Vraag

Draadloos tv

Hallo ik heb een vraag,
Op de site staat bij een extra CI module dit: je steekt de kaart in de module en die steek je eenvoudig in je tv. Met de module en je Ziggo smartcard heb je geen aparte ontvanger meer nodig. Digitaal genieten zonder extra apparatuur, kabels en afstandsbediening.

Maar volgens de monteur heb ik een coax kabel nodig. Nu zei die dat een splitter het signaal zwakker maakte.
Maar ik kan maar een coax kabel aansluiten aan de muur, en moet anders 2 gaten boren in een plafond?

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
Er moet nog steeds een coax je tv in. Je hebt allen geen extra box nodig.

Het interactieve gebeuren werkt alleen niet in het voormalige UPC gebied.
Reputatie 7
Badge +15
Een splitter kun je wel toepassen, maar dat moet dan wel een hele goede zijn. Een stekker verzwakt het signaal ook al, dus als we het daarover gaan hebben...

Maar hoe zit je installatie in elkaar? Hoeveel Tv's zijn er, en wat zijn de lengtes van de (benodigde) kabels? Dat is allemaal belangrijk te weten. Wellicht kan de Tv waarover je spreekt zo worden aangesloten, maar dat is zo niet te zeggen. En let op: ook de kabels moeten aan bepaalde eisen voldoen. Daarover is van alles te vinden op dit forum.

Dat verhaal over het boren in het plafond ontgaat me, maar op een OP (aansluiting van Ziggo) kan maar 1 Tv worden aangesloten. Maar Ziggo heeft wel splitters voor je (POA***) welke gebruikt kunnen worden om meer Tv's aan te sluiten.

Maar nogmaals, de situatie is hierbij wel van belang.
@Luukie16

Maar ik kan maar een coax kabel aansluiten aan de muur,

Begrijp ik goed dat er een wandcontactdoos is waar de TV op zou kunnen worden aangesloten, maar dat die al in gebruik is voor een coax-kabel naar een andere TV elders?

In dat geval kun je proberen een Splitter te gebruiken na die wandcontactdoos.
Ik geef je geen 100% garantie dat dit goed gaat werken, maar het is absoluut het proberen waard.
Als het lukt dan hoeft er geen extra kabel getrokken te worden.
Zie bv:
https://www.kabelshop.nl/Technetix-Coax-splitter-Technetix-Vrouwelijk-naar-2-x-mannelijk-19010700-PTSX-02-i8085-t19327.html
Let voor de benodigde 2 extra zo kort mogelijke kabels, net als voor de Splitter, op Kabelkeur en/of Ziggo geschikt.

Indien de Splitter onverhoopt beeldproblemen geeft, kan er nog overwogen worden een Coax-versterker aan het begin van de kabel bij het centrale aansluitpunt te gaan gebruiken. Ook dan is nog geen extra coax-kabel nodig. Dat zien we later wel.

Gr Han
Reputatie 7
Badge +15
Een POA met meerdere aansluitingen kan toch ook @hanh ? Die kan Ziggo zo leveren.
Zeker. Dat is de ideale oplossing. Ik vermoed echter dat TS het aanleggen van een extra coax-kabel vanaf het AOP problematisch vindt. Vandaar mijn suggestie om aan het eind bij een contactdoos een split te maken, als dat het probleem makkelijker kan oplossen.
@Luukie16 ff laten weten hoe het precies zit.
Gr Han
Oke,
Ik heeb 1 tv beneden, en 2 tv boven.
De monteur van ziggo heeft een coax kabel gegeven, want hij mocht niet in het plafond boren om de kabel te trekken.
Echter zit er op de wandcontactdoos maar èèn aansluiting voor de coax kabel, en die gaat naar de tv beneden
Die coax kabel aansluiten en monteren etc. Lukt me wel, alleen wil zo min mogelijk signaal verlies maar dat gaat zo niet lijkt me
Ok. Ah ik dacht even dat die in gebruik zijnde contactdoos al boven zat.
Als die wandcontactdoos beneden zit, dan kan je vermoedelijk beter de suggestie van @Willem-A volgen.
Er moet toch een lange kabel van beneden naar boven en dan zal het qua aanleg niet veel in gemak schelen of je dat vanaf de contactdoos doet of vanaf het centrale aansluitpunt..
Vanaf het centrale aansluitpunt heeft dan de voorkeur.

Splitten na een contactdoos is een aardige optie om te proberen, als dit veel minder gedoe kan opleveren, dan de aanleg van een kabel vanuit het centrale punt. Vaak zal dit best zo kunnen, maar er is een kans........

Gr Han

NOOT
Via:
www.ziggo.nl/chat
kun je 24/7 een dievoudige TV/Data-Splitter vragen voor op het centrale aansluitpunt.
Let op: er is ook een drievoudige Splitter waarvan 1 uitgang voor FM-Radio is.
Die moet je niet hebben.
Reputatie 7
Badge +15
Maar het gaat dus om 3 Tv's...

Maar.... dan is het uiteraard beter, of eigenlijk de bedoeling dat je met 3 kabels gaat werken. 2 voor de Tv's boven, en een voor de Tv beneden. Deze kabels dienen dan allemaal naar het AOP te lopen (aansluiting van Ziggo) waarop het best een signaal of breedband versterker kan worden aangesloten, waarop vervolgens de Tv's worden aangesloten. De kortste kabel gaat dan naar de aansluiting welke het minst versterkt, afhankelijk van de lengte. De langste op welke dat het meest doet, en de 3e op de aansluiting daarnaast. Maar het aansluiten is dus afhankelijk van de kabellengte. Zo moet het officieel en is er geen, of bijna geen signaalverlies.

Kun je dit zelf? Of is er iemand die je hiermee kan helpen?
@Willem-A Je hebt het allerbeste gelezen, merk ik nu. Heb niks toe te voegen aan je advies.
Anders dan wat voorbeeldlinkjes voor goede versterkers:
https://www.coolblue.nl/product/785255/hirschmann-hv-14.html
https://www.coaxkabelversterker.nl/product/1713178/technetix-fra-752-n
Reputatie 5
Badge +9
^ En ook nog mijn opmerking dat de Technetix/Tratec FRA 752/N voor €40 via klantenservice Ziggo te koop is (gratis verzending) 🙂

-edit-
Nog even een toevoeging: Als je nog een nieuw (huur)product van Ziggo afneemt (een extra CI+ of Humax voor je 3e tv bijvoorbeeld) heb je recht op een installatiemonteur. Deze monteurs verkopen ook de signaalversterkers (en sluiten de boel aan), moet je zelf nog wel even de mogelijkheid tot het boren van gaten hebben 🙂
Reputatie 7
Badge +15
En da's een hele mooie @AlexHelpt !
Nu ja, beste mensen, als dit geen mooi Topic aan het worden is, dan weet ik het niet meer.
Vereende krachten!
Wat vind jij @Luukie16 ? Nog vragen? Stel ze gerust of laat weten hoe je het naar eigen inzicht hebt opgelost.
Han
Reputatie 2
Badge
In plaats van een FRA-752-N zou ik het nieuwe type FRA-752-X nemen.
Heeft een groter frequentie bereik.
Ben je beter voorbereid op de toekomst.
Gr, Arie
Reputatie 5
Badge +9
Ook goede toevoeging @broekhua, zeker als Docsis 3.1 straks uitrolt.
Laten we hopen dat Ziggo zelf de -X gaat verkopen (tegen dezelfde prijs uiteraard 😉 )
Reputatie 3
Hi Luukie16, welkom op onze community. Wat leuk dat je ons gevonden hebt en hier om advies vraagt!

Ik zie dat je al beoordeling wat informatie hebt gekregen van de andere leden. @iedereen, bedankt daarvoor! Heeft dit je verder geholpen, Luukie16? We zijn benieuwd hoe het er voor staat en of we nog wat voor je kunnen doen.

Reageer