Beantwoord

Fout iTV-150 op Humax 5200c: On Demand werkt niet

  • 1 oktober 2019
  • 11 reacties
  • 474 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +4
Soms gebruik ik mijn Humax 5200c naast mijn Next weleens om On Demand-content te kijken die op de Next nog niet zichtbaar is.

Nu werkt helaas sinds een paar dagen On Demand op de Humax niet meer.
Bij het drukken op de rode knop of op de knop TV Portal krijg ik een aantal seconden "Verbinding..." en daarna deze foutmelding, waarna live tv weer verschijnt.



De Humax heeft een bedrade internetverbinding en die werkt gewoon goed (heeft een IP-adres, FTP werkt).
Zenders werken verder goed, signaal is verder goed, geen storingen bekend op mijn adres enzovoort.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
icon

Best beantwoord door Willem-A 11 oktober 2019, 00:09

Dag @Flitskikker

probeer dit eens:

schakel het modem even uit (stroomloos). Doe dat tevens met de Humax. Schakel de Humax na een tiental minuten weer in en voer meteen een fabrieksreset uit, waarna je deze geheel opnieuw installeert. Daarna schakel je deze uit en start het modem op. Als deze geheel is opgestart, schakel je de Humax in.

Werkt het nog niet, dan meteen wat vragen:

Werk je met een dongel in de Humax? Zo ja, sluit deze dan eens bedraad aan als test. Is overigens ook het best. Maar daar je het over Lan configureren hebt, lijkt het erop dat je al gebruik maakt van kabel. Ik zeg met klem, 'lijkt' want het gebeurt dan men Lan configureert terwijl er een dongel word gebruikt. Zeg niet dat dit nu ook aan de orde is, maar even alles uitsluiten.

Voor wat betreft een dongel: Daaraan kun je een klein stukje kabel bevestigen zodat je deze even op een iets andere plek kan plaatsen. Tussen kabels wil deze soms dienst weigeren.

PS: I-TV 150 kan echter ook bij Ziggo vandaan komen. Werkt bovengenoemde dus niet, neem dan even contact met hen op. Een moderator kan je daarin ook verder helpen. Ik roep dus toch ook even @Lycke Ziggo erbij.

Sorry voor de late reactie.
Succes!
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo @Willem-A, hartelijk dank voor je uitgebreide reactie.
Ik heb je stappen opgevolgd en alles doet het weer. 😀
Reputatie 7
Badge +4
@Dave- @Be rt
Bedankt voor de reacties.
Ik heb de dingen die @Dave- voorstelt geprobeerd, maar het heeft helaas niet geholpen.
Zijn er opties om dit wat verder te debuggen? Achterhalen wat er precies misgaat?
Reputatie 7
Badge +19
Dag @Flitskikker

probeer dit eens:

schakel het modem even uit (stroomloos). Doe dat tevens met de Humax. Schakel de Humax na een tiental minuten weer in en voer meteen een fabrieksreset uit, waarna je deze geheel opnieuw installeert. Daarna schakel je deze uit en start het modem op. Als deze geheel is opgestart, schakel je de Humax in.

Werkt het nog niet, dan meteen wat vragen:

Werk je met een dongel in de Humax? Zo ja, sluit deze dan eens bedraad aan als test. Is overigens ook het best. Maar daar je het over Lan configureren hebt, lijkt het erop dat je al gebruik maakt van kabel. Ik zeg met klem, 'lijkt' want het gebeurt dan men Lan configureert terwijl er een dongel word gebruikt. Zeg niet dat dit nu ook aan de orde is, maar even alles uitsluiten.

Voor wat betreft een dongel: Daaraan kun je een klein stukje kabel bevestigen zodat je deze even op een iets andere plek kan plaatsen. Tussen kabels wil deze soms dienst weigeren.

PS: I-TV 150 kan echter ook bij Ziggo vandaan komen. Werkt bovengenoemde dus niet, neem dan even contact met hen op. Een moderator kan je daarin ook verder helpen. Ik roep dus toch ook even @Lycke Ziggo erbij.

Sorry voor de late reactie.
Succes!
Reputatie 7
Badge +19
Dag @Flitskikker

heel graag gedaan. Fijn dat het weer voor elkaar is. Sla anders het bericht even op, voor als dit weer voor mocht komen.

Veel kijkplezier maar weer.
@Flitskikker Sorry, ik was de link vergeten naar het topic, waar hetzelfde probleem is, te plaatsen.

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/itv-150-interactieve-tv-werkt-tijdelijk-niet-probeer-later-opnieuw-33447
@Willem-A Hier dezelfde ervaring met de webmail.
@Flitskikker Hier is @Willem-A de aangewezen persoon voor, hij kent alle, in ieder geval bijna alle, problemen die kunnen voorkomen met Humax.
Reputatie 7
Misschien even de Humax achterop uitzetten paar miniten. Je modem herstart geven en als doe online is, de Humax weer aanzetten. Misschien helpt dat 😊
@Flitskikker Is het al gelukt?

Zo niet, dan bied dit topic nog en mogelijke richting naar de oplossing.

Anders kan @Willem-A je mogelijk nog helpen, zodra hij online is, hij is de Humax specialist.☺
Reputatie 7
Badge +4
@Be rt @Willem-A
Bedankt voor de link. Ik heb de stappen doorlopen, maar de fout blijft opkomen.
NB: De fout verschijnt niet pas als ik iets wil afspelen, ik kom het hele portaal niet in.
Reputatie 7
Badge +19
Kom het topic net bij toeval tegen @Be rt . Kan geen gebruik maken van Ziggo webmail: Er is een fout opgetreden in de server waardoor deze het verzoek niet kan uitvoeren. (DBP-0003)