ericsassen

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Foutcode 6010 - hoe los ik dit op?

Goedemiddag Forumleden.
Ook ik heb de laatste tijd veel de foutcode 6010.
Wanneer ik kijk dan krijg ik de oplossing om opnieuw op te starten maar dit helpt helemaal niets.
Ook kan ik nu geen programmas meer terugkijken.
Iemand een idee hoe ik hier van af kom?
Gr. Eric
8 Reacties 8
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Eric,

Staat er offline op het display van de Mediabox XL?
En op welke energiestand heb je de box staan? (Menu > Opties > Voorkeursinstellingen > Energieverbruik in Standby) Als deze niet op Hoog staat, zet die dan op Hoog. Hopelijk komt daarna de foutcode niet terug.

Groet,
Evert
ericsassen
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Evert ja dank je wel, de energiestand staat op hoog pas ook gedaan om dit op te lossen.
En ja soms staat ie op offline. Dan zet ik hem even met de schakelaar uit en na 1 minuut weer aan. In de loop van de tijd komt dan elke keer deze foutcode.
Heb nu op dit moment de stekker er even uitgetrokken. Dus kijk dan nog maar weer eens.\
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Helder, dan gaat er waarschijnlijk iets mis met het signaal. Nu je toch de stekker uit het stopcontact hebt gehaald, haal dan ook even de coax kabel uit de Mediabox XL en plaats die daarna weer goed terug 🙂

Kun je verder aangeven hoe de bekabeling loopt? Het liefst met foto's erbij 🙂
En kun je ook een foto plaatsen van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.

Groeten!
ericsassen
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ok ga ik even doen.
De mediabox zit via een "goede" coax kabel in een wcd. Dit is verbonden intern met het aansluitingspunt in de meterkast. Hier zit in principe alles.
Ik twijfel eigenlijk niet aan de aansluitingen daar hier niks is veranderd Heb een paar maanden geleden een nieuwe mediabox gekregen en sindsdien heb ik dit gekregen.
Ook terug kijken ed. gaat natuurlijk niet meer.\
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dat er niets veranderd is, hoeft niet tegelijkertijd te betekenen dat het goed is. De meeste dingen gaan ineens stuk, zonder dat er iets gedaan werd.
Welke mediabox had je hiervoor? Was dat ook een Mediabox XL?
Als je de box op NPO1 zet, wat is dan de signaalsterkte en signaalkwaliteit? (Menu > Opties > Diagnostiek en dan een klein beetje naar beneden)

Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de foto van de wcd en van de aansluiting in de meterkast 🙂 Het kan namelijk goed zijn dat de aansluiting in de meterkast niet meer van deze tijd is, dan wordt die vervangen door Ziggo 🙂
ericsassen
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Heb in ieder geval bovenstaande even gedaan en kijk tzt weer of het beter gaat.\
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Prima! :thumbsup_tone3:

Wil je, ook in het geval wanneer het goed blijft gaan, een update geven? 🙂
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey ericsassen . We zijn inmiddels een weekje verder en ik ben heel erg benieuwd. Hoe gaat het nu? 🙂

Uitgelicht topic