carry

Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Foutcode 8230

net m'n “nieuwe” mediabox ontvangen en nu, een paar uur later, al meteen de foutcode 8230. houdt deze ellende nooit op ziggo??? 

dit is al de zoveelste box dit jaar, óf hij is kapot óf ik kan geen tv menu zien óf hij komt niet on-line óf m'n opgenomen programma's zijn weg óf de verkeerde box zonder scart aansluiting  wordt opgestuurd (2x) óf de verkeerde box wordt geactiveerd. deze werd zonder afstandsbediening geleverd en nu al meteen weer niet goed werkend!!!!!!!!!!!!!! heb net 5 dagen zonder tv aansluiting inclusief oudejaarsavond doorgebracht. ooit houdt het toch echt een keer op voor mij!!!!!!!!!

en om de ellende compleet te maken...heb nog steeds de pop up op talpa zenders over de ondertiteling voor doven….kan op die zenders dus ook geen film met ondertiteling behoorlijk bekijken.

17 Reacties 17
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welke mediabox heb je ?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/foutcodes/foutcode-8230-en-8232

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker maken

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @carry en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je op je nieuwe Mediabox foutcode CS 8230 te zien krijgt! Wil je de verbinding tussen het aansluitpunt (Abonnee overname punt/ AOP) en de nieuwe Mediabox eens nalopen?

Sluit ter controle de Mediabox eens rechtstreeks aan met de meegeleverde coaxkabel. Vermijd tijdens het testen het gebruik van randapparatuur, splitters en/of een versterker. Zo sluiten we gelijk een mogelijk probleem
in de binnenhuisinstallatie uit.
Reset vervolgens je Mediabox door de stroom er even af te halen en na 30 seconden weer opnieuw in te schakelen. 

Laat onder dit topic maar weten of het gelukt is. Anders helpen wij je hier graag verder. 

carry
Topicstarter
Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

paul, al deze stappen heb ik al gedaan. bij rechtstreekse aansluiting gaat de mediabox wel on line. zie nu ook foutcode 6010 staan. vrijdag komt er voor de zoveelste keer een monteur en dan zal het ...voor eventjes….wel weer opgelost worden maar dat is altijd maar tijdelijk.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@carry Goed dat je deze stappen al nagelopen hebt. Als je ook daarna nog last blijft houden van foutmeldingen als 6010 en 8230/8232 dan vermoed ik dat er sprake is van een probleem met het
signaal. Een storingsmonteur lijkt mij in dat geval de juiste oplossing. Laat je weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek van aanstaande vrijdag? 

carry
Topicstarter
Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

monteur is net weg. wist meteen wat er aan de hand was. de mediabox was nog niet geactiveerd. dit was ook mijn vraag aan de klantenservice medewerkers die ik de afgelopen 10 dagen bijna dagelijks aan de lijn heb gehad. heb tijdens de laatste 2 telefoontjes 2x het ca id nr. van de mediabox doorgegeven en gevraagd of deze geactiveerd was. dit werd 2x bevestigend beantwoord. wat heb je aan zulke medewerkers als ze geen verstand van zaken hebben????? ik heb nu dus vanaf 30 december zonder tv gezeten en van di. avond tot nu zonder goed werkende tv...alleen tv , niet terug  kunnen kijken . als pleister op de wonde kreeg ik van een van de ( aardige en behulpzame, maar helaas geen oplossing biedende) medewerkers 3 mnd. film 1 en 6 maanden Movies and Series XL gratis aangeboden. erg aardig, maar hier heb ik niks aan. ga altijd naar het filmhuis en dit soort “pulp” kijk ik nooit. alles is oud en herhaling. ik vind dat ik nu wel eens in aanmerking kom voor een behoorlijke compensatie voor alle ellende het afgelopen jaar!!

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Fijn dat het probleem snel gevonden was door de monteur @carry. Wel zuur dat dit eerder niet is opgevallen en dat het telefonische contact met onze helpdesk niet heeft gezorgd voor deze ogenschijnlijk eenvoudige oplossing. Het spijt me dat we je niet eerder op een juiste manier hebben geholpen hierbij!

Een vergoeding is zeker op zijn plaats. Ik vergoed het abonnementsgeld vanaf 30 december 2020 t/m 8 januari 2021 voor je. In totaal komt dat uit op € 26,98. Dit bedrag verrekenen we automatisch met je factuur in februari 2021 

carry
Topicstarter
Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

dank je erik. het is in ieder geval een kleine compensatie voor de afgelopen dagen:) alle tv, internet en telefoonellende gaat helaas al maanden terug en is ook nog steeds niet opgelost:(

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
carry wrote:

dank je erik. het is in ieder geval een kleine compensatie voor de afgelopen dagen:) alle tv, internet en telefoonellende gaat helaas al maanden terug en is ook nog steeds niet opgelost:(


Fijn dat je dit waardeert @carry Al schrik ik van het bericht dat het probleem niet opgelost is.
Kun je dat bericht toelichten? Ervaar na het bezoek van de laatste monteur toch nog uitval?

carry
Topicstarter
Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

ja, heb nog steeds problemen met het film kijken op talpa kanalen. nu al ca. 6 maanden een irritante pop up over ondertiteling voor doven en slechthorenden. zou aan gewerkt worden....niet dus. ook nog steeds geen update van de horizon box gehad. zou ook "snel" gebeuren...niet dus.

Ook is er regelmatig uitval van het internet. krijg dan te zien "je verbinding is hersteld" en kan ik weer opnieuw beginnen met overal inloggen en ww invullen. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dat zijn de nodige verbeterpunten @carry!
Je geeft aan dat er problemen zijn met films kijken op de Talpa kanalen. Bedoel je daarmee dat het beeld slecht is? Heb je dat enkel op die kanalen?

Het is me niet duidelijk wat voor melding jij krijgt. Kun je er eens een foto van maken als je de melding ziet en wil je die hier dan delen? 

De update voor de Mediabox XL wordt automatisch naar de box gestuurd, dit gebeurt gefaseerd. 

Als ik de afbeelding bekijk lijkt dit te gaan over de draadloze verbinding. Klopt dat? En heb je dit op 1 enkel apparaat of op meerdere apparaten? 

carry
Topicstarter
Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

nee, de afbeelding was vanaf mijn normale pc. de pop up gaat achterelkaar door met een tussenpauze van een paar seconde, dus het is onmogelijk om de ondertiteling van een film te volgen. heb dit nu al ca.6 maanden en misschien wel langer.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoe is die PC dan verbonden met internet, via de draadloze of bekabelde verbinding? 

Super irritant dat je de ondertiteling niet kunt volgen. Wat staat er precies in die pop-up?

carry
Topicstarter
Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

pc is bekabeld. op de foto zie je onder in beeld de pop up. foto zat bij vorig bericht.

IMG_3299[1].JPG

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Als het om de bekabelde verbinding gaat, waar moe je dan precies inloggegevens invullen? Gebruik je ook op andere apparaten internet? Merk je daar op hetzelfde moment dan ook uitval?

Deze melding komt vanuit teletekst. Is dit op de TV waarop de mediabox is aangesloten? Dit moet je dan uit kunnen zetten met de knop "Text" op de afstandsbediening van de box.

carry
Topicstarter
Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

net dus een heel verhaal hier zitten typen en dan krijg ik deze melding en is alles weer weg omdat ik opnieuw in moet loggen. word hier echt doodziek van!!!!!! kan hier nu blijkbaar ook geen bestand meer plaatsen.

 

carry
Topicstarter
Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

moet opnieuw inloggen bij bv ziggo mail, fb, spel wat ik aan het spelen ben. op laptop is het precies hetzelfde. internet valt gewoon weg voor een sec. of korter misschien maar effect is hetzelfde als wanneer er een uur geen verbinding is. 

ik weet dat de popup uit text komt maar daar is niks uit te zetten want het komt steeds weer terug. er zwerven hier al veel van dezelfde klachten over deze popup rond en steeds wordt beloofd het te zullen oplossen ...niet dus. het komt blijkbaar alleen voor bij ( sommige ) philips tv's en bij b&o ( de mijne) .

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Alright, dat is super vervelend natuurlijk 😞 Helemaal als je van die ondertiteling afhankelijk bent!

Vanaf komende maandag kun je je in elk geval via Mijn Ziggo aanmelden voor de update van de Mediabox XL.
Hopelijk merk je daarna snel verschil!

Uitgelicht topic