1
Vraag
2
Reacties
Simon2kids

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Deel van zenders storen

Na overschakeling analoog naar digitaal via stappenplan, storen enkele zenders met blokkenstrepen. RTL 4, 5 en Fox. Bij CNN en Classica loopt t geluid niet meer synchroon. Klantenservice beweert dat het aan mijn coax kabel zou liggen. Als ik vertel dat die t al 10 jaar doet, dan komt t weer doordat hij te zo oud is. Ik gebruik nog geen digi kastje, heb wel in huis. Ziggo zegt dat ik deze eerst moet aansluiten, omdat je dan weet of het aan de kabel ligt. Kan t ook zonder? Die kabel heeft t altijd gedaan.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Simon2kids Ha ha,.. Ja sorrie onbewust kort ik wat af..:relaxed:." in ieder geval vervangen" Tevens analoog signaal zit/zat op een andere freq. Digitale zenders worden in freq./streams verzonden. In zo'n stream zitten enkele zenders. Dus het kan zo zijn dat er veel zenders ok zijn. als deze in een andere stream zitten. Vaak zend 4 g ( mob.tel verkeer) ook in deze freq. uit. In dit geval storing in de freq stream van de benoemde zenders. Een niet goed af beschermende coax /splitter/ aop vangen dit op als een antenne .( instraling storing) Dat is nu wat er speelt bij jou is mijn visie.

Deze storing is te voorkomen door goede af beschermende materiaal. Volgens de foto is dit echt verouderd bij je.

Ik hoop dat deze uitleg alles wat duidelijker maakt. En dat met zo'n min mogelijke afkortingen:wink:

Bekijk in context

27 Reacties 27
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi,

Het signaal wordt ergens verstoord en dat kan inderdaad de coax kabel zijn. Digitale tv is gevoeliger dan analoge tv. Bovendien, 10 jaar geleden was er bijvoorbeeld nog geen 4G, dus de kabels zijn daar ook niet goed tegen afgeschermd.

Kun je met foto's aangeven hoe alles is aangesloten? Maak dan ook een foto van het AOP. Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.

Groet,
Evert
Simon2kids
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Heb je ook internet van Ziggo? Zo ja, dan is dit niet de plek waar Ziggo je huis binnenkomt. Waarschijnlijk zit het AOP dan in de meterkast.

Die splitter kun je er in ieder geval van af halen, dat scheelt ook weer een beetje 🙂 tenzij je normaal gesproken er een 2e Tv op hebt aangesloten?
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Dit is allemaal verouderd, maar waarom haal je die splitter er niet tussen uit?
Geeft misschien wat verbetering.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Simon2kids wrote:
Bij... Classica loopt t geluid niet meer synchroon


Dat was mij ook opgevallen, maar dat is inmiddels gecorrigeerd.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik zou uberhaupt die hele aop laten vervangen door een monteur. Dit in de meeste gevallen. gratis. Deze aop is echt verouderd... Ook qua instraling zeer gevoelig. Even aangeven dat het om een oude 2 gats aop gaat. als via de helpdesk een monteur besteld. Ook de coax kabel is al verouderd, Maar om die te vv is wat lastiger zo te zien...
Simon2kids
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Simon2kids
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Splitter weg maakt niet uit en dan past de kop van de kabel er niet meer in. Tja, zal ik dan toch maar eerst de HUMAX IR-fox C zien aan te sluiten.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
De umu 01 zou nog wel net kunnen bij alleen tv kijken..In de meeste gevallen is die aop in de meterkast nog wel ok. Maar de aop in woonkamer iig vv is mijn advies. Hoewel ik denk dat er ook wel een nieuwe aop splitter geplaatst gaat worden. ipv de umu 01.

En vermoedelijk zal de Humax fox c ook met de huidige situatie storing geven. En de Fox c Is ook al een oud model. ( 1e digitale ontvanger van Humax) En door nieuwe technieken die dit model niet meer ondersteunt.. etc hou daar ook rekening mee.
Simon2kids
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
iig vv ?? Wat bedoel je daarmee. En helpt dat digi kastje dan misschien. Alles deed t totdat Ziggo ging veranderen. Mijn analoog signaal was prima. Ik ga maar off-grid, haha! Ow: je bedoelt vervangen. Tja die coax loopt onder t huis door.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Simon2kids Ha ha,.. Ja sorrie onbewust kort ik wat af..:relaxed:." in ieder geval vervangen" Tevens analoog signaal zit/zat op een andere freq. Digitale zenders worden in freq./streams verzonden. In zo'n stream zitten enkele zenders. Dus het kan zo zijn dat er veel zenders ok zijn. als deze in een andere stream zitten. Vaak zend 4 g ( mob.tel verkeer) ook in deze freq. uit. In dit geval storing in de freq stream van de benoemde zenders. Een niet goed af beschermende coax /splitter/ aop vangen dit op als een antenne .( instraling storing) Dat is nu wat er speelt bij jou is mijn visie.

Deze storing is te voorkomen door goede af beschermende materiaal. Volgens de foto is dit echt verouderd bij je.

Ik hoop dat deze uitleg alles wat duidelijker maakt. En dat met zo'n min mogelijke afkortingen:wink:
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
robbo wrote:
Ik zou uberhaupt die hele aop laten vervangen door een monteur. Dit in de meeste gevallen. gratis. Deze aop is echt verouderd... Ook qua instraling zeer gevoelig. Even aangeven dat het om een oude 2 gats aop gaat. als via de helpdesk een monteur besteld. Ook de coax kabel is al verouderd, Maar om die te vv is wat lastiger zo te zien...

Helemaal mee eens! De Humax zou je ertussen kunnen zetten, maar aangezien die dezelfde kabels en materialen gebruikt, zal het beeld daarop er weinig anders uit zien dan hoe het er nu uit ziet.
Simon2kids
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt allemaal. Apart hoor dat een community dit oplost ipv Ziggo zelf. Hopelijk de vv dan wel. Apart ook dat nieuwe systemen meer problemen veroorzaken. Oh ja, ik heb nu alles in één van Ziggo. En mn mobiel abonnement bellen/sms/internet voor 13,50 via Telfort (KPN, maar ja die doen Telfort weg). Ik gebruik mn vaste telefoon bijna nooit. Gebruik mn bundel ook bijna niks van. Alles snel genoeg. Heb geen terugkijk tv. Hebben jullie nog een leuke tip voor een alternatief?.Tv kijken via internet en wat moet ik daarvoor doen. Of moet ik die vraag onder een ander topic stellen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Sja, zonder foto's is het voor ons ook gissen hoor 🙂 en hier zitten zoveel verschillende mensen met kennis over zoveel zaken, dat is juist de kracht van een community ?

Die monteur, wil je die zelf via de klantenservice laten inplannen? Anders kan een Ziggo moderator dat ook voor je doen. Die moderator zal dan waarschijnlijk morgen of overmorgen in dit topic langskomen.

Wat betreft de alternatieven, als je aan analoog tv genoeg had, kun je het tv abonnement dat je nu hebt, gewoon houden. Je gaat (als straks alles goed werkt) meer zenders krijgen en ook in betere kwaliteit dan met analoog. De optie vaste telefonie kun je eruit halen, dat scheelt een euro per maand. Mag je zelf beslissen of je dat de moeite waard vindt 😉

Wat betreft mobiel abonnement, omdat je Ziggo hebt krijg je korting op je Vodafone abonnement. Goedkoopste abonnement daar, inclusief de korting, is 9 euro. Wellicht is dat een optie voor je?
Voor meer info zie hun website.

Daarnaast kun je ook een gratis tv pakket kiezen en kun je 20 apparaten beveiligen met een antivirus software, als je ook Vodafone hebt. Zie hier de informatie over deze gratis extra's.

Als je je tv pakket laat zoals het nu is, kun je dat extra tv pakket niet op de tv bekijken. Daar heb je namelijk een ci+ module voor nodig inclusief een smartcard of een mediabox van Ziggo.
Echter, je kunt dat extra tv pakket, net als je normale tv pakket, wel via Ziggo Go kijken. In de browser kun je gaan naar ziggogo.tv of anders kun je de Ziggo Go app installeren op je telefoon/tablet en op je pc/laptop als die Windows 10 hebben.
De inloggegevens voor Ziggo Go zijn dezelfde als die van je Mijn Ziggo account.
En dit is dus tv kijken via internet.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Simon2kids Een alternatief zou even tijdelijk zijn voordat de monteur alles vervangt. Heb je toevallig een Chrome cast? Dan zou je via de Ziggo go app naar je tv kunnen streamen.
Simon2kids
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
nee een chroom kast heb ik niet:wink:nou ja, ik kijk nu gewoon wat zenders minder, je mist er niks aan. Nog even een leken vraag: als ik Ziggo go installeer, kijk ik die dan op de laptop of op de tv. En moet ik dan de laptop aan hebben als ik via internet tv wil kijken. Mmm, Evert werkt bij Ziggo denk ik.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Nee, dan kijk je op je laptop. De Ziggo Go app kun je niet op de tv installeren. Wel kun je de laptop via HDMI kabel verbinden met de tv, dan kijk je uiteindelijk toch op de tv.

En ja, je laptop moet dan aan staan, omdat je via je laptop tv kijkt 🙂

Haha, nee, ik werk niet bij Ziggo. Dan had er Ziggo in mijn achternaam gestaan 🙂 Jij vraagt om advies en alternatieven, dan geef ik een zo goed mogelijk beeld. Ik vermoedde dat je enige kennis had over de gratis extra's? Ik zag geen andere reden waarom je anders zou vermelden dat je Telfort hebt voor je mobiel 🙂
Simon2kids
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik vermelde Telfort omdat ik dacht aan mobieltje abonnement via Ziggo (weet niet wat t gevolg is als kpn telfort eruit gooit). Misschien is Bel simpel net zo voordelig. Maar dan ga ik wel naar the phone house, daar regelen ze gewoon allerlei vragen gratis en goed.
Vodafoon heb ik al een paar keer aan de deur gehad, beweerden dat mijn internet langzamer was dan beloofd en dan zouden de buren met vodafoon vééel sneller zijn en ze waren allemaal overgestapt. Ik geloofde er geen bal van, had geen zin in gedoe, niks meer nodig en heb weer afgezegd. Nou goed er zit dus niks achter, heb meestal geen zin in al die uitzoekerij. Net zoals Tom tom, apparaat doet t goed, maar programma wordt niet meer ondersteund, of je maar eventjes bijna 300 euro aan iets nieuws wil besteden. Of windows, zelfde verhaal. Of je stekkerdoos die je niet meer zelf open kan schroeven.haha! Ok,Ok, ik zal jullie niet verder lastig vallen en hoop dat t goed afloopt. Pff, krijg ik ook nog zo'n moderator automatisch op mn dak, big brother. algoritmes,...
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Als alles in orde is gemaakt zal het beeld stukken mooier/scherper zijn dan analoog... je plezier vergroten om tv te kijken?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic