Beantwoord

Digitale tv-zenders vallen voortdurend weg

• 31 maart 2019
  • 95 Reacties
  • 4264x Bekeken

Toon eerste bericht

95 Reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hoi Sander, oh ja dat kan goed zijn dat ik dat type nog niet genoemd heb ik wist niet dat het relevant was maar het is een KDL-32W5500.

Verder heb ik een plaatje gemaakt van hoe de Sony hier aan de muur hangt dan hebben jullie een idee hoe het eruit ziet.

De lelijke kabels moeten nog weg gewerkt worden we wonen hier nog niet zo lang.

Ik wil best van de week even een lange HDMI kabel kopen en dan die Humax ergens tijdelijk neerzetten maar voor mij gaat dat geen optie worden zo'n doos op de slaapkamer. In de huiskamer is dat prima te doen maar op de slaapkamer niet.

Die Humax zou dan ergens een vaste plek moeten krijgen op de slaapkamer dan moet ik misschien een legplank aan de muur maken en daar dat ding op zetten nee sorry dat gaat hem echt niet worden. Ik wil sowieso al liefst niet nergens gaten in de muren maken. Maar ik wil hem wel tijdelijk even ergens op een stoel in de hoek zetten gewoon om het uit te proberen.

Want het moet daar dan wel een weekje of 2 blijven staan want dat is ongeveer de tijd die eroverheen gaat tot de zenders weer wegvallen.

Ik vind het ook apart dat een vriend van me vergelijkbare problemen heeft. @Willen-A vermoede dat die vriend misschien mij wilde geruststellen dat het niet aan mij ligt maar zo los je natuurlijk geen problemen op dat weet hij ook daar is hij het type man niet voor om zo te denken. Hij snapt natuurlijk ook dat ik niet gerustgesteld wil worden maar dit probleem wil oplossen en misschien wel tegelijk ook verder komt met zijn probleem.
Reputatie 7
Badge +19
Dat van die vriend was ook een grap natuurlijk @Guido64 om even de spanning te breken...

Je kent me beter denk ik. Ik los juist graag issues op.

Mocht je een andere kabel willen, kijk dan eens bij de Action als je deze in de buurt hebt. Daar hebben ze goede, en goed betaalbaren kabels. Zeker makkelijk om te testen en in huis te hebben. Je zou de Humax tijdelijk even op de grond of op de kast links kunnen zetten??

Wederom succes.
Reputatie 7
Badge +16
Ik kan die humax nergens zetten dan moet ik hem aan de hdmi kabel langs de muur laten hangen o.i.d.

Is dit een optie?

paar euro en dan kun je je HDMI verlengen met een 2de kabel (handig om te testen). Gebruik het hier vaak als Playstation op de TV aangesloten moet worden.

En inderdaad, problemen als deze zijn heel vervelend. Niet alleen voor de klant die ze ondervindt maar ook voor de monteur die vaak net op het "verkeerde" moment langskomt.
Reputatie 3
Badge +4
Oh oke haha ik pikte die grap dan dus niet op solly ;)

Links op de kast gaat niet daar is nergens stroom in de buurt plus dan moet de hdmi via de vloer/plafond nah das niks. De ingang is ook rechts van die kast.

Rechts op de foto bij de CV radiator moet het dan tijdelijk even ergens komen daar heb ik stroom en heb ik de coax die daar binnenkomt in die hoek. Die CV gaat in de zomer toch niet aan.

Ik moet ook rekening houden ermee dat de infrarood straling dat ding kan bereiken anders heb je weer afstandbediening problemen. Het moet allemaal smooth werken anders heb ik straks niet alleen 2 dikke blauwe ogen maar ook nog niets meer te eten of andere onaangename maatregelen ingesteld door mijn betere andere helft :-E
Reputatie 3
Badge +4

Ik kan die humax nergens zetten dan moet ik hem aan de hdmi kabel langs de muur laten hangen o.i.d.
Is dit een optie?

paar euro en dan kun je je HDMI verlengen met een 2de kabel (handig om te testen). Gebruik het hier vaak als Playstation op de TV aangesloten moet worden.

En inderdaad, problemen als deze zijn heel vervelend. Niet alleen voor de klant die ze ondervindt maar ook voor de monteur die vaak net op het "verkeerde" moment langskomt.

Ik heb 3 wat kortere hdmi kabels 2 ervan zijn in gebruik ik heb nog 1 losse korte hdmi kabel liggen dus of ik nu dat koppel stuk koop of een langere kabel maakt dan ook niet zoveel uit.

Die tip van @Willem-A ga ik eens naar kijken of ik inderdaad bij de Action zo'n langere kabel kan vinden. Sowieso niet slecht zo'n kabel in huis te hebben dus dat is niet zo'n probleem. Zo'n koppelstuk is ook wel handig om te hebben natuurlijk als ik die zie liggen bij de action dan neem ik die ook mee. Bedankt voor de tip.
Reputatie 7
Hey Guido,

Dankjewel voor het type nummer. Welke software versie staat er nu op de tv?
Ik heb hier minimaal PKG1.570EA staan als nodig, al gok ik dat je daar wel boven zit.

Wat betreft je vriend, welke tv en module heeft hij? Want als we toch bezig zijn, kunnen we dat ook gelijk wel meenemen.

Dat van je box plaatsen snap ik, dat is ook meer voor de tijdelijke test. Al denk ik dat dit specifiek met de tv en/of de module te maken heeft (gezien je andere testen), uitsluiten is alleen maar handig.

Heeft je tv beneden ook een CI+ mogelijkheid?
Om de module zelf uit te sluiten is dat wellicht ook nog een optie.

Gr,
Reputatie 3
Badge +4
Ah vandaar dat type nummer slim dat je daaraan denkt naar de software versie te kijken. Ik heb in het hele menu van de tv rond gebladerd maar kwam geen versie nummer tegen dat daar op lijkt.

Alles wat maar met software en een versie nummer te maken heeft heb ik een plaatje van gemaakt.

Reputatie 3
Badge +4
Oh ja wat die vriend betreft heb ik een email gezonden met de vraag welke aparatuur hij precies gebruikt en wat exact zijn problemen precies zijn. Enige wat ik onthouden had was dat hij zei dat hij ook geregeld heeft dat digitale kanalen wegvallen.

Ik kom eigenlijk nooit in zijn huiskamer we zitten altijd in zijn hobby ruimte. Dus heb zijn tv setup nooit goed bekeken.
Reputatie 3
Badge +4
Mail terug gekregen van vriend hij heeft een Samsung tv en gebruikt een media box. IK ben niet zo erg bekend met de Ziggo dozen blijkbaar heeft hij geen smartcard daarin maar een chip of zoiets. enfin hij zegt dat hij 2x per maand die media box naar fabrieksstand moet resetten omdat bij hem dan ook kanalen wegvallen.

Dat komt aardig overheen wat bij mij en mijn CI+ tv gebeurd. Dat is wat ik ook ongeveer onthouden had van het bezoek aan hem vorige week.

Ik wilde ermee zeggen dat er blijkbaar meer mensen zijn die dit probleem hebben.
Reputatie 3
Badge +4
Halli hallo hier ben ik weer eens met een update. De kanalen zijn natuurlijk ondertussen weer we gevallen met de CI+ ik krijg ze nu ook niet meer terug met de cam module en smartcard erin/eruit te halen ook de stroom eraf/erop maakt niets uit wat voorheen nog wel eens wilde helpen.

Ik heb ondertussen een HDMI kabel bij action gekocht van 7.5 meter. Bedankt voor de tip @Willem-A.

De Humax 5200C uit de huiskamer in de slaapkamer op een tijdelijke plek gezet.

Ik ging er helemaal vanuit dit gaat natuurlijk perfect werken.

Zoals jullie kunnen zien de Humax 5200C die in de huiskamer 100% werkt nooit voor problemen heeft gezorgd doet nu in de slaapkamer ook vervelend hey beeld is zwaar gestoord knippert en flikkert heftig boel ruis wat ik al vreemd vind bij een digitale ontvanger.

Dus is het coax signaal nu te laag is de HDMI kabel niet goed hi jis splinternieuw. Ik heb de HDMI ook nog even op een RaspberryPI aangesloten daar doet hij het gewoon.

Moet ik erbij zeggen dat ik de Humax 5200C in de huiskamer dmv scart op de tv heb aangesloten nu voor het eerst dat ik er een hdmi voor gebruik. Maar ja dat zal toch niet uitmaken lijkt me.

Dus de klucht gaat weer verder pffff
Reputatie 3
Badge +4
Ik heb de HDMI kabel van de action vervangen voor een hele korte die ik nog had liggen dan werkt het beeld wel. Dus die action kabel is niet goed of te lang o.i.d.

Reputatie 7
Badge +19
Dag @Guido64

doorgaans zijn de kabels van de Action prima. Vandaar mijn verwijzing daar naartoe. Ik zie vaak dat men daar kabels koopt, maar als je een langere kabel koopt dan zeg maar 2,5-3 meter, dan is het wel raadzaam een iets betere kwaliteit kabel te kopen. Maar ook dan hoeft deze echt niet overdreven duur te zijn. Er zit bijna nergens zoveel marge op als op kabels...

"Flikkerend beeld ruis zelfs, vreemd bij een digitaal signaal".

Dat is op zich niet vreemd. Doorgaans zie je artefacts/blokjes etc. in het beeld als het digitale signaal verstoord is, maar als een HDMI niet in orde is kun je ook best wat anders zien. Maar als die lange kabel niet goed werkt kan deze natuurlijk altijd terug.

Ben wel benieuwd naar het verdere verloop.

Succes maar weer!
Reputatie 7
Badge +19
PS: er worden ook wel hele lange kabels gebruikt bij bv. Beamers. Dus het kan wel. Maar men gebruikt dan ook wel een splitter/switch welke het signaal nog eens extra versterkt. Zelfs dat doen de goedkope HDMI switches welke men eerder bij de Action in het assortiment had. Ook deze werken doorgaans prima, schakelen automatisch over, én zijn ook nog eens voorzien van een kleine afstandsbediening. En dat alles voor slechts 4,99. Ik heb er 2 op elkaar geplakt om zo een aantal HDMI poorten te hebben en gebruik ze al een aardige tijd met veel plezier. Mijn dochter kwam ook wat poorten tekort en heeft hem gewoon achter op de voet van haar Plasma geplakt. Prima werking voor weinig geld. Jammer dat je ze daar nu niet meer vindt. Heb er destijds dus ook wat ingeslagen... 😉
Reputatie 3
Badge +4
Ik ga morgen de kabel terug brengen. Ik had ook nog een usb-c hub gekocht die werkt ook niet dus ben benieuwd of ik m'n geld terug krijg voor die dingen. Dan ga ik in een andere, computer winkel, een andere kabel kopen beter en korter.

Die optie met die switch/versterking houd ik in mijn achterhoofd. Maar voor nu wil ik dat die tv met die CI+ normaal blijft werken. Maar het is wel een goeie tip over dat versterken dat wist ik niet.

Ik meld me weer als er wat te melden valt.
Bedankt weer 😉
Reputatie 7
Badge +19
Dag @Guido64

doorgaans is het geen enkel probleem iets terug te brengen als je de bon nog hebt. Maar let op als je elders een andere kabel koopt, want ik gaf al aan dat je vaak veel te veel betaald. En ja, veel dingen kun je prima kopen bij de Action, en andere dingen helaas niet. Dat is ook weleens en kwestie van uitproberen. Heb ik toen ook gedaan met die switch. Eerst 1 gekocht omdat ik dacht dat het niets kon zijn voor dat geld, maar dat bleek onterecht. Prima ding. Maar ik heb er ook al een paar keer een draadloze muis gekocht en dat is dan weer niets... Die gaan al na een tijdje een eigen leven leiden...

Maar HDMI kabels worden er vaak verkocht en tegenwoordig verkopen ze ook merkproducten. Hier zag je vaak lange kabels van Gründig en deze werken, voor zover ik deze heb ingezet, ook prima.

Maar ik snap dat je liever de CI module gebruikt. Maar als de zenders uit de Tv worden gekiept is daarmee toch iets mis. Dat staat overigens los van de CI module. De zenders staan in de Tv en soms helpt het de automatische updates uit te zetten, of een andere landcode in te stellen. Dat ook al eens geprobeerd?
Reputatie 3
Badge +4
Blijven toch goeie tips hoor Willen-A ik snap dat je wel eens mis kan grijpen ik denk dat inderdaad die kabel wat erg lang is. Ze hadden wel kortere maar die waren weer te kort voor wat ik wilde doen dus ja dan maar gegokt op die van 7.5 mtr maar het voelde al niet goed die lengte dus ik ben er niet verbaast over.

Wat jij ook zegt je moet gewoon soms mazzel hebben dus jouw tips waardeer ik nog steeds. Als ze nou een van 3 meter hebben morgen dan ruil ik die misschien gewoon eens om kijken of dat misschien wel werkt maar ik weet niet of ik die 5200 ergens op een plek kan zetten waar ik er even mee kan werken.

Dus ja het is even wikken en wegen.

Die tip van die update uitzetten heb je me al eens eerder gegeven en ook dat hielp toen niet helaas.

Ik snap er geen hout van die tv met die CI+ en smartcard heb ik in de vorige woning jaren gehad nooit problemen. Maar ja het kan wel eens stuk gaan natuurlijk. Ging het maar stuk dan kocht ik een nieuwe tv en klaar maar ook dan wil ik weer een CI+ gebruiken.

Nu ben ik bang als ik een nieuwe tv zou kopen dat ik dan misschien nog steeds dat probleem heb. Volgens mij kan je zo'n CI+ modules met smartcard helemaal niet meer nieuw kopen voor Ziggo dus dat is echt heel vervelend.

In de huiskamer is die 5200C is super fijn ding maar in de slaapkamer bij ons is het echt een onding en wil ik die CI+ gebruiken.
Reputatie 3
Badge +4
Ik heb even gezocht ik zie dat ziggo wel nieuwe ci+ modules VERHUURT hahaha
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/
Dat gaan we niet doen dus.
Reputatie 7
Badge +19
Zoals ik al aangaf gebruikt men vaker lange kabels. Moet dus kunnen. Of ik verbaast ben is wat anders, maar ik denk dat men ze niet meer zou verkopen als iedereen de ervaring heeft die jij nu hebt.

Van die updates was ik even vergeten. Weet niet meer altijd wat en waar ik alles plaats...

Je kan bij Ziggo wel een CI module met smartcard huren, maar daardoor raken de zenders er niet uit. Als die er echt uitraken is dat door de Tv. De CI module met smartcard decodeert alleen maar en slaat niets op...

"In de huiskamer is die 5200C is super fijn ding maar in de slaapkamer bij ons is het echt een onding en wil ik die CI+ gebruiken".

Ga je mond spoelen ... 😁 Onding... Dat kan echt niet he! 😉 Die eerste opmerking over dat super fijne ding bevalt me beter ...

Reputatie 7
Badge +19
Ik heb even gezocht ik zie dat ziggo wel nieuwe ci+ modules VERHUURT hahaha
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/
Dat gaan we niet doen dus.

Schreef ik net, maar je was me voor. Maar dat helpt dus niet, tenzij de module niet goed zou werken. Maar nogmaals opslaan doet deze niets, dus daar zal een andere module niets aan veranderen als zenders verdwijnen.

Maar als je iets nieuws wilt, moét je wel gaan huren, want je kan geen losse smartcards meer vinden, en zo wel, zal Ziggo deze niet meer activeren. Een module kopen kan wel, maar dat is ook niet goedkoop. Maar dat zou ik dus ook niet aanraden.
Reputatie 3
Badge +4
Ik wilde net mijn laatste reactie aanpassen maar je had hem al gelezen en erop gereageerd ik kwam een beetje wild uit de hoek. Maar ik ga dus niet huren uit principe niet het abonnement is al duur genoeg zo. Ik wil zo'n ding wel eventueel kopen. Even kijken waar je dat kan kopen en wat het kost.

Nee die humax is zeker geen onding ik drukte me ook daar weer verkeerd uit het is hier gewoon niet handig op de slaapkamer ik moet dan met die lange HDMI kabel klooien en dan nog heb ik er geen goede vaste plek voor. Om even te testen oke maar niet voor altijd.

Daar zit wat in wat jij zegt dat die CI+ de zenders niet opslaat. Hmmm ik zou eigenlijk eens een maand of 2 een andere tv moeten kunnen regelen kijken of die dan niet wegvalt.

Dat vind ik eigenlijk wel een hele goeie opmerking van je die zenders worden niet door die module opgeslagen. Dan is die tv dus misschien kaduuk miljaarrr eens kijken hoe ik dat zeker kan weten.

Ik haat onnodig geld uitgeven ik heb geen zin om een nieuwe tv te kopen en dan blijkt het toch iets anders te zijn ik moet dat zeker weten eerst.

Reageer