Beantwoord

Foutmelding 8040

• 22 februari 2019
  • 48 Reacties
  • 4977x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

48 Reacties

@splun045
In vervolg op Bert. Ik vroeg:
Replay vanuit de Gids werkt ook goed?
Ook hierop graag een antwoord. Dan weet ik dat je mijn reaktie gelezen hebt & het is ook zinvolle info voor Bert, die ik te hulp riep.
Gr Han
Replay werkt ook niet
Als Replay en On-demand het niet doen, dan zouden MediaBox XL Apps ook niet moeten werken. Dat is een begrijpelijk probleem, dat opgelost kan worden. Bedoel je soms dat Apps van je Smart TV het goed doen? Dat kan natuurlijk.
Gr Han
Reputatie 7
Badge +35
Dan heb ik nog de open vraag staan:

De Mediabox XL aangesloten zonder versterker en dan inloggen in de box en links in het menu staat Downstream en Upstream, zou je die waarden hier kunnen plaatsen met een foto?
Inloggen op de Ziggo Mediabox XL

Als namelijk de upstream te hoog is, dan komt de opdracht van replay en on-demand niet bij de Ziggo servers aan.

En dan is duidelijk dat er aan de AOP of de straatkast iets niet goed is.
Bert, ik heb al eerder geantwoord op je open vraag. Het inloggen op de mediabox lukt totaal niet.
En Hanh, de apps op de mediabox werken uitstekend.
By the way. Zowel rechtstreeks via de knop op de afstandsbediening als via het menu werkt on demand niet.
Reputatie 7
Badge +35
OK, klopt, over het hoofd gezien.🤓

Dan lijkt het meer aan de Mediabox XL of de afstandsbediening zelf te liggen.
Mogelijk dat @Lycke Ziggo hier nog eens goed naar kan kijken, zij was eerder in dit topic aanwezig.
Reputatie 7
Badge +35
Werkt on-demand wel als je via het Menu gaat?
Dank je Bert voor het meedenken. Jammer genoeg nog niet opgelost. Ga nu maar eens naar Ziggo bellen.
En Hanh, de apps op de mediabox werken uitstekend.
Helder. Maar voor mij verder onbegrijpelijk.
Apps/Replay/On-demand werken met z'n allen wel of met z'n allen niet, zegt mijn logica.
Dat is een aardige observatie, maar daar heb je niets aan.
Dit is voor mij, als niet MediaBox XL bezitter, te mysterieus.

Ik hoop dat contact met Ziggo langs een ander kanaal, de oplossing gaat geven.
Ben daar wel benieuwd naar. Nieuwsgierigheid.
Succes ermee.
Een Ziggo Community Moderator, zoals Lycke, kan ook helpen.
Bert gaf al een extra alert aan Lycke in z'n voorlaatste reaktie.

Gr Han
Hou jullie op de hoogte
Reputatie 7
Hey @splun045 . Ik ben even je mediabox ingedoken en hier vallen 2 dingen me op.
Allereerst dat je harde schijf nagenoeg vol is. Dit zou op zich niets in de weg moeten zitten, maar toch viel het me op. Ik weet niet of er titels op staan die verwijderd zouden kunnen worden? Puur om hem iets meer "ruimte" te geven?

Daarnaast zie ik dat je je mediabox opgenomen hebt in het thuisnetwerk. Heb je hem (bekabeld) verbonden met de externe modem?
Er ontstaan vrijwel altijd (grote) problemen met de diensten wanneer de mediabox XL wordt opgenomen in het thuisnetwerk. Lees hier meer over in dit topic 🙂. Wil je de mediabox eens uit het netwerk halen en kijken hoe het dan gaat?
Deze is niet via een kabel verbonden. Ik ga het uitproberen.

Bedankt zo ver
Hallo @Lycke Ziggo

Ik heb de mediabox niet meer in het thuisnetwerk (exact stappen gevolgd van het topic) en ik heb de harde schijf wat opgeschoond (zou in principe niet uit moeten maken).
Het probleem blijft hetzelfde, geen replay en geen on demand. Iedere keer dezelfde foutmelding 8040.
De signaalsterkte is ook nog steeds hetzelfde, op driekwart van goed. Zie eerdere foto.
Kortom probleem blijft, wat nu
Reputatie 7
Badge +35
@splun045 heb je de Mediabox XL ook nog even 30 seconden van de stroom afgehad voor een verse network startup?
Ook dat is gebeurd. Alles werkt behalve dus de replay en on demand
Reputatie 7
Badge +35
Dan is @Lycke Ziggo helaas weer aan zet.
Hallo @Lycke Ziggo ,

Misschien toch handig om een monteur in te schakelen. Ik heb nu onderhand van alles geprobeerd. Of het ligt aan de Mediabox of ik krijg een te sterk signaal binnen
Reputatie 7
Hallo @Lycke Ziggo ,

Misschien toch handig om een monteur in te schakelen. Ik heb nu onderhand van alles geprobeerd. Of het ligt aan de Mediabox of ik krijg een te sterk signaal binnen

Lijkt me een puik plan. Ik stuur je een privébericht!
Hallo @Lycke Ziggo ,

De monteur is net geweest en heeft het probleem snel opgelost. Het bleek dus in het antennekastje in de muur te zitten. Ik had nog een gecombineerde aansluiting zitten van tv en radio. Hierdoor werkte de Mediabox niet goed. Nu vervangen door een enkele aansluiting en alles werkt uitstekend.
Kortom helemaal fantastisch. De monteur, toffe gast trouwens, heeft zijn werk zeer snel en vakkundig gedaan waarvoor hulde!! Top service!

Groetjes, John
Reputatie 7
Badge +35
@splun045 Veel kijk- en luisterplezier gewenst.☺
Dank je.
En bedankt voor het meedenken.