Sticky Vraag

De nieuwe Mediabox - discussieer er hier op los!

Toon eerste bericht

831 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Jammer dat ik een aantal maanden de test aanvraag heb gemist, mijn baas moest me zo nodig naar Zuid Afrika sturen.
Nu ben ik te laat, lijkt me een leuke box, vooral energie zuiniger.
En opnemen in de cloud, nooit meer de HD vol 🙂
Reputatie 1
Petert87 schreef:

Is het in de toekomst mogelijk Replay tv wél af te spelen via een Chromecast?

Ik denk het niet want dat ligt namelijk niet aan Ziggo maar aan de zenders zelf. Je kunt wel gewoon een 2e Next box bestellen voor op de slaapkamer en deze alleen via UTP gebruiken. Je kan dan niet live kijken maar bijvoorbeeld wel het programma starten met enkele secondes vertraging.
Reputatie 1
Ik ben eigenlijk benieuwd of er bij de soft launch gebruikers ook mensen tussenzitten die 2 Next boxen mochten bestellen. Bij de testers zaten er in ieder geval wel enkele tussen.
Reputatie 1
Badge +1
Conforto schreef:

Petert87 schreef:

Is het in de toekomst mogelijk Replay tv wél af te spelen via een Chromecast?

Ik denk het niet want dat ligt namelijk niet aan Ziggo maar aan de zenders zelf. Je kunt wel gewoon een 2e Next box bestellen voor op de slaapkamer en deze alleen via UTP gebruiken. Je kan dan niet live kijken maar bijvoorbeeld wel het programma starten met enkele secondes vertraging.

Dank je, dat is natuurlijk een goed idee.

Ik heb begrepen dat er een installatiegarantie geldt met een monteur bij nieuwe apparaten. Dus kan er altijd 1 laten komen/kijken.
@Conforto

Bij de testers zaten er in ieder geval wel enkele tussen.

Nu klap je uit de school vlgs mij.
Hoe denk je zelf, bij nader inzien, over hoe het met de status van je NDA in elkaar zit?
Ben benieuwd.
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb helaas ook nog geen mail ontvangen om de Next te kunnen bestellen. Zou hem heel graag willen hebben!! Energie zuiniger dan de HB en in de cloud opnemen is een hele verbetering. Nu maar duimen!! 😃
Reputatie 1
@hanh ik heb zelf niet getest. Ik heb gelezen dat er in ieder geval 1 tester zei dat de 2e box ook goed werkte en ergens anders weer iemand die zei dat hij er ook 2 had. Ik heb alleen nog niet gelezen of een van de soft launchers er 2 heeft gekregen. Dit kan bijvoorbeeld duidelijk maken dat Ziggo mensen met een MediaboxXL Extra nog geen mailtje stuurt als ze er nog niet 2 tegelijk willen uitgeven.
Reputatie 5
Badge +2
HaroldFrl schreef:

Jammer dat ik een aantal maanden de test aanvraag heb gemist, mijn baas moest me zo nodig naar Zuid Afrika sturen.
Nu ben ik te laat, lijkt me een leuke box, vooral energie zuiniger.
En opnemen in de cloud, nooit meer de HD vol :)

Je hebt niets gemist. Ook de test aanvraag niet als je dat enigsinds gerust stelt.
Het komt allemaal goed. Een keer. Ooit.

Er hebben mensen via de soft launch een next ontvangen die geen internet van Ziggo hebben. Het is vrij willekeurig dus. Wie wel of niet een next kan bestellen.

Als je een oud modem hebt krijg je er een Connectbox bij. Best netjes allemaal als je zo een beetje de forums volgt.
Reputatie 5
Badge +3
Musicfreaker schreef:

Ik heb helaas ook nog geen mail ontvangen om de Next te kunnen bestellen. Zou hem heel graag willen hebben!! Energie zuiniger dan de HB en in de cloud opnemen is een hele verbetering. Nu maar duimen!! 😃

Hier het zelfde, ik zou hem ookgraag ontvangen.
Maar, vraag ik ik mij ook af, is hier ook al een extra mediabox bij te bestellen voor boven, of is dat nog niet zover.
mijn extra mediabox ging vorige mand kapot, en heb nu noodgedwongen onze oude Humax daar staan, maar die communiceert niet met de Mediabox XL, wat ik jammer vind, want wat ik nu beneden opneem kan ik boven niet zien.
Nu moet ik dubbel opnemen boven en beneden, anders moet ik voor de ene naar boven en voor het andere weer naar beneden pfff.🤪😊
Reputatie 3
Badge
Ben ik overigens de enige die "last" heeft van gesproken ondertiteling op NPO1? Heb 't nu elke keer als ik het nieuws terugkijk..
En voordat men zegt dat je dat in het menu kunt uitschakelen...Gesproken ondertiteling staat uit 😉
Reputatie 7
Badge +31
Kijk eens met door op de drie puntjes te drukken of je daar de ondertiteling ook nog eens uit kunt zetten? @A3aan79
Reputatie 3
Badge +1
Die hele "soft launch" vind ik maar een rare bedoeling.
Op de Ziggo site staat het hele werken van het apparaat uitgelegd, tot en met het mededelen dat er paaseitjes verstopt zitten in de spraakbesturingsfunctie.

Maar als je met Ziggo belt of chat dan doen ze er heel vaag over en of ze er (bijna) niks van af weten.

Maar intussen hebben al duizenden geselecteerde klanten dat ding thuis staan en werd de box maanden en maanden en maandenlang door een select groepje getest.

Ik vind het meer een marketingstunt, die hele zachte lancering.
Talloze sites over media berichten er over en er zijn al minutenlange zogenaamde preview filmpjes online te vinden.

Beetje belangrijk doen, Ziggo.
Als je alle info openbaar op je site zet, dan breng dat ding ook uit en laat mensen het apparaat bestellen.
We hebben al die jaren allemaal die Horizon ellende meegemaakt en dan wordt je nu wat aan het lijntje gehouden.

Ik betaal wel iedere maand netjes 87,50 euro en nooit te laat of later en dat al jarenlang, al sinds het @home tijdperk van midden/eind jaren 90.

Kom op Ziggo, is goed geweest.
Als ik poppenkast wil dan spaar ik wel Mijnheer de Uil handpoppen bijeen bij de Plus.

Laat klanten dat ding bestellen.
Doe er maar 2 richting Kerkrade a.u.b.
Reputatie 7
Hoi @Haander
Er is al meer malen geschreven dat Ziggo niet in 1x de box aan iedereen kan uitleveren. Daar zit zo ie zo een heel logistieke administratie achter er daarnaast zullen ze het langzaam willen opbouwen met elke keer meer gebruikers om te zien of dat verder goed gaat (tenminste, dat is mijn gedachten).

Daarom is het bestellen van deze box op dit moment niet mogelijk en als je aan de beurt bent dan krijg je vanzelf wel een mailtje. Kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent dat jij nu al niet een uitnodiging hebt gehad maar dat is een kwestie van wachten en dan kom je vanzelf wel aan de beurt.

Dit is zeker geen poppenkast verhaal en laat Ziggo dit nu netjes doen en op deze manier zorgen dat er juist geen Mediabox XL drama gaat ontstaan. Nu doen ze het een keer slim en goed, dan moet je ze die kans ook geven en gunnen. En nogmaals, begrijp dat jij ook graag als eerste een uitnodiging zou willen, maar het komt echt vanzelf. Haastige spoed is zelden goed!
Badge
ik heb een heel simpele vraag voor de mensen die de nieuwe mediabox nu al testen...

Zit daar ook zo'n irritante mega luidruchtige ventilator in zoals ook in de mediabox XL zit???
Reputatie 7
Badge +31
@Speedy600f Nee.

En werkelijk luidruchtige fans in Mediaboxen zijn niet normaal.
Deze boxen zijn in het verleden altijd omgewisseld door Ziggo voor een stillere.
Ook hier omgewisseld.
Ik had er hier op een gegeven moment 2 naast elkaar staan en die hoorde ik alleen in de nacht als het verder stil was.

Als de box afwisselend wel en geen herrie maakt, dan kan dit mogelijk liggen aan het signaal.
Laat even weten wanneer hij herrie maakt?
De standaard Mediabox XL is luidruchtig. Als je geluk had niet.
Dit slaat verder nergens op, maar kon dit niet laten.

Haander schreef:

xGarfieldx-Dave schreef:

@Haander hier kan alleen een moderator antwoordt op geven zij weten daar meer vanaf.

Hoezo?
De Next boxen worden toch al uitgeleverd mondjesmaat.
Er zal best een gebruiker zijn die het apparaat al via wifi heeft geprobeerd.

Klopt helemaal. ik heb hem bekabeld met mijn modem en werkt perfect
Reputatie 5
Badge +3
Paul de K schreef:

Haander schreef:

xGarfieldx-Dave schreef:

@Haander hier kan alleen een moderator antwoordt op geven zij weten daar meer vanaf.

Hoezo?
De Next boxen worden toch al uitgeleverd mondjesmaat.
Er zal best een gebruiker zijn die het apparaat al via wifi heeft geprobeerd.

Klopt helemaal. ik heb hem bekabeld met mijn modem en werkt perfect

Bekabeld is toch geen WiFi maar UTP, dacht ik?😉
Klopt maar wifi door mijn modem bedoel ik sorry
Reputatie 5
Badge +3
Paul de K schreef:

Klopt maar wifi door mijn modem bedoel ik sorry

Geeft niets hoor, je hoeft geen sorry te zeggen, ik weet ook niet alles, de volgende keer weet jij iets en ik niet.
Ik heb sowieso al veel geleerd hier op de community.😉🤗
Ik heb de next een paar dagen in huis. Wat mij opvalt is dat bij live tv met dolby aan het geluid prima is. Met het terug kijken van opnames of radio via de radioapp valt het geluid van mijn centerspeakers op de tv weg en heb ik alleen nog geluid via de extra boxen. Als ik dan dolby uit zet heb ik wel weer geluid uit alle boxen maar veel zachter en minder mooi. Enig idee?
Be rt schreef:

@Speedy600f Nee.

En werkelijk luidruchtige fans in Mediaboxen zijn niet normaal.
Deze boxen zijn in het verleden altijd omgewisseld door Ziggo voor een stillere.
Ook hier omgewisseld.
Ik had er hier op een gegeven moment 2 naast elkaar staan en die hoorde ik alleen in de nacht als het verder stil was.

Als de box afwisselend wel en geen herrie maakt, dan kan dit mogelijk liggen aan het signaal.
Laat even weten wanneer hij herrie maakt?

Klopt niet wat u zegt, monteur is hier vorig jaar geweest en bij het vervangen van de horizonbox, de beste man vertelde dat alle Ziggo horizon boxen hier last van hebben.. en ze hier als monteurs machteloos in zijn.. Wij wouden onze horizon box vervangen omdat hij traag was.. erg traag maar bij het vervangen van een nieuwe variant leek hij wat sneller (bijna niet te merken) en leek het alsof er continue een stofzuiger bezig was.

Ziggo zei het niet letterlijk, maar bood een ''alternatief'''aan voor de horizonbox waar je dus niet mee kan opnemen..

Hopelijk is de mediabox next een verademing..

Trouwens hier staat een Cisco EPC 3928, wordt deze vervangen door de connectbox i.c.m. de mediabox next? heb deze namelijk vorig jaar terug gestuurd omdat ik er niet van te spreken was..
Reputatie 7
Badge +31
@Dutchrunia schreef: "Klopt niet wat u zegt, monteur is hier vorig jaar geweest en bij het vervangen van de horizonbox, de beste man vertelde dat alle Ziggo horizon boxen hier last van hebben.. en ze hier als monteurs machteloos in zijn."

Dat is een onjuist verhaal van deze monteur.

Monteurs zijn hier zeker niet machteloos in, hier thuis is de Mediabox XL omgewisseld door een monteur, deze concludeerde direct dat het geluid teveel was, haalde uit zijn auto een nieuwe Mediabox XL en deze was 15 minuten later volledig aangemeld en te gebruiken.
En er zijn tientallen berichten op dit forum waar de Mediaboxen XL bij geluid, wat boven zacht TV geluid uitkomt, eveneens werden omgewisseld door een monteur.

Er komen in ieder topic vrijwel iedere dag Ziggo moderators langs die het nog eens kunnen bekijken wat de monteur allemaal gemeld heeft en wat er gebeurd is.
Reputatie 5
Badge +3
Be rt schreef:

@Dutchrunia schreef: "Klopt niet wat u zegt, monteur is hier vorig jaar geweest en bij het vervangen van de horizonbox, de beste man vertelde dat alle Ziggo horizon boxen hier last van hebben.. en ze hier als monteurs machteloos in zijn."

Monteurs zijn hier zeker niet machteloos in, hier thuis is de Mediabox XL omgewisseld door een monteur, deze concludeerde direct dat het geluid teveel was, haalde uit zijn auto een nieuwe Mediabox XL en deze was 15 minuten later volledig aangemeld en te gebruiken.
En er zijn tientallen berichten op dit forum waar de Mediaboxen XL bij geluid, wat boven zacht TV geluid uitkomt, eveneens werden omgewisseld door een monteur.

Er komen in ieder topic vrijwel iedere dag Ziggo moderators langs die het nog eens kunnen bekijken wat de monteur allemaal gemeld heeft en wat er gebeurd is.

@Be rt Wat jij schrijft klopt hoor, mijn mediabox hoor ik niet of nauwelijks, dat was wel anders met de extra mediabox, die maakte zo nu en dan ook echt een heel hard geluid, maar die was toen al niet goed meer en is stuk, nu heb ik boven mijn oude Humax tijdelijk, want ik wacht netjes op de next en dan wil ik heel graag ook weer een extra nextbox boven.
Be rt schreef:

Monteur gaf het toch echt aan dat alle boxen die hij had precies hetzelfde waren.. en dat meerdere klanten klagen dat het geluid te hard is.. Neem aan dat een Ziggo monteur geen onzin verkoopt als hij dat tegen een klant zegt.

Reageer