1
Vraag
2
Reacties
Bertje2

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Extra Tv op slaapkamer

Hallo
Wij hebben hier thuis een Ziggo TV complete abonnement met een mediabox XL in de woonkamer .
Nu mijn vrouw ziek op bed ( slaapkamer ) ligt wil zij graag daar op onze tv kijken .
Is dit vandaag de dag mogelijk met hetzelfde abonnement ??
Wat hebben we daarvoor dan extra nodig ??
Alvast bedankt .
Vriendelijke groeten Bert .
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Bertje2
Helemaal onwaar is het niet. De verbinding tussen de Mediabox XL en de extra mediaboxen XL kan op verschillende manieren worden gerealiseerd. Echter de extra mediabox XL wordt niet meer geleverd en als alternatief krijgt men dan een gewone mediabox. Die krijgt het signaal alleen via de coaxkabel.

Draadloze oplossingen zijn er, maar die zijn relatief duur. Het eenvoudigste is dan een mobiel apparaat en streaming via Chromecast.

Bekijk in context

32 Reacties 32
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Dat kan met alle abonnementen. Wat je daarvoor nodig hebt is erg afhankelijk van wat je wil en welke TV je hebt.
Voor de basis kanalen(dat zijn er best veel) heb je soms alleen een kabel en een splitter nodig.
Voor je extra kanalen een extra media box of een ci module.

Kijk eerst hier eens als je dan nog vragen hebt horen we het wel.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken-op-meerdere-tvs/#background_fullwidth_templatesection
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Je kunt ook (alvast) via Ziggo-go kijken op de smartphone, tablet of laptop als je die hebt.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Snelste oplossing?
Chromecast aanschaffen en met behulp van de Ziggo GO app, vanaf een tablet of smartphone naar de TV casten. Het gebruik van de Ziggo GO app behoort bij je abonnement. Je hebt wel goede Wifi-ontvangst nodig op de plek waar de TV staat.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Een extra mediabox bestellen. https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox/
Bertje2
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
Bedankt voor u reactie en de Ziggo link .
Wat ik dus begrijp is dat je met Ziggo momenteel alleen een tweede TV aansluiting kan maken met die verdomde oude coax kabel die we 50 jaar geleden ook al gebruikten .
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Er zijn meerdere mogelijkheden zoals in eerdere reacties werden aangegeven. Die zijn op de site van Ziggo terug te vinden. De keus ligt bij u, net zoals het wel of niet laten installeren door een monteur.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Bertje2 ,

Kijk eens op: https://www.draadloostvkijken.com/marmitek/
Bertje2
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dus ook meerdere mogelijkheden gelezen en weet eigenlijk precies wat wij in huis willen .
Heb ook al meerdere keren telefonisch contact gehad met ziggo helpdesk en hun vertellen ons dat het NIET mogelijk is om een tweede TV ( mediabox ) aan te sluiten is .
En al helemaal niet via UTP verbinding of COAX verbinding .

De bedoeling is dus dat wij een tweede mediabox op de slaapkamer willen laten functioneren , in de woonkamer staat namelijk een grote Mediabox XL .
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Bertje2 wrote:
Ik heb dus ook meerdere mogelijkheden gelezen en weet eigenlijk precies wat wij in huis willen .
Heb ook al meerdere keren telefonisch contact gehad met ziggo helpdesk en hun vertellen ons dat het NIET mogelijk is om een tweede TV ( mediabox ) aan te sluiten is .
En al helemaal niet via UTP verbinding of COAX verbinding .

De bedoeling is dus dat wij een tweede mediabox op de slaapkamer willen laten functioneren , in de woonkamer staat namelijk een grote Mediabox XL .

Aansluiten via een UTP-kabel gaat inderdaad niet. Maar uw TV op de slaapkamer dient altijd te worden aangesloten op een coaxkabel, tenzij u via chromecast wilt streamen vanaf een mobiel apparaat. De levering van de extra mediabox XL is gestaakt, maar u kunt wel een tweede mediabox of een CI+module huren voor uw tweede TV. Dan kunt u in ieder geval hetzelfde zenderpakket bekijken als op uw TV in de woonkamer. Alleen opnamen vanaf de mediabox XL zijn niet te bekijken.
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Bertje2 wrote:
Heb ook al meerdere keren telefonisch contact gehad met ziggo helpdesk en hun vertellen ons dat het NIET mogelijk is om een tweede TV ( mediabox ) aan te sluiten is .
En al helemaal niet via UTP verbinding of COAX verbinding .


Ik ben bang dat de de klantenservice of jij iets niet goed begrepen hebt.
Een tweede TV of mediabox moet je via coax aansluiten.
Ik denk dat de meeste klanten 2 of meer TV's op deze manier hebben aangesloten
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
Bertje2 wrote:

De bedoeling is dus dat wij een tweede mediabox op de slaapkamer willen laten functioneren


en die moet inderdaad via een coaxkabel aangesloten worden op het ziggonetwerk.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Bertje2 ,

De extra mediabox XL kan via coax, ethernet of wifi, zie https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/extra-mediabox/installeren/#nieuw-installatiepakket
ik hoor wel dat diverse mensen er problemen mee hebben om een stabiele verbinding te maken.

Succes.
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
De Extra Mediabox XL wordt al een tijd niet meer geleverd .
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Sparco©1963 Dat geldt (gold) voor de extra mediabox XL maar die wordt niet meer geleverd. De normale mediaboxen kunnen alleen via coax.

Edit: Houd er trouwens rekening mee dat aan laten sluiten van een extra mediabox op de slaapkamer hoogstwaarschijnlijk niet gratis is, zeker als blijkt dat de bekabeling niet in orde is en vervangen moet worden.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Dan mag Ziggo dat weleens gaan verwijderen van hun website want met die informatie heb ik afgelopen maandag mijn buurman geholpen. Als het goed is gaat hij Ziggo morgen bellen voor die extra box. Gelukkig heb ik al gaten geboord voor hem 4 jaar geleden dus een coaxkabel is geen probleem.
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
D
Sparco©1963 wrote:
Dan mag Ziggo dat weleens gaan verwijderen van hun website.


De box is nog wel in gebruik, dus die info hoort gewoon te blijven. Bestellen kun je hem niet meer.
Bertje2
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe moet ik dan de extra mediabox op het coax netwerk aansluiten ??
Onze mediabox XL heeft maar een coax aansluiting een dat is ook een ingang en nergens een output .
En als ik dan deze topic goed begrijp is de installatie info op de Ziggo website ONJUIST ??
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Je zult moeten zorgen dat er een aparte coaxkabel naar boven loopt als die er nog niet ligt. Of deze (tegen kosten) laten aanleggen door Ziggo.
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Bertje2 wrote:
Hoe moet ik dan de extra mediabox op het coax netwerk aansluiten ??
Onze mediabox XL heeft maar een coax aansluiting een dat is ook een ingang en nergens een output .
En als ik dan deze topic goed begrijp is de installatie info op de Ziggo website ONJUIST ??


Deze "onjuiste info" komt van informatie pagina's van apparatuur die niet meer geleverd wordt maar nog wel gebruikt.

Als je gewoon deze link volgt is er niets onjuist
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken-op-meerdere-tvs/#background_fullwidth_templatesection



Ook handig om te weten:

  • Gebruik een coaxkabel met een Kabel Keur logo. Kabel Keur is een kwaliteitskeurmerk voor binnenhuisbekabeling. Kabels met het Kabel Keur-logo zijn daarmee ook geschikt voor Ziggo producten.
  • We raden je aan een coaxkabel van maximaal 10 meter te gebruiken. Want hoe groter de afstand tussen tv en de wandcontactdoos is, hoe slechter de kwaliteit van je tv-signaal wordt.
  • Heb je een coaxkabel van maximaal 10 meter? •Gebruik dan een splitter om het analoge signaal door te zetten naar je tweede tv-toestel. Koop een splitter bij een van deze verkooppunten.
  • Is je coaxkabel langer dan 10 meter? Gebruik dan een versterker met meerdere uitgangen. Op deze manier geniet je ook op je tweede tv van een goed tv-signaal. Een geschikte versterker kan je kopen bij deze (online) winkels.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic