Dag @Kristy
voorop het apparaat staat welk type het is. Is het echter de 5500c, welke je van Ziggo ontvangt als je van het analoge signaal af gaat, dan zie je alleen het logo van Ziggo op de voorzijde, maar dan zie je het typenummer onderop of achterop. Dit is een klein model. Bij andere modellen zie je altijd de modelnaam voorop vermeldt.
Het topic waarnaar @Steefb verwijst loopt helaas dood. Maar tegenwoordig komt dit probleem nog zelden voor. Voorheen liet vooral de oudere 5050c het zien en als dat aan het apparaat lag loste Humax dat ook na de garantie nog kosteloos op.
Maar @Kristy als je kabels los haalt, doe dat dan niet met ingeschakelde apparaten. Dat kan slecht zijn voor de HDMI boards.
Ongeacht het type is het nu van belang om eens een fabrieksreset uit te voeren van de Humax, en een andere HDMI kabel te proberen. Die hoeven helemaal niet duur te zijn, dus dat is het proberen waard. Ook een andere ingang op de Tv (indien aanwezig) kan worden geprobeerd, maar ook dien je er even op te letten, dat wanneer je de Humax 5500c hebt de stekker van de HDMI kabel diep genoeg in het apparaat steekt. Dat kun je zien als de stekker helemaal is ingestoken en je nog een klein randje van het metaal ziet. In sommige gevallen is dat net aan, en dan kan het beeld groen worden, of gewoon zwart. Meestal dat laatste, maar toch…
Lukt bovenstaande nu niet, en heb je de kans, probeer dan de Humax eens uit op een andere Tv. Baat ook dit niet, en je hebt de Humax van Ziggo, dan zal deze even omgeruild moeten worden.
Succes!
PS: Probeer ook eens een ander apparaat met HDMI aan op betreffende ingang van de Tv om deze te controleren.