Sticky Beantwoord

E101-4 melding 'dit programma maakt geen deel uit van uw abonnement'

  • 2 juni 2017
  • 6 Reacties
  • 29380x Bekeken

Hallo,
Ik heb een nieuwe Humax mediabox ontvangen met smartcard. Nu ontvang ik alleen nog maar 1, 2 en 3. Bij alle overige zenders krijg ik de E101-4 melding 'dit programma maakt geen deel uit van uw abonnement'
Twan
icon

Best beantwoord door Lycke Ziggo 1 mei 2018, 09:18

Ik kopieer en plak een antwoord dat @Evert96 eerder op de Community gaf naar dit topic, zodat iedereen direct ziet hoe ze dit zelf kunnen oplossen:

Waarschijnlijk moet het abonnement even opnieuw op de smartcard gezet worden. Dit kun je als volgt doen:


- Log in op je Mijn Ziggo



- Klik op Producten



- Scroll naar beneden totdat je de smartcard ziet staan die deze foutcode geeft
- Klik op Instellingen




Voor de volgende stap, moet de smartcard in de tv/ontvanger zitten en het apparaat moet ook aanstaan.
- Klik op Opnieuw Ophalen






Laat maar weten of het helpt ?
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +19
Dag

Ik ga even nakijken waar deze melding voor staat.

Kom er zo op terug.
Reputatie 7
Badge +19
Ik kijk net alle codes na, maar er is iets vreemds, waar ik eerder ook eens last van heb gehad. En dat betreft de foutcode die je noemt. Die komt n.l. niet langs in de lijst voor b.v. de Humax.

E16 staat in dat geval n.l. voor 'dit programma maakt geen deel uit van uw abonnement' of 'deze zender maakt geen deel uit van uw abonnement'.

Hoe dan ook, is het de vraag of de smartcard wel is geactiveerd. Bel dus Ziggo even.

Maar let op, ook veel andere zenders zijn zonder smartcard te ontvangen. Dat kan dus tijdelijk een oplossing zijn. Zap maar eens door. Die zenders zijn ook genoemd op de site van Ziggo.
Ik krijg dezelfde code, na ontvangst van een nieuwe humax van Ziggo. Ga nu eerst proberen via mijn Ziggo de zenders opnieuw te activeren. Dit kun je doen onder de betreffende smartcard.

Ben benieuwd!!
Ik krijg dezelfde code, na ontvangst van een nieuwe humax van Ziggo. Ga nu eerst proberen via mijn Ziggo de zenders opnieuw te activeren. Dit kun je doen onder de betreffende smartcard.

Ben benieuwd!!


Alle zenders werken weer perfect. Duurde ongeveer 10 minuten!!
Reputatie 7
Badge +19
Ik krijg dezelfde code, na ontvangst van een nieuwe humax van Ziggo. Ga nu eerst proberen via mijn Ziggo de zenders opnieuw te activeren. Dit kun je doen onder de betreffende smartcard.

Ben benieuwd!!


Alle zenders werken weer perfect. Duurde ongeveer 10 minuten!!


Dat zijn goede berichten. Dat lukt n.l. niet altijd. Maar klasse dat het voor elkaar is en je dit even met anderen deelt. Top.
Reputatie 7
Ik kopieer en plak een antwoord dat @Evert96 eerder op de Community gaf naar dit topic, zodat iedereen direct ziet hoe ze dit zelf kunnen oplossen:

Waarschijnlijk moet het abonnement even opnieuw op de smartcard gezet worden. Dit kun je als volgt doen:


- Log in op je Mijn Ziggo



- Klik op Producten



- Scroll naar beneden totdat je de smartcard ziet staan die deze foutcode geeft
- Klik op Instellingen




Voor de volgende stap, moet de smartcard in de tv/ontvanger zitten en het apparaat moet ook aanstaan.
- Klik op Opnieuw Ophalen






Laat maar weten of het helpt ?