Beantwoord

Foutmelding iTV-004 - hoe los ik dit op?

  • 8 december 2018
  • 28 Reacties
  • 4553x Bekeken

Als ik op mijn afstandbediening de knop 'TV Portal indruk geeft hij de melding iTV-004 controleer uw internetverbinding en probeer het nogmaals. Ik heb goed wifibereik. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
icon

Best beantwoord door Be rt 8 december 2018, 22:28

Van Willem-A uit een ander forum heb ik deze mogelijke oplossing gevonden:

Haal even de stroom van je Humax af.

Afstandsbediening: Menu: instellingen > systeem > internetinstellingen > LAN configuratie. Kies voor DHCP (moet je router ook op DHCP staan).

Of kies voor handmatige configuratie (geef je Humax een IP-adres in de range van je thuisnetwerk en neem de DNS-instellingen van je internetprovider over).

Maar het kan zijn dat hij hier ook langskomt en hij weet veel van de Humax.
Bekijk origineel

28 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Van Willem-A uit een ander forum heb ik deze mogelijke oplossing gevonden:

Haal even de stroom van je Humax af.

Afstandsbediening: Menu: instellingen > systeem > internetinstellingen > LAN configuratie. Kies voor DHCP (moet je router ook op DHCP staan).

Of kies voor handmatige configuratie (geef je Humax een IP-adres in de range van je thuisnetwerk en neem de DNS-instellingen van je internetprovider over).

Maar het kan zijn dat hij hier ook langskomt en hij weet veel van de Humax.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Be rt

ben ik al...

In dit geval dient het 'Wifi configureren' te zijn, maar lukken deze stappen niet, reset dan eens het modem.

Uitgaande van het gebruik van een Humax: niet altijd werkt het ook goed als deze aangeeft dat er verbinding is. Komt het vaker voor, koppel dan eens een klein stukje kabel aan de dongel en verplaats deze eens. Tussen kabels en draden zal deze nl. minder goed werken.

Lukt het in zijn geheel niet, gebruik dan als proef eens een UTP kabel en wijzig de instellingen op de Humax (LAN).
@Be rt dankjewel voor je bericht. Alleen de stroom eraf halen was al voldoende.
Reputatie 7
Badge +35
@Peter en Nathalie Wiersma TOP, veel kijkplezier gewenst.☺
Reputatie 7
Badge +19
Nu alleen in de gaten houden of het issue niet terugkeert. Zo wel, dan even een fabrieksreset uitvoeren.
Reputatie 7
Badge +35
@Willem-A Nu je hier geweest bent, kan ik je wel met @Willem-A erbij roepen.
Er wordt aan gewerkt, las ik elders.☺

Dank je weer voor je tips.
Reputatie 7
Badge +19
Het werkt nu wel @Be rt ...

Weten ze ook al dat je de emoticons kan vergroten?

Reputatie 7
Badge +19
Of ben ik weer de enige die zo handig is?

Reputatie 7
Badge +35

Reputatie 7
Badge +19
Die heb je van het Internet? Ik doel op die kleintjes van de site zelf...

Kleine kinderen .... hahaha

Reputatie 7
Badge +35
Dit is een kleintje van de site @Willem-A

☺
Reputatie 7
Badge +19

Dit ben ik toen mijn nieuwe gebit was aangemeten ... 😉
Reputatie 7
Badge +19
Dit is een kleintje van de site @Willem-A

Als je de muis op een kleintje zet en opschuift, komt er een blauwe naast en die word groter. Wist je dat ook al?

Wat erg dit! hahaha
Dat werkt wel in Chrome, maar niet in Edge, grappig, goed ontdekt.☺

In IE11 lukt het ook niet @Willem-A ☺
Reputatie 7
Badge +19
Ik werk met Chrome. Heb het bij toeval ontdekt...
Reputatie 7
Badge +19
PS: @Moderators,

we gingen niet off topic, maar waren testen van de site aan het uitvoeren.

Goed dat we zo meedenken he?

Reputatie 7
Badge +12
Nee was OT 😉

🕶
Ik heb mijn mediabox gereset, daarna nog steeds het probleem, daarna de modem gewoon uitgezet met aan/uit knop, en toen deed interactieve tv het weer !
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb mijn mediabox gereset, daarna nog steeds het probleem, daarna de modem gewoon uitgezet met aan/uit knop, en toen deed interactieve tv het weer !

Dat had ik dan ook eerder al geschreven:

Dag Be rt,

"ben ik al...

In dit geval dient het 'Wifi configureren' te zijn, maar lukken deze stappen niet, reset dan eens het modem".

Een reset doe je dus door de spanning even van het modem te halen. Zie mijn eerste reactie van een maand geleden onder de eerste reactie van Be rt.

Of had je juist dat gelezen??

Foutmelding iTV-004

Ook ik heb deze storing. De monteur kwam een ander probleem oplossen (wat kabels vervangen omdat ik storing had) maar daarna dus dit probleem. Alles gedaan wat hierboven staat. Maar hij blijft dit melden. Terwijl ik gewoon wifi heb en ook netflix kan kijken op tv. Willem-A; hoop dat je nog raad weet... ik heb geen pakket nu, movies en series xl....🥺

(dus ja: humax langere tijden uit en aangezet en ook de lan gegevens , maar stonden al goed) monteur uur lang alles geprobeerd
Reputatie 7
Badge +19
Dag @ReteraDesign

schakel het modem even uit (stroomloos). Doe dat tevens met de Humax. Schakel de Humax na een tiental minuten weer in en voer meteen een fabrieksreset uit, waarna je deze geheel opnieuw installeert. Daarna schakel je deze uit en start het modem op. Als deze geheel is opgestart, schakel je de Humax in.

Werkt het nog niet, dan meteen wat vragen:

Werk je met een dongel in de Humax? Zo ja, sluit deze dan eens bedraad aan als test. Is overigens ook het best. Maar daar je het over Lan configureren hebt, lijkt het erop dat je al gebruik maakt van kabel. Ik zeg met klem, 'lijkt' want het gebeurt dan men Lan configureert terwijl er een dongel word gebruikt. Zeg niet dat dit nu ook aan de orde is, maar even alles uitsluiten.

Voor wat betreft een dongel: Daaraan kun je een klein stukje kabel bevestigen zodat je deze even op een iets andere plek kan plaatsen. Tussen kabels wil deze soms dienst weigeren.

Succes!
Willem-A, zeer bedankt voor je snelle antwoord. Het is gelukt. Zette m’n modem uit, na 3 min aan en had zelfs na 5 min geen enkel bereik meer met alle apparaten. Nog een keer dan maar. En ja hoor, alles werkt! Erg blij. Dank voor je uitleg👍🏼🍀
Reputatie 7
Badge +19
Dag @ReteraDesign

graag gedaan en mooi dat het voor elkaar is. Sla het bericht anders even op mocht het nog eens voorkomen. Overigens zijn er meer trucs, maar dit helpt doorgaans wel als andere dingen falen.

Veel kijkplezier maar weer.
opgeslagen:) nu weer probleempje. hij maakt geen verbinding met extra pakker: iTV-004.
controleer internetverbinding. maar netflix ea doen het gewoon. weet jij wederom de oplossing? groet Geert

Reageer