Beantwoord

Guide knop werkt niet

• 14 april 2019
  • 16 Reacties
  • 304x Bekeken

Ik gebruik een UPC Mediabox met een (net nieuwe) Ziggo afstandsbediening. Als ik de Guide knop gebruik gaat dat de eerste keer goed. Als ik het een volgende keer weer probeer dan slaat alles vast en moet ik eerst de Mediabox uit- en aanzetten om het probleem te verhelpen. Is dit een bekend probleem? Is er een oplossing?
icon

Best beantwoord door de Wit 16 april 2019, 15:32

Vanmiddag de nieuwe mediabox ontvangen. Geinstalleerd en het probleem bestaat niet meer (tenminste tot nu toe nog niet). Zou het aan de box gelegen hebben?
Ik ben in ieder geval blij dat mijn probleem over is....
Bekijk origineel

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Welke UPC mediabox heb je in gebruik?
Er zijn een paar verschillende, meestal staat het onderop de mediabox.

Of plaatst een foto hier van het apparaat.
Onderop staat niets. Voorop staat: UPC Mediabox HD
Reputatie 7
Badge +35
Ik heb het nog niet eerder gelezen op dit forum over deze box.
Dat is geen probleem met een bekende oplossing.
Ik vermoed dat de box vervangen moet worden, maar dat kan Ziggo beter beoordelen, neem contact op met ze.
Ga ik doen. Dank voor je antwoord!
Ziggo gaat een nieuwe mediabox leveren. Hopen dat dat het probleem oplost.
Reputatie 7
Badge +35
TOP, das vlot geregeld.☺
Reputatie 7
Badge +19
@de Wit

je krijgt al een nieuwe, maar heb je, ondanks dat deze ook nieuw zou zijn al eens een fabrieksreset uitgevoerd en de box opnieuw geïnstalleerd?

Kun je nog eens proberen...
Bedankt voor het advies, maar dat heb ik uiteraard al geprobeerd. Gaf helaas geen soelaas..... de nieuwe mediabox is onderweg.
Reputatie 7
Badge +19
Oké,

wist ik uiteraard niet en vaak doet men dat niet, dus 'uiteraard' is nog redelijk uniek.

Ben benieuwd hoe het gaat met de nieuwe box.

Succes.
Reputatie 1
Mag ik vragen in welke regio u woont? Ik heb hier sinds een week ongeveer hetzelfde probleem. En dit kort nadat Ziggo werkzaamheden hier in de buurt heeft uitgevoerd om haar netwerk te verbeteren. (Nou dat merken we... NOT). En het is niet alleen bij ons, maar bijvoorbeeld ook bij mijn ouders enkele straten verderop. En zoals van UPC/Ziggo bekend wordt (eerst) alles ontkend dat het bij hun zou (kunnen) liggen. Maar met de test op kanaal 997 zegt hij dat de verbinding helemaal goed werkt. Maa4 zodra je op “guide” of “on demand” drukt, dan bevriest alles. Alleen harde reset (aan/uitschakelaar) van de ontvanger werkt dan.
Inderdaad zijn hier ook werkzaamheden verricht. Wij wonen in regio Barneveld (Terschuur).
Reputatie 1
Wilt u laten weten of de nieuwe mediabox het probleem heeft opgelost?
Het lijkt erop dat de werkzaamheden het probleem veroorzaakt hebben.
Reputatie 7
Badge +35
Mike038 heeft inmiddels zijn eigen topic over dit probleem: https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/problemen-met-on-demand-en-guide-38957
Vanmiddag de nieuwe mediabox ontvangen. Geinstalleerd en het probleem bestaat niet meer (tenminste tot nu toe nog niet). Zou het aan de box gelegen hebben?
Ik ben in ieder geval blij dat mijn probleem over is....
Overigens alleen de box vervangen... geen kabels en afstandsbediening..
Reputatie 1
Het zou kunnen dat het aan de box lag, maar inmiddels heb ik vernomen dat het waarschijnlijker een probleem bij Ziggo zelf was en dat dit het gevolg was van de werkzaamheden aan het netwerk die onlangs hebben plaatsgevonden.

Reageer