Beantwoord

Geluidssterkte

Heeft iemand hier een idee over het volgende probleem.
Bij een aantal zenders is het geluid veel zachter dan bij de rest. Dit betreft Arte, België 1 en 2, Fox, Duitsland 3 (beide, 1 en 2 zijn wel goed).
Het signaal komt binnen via een Humax 5400c en gaat met een HDMI kabel naar een Nuforce AVP-18. Vandaar gaat beeld via HDMI naar de tv en geluid analoog naar de eindversterkers. Links en rechts voor via de bypass van een Parasound P5
De ziggo helpdesk kon er niets mee.
icon

Best beantwoord door Dvk 13 maart 2018, 18:59

Het volume van Humax op max. en verder via je tv het geluid regelen,verder is het ook zo dat niet alle zenders het zelfde audioformat uitsturen,ook daardoor kunnen geluids niveau verschillen ontstaan.

Bekijk origineel

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +11
Staat de geluidsinstelling op Dolby Digital of stereo in de Humax 5400c?
Helpt de instelling op stereo zetten misschien?
Hallo Bert,
Had ik al geprobeerd maar heeft niet geholpen.
Koude start van de Humax trouwens ook niet.
Je kan proberen op je Tv de geluids instellingen aan te passen, meestal zijn er div. opties pcm dolby etc.
Alles loopt via de Humax.
Ik kan bij wijze van spreken de tv uit laten staan. Geluid doet het dan wel uiteraard met het genoemde resultaat.
Het volume van Humax op max. en verder via je tv het geluid regelen,verder is het ook zo dat niet alle zenders het zelfde audioformat uitsturen,ook daardoor kunnen geluids niveau verschillen ontstaan.
Dank voor de tip maar dat gaat dus niet op. Ik gebruik de tv alleen als panel. Geluid regel ik via de Nuforce.
Vreemde blijft dat de meeste zenders wel een juist volume geven.
Reputatie 7
@Jasper57
Welkom op de Ziggo Community. Je hebt een vrij complexe aansluiting waar het beeld via een Nuforce AVP-18 gaat en geluid de Parasound P5. Ik snap dat mijn collega's van de helpdesk je om die reden niet goed kunnen helpen. Ook voor mij is dit erg lastig, en ik hoop dat iemand op de Community apparaten thuis heeft zoals jij.

Is het geluid op de zenders ook zacht als je de Humax 5400c direct op de tv aansluit?
Reputatie 7
Badge +10
Hou er ook rekening mee dat je gewoon de humax in moet stellen op de maximale audio sterkte. en de volume laat regelen op geluidsdrager. Dit is ook het advies van humax zelf. Als deze op een een versterker is aangesloten. Waarom niet indien mogelijk inz je versterker aansluiten via spdif?
Uitgelicht
Probleem opgelost!
Het zat in de volume regeling van de Humax. Die stond niet op maximum.
Iedereen hartelijk dank voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +10
Mooi, en graag gedaan!

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics