Beantwoord

Een week geen tv door Ziggo zijn werkzaamheden

  • 25 mei 2019
  • 27 reacties
  • 2779 keer bekeken

Sinds vrijdag geen tv, medwerker vertelde rond 3 uur zijn we klaar werkt het weer niet dus. zaterdag teruggebeld, waarschijnlijk een medewerker met een super arogant humeur had geen zin en gooit de telefoon erop. teruggebeld na tig dingen te hebben gedaan en toegegeven dat het door de werkzaamheden van ziggo is krijg je doodleuk te horen ik heb pas een monteur voor volgende week vrijdag?????? wat een top service van ziggo (not) dus gewoon betalen maar geen tv en een onbeschofte medewerker op je nek Ziggo sinds de aanleg van jullie klote galsvezel hebben wij hier in het dorp kapotte telefoonkabel, lichtkabbels en nog veel erger een hobbelbaan as stoep waar al veel mensen over zijn gefallen Dank jullie voor de puinhoppen!!!! en vooral voor de idiote oplossing van ruim een week wachtten op een montueur om jullie zooiI op te lossen!!!
icon

Best beantwoord door karina beks 27 mei 2019, 12:20

Vandaag waren de monteurs in de straatkast aan het werk en hebben het probleem opgelost, wat geweldig, ook mijn dank aan de man van het forum van ziggo die mij gisteren nog belde die echt super zijn best heeft gedaan. Dankjewel allemaal voor het meehelpen en denken 😘
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

27 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
Gelukkig blijf je zelf wel netjes en beleefd...😙😁
Reputatie 7
Badge +17
Beste Karina,
dit is een forum waar klanten elkaar proberen te helpen. Met alleen maar gemopper kom je er niet. Als je zo goed wilt zijn in je profiel je postcode en huisnummer te vermelden, dan is het niet onmogelijk dat er eerder een oplossing voor jouw probleem komt.
En bedenk wel: het is de toon die de muziek maakt!
Reputatie 7
Beste @karina beks

Als je geen diensten kan afnemen van Ziggo kan hier een vergoeding tegen overstaan, maar monteurs zijn moeilijk in te plannen en kunnen niet direct ingezet worden, en dat is echt heel vervelend.

Meestal wordt er standaard dingen gevraagd, even je modem 30 seconde van de stroom, en even Media Box van de stroom 5 tot 10 minuten en weer opnieuw opstarten.

Hopelijk komt het misschien weer online, een moderator komt vanzelf langs in dit topic en wegens weekend is er een minimale bezetting. Enige wat ik kan doen dit topic melden en hopelijk wordt het opgepakt.

Zoals @KBX458 aangaf vermeld even je postcode en huisnummer in je profiel - Dit is niet zichtbaar voor de leden - Alleen voor moderators en jezelf.
Als je storing voorbij is, neem dan contact op met Ziggo om van de compensatieregeling gebruik te maken.

Een Ziggo moderator kan in de agenda kijken of er een eerdere afspraak gemaakt kan worden vanwege Dat kan pas als de storing is opgelost, dan kan precies bepaald worden hoe lang je last hebt gehad van storingen en hoe hoog dan de compensatie wordt.

Mogelijk kan een Ziggo moderator in de agenda kijken of er een eerdere afspraak gemaakt kan worden, soms worden afspraken weer afgezegd en is er weer ruimte in de agenda.
Reputatie 7
Badge +14
Ziggo sinds de aanleg van jullie klote galsvezel hebben wij hier in het dorp kapotte telefoonkabels, lichtkabbels en nog veel erger een hobbelbaan as stoep waar al veel mensen over zijn gevallen. Dank jullie voor de puinhopen!!!! en vooral voor de idiote oplossing van ruim een week wachten op een monteur om jullie zooi op te lossen!!!


Los van je vervelende andere problemen , Ziggo legt geen individuele glasvezel aan ben je niet in de war met reggefiber of kpn ?
nee het is van ziggo zelf, ze hebben hier de laatste 4 dagen alles schijnbaar weer opnieuw aangesloten. en tuurlijk kan het gebeuren dat er iets mis gaat maar waneer ik serieus netjes opbel en echt wordt afgesnauwd vindt ik echt niet normaal. daarna teruggebeld, kreeg toen een wel hele leuk vent aan de lijn die alles even doorloopt het opstarten ed en dan uitlegd het zit bij ons waarschijnlijk verkeerd aangesloten in de kast. hij kan heelaas niet veranderen dat je dan een week moet wachten op de monteur maar ziggo zelf wel. die man zegt ook voor ons is het ook super frustrerend dat we onze klanten zolang moeten laten wachten,zeker als de fout bij ons ligt.

