Sticky

De nieuwe Mediabox - discussieer er hier op los!

Toon eerste bericht

306 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Be rt schreef:

Ik verwacht dat de Mediaboxen XL op een gegeven moment uitgefaseerd gaan worden.
Maar wanneer en hoe?
Wie het weet mag het zeggen.☺

Waarschijnlijk bedoel je. Wie het weet mag het niet zeggen.😋

Ik weet het niet. Wat ik lees in het Zwitserse forum geeft genoeg dejavu's.
Laten ze nog maar even wachten met uitleveren.
Reputatie 5
Badge +6
Ook bij de KPN krijg je alleen maar een 4K box, als je een (duurder) 4K abonnement afsluit.
Lijkt me ook logisch.
Reputatie 5
Badge +2
Huistijger schreef:

Ook bij de KPN krijg je alleen maar een 4K box, als je een (duurder) 4K abonnement afsluit.
Lijkt me ook logisch.

In Engeland is het al uitgerold. Wel met een iets andere box. Eerst nieuw abonnement met box. Daarna oude abonnement upgraden door bij te betalen.
In Zwitserland idem. Eerst nieuw duurder abonnement alleen voor nieuwe abonnees. Verder zijn ze nog niet.
Ziggo zal niet zomaar alle HB XL boxen gratis omwisselen. Zelfs als er een kapot gaat zullen ze die waarschijnlijk gewoon vervangen door een soortgelijke.

Kijk maar hoeveel verschillende modems er nu nog in omloop zijn. Ook daar zou je zeggen: alles om naar de Connectbox.
Als er genoeg vraag is zullen er best acties komen om de HB4 te krijgen.

Toen ik de HB kreeg bij een pakket upgrade had ik ook graag het nieuwe type gehad. Ik kreeg gewoon de oude en er was geen mogelijkheid een andere te ontvangen. Of je moest het heel hard spelen.
Reputatie 3
Badge +2
Huistijger schreef:

Lijkt me ook logisch.

Maar bij KPN is dat logisch. Die kunnen geen 4K aanbieden in het goedkoopste pakket op koper i.v.m. de internet snelheden 😉 daarom doen ze het in het duurste pakket.
@King006
KPN heeft bij mij zojuist VDSL uitgerold over koper. Ik kan nu een abo afsluiten van 150 Mbps Down. Daarover moet 4k/UHD absoluut kunnen- wat minder is ook ok, als je tenminste niet op 5 TV's tegelijk ...... Dit abo is ook niet het allergoedkoopste natuurlijk. Wanneer glasvezel komt weet ik niet.
Blijf met m'n 400/40 gewoon bij Ziggo.
KPN heeft overigens last van hetzelfde als Ziggo. Er zijn nauwelijks 4k/UHD bronnen.
Daar zit je dan met je 4k/UHD TV voor bijna 100% naar opgeschaalde HD en SD te kijken. Leuk lijkt me anders.
Gr Han
Reputatie 6
Ik heb een 4k mediaspeler met inmiddels 30 4k films, genoeg te kijken dus, tv uitzendingen in 4k kunnen me gestolen worden en al helemaal de b-films van het rtl/sbs gepeupel, films die je tegenwoordig gratis bij een pak waspoeder krijgt 😎
@mguzz Ik overdrijf wat. Helemaal niks is niet waar. Je moet wel goed zoeken.
En het moet maar net je smaak zijn, inderdaad,
Reputatie 3
Badge +2
@hanh,

Hier kan dat inderdaad ook, maximaal 200/20 mogelijk bij KPN. Ziggo kan veel meer leveren.
Reputatie 5
Badge +6
hanh schreef:

@King006
KPN heeft overigens last van hetzelfde als Ziggo. Er zijn nauwelijks 4k/UHD bronnen.
Daar zit je dan met je 4k/UHD TV voor bijna 100% naar opgeschaalde HD en SD te kijken. Leuk lijkt me anders.
Gr Han

