1
Vraag
2
Reacties
matsjoe1990

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen geluid op nieuwe TV

Ik heb nog een oude (antieke?) UPC Mediabox HD wat altijd prima werkte op een wat oudere tv. Gisteren nieuwe TV (samsung ue50nu7020) aangeschaft en alles werkt prima behalve het geluid van de mediabox.

Meerdere situaties geprobeerd:
Mediabox -> (hdmi) Soundbar -> (hdmi) TV -> wel beeld geen geluid
Mediabox -> (hdmi) TV -> wel beeld geen geluid

Meerdere poorten en meerdere HDMI kabels van TV en soundbar geprobeerd maakt geen verschil. echter:
Chromecast -> (hdmi) Soundbar -> (hdmi) TV -> prima beeld en prima geluid
Xbox -> (hdmi) Soundbar -> (hdmi) TV -> prima beeld en prima geluid

Netflix van TV zelf ook geen probleem. Dus eigenlijk alles werkt behalve dit antieke UPC kastje. Iemand nog ideeen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
matsjoe1990
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb geluid... Wat ik hiervoor moest doen is 'HDMI UHD Color' uitzetten zoals gesuggereerd door jaboc in https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/geen-geluid-via-hdmi-pace-mediabox-8347

Nu heb ik echter verder geen verklaring hiervoor... Jij wel?

Bekijk in context

13 Reacties 13
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
matsjoe1990Selecteer eens ARC in het menu van de tv. En sluit de soundbar aan op hdmi 2 van de samsung tv. (bij mij is dit de hdmi aansluiting die de ARC ondersteunt. Althans op mijn samsung tv) Soms moet ook cec/anynet geselecteerd worden voor evt combi werking. ( even uit testen) Deze instelling is ook eigenlijk voor de interne audio gedeelte van de tv. maar wie weet... Verder is de de soundbar dolby 5.1 ondersteunend? Zo niet probeer eens in het menu van de upc box (welke?) het geluid op stereo te zetten en of even uit te testen. Ik heb evt meerdere tips, maar probeer eerst dit even.

edit: Verder raad ik altijd aan om de mediabox rechtstreeks aan te sluiten op de geluidsdrager.
matsjoe1990
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het betreft een pace dcr7111/03. In deze upc box is het niet eens mogelijk om iets aan te passen qua geluid instellingen (zei toch antiek ;)). Heb hem verder wel op ARC aangesloten etc en alle instellingen combinaties doorgelopen maar hij weigert geluid te geven op deze tv. Heb alle andere mogelijke apparaten die ik maar in huis heb en die ik kan aansluiten geprobeerd en allemaal werken ze probleemloos zowel via de soundbar als direct op de tv. Alleen deze Pace box weigert geluid te geven.

Als je nog andere tips hebt graag.. Heb van ziggo inmiddels een nieuw kastje gekregen maar is exact het zelfde model en heeft dus ook exact het zelfde probleem. En nu zie ik op forum hier wel vaker vergelijkbare dingen langskomen.

Het kastje heeft overigens ook geen optische audio uit aansluiting anders kan ik dat nog proberen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok. Heb je de mogelijkheid om een optische aansluiting te realiseren, via coaxaal uitgang? Want deze is aanwezig vlgns mij. Zo uit mijn hoofd bij hulp aan andere

Edit: tekst aangepast
matsjoe1990
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nee dat heb ik niet omdat de Pace DCR7111 geen spdif uitgang heeft...
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik heb mijn tekst wat aangepast. Ik bedoel in dit geval de coaxale digitale audio kabel
matsjoe1990
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
In dat geval hebben zowel mijn soundbar als tv geen coaxale digitale audio input 🙂 Die hebben alleen spdif
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
En analoog (tulip) ? Even voor alternatieve oplossing? Die waren volgens mij wel aanwezig ? Op de dcr7111 .
matsjoe1990
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
klopt dat zit wel op de dcr7111.... Zit echter ook niet op mijn soundbar dan wel mijn tv 😉
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Dan moet de audio aansluiting van de tv ook een 'in' aansluiting hebben. Anders gaat dat ook niet werken. Heb jou tv of echt niet een instelling dat bv een hdmi audio apart gregelt moet worden? Is de stand van de uitgangsterkte van de dcr7111 wel op hoog. ( indien van toepassing.) Ik vind het eigenlijk een raar fenomeen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Even een aanvulling Op mijn vorige reactie. Je kan net als de Humax ook de volume regelen op de mediabox. Het staat mij bij ook de dcr7111. Staat deze dus op min. En niet op max.?
matsjoe1990
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb geluid... Wat ik hiervoor moest doen is 'HDMI UHD Color' uitzetten zoals gesuggereerd door jaboc in https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/geen-geluid-via-hdmi-pace-mediabox-8347

Nu heb ik echter verder geen verklaring hiervoor... Jij wel?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Top! Mooi ik heb hier eerlijk gezegd niet aan gedacht! Maar goed dat er een oplossing is gevonden! Veel kijk ( en met name veel luister plezier!:wink: ) vermoedelijk : pace is 1080i en natuurlijk niet uhd. Wat dat met geluid te maken heeft ..... daar ga ik mij eens in verdiepen:spy_tone3:
matsjoe1990
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nu is mijn xbox, chromecast of laptop ook niet uhd dus dat maakt geen verschil... Maar kom dit wel meer tegen op google dus er is iets mee maarja wat.. 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic