Jo Seegers

Level 4
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Foutcode CS5600 Mediabox Next bij lokale zenders

We hebben een tijdje terug de Mediabox XL vervangen door een Mediabox Next. Ondanks wat problemen met opnemen van series bevalt de Next goed.
Tot we vandaag er achter kwamen dat m.b.v. de Next geen lokale zenders opgenomen kunnen worden. Dat kon wel met de XL. Kortom, een flinke achteruitgang. Ik zie de zin er ook niet van in.
Hebben anderen hier ook last van? En graag had ik commentaar van de moderator. Ik wil ook wel weten waarom alleen de voordelen van de Next gepresenteerd worden, maar dat je met moeite erachter kunt komen dat lokale zenders niet opgenomen kunnen worden.
M.v.g. Jo
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Jo Seegers . Welkom hier!
Het klopt dat lokale omroepen niet kunnen worden opgenomen met de Mediabox Next. Dit is iets wat "as designed" is en heeft te maken met de nieuwe manier van opnemen. Er wordt nu opgenomen in de cloud, in plaats van dat jij gewoon op jouw mediabox zelf opneemt. De lokale zenders zijn per regio verschillend, waardoor het niet mogelijk is dit in te regelen in de cloud :-(.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
De moderator pakt dit topic vanzelf op, en als het te lang duurt geef dan nog even een reactie.

Ik heb net even een lokale zender RTV Noord-Holland bij ons op 30 ( kan per regio anders zijn ) en de rode knop op de afstandsbediening ingedrukt en dat werkte wel de opname.

Alles moet natuurlijk wel werken, misschien even de Next 5 minuten uitzetten van de stroom en even opnieuw opstarten, kijken wat het dan doet.
Jo Seegers
Topicstarter
Level 4
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Ziggo meldt dat er niet kan worden opgenomen van een lokale omroep op de kanalen 36 tot 50.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/foutcodes/foutcode-CS5600/

Gr. Jo
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Misschien komt dit nog in de toekomst, maar inderdaad ik zie het.

Wie weet kan een moderator dit antwoord geven als ze het topic oppakken.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Jo Seegers . Welkom hier!
Het klopt dat lokale omroepen niet kunnen worden opgenomen met de Mediabox Next. Dit is iets wat "as designed" is en heeft te maken met de nieuwe manier van opnemen. Er wordt nu opgenomen in de cloud, in plaats van dat jij gewoon op jouw mediabox zelf opneemt. De lokale zenders zijn per regio verschillend, waardoor het niet mogelijk is dit in te regelen in de cloud :-(.
Jo Seegers
Topicstarter
Level 4
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Intussen had ik dat al ook al bedacht. Dat probleem kan Ziggo natuurlijk wel oplossen door elke lokale zender een eigen kanaal te geven. Bij de aankondiging van de Next is dit aspect niet of niet duidelijk gecommuniceerd.
Gr. Jo
3108denise

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de code CS 5600 nu ook op RTL 4!
hoe kan dit nou weer?
Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes
Krijg deze meldingen ook als ik een programma van SBS6 wil opnemen.
(De grote verbouwing Austalië. 23-7 van 21:30 tot 22:30 en 24-7 van 16:05 tot 17:00 uur.)
Heeft m.i. niets van doen met een lokale omroep, maar alles met een systeemfout.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
In het geval van de lokale omroepen klopt het dus dat het opnemen niet lukt. Maar in jullie voorbeelden niet, 3108denise en Blauwvinger .
3108denise . Om welk programma gaat het?
Blauwvinger Als in de opname van dat programma vandaag wil instellen, krijg ik niets van een foutmelding. Krijg je deze vandaag ook nog te zien?
Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes
Lycke Ziggo Heb het volgende kunnen vaststellen:
21-6 EPG geeft aan 21:30 "Foute boel"; in werkelijkheid wordt ander programma uitgezonden.
Gevolg: foutmelding CS 5600
23-6 EPG geeft aan 21:30 "De grote verbouwing: in werkelijkheid wordt dierenprogramma uitgezonden. (de 2 propramma's waren in de EPG van tijd verwisseld. gevolg CS5600
23-6 Getracht de herhaling van "De grote verbouwing" op 24-7 in te stellen: code CS5600.
24-6 Vandaag kan ik het programma zonder problemen programmeren!
Mijn conclusie: zodra er een ander programma geprogrammeerd staat bij Ziggo, dan vermeld in de EPG, verschijnt ten onrechte de foutmelding CS5600.
(Het stroomloos maken van de Next bracht geen uitkomst.)
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Oke, dan denk ik dat er inderdaad iets fout stond in de gids, wat de foutmelding triggerde. Het kan goed zijn dat het half hersteld was op het moment dat de foutmelding naar voren kwam. Goed dat het nu niet meer gebeurt! Mocht het weer gebeuren, laat je het ons dan weten? 🙂
Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes
Lycke Ziggo Zeker.
3108denise

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij wilden op rtl4 het Spaanse dorp opnemen maar kreeg dus de foutcode CS5600!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Lukt het nu wel, 3108denise ?
3108denise

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja nu wel. Dank je!
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Bij mij zit ONS op 50. Sinds een dag of 4 code CS5600....
Felix

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb momenteel op meerdere zenders, o.a. 1,2,3,6,19 en 21 in gids geen info beschikbaar staan en kan dus ook niet programmeren of opnemen.
Kkrijg code cd 5600
Hoe los ik dit op?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Boompieapp en Felix . Sorry, ik was weg met vakantie en heb daarom niet eerder gereageerd. Speelt dit nog steeds?
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Hallo Lycke Ziggo ,

Sinds de laatste update is de foutmelding verdwenen.
Thanx

Uitgelicht topic