Beantwoord

Extra Tv op slaapkamer

• 22 januari 2019
  • 32 Reacties
  • 2434x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

32 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hoe moet ik dan de extra mediabox op het coax netwerk aansluiten ??
Onze mediabox XL heeft maar een coax aansluiting een dat is ook een ingang en nergens een output .
En als ik dan deze topic goed begrijp is de installatie info op de Ziggo website ONJUIST ??

De standaardaansluiting die Ziggo aanbeveelt is: op het Abonnee Overname Punt in de meterkast een splitter plaatsen met op één uitgang de modem en op de andere uitgang de TV's. Afhankelijk van de totale lengte van de coaxkabels kan dat via een splitter of versterker.
Waar het mij omgaat is dat Ziggo op de site heeft staan dat je de extra boxen op drie verschillende manieren kunt verbinden ;
MAAR DAT IS HELEMAAL NIET WAAR WANT HET KAN BLIJKBAAR TEGENWOORDIG ALLEEN MAAR MET DE OUDERWETSE STOMME 60 jaar oude COAX METHODE .

Dus Ziggo belooft iets wat tegenwoordig helemaal niet waar is .

Een kameraad van mij heeft op de kamer van zijn zoon een draadloose Ziggo tweede TV aansluiting en die werkt helemaal perfect .
Reputatie 7
Badge +25
@Bertje2
Helemaal onwaar is het niet. De verbinding tussen de Mediabox XL en de extra mediaboxen XL kan op verschillende manieren worden gerealiseerd. Echter de extra mediabox XL wordt niet meer geleverd en als alternatief krijgt men dan een gewone mediabox. Die krijgt het signaal alleen via de coaxkabel.

Draadloze oplossingen zijn er, maar die zijn relatief duur. Het eenvoudigste is dan een mobiel apparaat en streaming via Chromecast.
Reputatie 7
Badge +35
Er zijn 2 extra Mediaboxen:

De standaard extra mediabox van Humax:
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/mediabox

En de Extra Mediabox XL van Samsung:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/extra-mediabox

2 totaal verschillende mediaboxen, kijk goed welke je nu in huis hebt.

-------------------------------------------------------------------------------------------

"MET DE OUDERWETSE STOMME 60 jaar oude COAX METHODE" heb je binnen afzienbare tijd een 1000 mbps internet verbinding en in de verdere toekomst een 10.000 mbps internet verbinding.
Hallo @ be rt
De bovenste dus humax extra mediabox hebben wij binnen gekregen van ziggo .
Is als extra mediabox voor een tweede TV aansluiting besteld via ons Ziggo TV complete abonnement .
Reputatie 7
Juist @Nick999 zo is het bij ons ook .
En bij de installatie info staat ook nog steeds dat deze boxen voor een tweede TV aansluiting zijn .
Het zal bij Ziggo denk ik wel zo zijn dat ze door all hun eigen miljoenen euries niet meer weten wat ze leveren ..
Laat die ziggo klanten maar lekker uitzoeken zullen ze wel denken ..

Hey @Bertje2. Welkom op de Ziggo Community!

De extra Mediabox die je op het plaatje van @Nick999 ziet, waarvan je zegt dat jij deze ook ziet in mijnZiggo, die is zeker nog wel te bestellen. De Ziggo Mediabox XL echter niet.

Er zijn nog wel klanten die een Ziggo Mediabox XL hebben, waardoor er nog wel informatie over bijvoorbeeld het installeren hiervan op de site staat.

Als je de gewone extra mediabox besteld hebt en wilt gebruiken, zal deze moeten worden aangesloten op het coax-netwerk. Daar haalt hij zijn signaal vandaan.

Is zo alle informatie duidelijk, of zijn er nog onduidelijkheden/zaken die niet kloppen?
@Bertje2
Voor de Humax heb je een coax aansluiting richting het AOP nodig.
Voor de Extra Mediabox XL was dat niet nodig, want die kon via UTP of (af te raden) Wifi worden gekoppeld aan de hoofd-MediaBox XL. Wegens teveel kuren wordt die niet meer geleverd. Wees dus blij daarover.
De voorlichting over e.e.a op de Ziggo Site resp bij MIjn Ziggo schiet tekort, dat is zeker waar.

Zonder coax kan het met een Chromecast, dat is hier al een paar keer gesuggereerd, maar ik krijg uit het voorafgaande niet de indruk dat je deze optie serieus in overweging neemt. Ondanks dat je van die 'stomme coax' afwilt. Ziggo Go icm Chromecast is daar nu juist voor ontwikkeld.
Vanaf een Phone of Tablet kan Ziggo Go op het scherm van de TV worden afgespeeld. Dat kan bv ook met Netflix of Youtube.
Voorwaarde voor succes: een goede Wifi in de slaapkamer.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/ziggo-go/streamen/
Chromecast:
https://store.google.com/product/chromecast
Overal te koop voor rond 40 Euro.
Gr Han