1
Vraag
2
Reageer en help mee
CVDE

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E16-4 melding + Gecodeerd programma, controleer ci+ module

Na ruim 2 jaar tv te kijken met onze Philips TV uit 2015 in combinatie met een ci module hebben we sinds vanochtend geen hd zenders meer.
Er verscheen een e16-4 melding. "Deze zender zit niet in je televisie abonnement".

We hebben zelf al veel gedaan om te kijken of we dit probleem konden verhelpen.
Soms was na wat geklooi de E16-4 melding weg maar werkte de hd zenders nog steeds niet en verscheen de melding "Gecodeerd programma, controleer ci+ module".

We hebben vandaag 4x! gebeld met Ziggo. Totaal 2 uur!
Iedere keer wordt de website voorgelezen waarstaat hoe dit probleem opgelost moet worden. (https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/gecodeerd-signaal-oplossen/).
Al deze dingen hadden we al zelf geprobeerd maar hielp uiteindelijk niets.
Er is door Ziggo 2x een smartcard refresh uitgevoerd maar ook dit hielp niets.

Het is ons duidelijk. Ziggo kan ons eigenlijk niet helpen want hebben blijkbaar niet de kennis in huis. Op internet is vrij weinig te vinden hierover. Aan onze kant is niet iets aangepast.
We weten zelf even niet meer waar we het moeten zoeken en aan welke kant dit nu ligt.
Ziggo zegt niets te hebben aangepast en weet ook niet of er updates in het pakket zijn geweest.


Of het toeval is of niet. Vanochtend werkte het internet ook niet.
Toen we belde over beide situaties vond Ziggo dat dit ongerelateerd is maar ik vraag het me af.
Dit is toen verholpen door ons internet in te schakelen...Het stond zomaar opeens uit.
Ziggo kon ons echter niet vertellen door wie dit was gedaan of waarom...Duidelijk mag zijn dat dit opvallend is dat dit allemaal op dezelfde dag gebeurd en ik vraag me dan dus ook af of dit wel echt aan onze kant ligt. We hebben tenslotte al alles gedaan wat we kunnen (zenders zoeken, factory reset van de tv, smartcard refresh etc etc).

Is er iemand die advies heeft?
Wij zijn best wel soort van ten einde raad.
Ik zou het fijn vinden als we de oorzaak kunnen achterhalen zodat we een oplossing kunnen vinden.

Alvast bedankt!
5 Reacties 5
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Ik neem aan dat je de module meerdere malen uit de tv hebt getrokken?
Heb je de tv ook naar fabrieksinstellingen gezet en opnieuw ingesteld?
CVDE
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, meerdere malen en ook fabrieksinstellingen. (staat ook in het bericht).
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Ja, klopt, staat er. Soms helpt het als je het meerdere malen doet. Mijn Philips tv deed ook wel eens vreemd. Ik heb toen ook analoog laten zoeken en later weer kabel. Toen vond hij wel hd zenders. Waar het bij mij aan lag is me nooit duidelijk geworden. Kun je de module ook eens bij iemand anders testen?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
CVDE wrote:
Ja, meerdere malen en ook fabrieksinstellingen. (staat ook in het bericht).


Heb je de software van de cam module ook geupdate ? ( doe je volgens mij op kan 13 ? )

En welke versie is het 1.3 ?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo CVDE, welkom op onze Community.

Na het verversen van de Smartcard rechten moet de tv een tijdje op NPO1 staan afgesteld wil die update aankomen in de module. Je kan het verversen zelf in gang zetten via Mijn Ziggo. Voorwaarde is altijd dat het signaal naar de tv toe uitmuntend is, kun je daar eens naar kijken en dan nog eens een refresh aanvragen?

Kijken via een CI+ module is een samenspel van module, tv en onze systemen. Een firmware update van je tv en het opnieuw installeren van de module kan helpen. Dit heb je beide al gedaan als je alle stappen in de eerder gestuurde link hebt uitgevoerd. Als alle opties uitgeput zijn is een mediabox altijd een alternatief wat we snel kunnen regelen voor je.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic