Beantwoord

Groen beeld Humax

  • 23 november 2019
  • 10 reacties
  • 3440 keer bekeken

Goede dag,

 

Wij hebben een humax media box met hdmi. Ik kan nergens vinden welke serie het van de box is, naar wij krijgen sinds 2 dagen iedere keer een groen scherm. We hebben alle kabels er al iedere keer in en uit gedaan, maar niets helpt.

Wat nu?

Groeten,

Kristy

icon

Best beantwoord door Willem-A 23 november 2019, 18:19

Dag @Kristy 

voorop het apparaat staat welk type het is. Is het echter de 5500c, welke je van Ziggo ontvangt als je van het analoge signaal af gaat, dan zie je alleen het logo van Ziggo op de voorzijde, maar dan zie je het typenummer onderop of achterop. Dit is een klein model. Bij andere modellen zie je altijd de modelnaam voorop vermeldt.

Het topic waarnaar @Steefb verwijst loopt helaas dood. Maar tegenwoordig komt dit probleem nog zelden voor. Voorheen liet vooral de oudere 5050c het zien en als dat aan het apparaat lag loste Humax dat ook na de garantie nog kosteloos op. 

Maar @Kristy als je kabels los haalt, doe dat dan niet met ingeschakelde apparaten. Dat kan slecht zijn voor de HDMI boards. 

Ongeacht het type is het nu van belang om eens een fabrieksreset uit te voeren van de Humax, en een andere HDMI kabel te proberen. Die hoeven helemaal niet duur te zijn, dus dat is het proberen waard. Ook een andere ingang op de Tv (indien aanwezig) kan worden geprobeerd, maar ook dien je er even op te letten, dat wanneer je de Humax 5500c hebt de stekker van de HDMI kabel diep genoeg in het apparaat steekt. Dat kun je zien als de stekker helemaal is ingestoken en je nog een klein randje van het metaal ziet. In sommige gevallen is dat net aan, en dan kan het beeld groen worden, of gewoon zwart. Meestal dat laatste, maar toch… 

Lukt bovenstaande nu niet, en heb je de kans, probeer dan de Humax eens uit op een andere Tv. Baat ook dit niet, en je hebt de Humax van Ziggo, dan zal deze even omgeruild moeten worden. 

Succes!

PS: Probeer ook eens een ander apparaat met HDMI aan op betreffende ingang van de Tv om deze te controleren. 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Willem-A  is dé specialist op het gebied van Humax. Indien online weet hij mogelijk de oplossing.

Misschien vindt u onderop of aan de achterkant van uw apparaat ergens een type aanduiding. 

Reputatie 7
Badge +27

Kijk ook hier eens.

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/humax-groen-scherm-46803

 

Groen beeld betekent een HDMI handshake probleem en is een bekend HDMI probleem en komt nogal eens voor.

Reputatie 7
Badge +19

Dag @Kristy 

voorop het apparaat staat welk type het is. Is het echter de 5500c, welke je van Ziggo ontvangt als je van het analoge signaal af gaat, dan zie je alleen het logo van Ziggo op de voorzijde, maar dan zie je het typenummer onderop of achterop. Dit is een klein model. Bij andere modellen zie je altijd de modelnaam voorop vermeldt.

Het topic waarnaar @Steefb verwijst loopt helaas dood. Maar tegenwoordig komt dit probleem nog zelden voor. Voorheen liet vooral de oudere 5050c het zien en als dat aan het apparaat lag loste Humax dat ook na de garantie nog kosteloos op. 

Maar @Kristy als je kabels los haalt, doe dat dan niet met ingeschakelde apparaten. Dat kan slecht zijn voor de HDMI boards. 

Ongeacht het type is het nu van belang om eens een fabrieksreset uit te voeren van de Humax, en een andere HDMI kabel te proberen. Die hoeven helemaal niet duur te zijn, dus dat is het proberen waard. Ook een andere ingang op de Tv (indien aanwezig) kan worden geprobeerd, maar ook dien je er even op te letten, dat wanneer je de Humax 5500c hebt de stekker van de HDMI kabel diep genoeg in het apparaat steekt. Dat kun je zien als de stekker helemaal is ingestoken en je nog een klein randje van het metaal ziet. In sommige gevallen is dat net aan, en dan kan het beeld groen worden, of gewoon zwart. Meestal dat laatste, maar toch… 

Lukt bovenstaande nu niet, en heb je de kans, probeer dan de Humax eens uit op een andere Tv. Baat ook dit niet, en je hebt de Humax van Ziggo, dan zal deze even omgeruild moeten worden. 

Succes!

PS: Probeer ook eens een ander apparaat met HDMI aan op betreffende ingang van de Tv om deze te controleren. 

