Edvanderlinden

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gesproken ondertiteling uitzetten Sharp Aquos met CI++

Ik wilde eens een keer naar iets op NPO2 kijken. Blijkt een stem in het Nederlands de Zweedse serie te 'ondertitelen. Alles geprobeerd, de ondertiteling staat op uit, maar niets stopt die irritante stem. Heeft iemand een idee?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hier vind je de handleiding van de tv. Op paginanummer 34 (36/76 in de PDF) vind je de "audio description setting". Deze moet je kunnen vinden in het menu via "Menu - Setup - Audio".

Staat deze niet stiekem aan?

Bekijk in context

17 Reacties 17
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi Ed, welkom op onze Community!

Dit zal een instelling in het TV toestel zijn, maar helaas heb ik geen enkele ervaring met Sharp TV toestellen en het menu daarin. De NPO website geeft als tip om te zoeken naar "taalinstellingen" in het menu, kun je zoiets vinden?
Edvanderlinden
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb alles al geprobeerd. Taalinstellingen, geluidskanalen etc. De ondertiteling staat ook op uit, maar toch krijg ik die stem erdoorheen.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Het is toch een ander geluidsspoor wat je moet je kiezen. Nu heb je het GOS-geluidsspoor.(gesproken ondertiteling service)
Edvanderlinden
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb alle geluidsopties geprobeerd. Het is trouwens ook zo dat het originele geluid ook te horen is. Dus het geluid van beide kanalen is tegelijkertijd te horen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
EdvanderlindenGOS (wat Youriy al aangaf)Want dat is het: Het staat ook niet bij de geluidsopties menu . In meeste gevallen in het menu Ondertiteling. zet het daar uit.
Edvanderlinden
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zoals ik al schreef; de ondertiteling staat op standje 'uit'. In m'n taalinstellingen kan ik alleen de taal kiezen, geen andere opties...
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
EdvanderlindenAls ik het goed heb begrepen is de tv Sharp. Maar dit even niet ter zake. Op een of andere manier is GOS ingeschakeld. SUBTITLE (ONDERTITELING)
Voor DTV drukt u op deze knop om tussen/
uit de beschikbare talen voor ondertitels te
schakelen.
Voor ATV drukt u op deze knop om tussen/
uit de beschikbare ondertitelpagina’s in
Teletekst te schakelen bronhttps://www.sharp.nl/cps/rde/xbcr/documents/documents/om/11_lcd-tv/LC19-22-26-32LE430E_OM_NL.pdf indien een lijkende tv /ab
Edvanderlinden
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Robbo, bedankt voor je uitvoerige antwoord. Zoals gezegd heb ik de ondertiteling al op standje uit staan. Ik heb ook alle andere ondertitelingsopties al uitgeprobeerd, maar niets maakt verschil...
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Edvanderlinden, Het is zo bij veel merken/ type tv's met module etc : al zet je deze in het hoofdmenu ondertiteling uit, je altijd nog "OP DE DESBETREFFENDE ( dus echt eerst naar de zender gaan/selecteren) ZENDER" nog altijd tijdelijk iets uit en aan kan zetten . Dit vaak op een toets van de afstandbediening genoemd subtitle / of optie of anders benoemd. Ik denk dat je daar het moet zoeken. NPO is op dit moment die GOS ondersteund. ( als enige die ziggo zenders die spoor mee zend) kijk anders ook even op de site van Sharp zelf .. Of dit bij jou model tv ea anders is in te stellen. Geef anders aan exact type door aquos nr? Zodat wij even mee kan helpen zoeken.

Edit: tekst wat aangepast
Edvanderlinden
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het gaat om een Sharp Aquos LC60LE636S. Ik heb zeker weten de ondertitelingsknop gebruikt. Op het scherm zie je ook de opties ondertieling 1, 2 3 of uit 'togglen', maar niets maakt verschil. ook de ondertitelingsoptie (talen) in het menu geprobeerd, maar daar kan ik alleen talen kiezen en geen GOS.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hier vind je de handleiding van de tv. Op paginanummer 34 (36/76 in de PDF) vind je de "audio description setting". Deze moet je kunnen vinden in het menu via "Menu - Setup - Audio".

Staat deze niet stiekem aan?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
EdvanderlindenEn ook sommige tv's bij de audio instellingen dus in een van mijn vorige reactie's heb ik niet NIET juist geformuleerd. Dus hoewel je dit aan gaf ook al geprobeerd te hebben. toch nog even proberen.Zap naar de npo zender waar het probleem speelt. kies de ab toests waar je kan kiezen om daar de audio in te stellen en kijk nogmaals of GOS daar bij zit.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ha mark en ik hebben zowat gelijk gepost:relaxed:
Edvanderlinden
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Die optie stond inderdaad stiekem aan Mark. Helaas is er momenteel geen ondertitelde uitzending, maar ik hoop dat dat het is/was.
Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal!
Edvanderlinden
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nog even gecheckt; inderdaad dat was het. Nogmaals heel erg bedankt!
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Top!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
#LekkerBezig Mark en robbo!

Uitgelicht topic