Ikke ook al

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Foutcode 2020 Ziggo Mediabox XL

Momenteel hebben wij problemen met onze horizon box. Begon een paar dagen geleden met het niet meer kunnen scrollen in de tv gids. We kunnen niet terug naar programma's en geen on-demand gebruiken. Vanaf gisteren hebben we zeer regelmatig de foutcode 2020. Horizon box uit en aanzetten geeft even beeld. Maar al weer (te) snel krijgen we opnieuw code 2020. Dit is geen tv kijken. Er staan geen storingen gemeld in ons postcode gebied. Kabels zijn nog vrij nieuw en hebben goed gewerkt.
Hoe kunnen/gaan we dit oplossen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Zo te lezen komt iedereen er hier wel uit. Bedankt voor alle aanwijzingen, Evert96 en Be rt! @iedereen, blijf je toch last houden van foutcode 2020, kijk dan op dit topic. Daar wordt foutcode 2020 uitgebreid besproken. Voor het overzicht sluit ik dit topic en kan je aanhaken in het speciale topic.

Bekijk in context

31 Reacties 31
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dat is inderdaad vervelend tv kijken!

Even voor de zekerheid, wat is de signaalsterkte en -kwaliteit bij NPO1?
Is de horizon box opgenomen in het thuisnetwerk?
Kun je een foto plaatsen van het AOP (de plek waar Ziggo je huis binnen komt) met splitters en/of versterker erbij?

Groet,
Evert
Henri2424

Level 6
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Hier ook.
Gisteravond ineens zomaar 2020
Gereset en toen werkte het weer
Signaal sterkte goed/uitstekend..... kwaliteit uitstekend

????????
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Henri2424, is je box opgenomen in het thuisnetwerk?
Hoever staat signaalsterkte in goed/uitstekend?
Kun je een foto plaatsen van het AOP (de plek waar Ziggo je huis binnen komt) met splitters en/of versterker erbij?
Henri2424

Level 6
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Geen thuisnetwerk op horizon...heb ik door ziggo laten uitzetten
Sigaalsterkte/kwaliteit Aop en versterker zie foto
De AOP is vorig jaar nog vervangen door ziggo monteur en ook de signaal sterkte van de versterker afgesteld naar 3 tv;s en gemeten
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dat ziet er wat mij betreft prima uit! Dat wordt dan wachten op een moderator, misschien zien zij iets fout in je horizon. Kreeg je trouwens 1 keer die 2020 melding of heb je die vaker?
Henri2424

Level 6
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Nee was de eerste keer. Ook nog tijden de formule 1....snel gerest en weer goed
Heb wel af en toe eens gehad dat tvgids vast hing of dat 2ehorizon box(de kleine ) geen verbinding had maar voor de rest werkt het goed
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ah, hopelijk toch niet tijdens de laatste inhaalactie van Max?? :grimacing: :grimacing:
Het kan ook een incidentje geweest zijn. Mocht het vaker voorkomen, dan absoluut ook hier posten 🙂
Mocht je het zekere voor het onzekere willen nemen, dan kun je ook contact opnemen met Ziggo.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/

Wachten op een moderator duurt waarschijnlijk langer namelijk, omdat zij eens in de werkdagen langs komen.
Henri2424

Level 6
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Ik hou het in de gaten en anders meld ik me bij ziggo

Bedankt in ieder geval
Ikke ook al
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De horizon box is niet opgenomen in een thuisnetwerk. Bijgaand een foto van de meterkast.
De signaalsterkte en kwaliteit zijn beide uitmuntend (volgens de horizon)
Helaas nog de hele tijd de foutmelding 2020. Dus steeds de box uit en weer opnieuw opstarten.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Heb je er nog een versterker tussen zitten? Want de signaalsterkte in uitmuntend kan te sterk zijn.
Het beste is wanneer signaalsterkte ergens in goed staat.
Ikke ook al
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hierna komt een versterker en een splitkast, waar gesplitst wordt naar alle tv’s.
De horizon box doet het niet als hij direct op de aop is aangesloten. We krijgen dan op de horizon zelf ‘offline’ in het rood te zien.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Helder, maar kun je hem dan wel op een minder versterkte poort zetten op de versterker?
Al is het gek dat hij niet op het AOP aangesloten kan worden. Als hij via de versterker 'online' kan zijn, dan moet dat sowieso ook kunnen met alleen het AOP.

Heeft het er misschien mee te maken dat de versterker een schroef verbinding nodig heeft en het AOP plug?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Henri2424 Evert96
Gisteravond waren er links en rechts wat éénmalige korte 2020 storingen las ik ergens.
Hier ook voor de eerste keer gezien en verder vandaag de gehele dag niet.
Ikke ook al
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De versterker heeft idd een schroef verbinding en de aop een plug.
Ikke ook al
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Inmiddels vanuit de aop naar de splitter geleidt, dus zonder versterker.
Tot op heden beeld en geen fout melding. En eigenlijk geen slechter beeld als met versterker.
(Maar gevaarlijk om dat nu te posten ?)
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Haha, sowieso nooit over 1 nacht ijs gaan 😉
Hoe is de signaalsterkte nu bij NPO1?

Trouwens, de horizon mag opzich wel gewoon aan de versterker hoor, tenzij je daar geen minder versterkte uitgang meer op heb zitten, dan is het inderdaad beter zonder de versterker aan te sluiten.
Ikke ook al
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De kwaliteit is nog steeds uitmuntend en de sterkte is matig.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Oef, dat is te laag.. Grote kans dat je later alsnog problemen krijgt (weer 2020 code of blokken en strepen in beeld) of je kijkt toevallig naar de zenders die precies goed doorkomen.

Je hebt dus blijkbaar wel de versterker nodig, maar een andere, minder versterkte uitgang dan die je daarnet gebruikte.
Ikke ook al
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ga morgen eens kijken, bij daglicht, welke uitgang ik moet hebben.
Bedankt tot zover voor je advies ?

Uitgelicht topic