BartJolien

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

HDD = Vol, Maar geeft onze opnames niet weer

Hebben een Samsung SMT-C7140box.
Sinds 2 dagen geeft hij aan HDD vol. Dit kan kloppen, gezien hij al eerder bijna vol aangaf en er dus veel programma's opgenomen waren. Echter als we nu naar de opnames gaan, geeft hij hier aan "Geen opnames om weer te geven".
We kunnen dus niets opnemen, maar ook niets wissen, dus kunnen er niets aan veranderen op dit moment. Stekker al een dag eruit gehad, al teruggezet naar fabrieksinstellingen, mocht allemaal niet baten.
Ook net Ziggo "Klantenservice" gebeld, maar konden niets doen, ze hadden hier de kennis niet meer voor in huis en kwam er op neer dat we hem eigenlijk maar gewoon moesten vervangen...
Hopelijk heeft iemand hier nog de gouden tip!
5 Reacties 5
Verwijderd account
Niet van toepassing
Je kan nog proberen via de schakelaar achter het apparaat een paar x aan en uit te zetten, dat wil nog wel eens helpen, anders via het menu HDD service kiezen voor formateren, ben je wel alles kwijt :disappointed_relieved:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Ik zie van de Samsung SMT-C7140 mediaboxen de laatste maanden steeds meer storingen gemeld of in het geheel niet meer werken.
Die van mij is er een paar weken geleden ook mee gestopt, alleen het rode licht voorop ging aan, verder geen enkele reactie, ook niet na van de stroom geweest te zijn.
Einde van de levensduur van de Samsung SMT-C7140 mediaboxen?
Brax

Level 1
  • 318Posts
  • 3Oplossingen
  • 14Likes
BartJolien,

Dat lijkt me inderdaad heel vervelend. Van een medewerker op Ziggo heb ik ooit gehoord dat de box vrije ruimte nodig heeft om te werken.

Verder, wat mguzz en Be rt schreven.

Je zou nog kunnen proberen om iets met automatisch schijfbeheer te doen ...
Wat gebeurt er als je via de optie "zoeken" naar een opgenomen programma zoekt ? Kun je het programma dan selecteren en wissen ?

Be rt,

Ik lees de laatste tijd wel eens verhalen over klanten die refurbished media boxen krijgen. Is dat een nieuwe trend, of dat klanten boxen van een bepaald merk krijgen ? Medio 2015 kreeg ik een box zonder naam, die mij verkocht werd als "Horizon". Ze hebben mij eens aangeboden om me een nieuwe box op te sturen, maar als ik dat zo lees ...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Brax

Ik heb geen idee.
De Horizon box / Mediabox XL krijg je in bruikleen, dus dat zou best wel eens een refurbished kunnen zijn.
Refurbished zou je meestal niet moeten kunnen zien of merken, helemaal nagekeken en opgepoetst met een nieuw plasticje erover, nieuwe snoertjes erbij en je ziet er niets van.

Ik heb wel ergens ooit begrepen dat de boxen getest zijn op basale werking, voor ze verzonden worden, dus een doos kan ook deels opengebleven zijn en dat gedacht wordt dat het een refurbished is.
Dat zou ook logisch zijn, want je leest op dit forum eigenlijk nooit dat een Horizon box / Mediabox XL een Death On Arrival is.
Dat er later bij gebruik toch mankementen te voorschijn komen is niet vreemd, dat kun je ook niet voorkomen.
In de computerwereld is 1 op 100 een Death On Arrival een normaal verschijnsel.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @BartJolien. Welkom op de Community! Wat een gek verhaal zeg, van je Mediabox. Heb je inmiddels iets voor elkaar gekregen met de tips die je hier hebt gekregen? We horen graag van je, zodat we weten hoe het ervoor staat.

Uitgelicht topic