Beantwoord

Foutmelding iTV-004 - hoe los ik dit op?

Als ik op mijn afstandbediening de knop 'TV Portal indruk geeft hij de melding iTV-004 controleer uw internetverbinding en probeer het nogmaals. Ik heb goed wifibereik. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
icon

Best beantwoord door Be rt 8 december 2018, 22:28

Van Willem-A uit een ander forum heb ik deze mogelijke oplossing gevonden:

Haal even de stroom van je Humax af.

Afstandsbediening: Menu: instellingen > systeem > internetinstellingen > LAN configuratie. Kies voor DHCP (moet je router ook op DHCP staan).

Of kies voor handmatige configuratie (geef je Humax een IP-adres in de range van je thuisnetwerk en neem de DNS-instellingen van je internetprovider over).

Maar het kan zijn dat hij hier ook langskomt en hij weet veel van de Humax.

Bekijk origineel

20 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
Van Willem-A uit een ander forum heb ik deze mogelijke oplossing gevonden:

Haal even de stroom van je Humax af.

Afstandsbediening: Menu: instellingen > systeem > internetinstellingen > LAN configuratie. Kies voor DHCP (moet je router ook op DHCP staan).

Of kies voor handmatige configuratie (geef je Humax een IP-adres in de range van je thuisnetwerk en neem de DNS-instellingen van je internetprovider over).

Maar het kan zijn dat hij hier ook langskomt en hij weet veel van de Humax.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi @Be rt

ben ik al...

In dit geval dient het 'Wifi configureren' te zijn, maar lukken deze stappen niet, reset dan eens het modem.

Uitgaande van het gebruik van een Humax: niet altijd werkt het ook goed als deze aangeeft dat er verbinding is. Komt het vaker voor, koppel dan eens een klein stukje kabel aan de dongel en verplaats deze eens. Tussen kabels en draden zal deze nl. minder goed werken.

Lukt het in zijn geheel niet, gebruik dan als proef eens een UTP kabel en wijzig de instellingen op de Humax (LAN).
@Be rt dankjewel voor je bericht. Alleen de stroom eraf halen was al voldoende.
Reputatie 7
Badge +31
@Peter en Nathalie Wiersma TOP, veel kijkplezier gewenst.☺
Reputatie 7
Badge +18
Nu alleen in de gaten houden of het issue niet terugkeert. Zo wel, dan even een fabrieksreset uitvoeren.
Reputatie 7
Badge +31
@Willem-A Nu je hier geweest bent, kan ik je wel met @Willem-A erbij roepen.
Er wordt aan gewerkt, las ik elders.☺

Dank je weer voor je tips.
Reputatie 7
Badge +18
Het werkt nu wel @Be rt ...

Weten ze ook al dat je de emoticons kan vergroten?

Reputatie 7
Badge +18
Of ben ik weer de enige die zo handig is?

Reputatie 7
Badge +31

Reputatie 7
Badge +18
Die heb je van het Internet? Ik doel op die kleintjes van de site zelf...

Kleine kinderen .... hahaha

Reputatie 7
Badge +31
Dit is een kleintje van de site @Willem-A

☺
Reputatie 7
Badge +18

Dit ben ik toen mijn nieuwe gebit was aangemeten ... 😉
Reputatie 7
Badge +18
Dit is een kleintje van de site @Willem-A

Als je de muis op een kleintje zet en opschuift, komt er een blauwe naast en die word groter. Wist je dat ook al?

Wat erg dit! hahaha
Dat werkt wel in Chrome, maar niet in Edge, grappig, goed ontdekt.☺

In IE11 lukt het ook niet @Willem-A ☺
Reputatie 7
Badge +18
Ik werk met Chrome. Heb het bij toeval ontdekt...
Reputatie 7
Badge +18
PS: @Moderators,

we gingen niet off topic, maar waren testen van de site aan het uitvoeren.

Goed dat we zo meedenken he?

Reputatie 7
Badge +12
Nee was OT 😉

🕶
Ik heb mijn mediabox gereset, daarna nog steeds het probleem, daarna de modem gewoon uitgezet met aan/uit knop, en toen deed interactieve tv het weer !
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb mijn mediabox gereset, daarna nog steeds het probleem, daarna de modem gewoon uitgezet met aan/uit knop, en toen deed interactieve tv het weer !

Dat had ik dan ook eerder al geschreven:

Dag Be rt,

"ben ik al...

In dit geval dient het 'Wifi configureren' te zijn, maar lukken deze stappen niet, reset dan eens het modem".

Een reset doe je dus door de spanning even van het modem te halen. Zie mijn eerste reactie van een maand geleden onder de eerste reactie van Be rt.

Of had je juist dat gelezen??

Reageer