Stoere

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Download problemen met Ziggo GO, serie 'De Dag'

Ik ontdekte van de week dat films en series gedownload kunnen worden.
Dus ik moest dat proberen.
Ik nam de serie De Dag. Enkele afleveringen hadden geen downloadknop.
Verder mistte ik een downloadknop om een geheel seizoen te downloaden.
En ik mistte de mogelijkheid om te downloaden naar de SD card op mijn tablet. Die card heeft meer ruimte.
En jammer genoeg kan ik alleen downloaden met mijn tablet. Op mijn laptop wordt geen downloadknop weer gegeven.
13 Reacties 13
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Stoere

Uiteraard moet je dat testen! Het kan altijd handig zijn voor onderweg. Helaas kan je niet via elk apparaat de download uitvoeren. Op dit moment is de functie beschikbaar via de iOS en Android app voor smartphones en tablets. De minimale vereisten zijn:

Apple iPhone & iPad: minimaal iOS 10.0 of hoger
Android smartphone & tablet: minimaal Android 4.4. of hoger

Ook kan de download niet op een externe opslag zoals een SD-kaart worden gezet. Dit heeft met de rechten te maken. Zodra je de download namelijk start, verdwijnt de download na 2 dagen. Bekijk je de download helemaal niet, dan verdwijnt deze weer na 30 dagen.

Welke afleveringen mis je precies? Dan ga ik daar voor je achteraan! Alvast bedankt voor het melden.
Stoere
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Afl 1 heb ik bekeken en verwijderd.
Afl 2, 3, 4, 7 en 11 gedownload.
Afl 5, 6, 9 hebben geen downloadknop.
Afl 8, 10 en 12. Download was mislukt. Misschien tablet vol. Krijg geen melding hiervan.
Downloaden vandaag opnieuw gestart van de ontbrekende 3 afleveringen. Eerst begonnen met 10, toen 12 en als laatste afl 8. Afl 8 is wederom mislukt. Geen melding of mogelijke oorzaken.
Op de downloadpagina met het overzicht van downloads staat "14,8 GB beschikbaar".

Mijn tablet opgeschoond. En nu 15.7 GB beschikbaar.
Geprobeerd om item opnieuw te downloaden, maar kan niet.
"Helaas kan het item niet gedownload worden".

Nog iets dat verbetering behoeft. Op de pagina "Series" kan gekozen worden voor "Alles" of "Te downloaden". Toen ik "Te downloaden" selecteerde, zat deze serie "De Dag" er niet bij.
Zou graag zien hoe groot een download is, dan kan mee helpen beslissen welke series en of films ik download voor aanvang van mijn volgende reis.

Heb op mijn tablet nog wel een itempje om die SD kaart adoptable te maken. Heb het geprobeerd, want zou moeten kunnen vanaf Android 6 en ik heb 7. Moet Samsung maar eens aanspreken. Nog vrij nieuw tablet. Nog geen 2 maanden oud.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Stoere,
Zoals Sander Ziggo schreef, gaat het downloaden op een extern geheugen echt niet lukken, rechtenkwestie.
Dus Samsung raadplegen heeft i.v.m. dit issue weinig zin. Ziggo heeft e.e.a. zo laten programmeren dat doenloaden op een extern medium technisch niet kan en mag, onderdeel van de leveringsvoorwaarden van Ziggo en content leveranciers.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Stoere
Hi,

Die SD-Card Adoption is helemaal geen gek idee om te proberen.

Heb even de technische kanten hiervan bekeken en verwacht
dat de koppeling tussen intern en extern geheugen transparant is
voor een App.
Dwz de App ziet een groot Intern geheugen, zonder te (hoeven) weten dat een deel ervan onder de motorkap is geimplementeerd op een externe SD-Card.

Ben wel benieuwd naar je bevindingen.

Gr Han
Stoere
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De adoption optie gaat niet gebeuren.
Samsung heeft het onmogelijk gemaakt op haar apparaten.

Weet iemand hoe dat zit bij Netflix? Daar kan ook gedownload worden. Kan dat daar dan ook alleen naar de SD card?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Jammer Ook wel dit:
https://www.quora.com/Would-you-recommend-converting-SD-card-to-adoptable-storage

Hoe het gebruik van de externe SD-Card zit bij Netflix downloads: geen idee. Try it out! En/of gebruik Google.
Gr Han
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nou ja. Vooruit dan maar.
https://www.androidcentral.com/how-download-netflix-content-sd-card-android
Stoere
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij Netflix kan het dus wel.
Dan zou ik zeggen "Hup Ziggo! Go!!!!"
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Zo makkelijk is het niet. Heeft allemaal met geld te maken.
Rechten enzo. Deals met makers van Video stuff.
Gebruikers het moeilijk maken iets op een los SD-kaartje te zetten.
Is het begin van illegaal copieren.
Ziggo kiest voor het ene.
Netflix voor het andere. Hebben wel wat centen. Is ook soort van reklame.
Het Netflix download aanbod is beperkt. Alleen oudere eigen produkties?

Etc, Han
Stoere
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn ervaring met het verwijderen van de micro USB uit mijn telefoon of tablet is niet dat de content erop dan beschikbaar is wanneer ik op mijn PC aansluit.
Stoere
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Die aflevering 8 inmiddels gezien. Maar alle pogingen tot downloaden mislukte.
Melding was "Download verlopen".
En nu blijft het hangen op 7%. En annuleren? Jammer.
ElineC

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Sander van Ziggo,
Ik zie dat het probleem met de serie “De dag” nog niet is opgelost. Afleveringen 5, 6 en 9 kunnen nog steeds niet gedownload worden.
Wanneer wordt dit probleem opgelost?
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Mijn excuses voor de late reactie, inmiddels zouden de afleveringen wel te downloaden moeten zijn.

Gr,

Uitgelicht topic