1
Vraag
2
Reacties
Kaatje333

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Foutcode iTV-150

Sinds 2 dagen krijg ik de foutmelding iTV-150 op mijn HUMAX 5300 box als ik interactieve TV opstart.

Ik heb volgens mij nu al het mogelijke geprobeerd (oplossingen die ik hier heb gelezen, stappenplannen doorlopen), maar tevergeefs... Wat kan ik nog meer doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Ja, wat is er @Tom. ? hahaha

@Kaatje333 probeer dit eens:

Schakel het modem even uit (stroomloos). Doe dat tevens met de Humax. Schakel de Humax na een tiental minuten weer in en voer meteen een fabrieksreset uit, waarna je deze geheel opnieuw installeert. Daarna schakel je deze uit en start het modem op. Als deze geheel is opgestart, schakel je de Humax in.

Werkt het nog niet, dan meteen wat vragen:

Werk je met een dongel in de Humax? Zo ja, sluit deze dan eens bedraad aan als test. Is overigens ook het best.

Voor wat betreft een dongel: Daaraan kun je een klein stukje kabel bevestigen zodat je deze even op een iets andere plek kan plaatsen. Tussen kabels wil deze soms dienst weigeren.

 

-->Ook kan het issue nog vanuit Ziggo komen. Dat moet @Gianna Ziggo waarschijnlijk wel kunnen zien.<--

Bekijk in context

47 Reacties 47
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@Willem-A 

 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Ja, wat is er @Tom. ? hahaha

@Kaatje333 probeer dit eens:

Schakel het modem even uit (stroomloos). Doe dat tevens met de Humax. Schakel de Humax na een tiental minuten weer in en voer meteen een fabrieksreset uit, waarna je deze geheel opnieuw installeert. Daarna schakel je deze uit en start het modem op. Als deze geheel is opgestart, schakel je de Humax in.

Werkt het nog niet, dan meteen wat vragen:

Werk je met een dongel in de Humax? Zo ja, sluit deze dan eens bedraad aan als test. Is overigens ook het best.

Voor wat betreft een dongel: Daaraan kun je een klein stukje kabel bevestigen zodat je deze even op een iets andere plek kan plaatsen. Tussen kabels wil deze soms dienst weigeren.

 

-->Ook kan het issue nog vanuit Ziggo komen. Dat moet @Gianna Ziggo waarschijnlijk wel kunnen zien.<--

Kaatje333
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Willem-A Bedankt voor je snelle reactie. Deze oplossing heb ik hier eerder gelezen en ook al geprobeerd, maar helaas.

@Tom. Bedankt voor de tag.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @Kaatje333 

het is een vervelende fout, want vaak ontstaat het bij Ziggo en is het ook ineens weer opgelost. Ik probeer dan ook doorgaans van alles, maar dat heeft lang niet altijd effect. Maar het is natuurlijk erg vervelend als dit je treft. 

Er moet dus even een moderator aan te pas komen om te zien wat er achter de schermen gebeurt. Nu was @Gianna Ziggo al genoemd, maar het kan ook een ander zijn die dit oppakt en ik hoop dat dit snel gebeurt zodat je weer probleemloos gebruik kan maken van I-TV.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @Kaatje333

Welkom op de Community! Top dat je zelf al zoveel hebt getest en @Willem-A ook nog met je mee heeft gedacht   Als je je postcode en huisnummer toevoegt aan je profiel (alleen moderators kunnen dit zien) dan pak ik je gegevens erbij om te checken hoe het er achter de schermen voor staat. Laat het hier maar weten zodra je je gegevens hebt toegevoegd 

Kaatje333
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Mariska Ziggo wrote:

Hey @Kaatje333

Welkom op de Community! Top dat je zelf al zoveel hebt getest en @Willem-A ook nog met je mee heeft gedacht   Als je je postcode en huisnummer toevoegt aan je profiel (alleen moderators kunnen dit zien) dan pak ik je gegevens erbij om te checken hoe het er achter de schermen voor staat. Laat het hier maar weten zodra je je gegevens hebt toegevoegd 

@Mariska Ziggo Bedankt!