Van kpn was de kabel doorgehaald bij de graafwerkzaamheden van de glasvezel, en dat is ook een mega bedrijf maar die hebben meteen alles op alles gezet om het goed op te lossen.
Reputatie 7
Badge +17
Dank je Karina,
voor je nadere uiteenzetting.
Dan lijkt het wenselijk een moderator op dit topic te attenderen, zodat hij of zij misschien een oplossing voor je probleem kan vinden.
Heb je zoals ik eerder vroeg je gegevens in je profiel vermeld?
Reputatie 7
Badge +14
nee het is van ziggo zelf, ze hebben hier de laatste 4 dagen alles schijnbaar weer opnieuw aangesloten. en tuurlijk kan het gebeuren dat er iets mis gaat maar waneer ik serieus netjes opbel en echt wordt afgesnauwd vindt ik echt niet normaal. daarna teruggebeld, kreeg toen een wel hele leuk vent aan de lijn die alles even doorloopt het opstarten ed en dan uitlegd het zit bij ons waarschijnlijk verkeerd aangesloten in de kast. hij kan heelaas niet veranderen dat je dan een week moet wachten op de monteur maar ziggo zelf wel. die man zegt ook voor ons is het ook super frustrerend dat we onze klanten zolang moeten laten wachten,zeker als de fout bij ons ligt.

Van kpn was de kabel doorgehaald bij de graafwerkzaamheden van de glasvezel, en dat is ook een mega bedrijf maar die hebben meteen alles op alles gezet om het goed op te lossen.



Ziggo legt geen glasvezel aan, mogelijk naar een wijkcentra of een zeer grote zakelijke klant ?
Als je het hebt over niet goed aangesloten in het kastje dan praten we over coax kabels.

Ik mag aannemen dat je ook internet hebt van Ziggo ? dan kan je de status van je modem zelf uitlezen en zien of er geen signaal binnen komt en als je zeker weet dat alles goed is aangesloten kan je bellen met Ziggo en vragen of ze je modem kunnen bereiken.
Zo niet dan is er zeker een kabel connectie probleem van Ziggo tot aan je aop.

Als jou melding een individuele melding is of blijft dan maakt Ziggo idd een afspraak om een monteur te plannen en dan kijken de systemen of er capaciteit is om een monteur te sturen, is het heel druk dan kan je idd wel eens "te " lang moeten wachten op die monteur. ( die medewerker van de klantenservice kan daar ook niks aan doen )

Netjes zeker niet maar soms is het niet anders , de medewerkers op de klantenservice hebben wel de mogelijkheid om een spoedverzoek in te dienen maar moeten dit in overleg met hun supervisor doen.

Probeer nogmaals te bellen laat een modemmeting doen en vertel dat je geen signaal meer hebt sinds werkzaamheden, wat helpt is vriendelijk te blijven ;-)

Ik weet er alles van ik heb er 1,5 jaar gewerkt of de procedures nu 6 jaar later nog zo zijn weet ik ook niet zeker maar je kan het proberen
Reputatie 7
@karina beks
Goedemorgen en welkom op de Ziggo Community.

Ik heb meerdere modems in jouw omgeving uitgelezen en ik zie dat ze (weer) online zijn. Ik zie dat je alleen digitale televisie van ons afneemt en jouw decoders kan ik helaas niet uitlezen. Wel zie ik dat er gisteren in de middag een storing heeft plaatsgevonden. Alle modems lijken in de avonduren weer online gekomen te zijn.

Verder merk ik op dat er geen monteur is ingepland, dus ik hoef niets te annuleren als de storing is verholpen. Wel adviseer ik ten alle tijden een monteur in te plannen, ook als er pas over een week de eerste mogelijkheid is. Mijn collega's kunnen dan ook zien dat er meer monteurs in één wijk ingepland worden waardoor de kans groter is dat we zien dat het om een netwerkstoring gaat en de monteurs eerder kunnen aansturen. Zolang er maar enkele meldingen binnenkomen op een storing, plannen we monteurs op individuele basis in en zijn we afhankelijk van de tijdssloten die aangeboden worden. Als we zien dat er in een wijk meer monteurs ingepland worden, dan weten we eerder dat het betreft om een grotere storing en kunnen we tussentijds een netwerkmonteur inplannen voor al deze klanten.

