Beantwoord

Groene kabel gebroken

  • 17 juli 2019
  • 3 Reacties
  • 148x Bekeken

Wij zijn verhuist naar een nieuw huis.
Nu zag ik dat de groene kabel is gebroken doordat deze in de wortels van een hoge boom is meegegroeid. De kabel zelf zit/zat maar 20 tot 30cm in de grond.
Wat nu te doen? Wie is de eigenaar van deze kabel?
icon

Best beantwoord door Be rt 17 juli 2019, 21:34

Alles wat van Ziggo is valt onder Ziggo en moet bij Ziggo gemeld worden.

De kabel van Ziggo is van Ziggo en daar kan de gemeente niet aansprakelijk voor zijn.

De gemeente hoeft alleen een vergunning af te geven als er een aannemer aan het werk moet voor een grotere klus op gemeentegrond, maar ook dat regelt Ziggo.

Kleine graafwerkzaamheden worden door Ziggo zelf afgesproken en uitgevoerd/uitbesteed en zeker als het op je eigen grond is.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Voor het huis waar de kabel binnenkomt is de Gemeente aansprakelijk en kan je die aanschrijven, bellen dan wordt je vanzelf naar de juiste bureau geleid.

Wat in de Meterkast binnenkomt daar is o.a Ziggo aansprakelijk voor, kan ook een andere kabelmaatschappij zijn welke in jou regio hoort.

Je kan beste even Contact opnemen met Ziggo en zoals @Steefb al zegt hele goede optie.
Reputatie 7
Badge +26
Dit kun je melden bij de klantenservice, zij zullen iemand (aan)sturen.
Zelf mag je buitenshuis er niks aan doen
Reputatie 7
Badge +35
Alles wat van Ziggo is valt onder Ziggo en moet bij Ziggo gemeld worden.

De kabel van Ziggo is van Ziggo en daar kan de gemeente niet aansprakelijk voor zijn.

De gemeente hoeft alleen een vergunning af te geven als er een aannemer aan het werk moet voor een grotere klus op gemeentegrond, maar ook dat regelt Ziggo.

Kleine graafwerkzaamheden worden door Ziggo zelf afgesproken en uitgevoerd/uitbesteed en zeker als het op je eigen grond is.