Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Digitale tv-zenders vallen voortdurend weg

Ik heb al meerdere keren hier melding gemaakt van weg vallende digitale tv kanalen.

https://community.ziggo.nl/zenderaanbod-tv-pakketten-156/comedy-channel-al-paar-dagen-zwart-beeld-watzkebeurt-37522

https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/geen-fox-tv-op-humax-ir-fox-c-ontvangen-26344

Als ik steeds opnieuw de kanalen laat ophalen kwamen de zenders meestal wel weer terug. Tot gisteren nu komen er maar een deel terug enkele komen niet meer terug waarvan comedy channel het meest hardnekkig is. Momenteel komen Rtl7, RTL Z, Fox, Comedy Chanel, TLC , spike, Ons, net5 niet meer terug zelfs niet als ik meerdere dagen achter elkaar het zenderaanbod opnieuw doe ophalen.

Bovendien is het zeer hinderlijk dat dit steeds opnieuw moet doen op de website de kanalen opnieuw laten ophalen. Waarom is dat überhaupt steeds nodig?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Monteur is geweest AOP vervangen. Volgens de monteur zou er een breuk in de binnenkabel zijn geweest bij de aansluiting. Hoewel de signaal sterkte en BER voor en na hetzelfde zijn. Voor en na de monteur werkten alle tv kanalen normaal, dat zal je altijd hebben als de dokter komt is de hoofdpijn net toevallig er even niet. We zullen zien hoe het op langere termijn zal gaan.

Bekijk in context

101 Reacties 101
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
Kun je hier je signaal en BER laten zien van deze box?
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Geen idee wat BER betekend.

Ik heb een plaatje genomen van de signaal sterkte dat ik in de tv instellingen kan vinden van de digitale tuner met CA+ module.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik denk dat Bert dacht, dat je probleem te maken heeft met TV kijken via de Humax.
Dat komt door de links die je gaf.
Bij de Humax kun je de signaalsterktes bekijken van de Tuners die erin zitten.
Check this out. Daar staat ook een BER waarde bij. Die moet 0 zijn, anders is er iets mis.

Nu gaat het over een probleem met een TV waarin een CI+ Module met SmartCard zit.
Dat is iets anders. Ik veronderstel dat je via Mijn Ziggo hebt geprobeerd de zenders opnieuw te activeren, zoals je dit eerder ook voor de Humax deed.

Dat dit mislukt snap ik niet. Kan aan je TV liggen.
Nog te proberen:

  • Smartcard even uit- en weer inschuiven in de CI+ module
  • Als dat niet helpt: CI+ module even lostrekken en weer terugplaatsen
Misschien is een contactje niet helemaal lekker.
Han
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Allen de BER uitlezen heeft geen zin. Als de BER oploopt ontstaan er beeldfouten (blokken) maar is het niet zo dat bepaalde zenders niet meer te zien zijn.

Maar nu laat Guido64 een plaatje zien van de Tv, werkend met CI module en daar hebben we in dit geval niets aan. We moeten eigenlijk de waarden zien van de Humax IR Fox C. Maar ook dan geld, dat wanneer deze niet goed zijn, dat nooit kan leiden tot het opnieuw moten ophalen van de zenders. Maar volgens mij heb ik al eens aangegeven bij de andere topics dat de Humax IR Fox C al erg oud is, en (straks) helemaal niet meer bruikbaar is bij Ziggo, omdat deze decoder niet kan werken met M-PEG4.

Ik denk dus dat het beter is als Guido64 bij Ziggo een Humax 5300c besteld, waarvoor dan 3 euro per maand moet worden betaald. Wil je meer, dan kan het ook de XL worden, maar als je aan de Fox eigenlijk al genoeg hebt, heb je dat ook aan een Humax 5300c.

Dat is mijn advies en zo zit het. :wink:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Guido64

BER staat voor Bit Error Rate. Dat hout dus in dat dit aangeeft hoeveel BER fouten er zijn. Hoe meer, hoe slechter een apparaat werkt. Loopt de BER dus op, ga je beeldfouten zien, maar niet het probleem krijgen dat je nu ervaart, dus dat kun je even vergeten.
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Op advies van Willen-A heb ik de FOX niet meer ik heb tegenwoordig een Humax 5200c gebruikt gekocht. daar werken de kanalen overigens wel goed.

Ik heb toch even een plaatje gemaakt van de signaal sterkte en dus inderdaad die BER die ik nu wel zag staan inderdaad in de Humax.

Op onderstaand plaatje had ik comedy channel op staan op de Humax.



maar de Sony tv met de CI+ cam module heb ik in de slaapkamer deze ontvangt allerlei digitale zenders niet zoals hierboven omschrijven.

Ik heb vele malen op die knop gedrukt op de ziggo website waar je dus die kanalen opnieuw kan ophalen voorheen loste dat altijd het probleem op nu opeens niet meer.

Ik heb de card en de cam module beiden eruit gehad en weer erin gestopt maar het heeft niets veranderd.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Guido64

Ziet er goed uit bij de Humax. Om ook de waarden van tuner 2 uit te lezen, dien je 1 of 2 zenders op te nemen, en een ander te bekijken. Maar als de Humax helemaal in orde is, verwacht ik ook dan geen vreemde waarden.

Wat de Tv betreft: De CI module decodeert alleen maar. De Tv slaat de zenders op en als het daar fout gaat, is het dus niet de module welke daar debet aan is. Het zou zomaar weleens zo kunnen zijn dat de updates ervoor zorgen dat je zenders eruit worden geknikkerd. Dat komt vaker voor. Wat je dan kan doen is in het Tv menu de automatische updates uit te schakelen.
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Hoi Willem-A,

Ik ben zeer tevreden met de Humax. Zoals je ziet heb ik niet zo'n fancy dure tv maar het geeft beeld en das goed genoeg voor ons 🙂

Eerder op de avond heb ik de Sony tv nog getest toen deden de bovenstaande zenders het nog steeds niet. Nu paar uur later ik naar bed ben gegaan heb ik weer getest ik wilde die updates uitzetten waar jij het over had nu blijven de zenders het opeens weer allemaal te doen nadat ze er meerdere dagen uit hebben gelegen. Dus iets heb ik blijkbaar toch goed gedaan.

Ik heb toch even gekeken naar die automatische updates. Ik kwam niets tegen met die exacte term (automatische updates) maar ik kwam in de digitale tuner instellingen wel iets tegen over systeem updates wat erop lijkt:

Auto service update heb ik uitgeschakeld.
Systeem update heb ik ook uitgeschakeld.

Nu eens kijken hoe dit gaat werken.
Bedankt weer!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Guido64

graag gedaan. Maar waarom kijk je nog via de Tv zelf als je nu de Humax 5200c hebt? Daarop kun je altijd al een zender opnemen en een ander bekijken, en in sommige gevallen kun je zelfs twee zenders opnemen en een derde bekijken.

Maar het is prima dat je deze updates nu hebt uitgeschakeld, en ik ben uiteraard ook benieuwd wat dat oplevert, maar een gegeven is dat het soms misgaat als bepaalde updates steeds worden uitgevoerd.

Hoop op het beste!
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Ik heb nog zelden een programma opgenomen. "Last man on earth" had ik voorheen paar keer opgenomen maar komt nu niet meer op Comedy channel. Verder komt er niet zoveel op TV dat ik de moeite van het opnemen waard vind.

Ik kijk ook niet zoveel TV alleen als ik naar bed ga. Mijn vrouw kijkt veel tv op de slaapkamer omdat ze vaak op bed ligt vanwege haar gezondheid.

De Humax gebruiken we zelden maar als digitale ontvanger werkt hij perfect. Ik heb hem ook in het netwerk opgenomen zo kan ik op de FTP en DLNA komen al werkt dit stuk minder soepel. De Humax hangt dan vaak dus dat gebruik ik daarom ook niet meer zo vaak.

Toen ik hem pas had heb ik wel even zitten spelen met opnemen en naar een ander kanaal kijken tegelijkertijd dat werkt wel leuk idd het is wel een enorm stuk beter dan die ouwe fox maar wij keken eigenlijk nooit naar digitale tv omdat het met zappen trager gaat.

En al die extra zenders is toch alleen maar kul op m.i. maar sinds de aankondiging dat analoog eruit gaat zijn we digitale tv maar gaan aanwennen "onder protest" 😉
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Jeetje ik klink wel als een ouwe zuurpruim als ik mijn laatste bericht zo terug lees :slight_smile:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Guido64 wrote:
Jeetje ik klink wel als een ouwe zuurpruim als ik mijn laatste bericht zo terug lees :slight_smile:


Mag ik zeggen dat ik dat ook wel een beetje vind? :older_man_tone1:

Zo ja, dan zeg ik het, maar wil je het niet laat ik het natuurlijk uit mijn hoofd ... :wink:

Maar goed, je bericht is wel helder in ieder geval. Het kan er maar uit wezen... Lucht het ook op?

Maar goed, je kan via de Humax kijken en ik heb ook eens een topic gemaakt over het werken met FTP. Een vastloper ontstaat vaak als je via een onbedrade verbinding werkt. Maar klik anders eens op mijn naam, dan zie je ook mijn topics. Maar ik vind het heerlijk werken via de Humax modellen. Vooral met de 5200c/5400c, maar neem juist erg veel op. Ik vind dan ook veel programma's erg leuk en/of interessant.

Maar goed, ik weet nu eigenlijk nog niet helemaal waarom je ook de Tv zelf gebruikt (incl. CI). Is dat toevallig dan de Tv welke boven staat? En gebruik je beneden de Humax? Zo ja, laten we dan hopen dat de Tv het nu keurig blijft doen. Anders een fabrieksreset uitvoeren, maar zover zijn we nog niet.

Groet, Opa...
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Haha opa natuurlijk mag je dat zeggen Willem-A ik kan wel tegen een stootje maar vind het zelf ook maar ja het is ook een beetje de waarheid ik kijk niet zoveel buiten actualiteiten programmas nieuws enzo. Commerciële kijk ik nooit kwestie van smaak natuurlijk.

Ik ben hobby matig veel met mijn netwerkje en server bezig. maar op de achtergrond heb ik ook wel tv aanstaan Discovery, comedy channel, geograhic dat soort dingen kijk ik wel eens.

Ik heb geen boven en beneden ik woon in een bungalow maar ik snap wat je bedoeld de sony met ci+ staat op de slaapkamer daar kijkt mijn vrouw vaak en dan kijkt zij juist wel vaak naar commerciele stations net5 alle rtl's enzo.

In de huiskamer heb ik een oude panasonic ooit nieuws gekocht bij media markt voor 220,- en werkt nog steeds nu dus inderdaad met de 5200c in de huiskamer.

wat bedoel je met dat ik de tv nog gebruik om te kijken je gaat me toch niet vertellen dat ik met de humax dlna ook kan gebruiken om live tv te kijken? dat zou wel leuk zijn.

Nou ja we hebben natuurlijk ook nog www.ziggogo.tv en npostart daar kijk ik ook wel eens maar zoals gezegd meestal on the side op de achtergrond.

Ik heb de humax overigens niet draadloos ik heb door het huis cat7 lopen in de huiskamer ook 2x cat7 op een ervan gaat internet van modem naar mijn router (pfsense) en vanaf een van de switches gaat weer lan terug naar o.a. de humax en nog veel meer gedoetjes.

als ik wat intensief met de ftp en/of dlna bezig ben geweest is de humax vaak opeens niet meer bereikbaar dan moet ik heb even aan/uit zetten dan is hij er weer.

Ik heb ook nog een proftpd sftp/ftps op mijn netwerk lopen dat werkt wat beter. maar ik vond het wel leuk dat ik opnames over het netwerk kon ophalen of erop zetten niet dat ik het vervolgens gebruik/bekijk maar dat het kan vind ik al lol genoeg

je ziet ik ben niet alleen een zuirpruim maar ook een beetje gek 😉
ik ga nu eens even kijken bij jou wat ik daar kan vinden over de humax ik ben altijd wel in voor nieuwe dingetjes te leren en als op tv gebied weer wat loos is hier meld ik me weer haha
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"wat bedoel je met dat ik de tv nog gebruik om te kijken je gaat me toch niet vertellen dat ik met de humax dlna ook kan gebruiken om live tv te kijken? dat zou wel leuk zijn".

Nee, ik dacht dat je één Tv had, waarop zowel de Humax is aangesloten en waarin je een CI module gebruikt. Maar ik dacht later dus aan een 2e Tv welke wellicht werkt met de CI module. En nee, wat je noemt kan niet.

"als ik wat intensief met de ftp en/of dlna bezig ben geweest is de humax vaak opeens niet meer bereikbaar dan moet ik heb even aan/uit zetten dan is hij er weer".

Als dat zo is, kan een fabrieksreset van de Humax baten. Is dat gedaan na aankoop? zeker als je een gebruikte koopt is dat eigenlijk het eerste wat je moet doen. Daarmee verhelp je software issues en het kan de werking echt positief vooruit brengen.

Gelukkig ben ik niet gek, maar een vliegtuig, dus kan ik het vaak mooi van bovenaf bekijken. Maar ik moet erom denken dat ik dat niet te vaak doe, want kerosine is duur :grimacing:

Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hem voor 35,- via marktplaats hier in de buurt ergens heb opgehaald. Hij heeft al die tijd prima gewerkt alleen zoals gezegd die netwerk services niet zo.

Ik heb na de aankoop aangezet toen ging hij allerlei updates ophalen en uitvoeren dat heb ik hem rustig laten doen daarna heb ik ook een fabrieks reset gestart en daarna hem gaan configureren en als laatste met de ftp en dlna wat zitten spelen.

Ik kan hem eventueel nog wel eens resetten naar fabrieks stand en kijken of dat nog wat zal helpen.

Weet jij of je ook in de linux omgeving kan komen van zo'n 5200c ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik er niet nog wat andere dingen op kan draaien.

Ik zou resume wel willen inschakelen voor ftp zodat je een eenmaal begonnen maar onderbroken file transfer later kan hervatten. Ook zou het wel leuk zijn als je er Samba op kan installeren.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Als ie dat ging doen, is is de Humax óf lang niet gebruikt, óf niet ingezet op het Ziggo netwerk. Andere providers voeren nl. niet vaak updates uit. En de fabrieksreset daarna uitvoeren is uitstekend. Sterker nog, er zijn zelfs updates geweest waarbij men aanraadde daarna meteen een reset uit te voeren voor een goede werking, Pas dan werkten die updates zoals het hoort.

Wat wil je nog meer met de Humax dan? Het is geen mediaspeler, dus verwacht daar niet teveel van. De Humax werkt zelf ook onder Linux, maar heeft desondanks wat moeite met de Linux omgeving. Maar ik weet dus niet wat je allemaal precies wilt.

Hetgeen je als laatste noemt kan echter niet. De resume functie kan ik even nakijken, maar ik kan me niet herinneren dat men dit ooit heeft aangekaart of in gebruik heeft gehad. Ik raad je echter wel aan niet teveel te gaan experimenteren met manieren waar de Humax niet voor is gemaakt. Vastlopers en ander leed liggen dan op de loer. Pas elders nog iemand gezien die zijn Humax na veel geknoei niet meer draaiende kreeg. Waak daar dus voor. Wil je echt wat doen op mediagebied koop dan een NAS of andere mediaspeler.

De Humax is niet meer dan een PVR met enkele mediaopties.

Maar laten we a.u.b. ook even bij het originele probleem blijven. Anders word het een rommeltje en gaat alles door elkaar lopen.
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Oh ja een dikke nas heb ik wel hoor heb samba in debian met 3x 2tb in raid5 array.
Dus heb niet perse die samba nodig op die humax maar ik vind wat aan klooen wel leuk met zoiets. Maar jij raad dat dus af oke.

Dat resume na een gestarte up/dowload ik heb op mijn ProFTPD server dat werkt handig. Dat zou met zulke grote bestanden op humax geen overbodige luxe zijn vooral als je een onstabiel netwerk zou hebben.

Maar voor mij is dat geen halszaak hoor ik heb daar allemaal perfect werkende servers voor.
Het was gewoon een ideetje dat dus niet kan op de humax niks geen probleem.

Hij geeft digitaal tv beeld en neemt op dus dat is prima.

Minder leuk is dat ik nu toch weer digitale tv kanalen op de sony met ci+ module wegvallen. Nu zijn het NPO 1, 2 en 3

Dat begint me wel langzaam de keel uit te hangen.

Ik heb in 20 jaar tijd als klant van @Home/Ziggo nog nooit zoveel Internet en tv storingen gehad dan de laatste paar maanden. Het begin me nu toch wel langzaam mijn keel uit te hangen. Het is een duur grapje dat ziggo en dan al dit gedoe steeds heb ik geen zin in.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Guido64 ,

duidelijk verhaal, maar wat er nou precies met de Sony speelt is me een beetje een raadsel. Zijn die zenders echt weg uit de Tv, of laten ze een storing/beeldfouten zien? Het is nu niet helemaal duidelijk of dat probleem wel door Ziggo word veroorzaakt, of dat er iets misgaat met de Tv. En gezien de perikelen welke al zijn genoemd, lijkt het die laatste.

Maar daar je aangeeft dat je toch wel een aantal issues hebt ervaren, is het wellicht handig als er even een moderator meekijkt en wellicht wat voor je kan doen.

Wil je hier even naar kijken Michael Ziggo ?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Willem stelt een goede vraag wat die zenders betreft, Guido64. Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Heb je de tv met module ook al eens rechtstreeks op je AOP - ons eerste aansluitpunt in je woning - aangesloten? Puur om dit ook even uit te sluiten ben ik benieuwd of je dan dezelfde problemen ervaart.

Uitgelicht topic