zelf. Heb je dus storing met je elektra: een lamp knippert steeds of een stopcontact reikt branderig dan kun je dus je leverancier niet de schuld in de schoenen schuiven. Ben vroeger zelf elektricien geweest en daar was het precies hetzelfde: kroonsteentje op kroonsteen buitenverlichting waar water in komt met als gevolg kortsluiting enz. enz. Dan gaan de mensen niet lopen klagen richting de energie leverancier, maar wordt er gebeld en moet het snel klaar, kosten wordt dan niet over geklaagd. In het antenne verhaal krijgt Ziggo steeds de schuld en mag het natuurlijk niets kosten. Nu ze problemen hebben en eigenlijk niet even alles controleren schuiven de schuld naar Ziggo toe en dat vaak ten onrechte. En inderdaad ligt het soms aan Ziggo, maar dat is in mijn ogen te verwaarlozen.



Vr gr Teun (expert Emmen)
Reputatie 6
Badge +9
Ik had tot gister een koka 799 en storingen bij ID op kanaal 123, dacht hoe kan dit nou!
Vandaag de Koka TS9 aangesloten en....perfect beeld.

Beste Petermarit,

KOKA 9TS doet inderdaad wonderen en is volledig 4G proof :8 gebruik het zelf ook al lange tijd

groet Takwan
Reputatie 7
Badge +8
Nou ..... Ziggo is inderdaad niet alles schuld, maar verklaar mij dan eens dat ik van de een op andere dag na het gedoe met de nieuwe zenderindeling op diverse zenders blokjes enz heb.

Die verklaring kun je lezen in de eerste bijdrage van dit draadje.
Nou ..... Ziggo is inderdaad niet alles schuld, maar verklaar mij dan eens dat ik van de een op andere dag na het gedoe met de nieuwe zenderindeling op diverse zenders blokjes enz heb.

Die verklaring kun je lezen in de eerste bijdrage van dit draadje.


Ja heel leuk technisch verhaal, maar feit blijft wel dat ik met die problemen zit vanaf het moment dat ik mijn decoder zijn nieuwe zenders heb laten zoeken en van de ene op andere dag van prima beeld op alle zenders, nu zit te kijken met een batterij zenders met blokken enz. Dus kan het er bij mij niet in dat het probleem opeens bij mij ligt. Ik heb de hele handel vervangen op advies van Ziggo met de door hun aangeraden materialen en nog steeds heb ik op een aantal zenders problemen. Zelfs de AOP is vervangen. Signaalstatus is op de goede zenders 3% en op de slechte varieert dit tussen 3 en 0% naar gelang de storingen optreden. Ik wijs dus wel met de vinger naar Ziggo en ik geef ze nog ff om het op te lossen anders ben ik vertrokken ondanks het feit dat zij mijn eerste kabelprovider waren en ik vele jaren klachtenvrij van hun service heb genoten.
Badge
Sinds ik de horizonbox heb heb ik storing op rtv utrecht, omroep gelderland, omroep brabant, omroep limburg, at5, rijnmond, flevoland. Met de vorige decoder van samsung had ik dat probleem niet. Zijn er meer mensen met dit probleem en wat kan hier aan gedaan worden?Bekabeling is in orde, allemaal met keurmerk.
Reputatie 7
Badge +8
Het AOP kan ook nog een probleem opleveren. Bij diverse gebruikers bleek vervanging daarvan door Ziggo het probleem op te lossen.

Er zijn echter ook meldingen dat 'standaard' kabelkeur kabels nog onvoldoende bleken, en dat kabels gemaakt van Koka 9TS het probleem oplosten (20 dB meer afscherming).
Ik heb nu zelf zenders die geheel verdwijnen. Weer contact opgenomen met Ziggo, morgen komt de monteur.
Ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang.
Ik heb nu zelf zenders die geheel verdwijnen. Weer contact opgenomen met Ziggo, morgen komt de monteur.
Ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang.


Monteur is geweest, in het laatste stukje van de buitenkabel naar de AOP zat iets niet helemaal lekker, normaal niet zo'n probleem volgens de monteur, maar door de veranderingen die zijn doorgevoerd, fungeerde dat stukje kabel als een soort antenne voor allerlei signalen, die in de huidige situatie gelijk voor problemen zorgen.

Signaal status en kwaliteit op alle kanalen rond de 50% / 100% en de Ber blijft netje op 0 staan.
Ik ben een tevreden klant 😉
Beste Caesar,

Ik kan je vertellen dat ik ook sinds de fusie van Ziggo en UPC last heb van blokken op RTL 4, RTL 5 en MTV. 7 jaar nooit last en toen ineens... blokken en strepen. De helpdesk van Ziggo heeft dit inmiddels ook al lang door en mij 25 euro vergoed om een Hirschmann Koka 9 TS kabel te laten kopen. Dit ligt inmiddels in de buizen en tussen muur en TV ligt dezelfde kabel met metalen Hirschmann aansluitpluggen. En guess what... RTL 4. RTL 5 en MTV zijn nu goed, maar helaas... nu storen andere zenders die voorheen niet stoorde 😞 zoals RTL 8, Ziggo tv en nederland 3. Ik heb inmiddels om een monteur gevraagt om dit op te lossen. Ongetwijfeld dat jouw verhaal klopt, maar als Ziggo inmiddels zelf toegeeft dat door de fusie veel klachten binnen komen en mij nieuwe kabels vergoedt, kun je je verhaal niet met droge ogen blijven verdedigen.

Nou ..... Ziggo is inderdaad niet alles schuld, maar verklaar mij dan eens dat ik van de een op andere dag na het gedoe met de nieuwe zenderindeling op diverse zenders blokjes enz heb.

Die verklaring kun je lezen in de eerste bijdrage van dit draadje.
Ondanks het verhaal van Ceasar blijf ik toch met een vraag zitten: waarom had ik geen last bij upc van die blokken en nu na de tranisitie naar ziggo wel? Biedt ziggo zoveel andere zenders dan upc? Waarom keek/kijkt ziggo niet hoe upc eea had uitgewerkt? En zo kan ik me nog heel wat meer vragen bedenken. Ik vind het schandelijk dat met name nederlandstalige zenders het zo slecht doen.
Badge
Vandaag op advies van ziggo een nieuwe kabel getrokken van aop naar woonkamer. Monteur was vorige week geweest en heeft alle punten nagelopen en vervangen. Mocht geen verbetering opleveren, op advies nu nieuwe KEURmerk kabel getrokken.Storing blijft helaas. Heeft iemand nog tips??
Herkent iemand van de techneuten de melding No Signal E48 op een Humax kastje?

Ik was vanavond bij mijn vriendin in Woerden (die was altijd al Ziggo klant) en die klaagde over het na de frequentiewijziging niet meer kunnen ontvangen van bijv. Pebble TV (305) en Efteling Radio (850) met die melding E48. Ook gaf Nostalgienet (211) erg slecht beeld.

Gebruiken precies die kanalen toevallig een 4G frequentie? Andere zenders (heb ze niet allemaal langs-gezapt) waren prima.

Zo ja, dan zal ik de coax volgende keer eens vervangen door eentje die ik ooit van UPC gekregen heb.

AOP is een (merkloos?) wit opsteek-kastje met een F-connector naar de modem en 'normale' coax voor TV en FM (geleverd door Ziggo).

Ik heb ook nog zo'n ding van UPC liggen (Tratec MCP-03), zijn die beter en compatibel?
Gebruiken precies die kanalen toevallig een 4G frequentie? Andere zenders (heb ze niet allemaal langs-gezapt) waren prima.

Zo ja, dan zal ik de coax volgende keer eens vervangen door eentje die ik ooit van UPC gekregen heb.

AOP is een (merkloos?) wit opsteek-kastje met een F-connector naar de modem en 'normale' coax voor TV en FM (geleverd door Ziggo).

Ik heb ook nog zo'n ding van UPC liggen (Tratec MCP-03), zijn die beter en compatibel?


Ik zie overigens op 4Gmasten.nl (http://j.mp/1coEoqV) dat Vodafone op 21-3-2015 een mast op 806 MHz in gebruik heeft genomen op ca. 250 meter van haar apartement. En ze woont op de bovenverdieping (4 hoog) dus heeft vrijwel vrij zicht op dat ding dat 675 Watt uitstraalt... Valt op zich nog mee, want de T-Mobile mast hier nog geen 100 meter vandaan pompt er bijna 2 kW uit, maar dat is op 1860 MHz.
Denk dat we het daarin moeten zoeken 🆒
Ik denk dat de eerste reacties op dit onderwerp te verklaren vallen uit het feit dat ziggo's servicedesk niet zo'n goeie reputatie heb meegemaakt. Ik heb ze in het verleden ook wel s gebeld toen de hele buurt zonder signaal zat om te vragen hoe lang dit ging duren. Ventje aan de lijn hield maar vol dat er niks aan de hand was en wilde me perse de kanalen van mijn TV opnieuw laten zoeken (dat was toen de standaard oplossing)

Het verhaal van caesar, wat vele malen helderder is dan wat ik van ziggo zelf hoor (die denken dat al hun klanten minder begaafd zijn en techniek niet snappen) laat me echter toch met 2 vragen achter.

1. Het is eigenlijk alleen net5 wat bij mij problemen geeft en die zit niet in de buurt van de 800mhz voor zover ik kan ontdekken.
2. Hoe zie je of een AOP vervangen moet worden? Dit huis is uit 1978 en ik verwacht dat dat aansluitpunt dat ook is. En hoe regel je dat?