Ik ga er vanuit dat jouw storing dan ook is verholpen. Kun je dit bevestigen?
nee de srtoring is niet verholpen, het is waarschijnlijk de aansluiting in de kast zelf
er is wel een monteur ingeplant ik heb hier de bevesteging nl
Reputatie 7
er is wel een monteur ingeplant ik heb hier de bevesteging nl

@karina beks
Sorry, dan heb ik dat de eerste keer gemist! Hij staat inderdaad ingepland voor 31 mei. Opvallend is dat gisteren in de ochtend vele verbindingen eruit lagen (meer dan 300 modems offline) en gisteravond rond 21.00 uur waren er weer meer dan 300 modems online. Daarom ging ik er vanuit dat de storing bij jou ook was verholpen.

nee de srtoring is niet verholpen, het is waarschijnlijk de aansluiting in de kast zelf

Welke kast bedoel je specifiek? De straatkast of in je eigen meterkast?

Is er ook een mogelijkheid om het analoge signaal te testen, of deze binnenkomt? Ik zie dat je 3 smartcards actief hebt staan, maar weet niet of dit CI+ modules of decoders (Humax decoders) zijn. Op de decoders kun je ook het signaal uitlezen, heb je dat ook gedaan en zie je daar nog steeds geen signaal op?
in de straat ze hebben hem niet goed teruggeplucht of zoiets zij de man van ziggo.
tuner 1 is 100% sterkte kwalitied 50% en turner 2 is beide o mhz
Reputatie 7
Hmm, misschien kan @Willem-A met ons meedenken. Hij is een specialist met Humax decoders. @Willem-A Hoop dat jij ons uit de brand kunt helpen!

@Willem-A
Als een tuner signaalsterkte en kwaliteit meet, dan is er toch signaal aanwezig op het adres, of zie ik dat verkeerd? Klopt het dat Tuner 2 0mhz aangeeft omdat de 2e tuner dan niet in gebruik is?

Kan @karina beks met deze waardes TV kijken? Dat lijkt mij wel. Als het signaal volledig was onderbroken, dan had ik verwacht dat je signaalsterkte en signaal kwaliteit 0% was geweest.
nee je krijgt roze en groene blokken en soms een a of o geluid en dat is het
Reputatie 4
Badge +3
nee je krijgt roze en groene blokken en soms een a of o geluid en dat is het

Hier is ook regelmatig een a of o geluid met soms wat roze.... meestal zet ik dan gauw een andere zender op 😯
Reputatie 7
Badge +20
tuner 1 is 100% sterkte kwalitied 50% en turner 2 is beide o mhz


Is dat niet andersom @karina beks ? Een sterkte van 100% is zeker niet in orde, want veel te hoog voor de Humax, een een kwaliteit van 50% is veel te laag. Andersom zou het prima zijn.
Reputatie 7
Badge +20
Hmm, misschien kan @Willem-A met ons meedenken. Hij is een specialist met Humax decoders. @Willem-A Hoop dat jij ons uit de brand kunt helpen!

@Willem-A
Als een tuner signaalsterkte en kwaliteit meet, dan is er toch signaal aanwezig op het adres, of zie ik dat verkeerd? Klopt het dat Tuner 2 0mhz aangeeft omdat de 2e tuner dan niet in gebruik is?

Kan @karina beks met deze waardes TV kijken? Dat lijkt mij wel. Als het signaal volledig was onderbroken, dan had ik verwacht dat je signaalsterkte en signaal kwaliteit 0% was geweest.



Ik ga meedenken @Serkan Ziggo . Ik denk dan ook dat kwaliteit en sterkte zijn verwisseld in de tekst van @karina beks.

En ja, als een tuner een signaalsterkte aangeeft, is dat er ook. En zeker als de sterkte inderdaad 50% is, dan is dat zeer netjes. En als de kwaliteit dan ook nog eens 100% en de BER, ook heel belangrijk, 0 (nul) is en blijft, geeft dat aan dat er een goed signaal aanwezig is. Of dat ook constant zo is, kan ik natuurlijk niet aangeven, want het kan natuurlijk af en toe wegvallen, maar hiervan uitgaande met het goed gaan.