Reputatie 7
Badge +19

@Willem-A  is dé specialist op het gebied van Humax. Indien online weet hij mogelijk de oplossing.

Misschien vindt u onderop of aan de achterkant van uw apparaat ergens een type aanduiding. 

Het type staat er altijd op, maar ik denk dat het om de 5500c gaat. Daar natuurlijk alleen een Ziggo logo voorop… Maar dan is het inderdaad te vinden op de plaatsen die jij noemt.

Dank voor het melden. 

@Willem-A 

het typen nummer stond inderdaad heel klein aan de onderkant. Het is een 5300c.

We gaan een andere hdmi kabel proberen.

 

Bedankt voor alle info.

 

Groeten,

Kristy

Dag @Kristy 

voorop het apparaat staat welk type het is. Is het echter de 5500c, welke je van Ziggo ontvangt als je van het analoge signaal af gaat, dan zie je alleen het logo van Ziggo op de voorzijde, maar dan zie je het typenummer onderop of achterop. Dit is een klein model. Bij andere modellen zie je altijd de modelnaam voorop vermeldt.

Het topic waarnaar @Steefb verwijst loopt helaas dood. Maar tegenwoordig komt dit probleem nog zelden voor. Voorheen liet vooral de oudere 5050c het zien en als dat aan het apparaat lag loste Humax dat ook na de garantie nog kosteloos op. 

Maar @Kristy als je kabels los haalt, doe dat dan niet met ingeschakelde apparaten. Dat kan slecht zijn voor de HDMI boards. 

Ongeacht het type is het nu van belang om eens een fabrieksreset uit te voeren van de Humax, en een andere HDMI kabel te proberen. Die hoeven helemaal niet duur te zijn, dus dat is het proberen waard. Ook een andere ingang op de Tv (indien aanwezig) kan worden geprobeerd, maar ook dien je er even op te letten, dat wanneer je de Humax 5500c hebt de stekker van de HDMI kabel diep genoeg in het apparaat steekt. Dat kun je zien als de stekker helemaal is ingestoken en je nog een klein randje van het metaal ziet. In sommige gevallen is dat net aan, en dan kan het beeld groen worden, of gewoon zwart. Meestal dat laatste, maar toch… 

Lukt bovenstaande nu niet, en heb je de kans, probeer dan de Humax eens uit op een andere Tv. Baat ook dit niet, en je hebt de Humax van Ziggo, dan zal deze even omgeruild moeten worden. 

Succes!

PS: Probeer ook eens een ander apparaat met HDMI aan op betreffende ingang van de Tv om deze te controleren. 

 

Reputatie 7
Badge +25

@Kristy Wat gebeurt er als men even verbinding maakt met de bijgeleverde scart kabel? Je kan dan in iedergeval even het menu inzien . Iov van willem deze reactie. Gr Rob

 

Edit.. vergeet dan niet om wel de juiste scart bron te kiezen op de tv ( als dit niet automatisch gebeurt) 

Reputatie 7
Badge +19

Even wakker…. Bij scart zal er zeer waarschijnlijk gewoon beeld te zien zijn, maar dan heeft men, @Kristy , in ieder geval inderdaad de mogelijkheid een fabrieksreset uit te voeren. Vergeet dan niet de Humax weer in te stellen op 1080I als deze is aangesloten op een Full-HD Tv. De 5300c laat dit issue zelden zien, maar het kan natuurlijk altijd een keer misgaan. En als het eerder goed heeft gewerkt moet dus een van de opties gaan werken, incl. het omruilen van de 5300c als alles faalt.

 

Dank @robbo 

Welterusten en een goed weekeinde verder allemaal.

Reputatie 7

Hallo @Kristy welkom op de Community. Ik zie dat je de Humax expert bij uitstek al ‘aan de lijn’ hebt gekregen :) Laat je hier weten of nieuwe kabel en de reset tips hebben geholpen?

Reputatie 7
Badge +11

En even bij herinstallatie de energiebeheer uitzetten. Voordeel start sneller op en misschien ook van je groen beeld af zijn.

 

Teun

Reputatie 7
Badge +19

En even bij herinstallatie de energiebeheer uitzetten. Voordeel start sneller op en misschien ook van je groen beeld af zijn.

 

Teun

Dat maakt helaas geen verschil in dergelijke gevallen @Teun 

Althans, ik heb nog niet gezien dat dit baatte. Tv en decoder ‘zien’ elkaar gewoonweg niet meer en dat verander je helaas niet zo makkelijk in veel gevallen. Maar goed, wie weet doet een reset, een andere kabel, of een andere ingang op de Tv iets.