Ik heb mijn gegevens toegevoegd.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey  @Kaatje333 . Bedankt!

Ik zal in elk geval even een reset naar je box sturen. Waar ik nog niet helemaal reactie op zie is de vraag of je momenteel een dongel gebruikt (draadloos internet) in de mediabox, of dat je het bekabeld doet. Kan je hier nog duidelijkheid over geven? 🙂 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Oh huh, nu ben ik een beetje de weg kwijt. Heb je naast je contact hier ook contact via een andere weg gehad en zijn er al acties ondernomen? Ik wil niet door elkaar heen gaan werken, omdat er dan alleen maar fouten kunnen gaan optreden.

Klopt het dat je een nieuwe mediabox ontvangen hebt, inmiddels? Hoe gaat het daarmee? 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@Lycke Ziggo 

ik had al aangegeven even bekabeld te gaan werken i.p.v. een dongel. Maar het zou me enigszins verbazen als @Kaatje333 een nieuwe mediabox heeft ontvangen voor dit issue, want zelden is de mediabox zelf de boosdoener. Maar ik weet nu ook niet meer hoe het allemaal is gelopen natuurlijk. Zeker nu ik ook jou berichten lees, raak ik wat in de W.A.R….

Kaatje333
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hoi,

@Willem-A 

@Lycke Ziggo 

Bedankt voor jullie reactie! Ik snap dat jullie het spoor bijster zijn.

Ik zal het uitleggen: ik heb hier mijn vraag gesteld. Willem gaf aan dat er even een moderator naar moest kijken. Het duurde mij op een gegeven moment iets te lang, daarom heb ik ook telefonisch contact opgenomen met Ziggo. Ik was ervan uitgegaan dat hier wel een aantekening van gemaakt zou worden in mijn 'dossier'. De dame die ik telefonisch sprak heeft een aantal oplossingen aangedragen, maar dit had ik zelf allemaal al geprobeerd, helaas zonder resultaat. Vervolgens is er een refresh uitgevoerd bij de mediabox, dit was helaas ook geen oplossing. Daarom heb ik daarna weer gebeld, bij de klantenservice werd toen aangegeven dat de vervolgstap een bezoek van de monteur is, maar dat er nu geen monteur kan komen i.v.m. corona. Daarom heeft ze een nieuwe mediabox opgestuurd (nog niet aan toegekomen om te installeren, doos zit nog dicht), ondanks dat wij net een aantal weken geleden een nieuwe mediabox hebben gekregen...

Kortom: het is nog niet opgelost!

Nog even terugkomend op de vraag of we een dongel gebruiken: ja, maar ik heb ook een kabel gebruikt en dit werkte helaas ook niet.

Ik hoop dat ik duidelijkheid heb geschept, sorry voor de verwarring.

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Duidelijk! 

Mariska had dit natuurlijk niet gezien. Er was wel een aantekening, maar op je klantnummer en Mariska kon deze niet inzien omdat je gegevens nog niet in je profiel stonden ^^. 

Hoe dan ook. De nieuwe mediabox moet dus nog worden aangesloten. Hou je ons op de hoogte? 

Kaatje333
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Doe ik! ?

Kaatje333
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Lycke Ziggo 

Ik heb de nieuwe mediabox net geïnstalleerd: hetzelfde probleem blijft zich voordoen.

 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Kaatje333 wrote:

@Lycke Ziggo

Ik heb de nieuwe mediabox net geïnstalleerd: hetzelfde probleem blijft zich voordoen.

 

 

Dat dacht ik al wel, helaas @Kaatje333 Ziggo is er vaak erg vlot in de boxen maar om te ruilen bij dergelijke issues, terwijl ze inmiddels toch wel moeten weten dat het daar maar zeer zelden aan ligt. We hebben nu al zo vaak gezien dat ze gaan ruilen, dat ik me afvraag of de helpdesk daar wel wat van leert. Zo ik het nu inschat, nee dus… Kun je dat weer eens aankaarten @Lycke Ziggo ? En wat gebeurt er met die ‘oude’ boxen? Het is vaak echt aan hen bij dit issue uit te zoeken wat er nou precies misgaat achter de schermen. We zien ook vaak dat het ineens weer werkt, en het lijkt me dat het te zien moet zijn wat er in die tijd is gebeurt. 

Ik hoop dat het dus nu ook snel weer werkt @Kaatje333 !

Succes. 

Kaatje333
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Willem-A Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat het nu wel zou werken omdat we immers net een week of 2 een nieuwe mediabox hebben.

Ik heb aan de klantenservice gevraagd wat ik met onze 'oude' mediabox moet doen, terugsturen o.i.d. Dat vond ze een goede vraag, ze had er geen antwoord op.

De functie werkt nu al bijna een week niet, denk niet dat het straks ineens wel weer werkt. We maken er normaal veel gebruik van, ik hoop ook dat het snel wordt opgelost!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als ik me in de foutmelding verdiep, lijkt dit meer op een verbindings fout met de achterliggende Ziggo servers. Die we via de portal of rode knop oproepen.

Dan is het bijna logisch dat de andere mediabox dezelfde fout geeft.

Heb je de Connectbox ook een reset gegeven? Werkt on Demand wel via de app op een smartphone?

Kaatje333
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@RoWi. 

Ik heb de stroom wel van de connectbox gehaald, maar geen reset gegeven. Vind het spannend om te doen, gaan er dan geen instellingen oid verloren?

On Demand via de app op mijn smartphone werkt wel.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Kaatje333 wrote:

@RoWi.

Ik heb de stroom wel van de connectbox gehaald, maar geen reset gegeven. Vind het spannend om te doen, gaan er dan geen instellingen oid verloren?

On Demand via de app op mijn smartphone werkt wel.

 

De spanning eraf is voldoende @Kaatje333 Een algehele reset zal niet baten als dit niets doet. 

Voorts zien we situaties waarbij het soms wekenlang niet werkt en dan ineens weer wel In bepaalde gevallen kun je zelf wat doen, maar vaak dus ook niet en we zien ook wel dat het binnen een paar dagen is opgelost als een moderator zich erop stort. 

Zoals gezegd probeer ik ook van alles zelf als ik het issue heb, maar in best veel gevallen krijg je daar deze foutcode niet mee weg. En dan is het simpelweg aan Ziggo en ik snap nog steeds niet waarom deze dan de box maar omruilt, want dat heeft zelden zin. 

On demand via de app op de smartphone werkt niet zoals op de Humax, dus als dat werkt, wil het niet zeggen dat het op de Humax ook moet werken. 

Maar @Lycke Ziggo of @Mariska Ziggo kan wel aangeven wat er met de andere mediabox moet gebeuren. Belachelijk trouwens dat men dat ook niet eens weet bij de klantenservice. Die zouden dat verdorie toch moeten weten! Slordig! Maar het zou helemaal absurd zijn  als je die gewoon mag houden, want zo zijn ze er snel doorheen en groeit de verkoop in goede, gebruikte boxen. Want neem maar van mij aan dat hier vaak niets aan mankeert en Ziggo veel te snel is met het omruilen ervan, net als met afstandsbedieningen… 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Aan en uit zou genoeg moeten zijn toch is dat niet altijd het geval.

Met de Next is er inderdaad een verdergaande koppeling dan bij de HUMAX gebruikers maar dan is dat deel uitgesloten. Het is puur de communicatie tussen van de HUMAX met de Ziggo servers dit zit bijna zeker niet thuis. Ik ben ook benieuwd wat een monteur hier aan kan doen.

 

Wat met één van beide boxen moet gebeuren is vrij duidelijk retour aan Ziggo.

 

Stuur de apparatuur naar dit adres:

Ziggo retouren

Antwoordnummer 1070

5800 VB Venray

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic