1
Vraag
2
Reacties
jeffreysdm

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Draadloos tv kijken

Goedemiddag,

Momenteel heb ik internet en tv kijken van KPN via het draadloze verbindingsset voor tv (loopt dan via het stroomnet)

Ik ben erg ontevreden over het internet van KPN en ze kunnen hier ook niets aan veranderen dus ik ben aan het twijfelen om naar Ziggo over te stappen.
kan ik met dit set ook draadloos tv kijken met Ziggo?

heb namelijk geen zin om kabels naar boven te gaan trekken.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo jeffreysdm,
zoals je het nu hebt bij KPN gaat dat bij Ziggo niet lukken, daar loopt de tv via de coaxkabel.
Als je een abonnement hebt bij Ziggo kun je via een app op de smartphone/tablet en een Chromecast aangesloten aan je tv boven wèl draadloos tv kijken als alternatief.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo jeffreysdm,
zoals je het nu hebt bij KPN gaat dat bij Ziggo niet lukken, daar loopt de tv via de coaxkabel.
Als je een abonnement hebt bij Ziggo kun je via een app op de smartphone/tablet en een Chromecast aangesloten aan je tv boven wèl draadloos tv kijken als alternatief.
jeffreysdm
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kunnen er ook geen andere sets voor woorden aangeschaft?
Als ik op internet ga zoeken zie ik best veel staan, maar ben er geen held in.

Ik zie dat je via de chromecast via een app moet zappen enz, dat zie ik niet echt zitten namelijk
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo jeffreysdm,
kabel-tv loopt nu eenmaal via de coaxkabel en niet via een LAN-kabel of alternatief voor LAN, powerlines.
Alleen LAN kan als alternatief via het stroomnet lopen, coax (nog) niet.
Vandaar mijn advies over de Chromecast.
jeffreysdm
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ah oke! dus het is of een kabel trekken naar boven, of via de chromekast?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo jeffreysdm,
inderdaad, dat zijn de oplossingen.
Succes.
ChrisMeterik

Level 1
  • 88Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes
jeffreysdm Je schrijft kabels naar boven trekken. Heb je alleen boven een tv of ook beneden in de woonkamer? Als het om de tweede tv gaat kan je dacht ik de extra mediabox xl ook aansluiten via een netwerkkabel of draadloos. In de woonkamer heb je dan de grote mediabox xl en boven de extra. Deze moeten dan wel direct met elkaar verbinding maken dus niet via router. Of powerline goed werkt weet ik niet, heb zelf geen extra mediabox xl. Misschien hebben ander hier ervaring mee.
Verwijderd account
Niet van toepassing
HalloChrisMeterik,
De levering van de kleine extra Mediabox XL is tot nader order opgeschort, dus is voorlopig geen alternatief.
Tinussssss

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Super tof dat Ali van de helpdesk net stug blijft volhouden dat het allemaal draadloos is, geen coax nodig voor tweede tv op de slaapkamer, gewoon kaartje er in steken en het werkt! “Weet je dat zeker?” JA DAT WEET IK ZEKER!

Lekker zulke hulp, als ik dus niet even verder gekeken had ha dik nu een bestelling gedaan waar ik niets mee kon. De eerste ervaring met ziggo is dus top!

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Weet u zeker dat u het goed heeft begrepen? Als u nu TV heeft op uw slaapkamer, dan hoeft u om alle zenders van uw pakket te ontvangen, mits uw TV er voor geschikt is, inderdaad geen extra kabel te trekken, maar kunt u een CI+-module met smartcard gebruiken.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Jan F. wrote:

Weet u zeker dat u het goed heeft begrepen? Als u nu TV heeft op uw slaapkamer, dan hoeft u om alle zenders van uw pakket te ontvangen, mits uw TV er voor geschikt is, inderdaad geen extra kabel te trekken, maar kunt u een CI+-module met smartcard gebruiken.

Ook daar is een coax kabel bij nodig Jan. Draadloos is de enige optie voorlopig door Ziggo GO te casten naar een Chromecast (in het tv toestel).

Live tv, On Demand en opnames van de Mediabox Next zijn op deze manier draadloos beschikbaar (Replay niet).

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Mark Ziggo Ja, dat weet ik uiteraard. Ik kan me niet voorstellen dat iemand van de helpdesk beweert dat dat niet zo zou zijn. Misschien kan jij nagaan wie het contact van @Tinussssss is geweest en daar verheldering vragen.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Helaas, er is geen bestelling geplaatst en ook geen klantnummer aangemaakt dus ik kan niet zien wie of wat. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic