topkeepertje

Level 2
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen digitaal beeld behalve op Ned. 1.2.3 en Ziggo Sport 14

De monteur heeft mijn TV aangesloten met een CI kaart , nu heb ik een Humax 4200C er op aangesloten maar heb geen digitaal beeld behalve op Ned. 1.2.3 en Ziggo Sport 14 . Ik heb al van alles geprobeerd zoals op de site staat maar het blijft hetzelfde , het beeld is nog slechter dan analoog . Ook duurt het 10 seconden voor ik beeld heb , en het beeld FREEZET vaak . Wie kan mij helpen ?

bvbd
mvg
25 Reacties 25
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
topkeepertje Je kijkt nu dus naar de free to air zenders. Vanaf kanaal 925 zie je de rest is sd kwaliteit. Zoek evt op 4444 ipv 5555 om de zenders in juiste volgorde te zetten. ( ziggo deelt namelijk eerst de HD zenders in.

Verder maaak je gebruik van een smartcard? Haal de zenders eens opnieuw op: " in mijn ziggo " Ga na producten>televisie. Scroll naar debetreffende aparaat/smartcard, en haal daar de zenders opnieuw op. ( als je product in mijn ziggo is bijgewerkt)
topkeepertje
Topicstarter
Level 2
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een UPC smartkaart in een UPC gebied .

mvg
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
topkeepertje Tekst verwijderd .zie volgende reactie.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
topkeepertje De Humax kan je alleen de free to air zenders kijken en voer deze codes in horenende bij jou regio zie link.http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml
dus de rest kijken vanaf kanaal 925.
Was even in de war met de module sorrie .

Helaas is het niet altijd mogelijk met een humax in upc gebied de zenders op volgorde te bewerkstelligen.

Edit Tekst aangepast.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Hoop nu even duidelijker zo.topkeepertje ( zie vorige reactie)
topkeepertje
Topicstarter
Level 2
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mijn Box staat op 164.00 4444 6900 ingesteld , op 47400 5555 6875 doet hij helemaal niets en gaat automatisch terug naar 164.00 , De rest van de zenders naast de 4 HD zenders zijn in 576i .
Mijn schotel geeft 100 keer beter FTA beeld zelfs FTA in HD .
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
topkeepertje Klopt. Bij de free to air zenders is alleen NPO 1 , 2 en 3 In HD . En ook HD zijn Ziggo tv en Ziggo Sport (kanaal 13 en 14) De humax wordt door ons geadviseerd als alternatief als men van analoog tv gaat naar digitaal ( omzetting) en men gebruikte nog een DVR/HDisc rec. Waar opnemen dan zijn beperkingen heeft. Met de Humax 5200c heeft men meer opname mogelijkheden... Nogmaals de Humax kan in voormalig upc gebied alleen ingezet worden voor de free to air zenders. En de instellingen werken inderdaad niet op 474000/5555 van daar mijn link in de vorige reactie. Het is zoals het is.
De Humax 5200/5400 is van origine een voormalig ziggo gebied mediabox
topkeepertje
Topicstarter
Level 2
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Op welk apparaat krijg ik met mijn UPC kaart alle zenders in HD in 164.00 gebied ?
Als het niet kan ga ik terug naar Canal Digitaal .
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
topkeepertje Je kan dus naast een module de mediabox xl aanvragen. LET OP dit zal later dan de NEXT box (4k) worden. Hier zit een visuele smartcard in en dus geen kaart slot. Je hebt dan minimaal de alles in een pakket nodig met 250/25 mbps. of een zelf samengesteld pakket. Maar met iig die snelheid internet. Verder de upc kaart zal alleen gebruikt kunnen worden in de fupc module, of nog een ouder model upc/medibox meen ik.
topkeepertje
Topicstarter
Level 2
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dacht je nou echt dat is zo gek ben , Canal Digitaal geeft 100 % beter beeld , jullie zogenaamde HD kwaliteit is de helft van de FTA zenders van Canal Digitaal . Canal Digitaal biedt tegenwoordig ook Internet en bellen aan . Daarnaast werk je volgens mij gewoon bij Ziggo en ben je geen klant . Bij Ziggo krijg ik voor mijn ABO van 39.95 euro dus internet en TV met 4 HD zenders ???????? Ha ha ha ha !!!!!!!!!!!!
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
topkeepertje Sorrie ik denk zeker niet dat je gek bent. Dit is van origine een klanten helpen klanten site. Ik ben dus ook gewoon klant die uitlegt hoe het zit... er zijn moderators aanwezig maar meestal wordt je door klanten ter woord gestaan....

Edit: met een Humax ontvanger in UPC gebied wel idd de free to air zenders zoal uitgelegd. Heb je een module f UPC dan kan jou UPC card gebruikt worden mijn gedachten . Nogmaals de Humax 5200/5400 waren voor het voormalige Ziggo gebied met hun eigen IR smartcard techniek...vandaar alleen de free to air mogelijkheid .

Vverder begrijp ik je aanval niet zo. Jij vraagt iets en ik probeer zo goed mogelijk een antwoord daar op te geven. SUCCES verder gr Rob
topkeepertje
Topicstarter
Level 2
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als je niet voor Ziggo werkt spijt me dat je het persoonlijk opvat . Ik probeer via Mijn Ziggo er achter te komen wat ik betaal voor Internet & TV , kom je dus niet achter . Om het de klantenservice te vragen per email is niet mogelijk . Rest mij om Ziggo vaarwel te zeggen .
Bedankt voor je genomen moeite en persoonlijk vind ik dat het bij Ziggo een zooitje is .
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
topkeepertje Je kan dit doen onder de rubriek factuur. Je kan dus een bepaalde factuur selecteren>specificatie en aanklikken/downloaden. Hier zie je een duidelijke overzicht. In de rubriek producten zie je wat voor diensten je afneemt. Hopende dat dit helpt. Gr Rob
topkeepertje
Topicstarter
Level 2
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas werktte het niet zo , ik ben er een half uur mee bezig geweest .
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Wellicht dat Lycke Ziggo even jou gegevens er bij kan halen. En zo evt via een pm jou de gegevens verstrekken. Maar dat zal morgen of overmorgen vast lukken! Fijne avond.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
topkeepertje Ik zal je bevindingen inzake mijn Ziggo gedeelte ook even elders plaatsen zodat deze hopelijk sneller wordt opgepakt.
topkeepertje
Topicstarter
Level 2
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb net gechat en het was geen robot , hoe is het mogelijk . Maar een gespecificeerde rekening voor internet en TV geven kan niet want het is 1 pakket , dus ga ik overstappen . Ik vind het verder een klantonvriendelijk bedrijf .
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok die keus is natuurlijk aan jou. Maar in ieder geval Je onvrede elders gedeeld..Meer kan ik dan ook niet doen.
topkeepertje
Topicstarter
Level 2
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt , ik snap alleen niet dat je dit doet .

Uitgelicht topic