Tuner 2 geeft niets aan zolang deze inderdaad niet in gebruik is. Nu kun je overigens, anders als men vaak denkt, ook via tuner 2 kijken en met tuner 1 opnemen, maar doorgaans komt tuner 1 als eerste in werking. De waardes op tuner 2 zijn pas afleesbaar als je 1 of 2 zenders opneemt en een 3e bekijkt. Ook deze moet dan natuurlijk nette waardes laten zien. De sterkte mag tussen de 30% en 85% zitten, en zelfs daar nog iets onder en boven, als de kwaliteit maar 100% blijft en de BER 0.

Ja @Serkan Ziggo ze kan met deze waarden Tv kijken, maar dan wel als het inderdaad zo is dat de sterkte 50% is en de kwaliteit 100% en niet andersom. Maar als er een sterkte word gezien van 100% gaat er sowieso iets erg nis, want dat komt eigenlijk niet voor. Als je echt geen signaal hebt, zal de Humax ook niets aangeven en zal deze na een fabrieksreset ook geen zenders kunnen vinden. Daarmee kun je het dus ook testen.
Reputatie 7
@Willem-A
Bedankt voor je uitleg en het meedenken, topper! :-)

tuner 1 is 100% sterkte kwalitied 50% en turner 2 is beide o mhz

Er zijn wel werkzaamheden geweest in het netwerk en alle modems waren weer up. Misschien wordt het signaal nu vanuit het netwerk te sterk aangestuurd? Of heeft @karina beks het toch omgedraaid? ;-)

Ik heb Karina gisteren nog telefonisch gesproken en het herstellen van de fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. De monteur die nu voor 31-05 staat ingepland, probeer ik voor haar te vervroegen. Beloven kan ik niet, m'n best doen wel. Dat weet ze gelukkig 🙂.
Vandaag waren de monteurs in de straatkast aan het werk en hebben het probleem opgelost, wat geweldig, ook mijn dank aan de man van het forum van ziggo die mij gisteren nog belde die echt super zijn best heeft gedaan. Dankjewel allemaal voor het meehelpen en denken 😘
@karina beks Toch nog eerder in orde gekomen, gelukkig.
Vergeet de compensatieregeling niet te gebruiken, hij is ervoor.

Veel kijkplezier gewenst.☺️
Reputatie 5
Badge +6
@karina beks

Hier worden we met z,n allen vrolijk van op dit forum en uiteraard van het snelle handelen van Ziggo dit mag zeker ook eens gezegd worden. In ieder geval Karina heel veel plezier met je Ziggo abo. Mocht er ooit in de toekomst iets zijn je weet dit forum te vinden waar we iedereen met raad en daad helpen.
Reputatie 7
@karina beks
Bedankt voor je terugkoppeling! We hebben elkaar vandaag wederom gesproken en mooi dat alles nu alsnog is goedgekomen 🙂!
Reputatie 7
Badge +20
@Willem-A
Bedankt voor je uitleg en het meedenken, topper! :-)


tuner 1 is 100% sterkte kwalitied 50% en turner 2 is beide o mhzEr zijn wel werkzaamheden geweest in het netwerk en alle modems waren weer up. Misschien wordt het signaal nu vanuit het netwerk te sterk aangestuurd? Of heeft @karina beks het toch omgedraaid? ;-)

Ik heb Karina gisteren nog telefonisch gesproken en het herstellen van de fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. De monteur die nu voor 31-05 staat ingepland, probeer ik voor haar te vervroegen. Beloven kan ik niet, m'n best doen wel. Dat weet ze gelukkig 🙂.



Graag gedaan. Ik weet niet of de waarden zijn omgedraaid of niet, daar ik daarover helaas niets zie. Maar goed, ik zie dat je contact met haar hebt hebt gehad en dat het inmiddels ook is opgelost. Het beste antwoord zou dus eigenlijk aan jou toebehoren @Serkan Ziggo, andere topper! mooi dat je wat hebt kunnen regelen en dat het zo snel alweer voor elkaar is.

kun je dat niet iedere keer doen als er iets misgaat? 😉