Jablo373

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Gesproken ondertiteling CI+ en

Hoe schakel ik gesproken ondertiteling uit op CI+ en Samsung TV

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jablo373
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@Steefb Hallo Steefb, Dank zij jou had ik in ieder geval de zekerheid dat de CI+ module er niets mee te maken heeft.

De oplossing heb ik gevonden, het zat m.i. wel verborgen.

Ik was op mijn Samsung TV menu op zoek naar de kreet GOS, die heb ik uiteindelijk gevonden onder “zenders>expertinstellingen>audio-opties>instellingen voor-audiotaal>geluidsformaat>taal voor audio”.

Die stond op stereo, na veranderen naar Nederlands Dolby Digitaal 5.1 was het probleem over.

Ik begrijp niet helemaal waar het op slaat maar de stem is in ieder geval weg.

Nogmaals bedankt voor je reactie en groet Jablo373.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Bij mij menu > systeem > toegankelijkheid 

of

Op je afstandsbediening zit een knop voor ondertiteling (meestal met de tekst "Ad/Subt." rechtsonderin

 

 

Dit heeft overigens niets met ci+ te maken.

Jablo373
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steefb,

Dank voor je snelle reactie. Leek mij ook niet dat het met CI+ te maken zou hebben maar het is begonnen 1 week geleden kort nadat ikde CI+ module geplaatst had, daarom.

Dat toetsje wist ik niet zit ook niet op de originele ab, wel op een andere ab van een ander tv-tje en die geeft het zelfde scherm als via instellingen en daarmee lukt het (nog) niet. Ik ga morgen verder knoeien.

Maar wel bedankt, ik laat het resultaat weten.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @Jablo373 en welkom op onze Community! 

We zijn ontzettend benieuwd, is het intussen al gelukt om de ondertiteling uit te zetten met de tip van @Steefb? Als je er niet uitkomt, plaats dan gerust een foto van je afstandsbediening (of van beide) dan kijken we met je mee. 

Jablo373
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@Steefb Hallo Steefb, Dank zij jou had ik in ieder geval de zekerheid dat de CI+ module er niets mee te maken heeft.

De oplossing heb ik gevonden, het zat m.i. wel verborgen.

Ik was op mijn Samsung TV menu op zoek naar de kreet GOS, die heb ik uiteindelijk gevonden onder “zenders>expertinstellingen>audio-opties>instellingen voor-audiotaal>geluidsformaat>taal voor audio”.

Die stond op stereo, na veranderen naar Nederlands Dolby Digitaal 5.1 was het probleem over.

Ik begrijp niet helemaal waar het op slaat maar de stem is in ieder geval weg.

Nogmaals bedankt voor je reactie en groet Jablo373.

Jablo373
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@Mariska Ziggo  Hallo Mariska,

Als het goed is zie je mijn antwoord aan Steefb.

Ik heb in ieder geval van jou geleerd dat ik het at sign kan gebruiken om te reageren, bedankt.

Ook bedankt voor je aandacht, de ab die tegenwoordig met Samsung TV's wordt meegeleverd

is een klein apparaatje met maar een paar knopjes en op het scherm moet je dan verder gaan.

Gelukkig heb ik nog een klein Samsungetje staan met een echte ab.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Jablo373 Fijn dat het werkt, maar volgens mij mag dit de oplossing niet zijn, stereo of Dolby mag hier geen invloed op hebben.

Jablo373
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@Steefb  Ik vind het ook een heel vreemde zaak maar met googelen kwam ik hier en daar tegen dat er op die plaats  Nederlands moest staan en bij mij was dit de enige mogelijkheid waar Nederlands bij staat. Gek maar hij doet het op dit moment zonder problemen.

Als ik meer tijd heb en lust ga ik nog eens uitzoeken hoe het zit.

Nogmaals bedankt en groet.

Uitgelicht topic