1
Vraag
2
Reacties
SnitserNL

Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Geluid weg na zappen met de Cisco 8485DVB

Sinds een week of twee ben ik in het bezit van een Philips tv, model 43PUS6503/12. Sindsdien heb ik zo nu en dan (paar keer per dag) last van het wegvallen van het geluid na het zappen naar een ander kanaal. Ik moet de 8485DVB dan uit- en weer aanzetten om het geluid terug te krijgen. Bij de vorige tv, een Panasonic Vieira, had ik daar nooit last van.

Ik heb al eens rondgekeken in fora, en daar kwam ik draadjes tegen die dateren uit 2010 (!) en later waarin hetzelfde probleem wordt beschreven. Daarbij werd steeds gewezen naar de Cisco 8485DVB als de oorzaak. Dit, omdat het probleem zich bij andere ontvangers niet zou voordoen.

Alleen: een oplossing heb ik in de verschillende draadjes nog niet kunnen vinden. Hopelijk zie ik het over het hoofd. Kan iemand me verder helpen, bij voorkeur met een oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SnitserNL
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Even een afsluitende update: Ziggo heeft me na overleg over dit probleem een CI+-module toegestuurd die ik nu gebruik in plaats van de HD-ontvanger.
Mijn problemen zijn daarmee opgelost.

Allemaal bedankt voor het meedenken! :relaxed:

Bekijk in context

20 Reacties 20
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
dag,

heb je al eens een fabrieksreset uitgevoerd van de Cisco? Wellicht dat dit baat.
SnitserNL
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ja, dat heb ik eens gedaan. Bij zowel de tv als de ontvanger. Maar goed, dat kan ik natuurlijk altijd nog een keer proberen.

Ik had het zojuist nog een keer weer dat het geluid weg viel. Ik heb toen als test (workaround, had ik op een ander forum over gelezen) eens geschakeld naar kanaal 1 en daarna terug naar het eerdere kanaal. Het geluid was terug. Niet echt handig natuurlijk, maar in ieder geval handiger als de Cisco steeds moeten uit- en inschakelen/resetten.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik denk dat een reset van de Tv niet veel zal uithalen, maar vaak helpt een reset van een ontvanger als het issue daar natuurlijk in zit wel, omdat je daarmee software issues oplost. Wat je nog kan proberen is dit:

-Spanning geheel van de Cisco halen
-Alle kabels los nemen
-Na 20 minuten de kabels weer aansluiten
-Decoder weer inschakelen
-Meteen daarna een fabrieksreset uitvoeren.

Succes!
SnitserNL
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik zal het zo meteen eens proberen Willem! Bedankt voor de tip.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik hoop dat je er wat verder mee komt. Is het een softwarefout moet het er op deze manier uitkomen.
SnitserNL
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Het heeft helaas niet het gewenste resultaat gehad Willem! Gisteravond ging het nog goed, maar vanochtend was het geluid op bepaalde zenders weer weg. Na even schakelen via de rode knop naar "On demand" en terug kwam het wel terug, maar toch ...

Ik ga nog even verder zoeken. Mocht ik een oplossing vinden dan meld ik het hier.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag SnitserNL

is het niet wat de box om te ruilen? Deze is volgens mij al aardig op leeftijd en als je hem via Ziggo hebt, is een ruil wellicht een mogelijke optie.

Ik zal een moderator vragen of men wat voor je kan betekenen.

Lycke Ziggo zou je hier eens naar willen kijken? Het lijkt nl. op een defect van de box.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @SnitserNL. Top dat je ons hier gevonden hebt om dit verhaal bij neer te leggen!
Ik kijk graag even voor je na wat de opties hierin voor jou zijn. Helaas heb je je postcode en huisnummer in je profiel niet ingevuld. Zou je deze willen toevoegen, zodat ik je gegevens er bij kan pakken? Je mag natuurlijk ook rechtstreeks de klantenservice benaderen, als je dit makkelijker vindt 🙂
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bij je vorige tv van Panasonic had je geen problemen dus het hoeft niet aan de Cisco te liggen, nieuwste firmware van de Philips is vrij recent (24-09) staat ie er al op?
SnitserNL
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey @SnitserNL. Top dat je ons hier gevonden hebt om dit verhaal bij neer te leggen!
Ik kijk graag even voor je na wat de opties hierin voor jou zijn. Helaas heb je je postcode en huisnummer in je profiel niet ingevuld. Zou je deze willen toevoegen, zodat ik je gegevens er bij kan pakken? Je mag natuurlijk ook rechtstreeks de klantenservice benaderen, als je dit makkelijker vindt 🙂


Dag Lycke Ziggo . Ik heb mijn gegevens toegevoegd. Alvast bedankt voor het checken.
SnitserNL
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
mguzz wrote:
Bij je vorige tv van Panasonic had je geen problemen dus het hoeft niet aan de Cisco te liggen, nieuwste firmware van de Philips is vrij recent (24-09) staat ie er al op?

