pcspringer

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

E37 melding op RTL 4 sinds een paar dagen

RTL4 geeft geen signaal op onze beide Philips TV's
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Oke, deze zitten in dezelfde transportstroom. De 610mhz. Zit er toevallig ook een chromecast in? Anders even goed je splitter controleren en even een tv rechtstreeks aansluiten. Teun

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/e37-melding

Wat betekent een E37-melding? Je ziet een E37-melding op je tv als er een storing is in het netwerk van Ziggo. Hier kun je dus zelf niets aan doen. Zodra de storing door ons is verholpen verdwijnt de melding weer automatisch.

1. Controleer of de storing al bekend is

Omdat een E37-melding een storing in het Ziggo netwerk betekent, is het belangrijk dat we hiervan op de hoogte zijn. Controleer daarom hieronder of de storing al bekend is. Wil je ons even bellen als de storing nog niet bekend is?

Vul hier je postcode en huisnummer in.
Postcode
Huisnummer
Toevoeging


2. Geen storing bekend? Herstart je ontvanger

Als er geen storing bekend is of als je ziet dat de storing al opgelost is helpt het om de digitale ontvanger even opnieuw op te starten. Dat doe je zo:
Met een Mediabox
Heb je een los kastje naast je tv staan voor digitale televisie? Haal in dat geval de stekker uit het stopcontact. Wacht hierna 1 minuut en steek de stekker weer terug.
Met een CI+ Module
Heb je alleen een kaartje in de zijkant van je tv? Haal dan de CI+ Module uit je tv. Zet hierna je tv uit en na 1 minuut weer aan. Zodra je tv weer aan staat stop je ook de CI+ Module er weer in.

3. Kom je er niet uit? We staan voor je klaar

Hebben bovenstaande oplossingen de E37 nog niet verholpen? Dan is er een storing in ons netwerk die nog niet bekend is. Wil je ons even bellen? Onze collega's van de klantenservice staan voor je klaar om het probleem op te lossen
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Geeft RTL5 wel beeld, deze zit op dezelfde transportstroom als RTL4. En ook even kijken op nr 56 (WDR).

Teun.
pcspringer
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
RTL5 en WDR hebben hetzelfde probleem!
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Oke, deze zitten in dezelfde transportstroom. De 610mhz. Zit er toevallig ook een chromecast in? Anders even goed je splitter controleren en even een tv rechtstreeks aansluiten. Teun
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Hi pcspringer, wat zonde dat je deze zenders opeens niet meer hebt! Had je de tips van Steefb al geprobeerd? E37 wijst vaak op een signaalprobleem aan Ziggo-kant, maar kan op heel veel wegen liggen. Ik zie ook dat je eerder juist met de NPO-kanalen problemen had, deze zijn wel volledig opgelost?

Als de tips niet hebben geholpen, hoor ik graag wat de huidige stand van zaken is, werken we vanaf daar verder 🙂
pcspringer
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb de suggestie om een TV rechtstreeks aan te sluiten opgevolgd, en tot mijn verbazing bleken alle problemen verdwenen.
De ontbrekende zenders waren terug en de eerdere storingsproblemen waren verdwenen.
Ik blijf het wel een raadsel vinden om van in het geheel geen problemen, naar allerlei soorten problemen, te vervallen, en ook nog eens steeds op andere zenders of combinatie van zenders.
Maar de proef op de som heeft zodanig geholpen dat ik nu serieus overweeg om de binnenbekabeling volledig te vervangen. Nog bedankt voor die praktische suggestie.
Hebt u misschien nog een suggestie voor de uiteindelijke vervanging van die bekabeling, en een mogelijk advies aan welke eisen die bekabeling minimaal moet voldoen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Hebt u misschien nog een suggestie voor de uiteindelijke vervanging van die bekabeling, en een mogelijk advies aan welke eisen die bekabeling minimaal moet voldoen."

Ik zie graag kabels van Hirschmann welke in ieder geval 4G proof zijn. Dus 2- of 3-voudig afgeschermd, afgewerkt met goede stekkers van Hirschmann. Let wel op dat je deze kabels niet te scherp buigt (staat er meestal wel bij) en niet meer dan een keer of 3 buigt op hetzelfde punt. Uiteraard dienen de stekkers zeer zorgvuldig te worden afgemonteerd.

Heb je meer Tv's en/of een lange kabellengte kan een signaal versterker nodig zijn. Als je die laatste even intoetst in de zoekbalk zie je wel wat suggesties voor een goede versterker. Een breedband versterker met uitgangen die verschillend worden versterkt werkt vaak het best. Zorg wel voor retour geschikt materiaal. Nu wellicht nog niet nodig, maar dit echt wel aan te raden. Voor kabels en stekkers geld dit uiteraard niet...

Uitgelicht topic