Vraag

geen signaal RTL 8 digitale televise

• 25 april 2019
  • 10 Reacties
  • 267x Bekeken

dinsdag heeft een monteur van Ziggo omschakeling van analoog naar digitaal verzorgd. Nu heeft alleen rtl 8 geen signaal. ik maak geen gebruik van een media box

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

10 Reacties

Ik heb ook kabelaansluiting beneden, maar daar is alleen radio op aangesloten en ik heb aansluiting in slaapkamer, maar die gebruik ik (nog) niet
Reputatie 7
@kijker2019
Ik vond het wat vreemd waarom een monteur een versterker plaatst terwijl je maar 1 tv in gebruik hebt, dus ik heb de monteurs bon er ook bij gepakt. Normaal gesproken heb je voor 1 tv geen signaalversterker nodig.

Ik lees in de monteurs bon terug 'wandcontactdoos en diverse connectoren in de woning vervangen.' Hoe zit het met de 'diverse connectoren'?

Er hoeft toch maar 1 kabel vanuit de meterkast naar 1 wandcontactdoos (boven) te gaan en vanuit de wandcontactdoos 1 kabel naar je tv/mediabox?
De verbinding komt binnen in de meterkast. De tv staat 1 verdieping hoger. De monteur heeft dinsdag een versterker geplaatst. Het signaal was toen goed
Reputatie 7
Ik heb maar 1 tv, die kan ik niet rechtstreeks aansluiten helaas. Het vreemde is dat ik tot vandaag wel eurosport ontving, maar nu dus niet meer, net als RTL8 (andere RTL zenders wel)

Kun je de aansluitsituatie ook eens omschrijven? Waar komt de verbinding van Ziggo binnen etc.?

Als het signaalsterkte en/of kwaliteit op het randje zit, dan kan ik me heel goed voorstellen dat hij het net wel/net niet doet. Het kan zo maar zijn dat je morgen weer beeld hebt, en overmorgen niet omdat het net wel/net niet goed genoeg is.

Misschien kun je nog wat winst boeken op je aansluitsituatie, als je deze kunt omschrijven kunnen we met je meedenken.
Ik heb maar 1 tv, die kan ik niet rechtstreeks aansluiten helaas. Het vreemde is dat ik tot vandaag wel eurosport ontving, maar nu dus niet meer, net als RTL8 (andere RTL zenders wel)
Reputatie 7
@kijker2019
Krijg je op Eurosport dezelfde melding als op RTL8?

De kans is heel erg groot dat de signaalsterkte/kwaliteit niet voldoende is om deze zenders te ontvangen.

Met analoge tv heb je vaak wat 'sneeuwerig' beeld als de kwaliteit niet optimaal is, met digitale televisie heb je vaak of blokkerig, of helemaal geen beeld.

Heb je meerdere tv's in huis? Zo ja, hoeveel tv's heb je in gebruik? Dan kunnen we wat beter met je meedenken.

Is er een mogelijkheid om je tv rechtstreeks met het eerste aansluitpunt (zonder splitters en dergelijke) aan te sluiten?
Ik krijg wel spike en RTL Z, maar , sinds gisteren, geen eurosport
Reputatie 7
@kijker2019
Ontvang je Eurosport 1, RTL Z en Spike dan wel? Deze maken (volgens mij) gebruik van dezelfde frequenties en deze zenders zou je dan ook niet kunnen ontvangen.
ja, de monteur heeft bekabeling en connectoren gechecked en vervangen en ook het AOP in de meterkast "ontlust". alle andere zenders doen het wel
Reputatie 3
Badge +2
Hi kijker2019 ,

Welkom op de Ziggo Community.

Nu je digitaal kijkt komen allerlei factoren om de hoek kijken, ondermeer de 4G instraling.

Eens kijken of we jouw probleem kunnen oplossen, dus een paar vraagjes:

Heeft de monteur de bekabeling en connectoren (stekkers) gecheckt dat deze up-to-date zijn?

Heeft de monteur het abonnee overname punt (AOP meestal te vinden in de meterkast) gecheckt en zonodig vernieuwd?

Kun je eventueel een foto plaatsen van jouw AOP?

Ik hoor van jou