1
Vraag
2
Reacties
bouncer1980

Level 4
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

E100-4 op nieuwe humax (zenders opnieuw instellen helpt niet)

Heb een nieuwe humax met smartcard gekregen, helaas alleen ned 1,2,3. geen rtl4 etc)

laatste 3 cijfers smartcard 813, heb de reset via mijn Ziggo uitgevoerd, maar zonder resultaat

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:

Even vanaf het begin.

Heb je de zenders gezocht zonder smartcard met de instellingen van je regio?

Hierna de smartcard pas in de Humax stoppen.

Maakt op zich niet uit hoor @Be rt .

Bij een reset haal ik nooit de smartcard eruit. Het is geen CI module, die pas na het zenders zoeken in een Tv geplaatst dient te worden. In principe blijft dus altijd de ‘module’ aanwezig in de Humax. Je kan dus altijd zenders zoeken, maar de vraag is of de smartcard al wel is geactiveerd door Ziggo.

@bouncer1980 wacht het dus nog heel even af. Zet de Humax aan op NPO 1 en laat deze zo staan. Is de foutmelding na enige tijd nog aanwezig kun je de helpdesk bellen, of kan bv. @Lycke Ziggo wat voor je betekenen. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Even vanaf het begin.

Heb je de zenders gezocht zonder smartcard met de instellingen van je regio?

Hierna de smartcard pas in de Humax stoppen.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Be rt wrote:

Even vanaf het begin.

Heb je de zenders gezocht zonder smartcard met de instellingen van je regio?

Hierna de smartcard pas in de Humax stoppen.

Maakt op zich niet uit hoor @Be rt .

Bij een reset haal ik nooit de smartcard eruit. Het is geen CI module, die pas na het zenders zoeken in een Tv geplaatst dient te worden. In principe blijft dus altijd de ‘module’ aanwezig in de Humax. Je kan dus altijd zenders zoeken, maar de vraag is of de smartcard al wel is geactiveerd door Ziggo.

@bouncer1980 wacht het dus nog heel even af. Zet de Humax aan op NPO 1 en laat deze zo staan. Is de foutmelding na enige tijd nog aanwezig kun je de helpdesk bellen, of kan bv. @Lycke Ziggo wat voor je betekenen. 

bouncer1980
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

@Lycke Ziggo zou je me kunnen helpen, foutmelding is trouwens E101-4 dus niet 100-4. Heb vandaag al 2 keer met helpdesk gebeld, is al twee keer gereset, maar nog steeds alleen maar ned 1 2 en 3. Humax staat nog steeds aan. Kun je me misschien verder helpen?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @bouncer1980 

 

had het al gelezen als 101-4… 

Het kan zijn dat iemand anders het regelt, maar wacht het nog even af. Lycke of iemand anders pakt het zeker op. 

 

PS: je hebt overigens niet alleen de zenders 1, 2 en 3. Kijk maar vanaf 925. Dan heb je veel meer zenders, de vrije, zij het in SD. Maar je kan dan tenminste wel Tv kijken.

 

 

bouncer1980
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

@Willem-A  klopt idd, maar heb geen kinderzenders die in mijn extra pakket zitten. Dus er mag nu wel iets gebeuren boos kind is niet goed. Geloof niet dat het opgelost wordt met deze smartcard, wellicht toch een andere proberen. Kaart in andere humax werkt overigens ook niet. Andere kaart in deze humax werkt wel, dus het is echt een kaart gerelateerd probleem

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @bouncer1980 

snap het. Je ontvangt inderdaad dan alleen de vrije zenders, maar dat is in ieder geval beter als alleen NPO. Maar ja, het aanbod is desondanks beperkt. 

Ik hoop op een vlotte reactie en oplossing. 

bouncer1980
Topicstarter
Level 4
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Kan gesloten worden. Het werkt!

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @bouncer1980 

dat is goed nieuws! Klasse dat het voor elkaar is. Veel kijkplezier gewenst.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic