Pien12

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gedwongen meer betalen bij digitale tv?

Ik heb veel gelezen en veel mensen gesproken over digitale tv. Ik kijk gewoon kabel en neem bijna alles op maar nu de digitale overzetting is gedaan blijkt dat ik straks de dvd recorder niet meer kan gebruiken. En van een 33 euro abo (incl bellen en internet) ga ik naar 58 euro als ik wil blijven opnemen!

Dan wordt je ouderwets genoemd en niet meer van deze tijd maar ik ben geen grote tv kijker en neem bijna alles op om op mij gekozen momenten te kijken. Dat kan straks nog wel maar dan voor bijna 2 x zoveel geld.

Ben ik nou de enige die dat idioot vind? Ik wil best wat meer betalen maar de keuze vrijheid is héél beperkt.. geef mij 15 zenders en opnemen, mag je ziggo sport en de andere 100 houden, wat moet ik daarmee?

Ziggo, doe s wat extra's voor mensen die tv niet super belangrijk vinden!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Pien12

Steefb heeft je al verwezen, maar in dat bericht noem ik de Humax 5200c. Dat is wellicht een optie voor je als je niet al teveel op DVD zet, maar wel opneemt. Die is altijd inzetbaar, ook in oud UPC gebied:
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-o...

Je kan de Humax 5200c vaak op marktplaats vinden voor zo'n 50 euro. Ook geld, maar een eenmalige uitgave, waarbij je dus niets aan je abonnement hoeft te veranderen, mits je genoeg hebt aan de vrije zenders. Maar dat is doorgaans wel het geval als je van het analoge signaal af komt.

Maar als je een oudere Tv hebt, welke niet over een DVB-C tuner beschikt, heeft Ziggo ook een 5500c van Humax voor je. Alleen kan deze niet opnemen en dat is dus niet echt een optie. Ziggo levert er daarvan een gratis in bruikleen, maar natuurlijk is niet iedereen blij met deze verandering. Maar dat is eerder ook al zo geweest met Caiway, welke allang geen analoog signaal meer weergeeft, en datzelfde zie ik nu bij Delta. Ook daar gaat analoog eruit. Het ligt dus echt niet aan Ziggo dat dit gebeurt, maar daar we zo gewend zijn aan het gebruik ervan, omdat het er zolang is, denken we er niet altijd aan dat dit ook een keer kan veranderen. Maar dat gebeurt met veel zaken, en tegenwoordig gaat dat allemaal erg snel.

Wij als mede klant kunnen daar niets aan veranderen, en als je eenmaal digitaal kijkt, zal dat wellicht ook nog positief uitpakken, want het beeld is veel beter.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Pien lees dit topic van Wilem even door.
https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-analoge-signaal-vervalt-32980
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Pien12

Steefb heeft je al verwezen, maar in dat bericht noem ik de Humax 5200c. Dat is wellicht een optie voor je als je niet al teveel op DVD zet, maar wel opneemt. Die is altijd inzetbaar, ook in oud UPC gebied:
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-o...

Je kan de Humax 5200c vaak op marktplaats vinden voor zo'n 50 euro. Ook geld, maar een eenmalige uitgave, waarbij je dus niets aan je abonnement hoeft te veranderen, mits je genoeg hebt aan de vrije zenders. Maar dat is doorgaans wel het geval als je van het analoge signaal af komt.

Maar als je een oudere Tv hebt, welke niet over een DVB-C tuner beschikt, heeft Ziggo ook een 5500c van Humax voor je. Alleen kan deze niet opnemen en dat is dus niet echt een optie. Ziggo levert er daarvan een gratis in bruikleen, maar natuurlijk is niet iedereen blij met deze verandering. Maar dat is eerder ook al zo geweest met Caiway, welke allang geen analoog signaal meer weergeeft, en datzelfde zie ik nu bij Delta. Ook daar gaat analoog eruit. Het ligt dus echt niet aan Ziggo dat dit gebeurt, maar daar we zo gewend zijn aan het gebruik ervan, omdat het er zolang is, denken we er niet altijd aan dat dit ook een keer kan veranderen. Maar dat gebeurt met veel zaken, en tegenwoordig gaat dat allemaal erg snel.

Wij als mede klant kunnen daar niets aan veranderen, en als je eenmaal digitaal kijkt, zal dat wellicht ook nog positief uitpakken, want het beeld is veel beter.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Inderdaad Willem-A . Gewoon een 5200 kopen. Die doen het prima, verkoop ze veel en hoor nooit geen klachten terug. Dan kan je abonnement dus op het bedrag blijven staan.

Teun.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Is een goede en redelijk goedkope oplossing Teun . Jammer ook dat nu ook dit model eruit is geraakt, maar goed, hij blijft vast nog even in omloop. Al merk ik wel dat de vraag ernaar, nu juist toeneemt, doordat het analoge signaal verdwijnt.

Natuurlijk is het even een eenmalige uitgave, maar gebruikt kopen is doorgaans goed te doen, en daarbij ben je niet aan andere kosten gebonden. En het beeld is uiteraard ook nog een stuk beter.

Niet de opties zoals een DVD recorder deze kent, maar ook die word al enige tijd niet meer geproduceerd, Guide al langer niet meer ondersteund, en ook die verdwijnt dus uit het zicht, waardoor men toch moet omzien naar andere mogelijkheden.

Succes met de verkoop Teun !
ziggie3

Level 1
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
in enkele gevallen met een prijsverhoging. Natuurlijk kunnen klanten het abonnement bij Ziggo vanwege de wijziging op te zeggen eb besluiten om bij een andere aanbieder diensten te kopen. Je gaat er sowieso aan. Hetzelfde blijven betalen zit er helaas niet in.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Willem-A wrote:
Is een goede en redelijk goedkope oplossing Teun . Jammer ook dat nu ook dit model eruit is geraakt, maar goed, hij blijft vast nog even in omloop. Al merk ik wel dat de vraag ernaar, nu juist toeneemt, doordat het analoge signaal verdwijnt.

Natuurlijk is het even een eenmalige uitgave, maar gebruikt kopen is doorgaans goed te doen, en daarbij ben je niet aan andere kosten gebonden. En het beeld is uiteraard ook nog een stuk beter.

Niet de opties zoals een DVD recorder deze kent, maar ook die word al enige tijd niet meer geproduceerd, Guide al langer niet meer ondersteund, en ook die verdwijnt dus uit het zicht, waardoor men toch moet omzien naar andere mogelijkheden.

Succes met de verkoop Teun !


Hoi Willem, zal wel lukken denk ik. Tot nu toe tenminste wel.

Teun
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag ziggie3 ,

het is wat onduidelijk voor wie je reactie is bedoeld, en waar je precies op doelt. Want je ziet, er zijn bijna altijd weer opties.
ziggie3

Level 1
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

De enige optie is opzeggen als je gedwongen wordt meer te betalen - VRAAG Gedwongen meer betalen?


  • 8 uur geleden

Als je overvallen wordt op straat dan kan je wegrennen. Zoiets.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
ziggie3

Nou, het is dan nu vrij duidelijk waar je op doelde... Beetje jammer van de enorme letters, maar het is zo wel goed leesbaar ... :nerd:
Pien12
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
dank voor de reacties. De humax werkt in deze regio niet volgens Ziggo (!), dat moet ik dan maar aannemen.

En ja, opzeggen is een mogelijkheid natuurlijk maar tis niet alsof KPN nou zo voordelig is. En heel eerlijk gaat t me niet eens zo heel erg om t geld al vind ik t zonde maar de manier waarop. Er werden hier wat rare vergelijkingen gemaakt die nergens op slaan. Je hebt een contract voor een levering en die wordt eenzijdig aangepast. Stel je voor dat je bank ineens zegt oh ja, je hypotheek gaat omhoog en de andere banken doen mee! Als consument wordt je daartegen beschermd maar blijkbaar niet in tv land. En reken maar dat er ongeschreven afspraken zijn tussen ziggo en KPN.

Leuk al die pakketten maar er ontbreken gewoon een paar opties, in feite zijn er nu maar 3. BIJv een pakket met de standaard zenders en kunnen opnemen!

Nogmaals alleen dank, ik ga er nog eens over nadenken.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Pien12 , de Humax werkt wél in jou gebied, maar dan alleen voor de vrije zenders. Ik had daarvan deze link geplaatst:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-o...

Aan die zenders heb je genoeg als je van het analoge signaal af komt. Als je op deze link klikt, zie je wat er allemaal mogelijk is en hoe dat werkt. Daar vind je ook een link die verwijst naar de zenders welke je allemaal kan zien zonder smartcard, en de reden waarom Ziggo aangeeft dat je de Humax niet zou kunnen gebruiken. Maar er zijn zeer veel mensen die dit wel doen.

Je geeft aan een pakket te missen met de standaard zenders en deze opnemen, en die mis je dus (nog) niet. Je kan echt van me aannemen dat je de Humax 5200c kan gebruiken.
Darkje

Level 11
  • 534Posts
  • 12Oplossingen
  • 92Likes
Pien12 je kunt Willem-A echt vertrouwen hier in. Hij weet zoveel van die Humax kastjes. Je zou bijna denken dat hij er werkt... Of deed hij dat nou ook 😛
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hahaha Darkje... Ja, je zou het bijna gaan denken he... Maar nee, ik werk er nog nét niet. Maar dat komt misschien ook omdat ik nogal ver van Eindhoven af zit.

Maar ik had de link eerder al geplaatst, dus Pien12 had het al kunnen weten. Lezen en zoeken, het houd wat in... :wink:
Pien12
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dan gaan we op zoek naar een humax! Allen dank.

Uitgelicht topic