Dag mguzz ,

Strikt genomen is dat natuurlijk waar. Al werd ik natuurlijk al wel meteen op dat spoor gezet door wat ik er over op het internet zocht en vond, zoals dit, dit en dit draadje.
Daarnaast werkt het steeds weer als ik de ontvanger uitschakel en weer aanzet. Van anderen vernam ik dat ze met de Humax geen problemen hadden.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Van anderen vernam ik dat ze met de Humax geen problemen hadden".

Tja, maar dat is dan natuurlijk ook wel een topmerk! :relaxed::wink:

Is geen reclame hoor ... :grin:
SnitserNL
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Maar natuurlijk ... :wink:

Ik heb aan het begin van de avond de hdmi-kabel eens omgedraaid, omdat ik ergens had gelezen dat richting soms verschil kan maken. Tot nu toe nog geen problemen gezien ...

Meteen afkloppen maar ... :kissing_smiling_eyes:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Bij HDMI kabels is er naar mijn weten geen sprake van een richting van het signaal SnitserNL. Bij scart kan dat wel spelen, maar goed, wie weet heb je geluk.

Ik klop het ook even af... :wink:
SnitserNL
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Je had gelijk, het haalde niets uit. :expressionless:

Ik heb nu echter ontdekt dat de 'Audio Out'-instelling na een fabrieksinstellingen-reset standaard op de optie 'HDMI-geluidssysteem' gaat staan. Ik heb hem nu ingesteld op 'TV-luidsprekers'.

Het zou me niets verbazen als dat de oorzaak van de problemen is. Maar weer even afwachten....
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag SnitserNL

ik hoopte op het beste maar was hier al bang voor. Maar wel balen natuurlijk want je probeert alles in dergelijke situaties. Die instelling van het geluid ken ik helaas niet, maar ben, zoals eerder aangegeven ook niet echt met de Pace en Cisco bezig. Ik woon in fZiggo gebied en werk vanaf het begin met een Humax. En door de ondersteuning doe ik dat nog steeds. Wat HDMI-geluidssysteem betekent weet ik dus niet. Maar dat zal dan ook stereo zijn neem ik aan. Maar dat is natuurlijk zo op te zoeken. Gaat het om Dolby (5.1) kan een moderne Tv zich daarin nogal eens verslikken, maar dan is er doorgaans helemaal geen geluid via de Tv mogelijk.

Of dat het dus is... Ik help het je hopen. En anders toch meer weer eens met Lycke Ziggo sparren over de mogelijke opties, want handig werkt het zo natuurlijk niet.

Nogmaals succes en deel je ervaringen nog eens. Daar ben ik natuurlijk altijd benieuwd naar.
SnitserNL
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Het gaat om deze instelling:



Deze staat dus om een een of andere voor mij duistere reden standaard op: HDMI-geluidssysteem. De bedoeling van die instelling is dat als de tv een HDMI-geluidsapparaat (zoals een soundbar), dan moet hij het geluid afspelen via dat externe geluidsapparaat. Detecteert de tv geen extern geluidsapparaat op een van de HDMI-poorten, dan moet het geluid worden afgespeeld op de TV-speakers . Ik las dat hier.
Ik verwacht nu dat het met het schakelen tussen HDMI- en TV-luidsprekers mis gaat, dus dat de tv ten onrechte aanneemt dat er een HDMI-geluidsapparaat is, en daarom de TV-luidsprekers uitschakelt.
Om dat nu te voorkomen heb ik de instelling vast op TV-luidsprekers gezet.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is zo ... :slight_smile:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dat brengt inderdaad duidelijkheid. Dank. Ik ken die instelling zelf dus niet, maar wellicht is dit ook voorbehouden aan de Cisco. Zo heft elk merk weer de eigen opties. Op zich klinkt het logisch dat dit de oorzaak van je probleem zou kunnen zijn. Voorts weet ik niet wat de standaard instelling is, maar het lijkt erop dat dit "HDMI-geluidssysteem" is, daar je ook al een reset van de Cisco hebt uitgevoerd, en dan word alles op de standaard instellingen terug gezet.

Ik ben benieuwd...
SnitserNL
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Nee hoor, het is geen Cisco instelling, maar een Philips instelling. Mogelijk dat de combi Cisco Philips hier ook nog een rol speelt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic