1
Vraag
2
Reacties
Famvanwilsemvos

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Digitale televisie slaapkamer zonder coax-aansluiting

Ik ben reeds in het bezit van een Ziggo abbonement.
CI+ module in de woonkamer.
Heb echter nog een televisie in de slaapkamer waar ik ook graag zou willen digitaal tv kijken.
Deze televisie is CI+ ready, maar hier is geen coax aansluiting (mogelijk).
We hebben inmiddels een Ziggo draadloze Wi-Fi versterker, waardoor we ook verbinding in de slaapkamer hebben.

Ik las dat je met een Google Chromecast je gewenste zenders of apps kunt streamen naar je tv.
Maar kan ik hier met een Mediabox ook Digitale televisie kijken ( op de slaapkamer dus ) zonder kabels, enkel op Wi-Fi.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes

Hoi @Famvanwilsemvos, welkom hier!

Wat Dave zegt klopt. Voor het kijken van televisie heb je bij ons een coax-kabel nodig, via een mediabox gaat dus niet lukken zonder coax-aansluiting. Gelukkig zijn er andere manieren. Zelf gebruik ik ook een Chromecast en het werkt prima.


Bekijk hier alle mogelijkheden om tv te kijken zonder coaxkabel: 

Kan ik ook tv kijken zonder coaxkabel?

Via de Ziggo GO app kan je je favoriete programma's streamen naar je televisie. Het enige wat je daar voor nodig hebt is een werkende internetverbinding. Ook YouTube, Netflix en bijvoorbeeld NPO Gemist kan je streamen via je Chromecast. Houd er bij de Ziggo GO app trouwens rekening mee dat Ziggo Replay niet gestreamd kan worden, dit heeft met rechten te maken.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Welkom Famvanwilsemvos op de community.

Naar mijn weten is er binnen Ziggo nog geen optie op TV te kijken via Wifi, de Media Box XL wordt aangestuurd door Coax en HDMI.
Zoals u al aangaf kan je via de Chromecast veel Live TV casten naar de TV en is dit voor nu een oplossing.

Omdat er geen Coax aansluiting is in de slaapkamer kan je deze doormiddel van een versterker via het inkomend signaalpunt komen een kabel door te trekken naar de slaapkamer.

Mocht er een andere oplossing zijn, dan zal er zekers meer mensen in dit topic een advies geven.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes

Hoi @Famvanwilsemvos, welkom hier!

Wat Dave zegt klopt. Voor het kijken van televisie heb je bij ons een coax-kabel nodig, via een mediabox gaat dus niet lukken zonder coax-aansluiting. Gelukkig zijn er andere manieren. Zelf gebruik ik ook een Chromecast en het werkt prima.


Bekijk hier alle mogelijkheden om tv te kijken zonder coaxkabel: 

Kan ik ook tv kijken zonder coaxkabel?

Via de Ziggo GO app kan je je favoriete programma's streamen naar je televisie. Het enige wat je daar voor nodig hebt is een werkende internetverbinding. Ook YouTube, Netflix en bijvoorbeeld NPO Gemist kan je streamen via je Chromecast. Houd er bij de Ziggo GO app trouwens rekening mee dat Ziggo Replay niet gestreamd kan worden, dit heeft met rechten te maken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic