Beantwoord

DVB T2 FTA frequentie op Humax instellen

• 24 april 2019
  • 4 Reacties
  • 368x Bekeken

Beste forumleden,
Nu Digitenne wegvalt wil ik in onze stacaravan een Humax 5200c als decoder gebruiken voor DVB T2 free to air FTA voor NPO123. Samen met een Konig Binnen/buiten antenne. Ik heb de Humax met een reset teruggezet naar de fabrieksinstellingen en in stap 3 vraagt de set up naar de Frequentie, het Netwerk id en de Symboolwaarde. Wat moet ik invullen? Ik wil deze set gebruiken op een camping in Sneek en in Utrecht. De TV is een oude digitale TV van de eerste generatie zonder intelligentie maar wel met een HDMI aansluiting.
icon

Best beantwoord door Willem-A 24 april 2019, 10:17

Dag @njord2

ik kan hier kort over zijn, want je kan daar niet de juiste gegevens invullen. Wat je wil kan nl. niet. De Humax beschikt alleen maar over een DVB-C tuner (de 5200c heeft er 2) en werkt dus alleen met de kabel.

DVB-T is dus geen optie, want die tuners zijn simpelweg niet aanwezig. Je hebt dus een andere decoder/ontvanger nodig met een DVB-T (2) tuner.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +19
Dag @njord2

ik kan hier kort over zijn, want je kan daar niet de juiste gegevens invullen. Wat je wil kan nl. niet. De Humax beschikt alleen maar over een DVB-C tuner (de 5200c heeft er 2) en werkt dus alleen met de kabel.

DVB-T is dus geen optie, want die tuners zijn simpelweg niet aanwezig. Je hebt dus een andere decoder/ontvanger nodig met een DVB-T (2) tuner.
Beste Willem, Bedankt voor het duidelijke antwoord.
Reputatie 7
Badge +19
Dag @njord2

graag gedaan. Ik zou willen dat ik een ander antwoord voor je had gehad, maar helaas... Er zijn verschillende modellen voor verschillende doeleinden. Zo is er voor de schotel bv. DVB-S. En ze zijn dus alleen bruikbaar in de juiste setting.

Mooier kan ik het niet maken.

Desondanks een fijne dag gewenst.
Reputatie 3
Badge +2
@njord2

denk als je googled op:

Xoro HRT 7619, HD DVB-T/T2 Receiver, HEVC

dat je een fijne receiver hebt voor 60 a 70 euro.

Suc6

Aanvulling:

Wellicht heb je iets aan het volgende forum, wat betreft ontvangst etc.

https://www.caravan-forum.nl/viewtopic.php?t=28247&start=75