Beantwoord

Foutmelding E48-52


storing E48-32

***Aanpassing door moderator:*** Inmiddels is er een topic geschreven over de E48 foutmelding. Onderstaande reactie is een kopie van dit topic. Als je wilt reageren kan dat daar.
icon

Best beantwoord door Sander Ziggo 8 oktober 2018, 15:06

Niets is vervelender dan een foutmelding wanneer je even lekker voor de buis zit. Een foutmelding die we vaker zien op de community is de E48-32 melding, ook wel E52-32. In dit topic kijken we naar de verschillende oorzaken en, nog veel belangrijker, de oplossingen!

Wat betekent deze foutmelding?
Deze foutmelding kan voorkomen op verschillende mediaboxen. De meest voorkomende daarvan zijn merken als Humax, Samsung en Cisco. Plat gezegd betekent de E48-32 melding dat jouw mediabox geen of niet voldoende signaal ontvangt. Dit komt doordat je nu totaal geen signaal meer van ons ontvangt, er verstoring op een gedeelte van het signaal zit of er iets misgaat in de aansluiting binnenshuis.

De eerste stappen
Komt de melding alleen op enkele zenders voor, dan gaat er alleen iets mis met een gedeelte van het signaal. Neem dan dit topic over blokken in beeld door. Met die stappen pak je ook de E48-32 melding op enkele zenders aan. Voor verder advies kun je dan het beste ook in dat topic aanhaken.

Heb je de melding op alle zenders, dan lijkt jouw mediabox totaal geen signaal te ontvangen. De vraag is nu, krijg je nog wel signaal van Ziggo aangeleverd of gaat het ergens binnen in huis mis? Check eerst voor de zekerheid of er geen storing bij je in de wijk is via de Storingschecker. Is er geen storing die de foutmelding verklaart, dan gaan we verder op onderzoek uit!

Het vervolgplan
We gaan nu verder pinpointen waar het spaak loopt. Wanneer je meerdere tv's in huis hebt, dan is goed om te controleren hoe het er bij de andere tv's aan toegaat.

  • Andere tv's werken wel goed
Top! Het signaal komt goed je woning binnen. 🙂 We weten nu dat het alleen richting die specifieke mediabox misgaat. Misschien een beetje flauw, maar controleer dan als eerste of de coaxkabel nog goed in je hoofdaansluitpunt en achterop de mediabox is aangesloten. Het wil nog wel eens voorkomen dat een huisdier een kabeltje lostrekt of dat je er net even met de stofzuiger langs bent gegaan. Zit de kabel netjes aangesloten, ga dan verder met deze stappen hier lees je nog een aantal vervolgstappen die je kunt nemen. Controleer je kabels en aansluitingen als je het nog niet met de eerdere stappen hebt kunnen fixen.

  • Andere tv's werken niet goed of je hebt één tv aangesloten
Het lijkt erop dat er geen of slecht signaal je woning binnenkomt. Neem je ook internet of telefonie af? Kijk dan of je modem online is. Werkt daarmee alles wel zoals het hoort, dan weet je dat je de oorzaak verder moet zoeken vanaf de hoofdaansluiting naar je tv's. Het signaal komt dan namelijk wel bij je woning binnen, ga verder met deze stappen om te pinpointen waar het misloopt. Misschien zit er net even een splitter los of heeft je coaxversterker geen spanning (vaak te zien aan ledje op de versterker). Voor meer tips voor het controleren van kabels en splitters zie deze pagina.
Heb je ook geen internet of neem je geen internet af, dan kan het misschien bij de hoofdaansluiting al misgaan. Om je hoofdaansluiting te controleren kun je gebruik maken van deze handige uitleg.

Opgelost?
Ben je er uitgekomen met deze stappen? Klasse!
Zo niet, dan lijkt het erop dat er iets niet in de haak is. Neem dan contact op met de klantenservice of plaats je verhaal bij dit topic. Het is dan goed om te vermelden wat je zoal hebt gedaan. Een foto van je hoofdaansluiting, het punt waar het signaal van Ziggo binnenkomt, is altijd handig om erbij te plaatsen.

Gerelateerde onderwerpen:
Ziggo On Demand: retoursignaal
Blokken of strepen in beeld, oorzaken en oplossingen

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hoi!

Je geeft niet heel veel informatie, om je goed te kunnen helpen is meer nodig, vandaar een aantal vragen.
Hoe kijk je precies TV? Is dat met een CI+ module of met één of andere ontvanger/decoder?
Krijg je deze melding op 1 zender of op meerdere zenders? En krijg je deze melding vaker?

Is er misschien een storing bij je in de buurt?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen/

Groet, Evert
Reputatie 7
Je krijgt een van deze foutmeldingen te zien wanneer je mediabox geen goed signaal ontvangt. Hierdoor kun je 1 of meerdere zenders niet kijken. Erg vervelend natuurlijk. Maar het goede nieuws is dat je met een paar stappen de oorzaak kunt achterhalen en vaak ook meteen zelf kunt oplossen.

Zenders worden via verschillende frequenties verstuurd naar je mediabox. Omdat er meerdere zenders op één frequentie zitten, tonen de zenders op dezelfde frequentie bij een storing een foutmelding. De storing hoeft dus niet op alle zenders zichtbaar te zijn.

Zoals Evert96 al heeft geschreven, kijk even of er in je buurt een storing is. Mocht dit niet het geval zijn dan kan ik je aanraden om de klantenservice te bellen.
Reputatie 7
Niets is vervelender dan een foutmelding wanneer je even lekker voor de buis zit. Een foutmelding die we vaker zien op de community is de E48-32 melding, ook wel E52-32. In dit topic kijken we naar de verschillende oorzaken en, nog veel belangrijker, de oplossingen!

Wat betekent deze foutmelding?
Deze foutmelding kan voorkomen op verschillende mediaboxen. De meest voorkomende daarvan zijn merken als Humax, Samsung en Cisco. Plat gezegd betekent de E48-32 melding dat jouw mediabox geen of niet voldoende signaal ontvangt. Dit komt doordat je nu totaal geen signaal meer van ons ontvangt, er verstoring op een gedeelte van het signaal zit of er iets misgaat in de aansluiting binnenshuis.

De eerste stappen
Komt de melding alleen op enkele zenders voor, dan gaat er alleen iets mis met een gedeelte van het signaal. Neem dan dit topic over blokken in beeld door. Met die stappen pak je ook de E48-32 melding op enkele zenders aan. Voor verder advies kun je dan het beste ook in dat topic aanhaken.

Heb je de melding op alle zenders, dan lijkt jouw mediabox totaal geen signaal te ontvangen. De vraag is nu, krijg je nog wel signaal van Ziggo aangeleverd of gaat het ergens binnen in huis mis? Check eerst voor de zekerheid of er geen storing bij je in de wijk is via de Storingschecker. Is er geen storing die de foutmelding verklaart, dan gaan we verder op onderzoek uit!

Het vervolgplan
We gaan nu verder pinpointen waar het spaak loopt. Wanneer je meerdere tv's in huis hebt, dan is goed om te controleren hoe het er bij de andere tv's aan toegaat.

  • Andere tv's werken wel goed
Top! Het signaal komt goed je woning binnen. 🙂 We weten nu dat het alleen richting die specifieke mediabox misgaat. Misschien een beetje flauw, maar controleer dan als eerste of de coaxkabel nog goed in je hoofdaansluitpunt en achterop de mediabox is aangesloten. Het wil nog wel eens voorkomen dat een huisdier een kabeltje lostrekt of dat je er net even met de stofzuiger langs bent gegaan. Zit de kabel netjes aangesloten, ga dan verder met deze stappen hier lees je nog een aantal vervolgstappen die je kunt nemen. Controleer je kabels en aansluitingen als je het nog niet met de eerdere stappen hebt kunnen fixen.

  • Andere tv's werken niet goed of je hebt één tv aangesloten
Het lijkt erop dat er geen of slecht signaal je woning binnenkomt. Neem je ook internet of telefonie af? Kijk dan of je modem online is. Werkt daarmee alles wel zoals het hoort, dan weet je dat je de oorzaak verder moet zoeken vanaf de hoofdaansluiting naar je tv's. Het signaal komt dan namelijk wel bij je woning binnen, ga verder met deze stappen om te pinpointen waar het misloopt. Misschien zit er net even een splitter los of heeft je coaxversterker geen spanning (vaak te zien aan ledje op de versterker). Voor meer tips voor het controleren van kabels en splitters zie deze pagina.
Heb je ook geen internet of neem je geen internet af, dan kan het misschien bij de hoofdaansluiting al misgaan. Om je hoofdaansluiting te controleren kun je gebruik maken van deze handige uitleg.

Opgelost?
Ben je er uitgekomen met deze stappen? Klasse!
Zo niet, dan lijkt het erop dat er iets niet in de haak is. Neem dan contact op met de klantenservice of plaats je verhaal bij dit topic. Het is dan goed om te vermelden wat je zoal hebt gedaan. Een foto van je hoofdaansluiting, het punt waar het signaal van Ziggo binnenkomt, is altijd handig om erbij te plaatsen.

Gerelateerde onderwerpen:
Ziggo On Demand: retoursignaal
Blokken of strepen in beeld, oorzaken en oplossingen