Er zijn meer UHD zenders dan je denkt hoor,
o.a. de KPN zenders Xite 4K ( 4 K???? ik kan het er niet in ontdekken. 't zijn gewoon HD beelden) (met de meest vreselijke muziek die ik ooit gehoord heb, maar dat is natuurlijk een persoonlijke smaak) 😎
Love Nature 4K , een zender met prachtige haarscherpe natuurbeelden in UHD.
Insight UHD een zender met volle en scherpe UHD beelden.
Maar er zijn nog meer zenders, die de KPN niet heeft.

o.a. Arte UHD, een erg mooie zender met meestal klassieke beelden van o.a. opera's e.d.
Nasa UHD met mooie scherpe ruimtebeelden en directe beelden als er weer wat de lucht in wordt geschoten.
Travel 4K, mooie erg scherpe natuurbeelden.
En zelfs Nederland heeft sinds 1 november 2018 een UHD zender in de lucht, meest gericht op het zuiden van Europa, maar ook Nederlands gericht. (geen idee wat deze uitzendt, heb er verder nog niets over gelezen)

Alleen het kost natuurlijk geld om deze zenders door te mogen geven, dat zal de kwestie zijn.
@Huistijger Veel 4k/UHD zenders zijn er niet te verwachten. Daarvoor schiet de bandbreedte voor de traditionele broadcast streams via de Ziggo kabel tekort. De gebruikelijke HD en SD streams kunnen niet worden weggelaten, voor de vele klanten die nog niet 4k/UHD ready zijn en nog Live willen/moeten kunnen kijken. En dan nog. Het zal bij Ziggo via IP-TV moeten komen, net als bij KPN.
Traditionele Ziggo Broadcasting zoals nu, zal gaan verdwijnen. Kan nog vele jaren gaan duren. Vergelijk het met opheffen van Analoge-TV.
Gr Han
Reputatie 1
Hallo kenners ! 😉

Ik heb twee vragen, naar aanleiding van https://www.homecinemamagazine.nl/2018/11/ziggo-brengt-4k-ultra-hd-mediabox-begin-2019-op-de-markt/ ....
Misschien weet iemand het antwoord ?

Klopt het dat er bij de nieuwe mediabox een afstandsbediening komt die alleen RF signalen uitzendt ? Zodat we ondanks onze all-in-one waar me nu ons AV systeem, ,mediabox, blueray speler en TV bedienen, dus toch een 2e AB op tafel moeten leggen ?

En, geen harddisk meer. Al je opnames in de Cloud. Prima, mijn internet werkt zo goed als altijd, maarrrrr .... kun je bij die Cloud opnames nog wel de reclame doorspoelen net zoals bij de mediabox ? Of gaat dit net als in de Ziggo App geblokkeert worden ?

Groet,
René
Reputatie 7
Badge +31
@jaapRFaap Veel vragen, de antwoorden zijn nog in nevelen gehuld.

Misschien geven deze filmpjes een antwoord op je vragen:

Reputatie 5
Badge +2
jaapRFaap schreef:

Hallo kenners ! 😉

Ik heb twee vragen, naar aanleiding van https://www.homecinemamagazine.nl/2018/11/ziggo-brengt-4k-ultra-hd-mediabox-begin-2019-op-de-markt/ ....
Misschien weet iemand het antwoord ?

Klopt het dat er bij de nieuwe mediabox een afstandsbediening komt die alleen RF signalen uitzendt ? Zodat we ondanks onze all-in-one waar me nu ons AV systeem, ,mediabox, blueray speler en TV bedienen, dus toch een 2e AB op tafel moeten leggen ?

En, geen harddisk meer. Al je opnames in de Cloud. Prima, mijn internet werkt zo goed als altijd, maarrrrr .... kun je bij die Cloud opnames nog wel de reclame doorspoelen net zoals bij de mediabox ? Of gaat dit net als in de Ziggo App geblokkeert worden ?

Groet,
René

Mijn gok gebaseerd op de Zwitserse box. AB net als bij de huidige HB XL, RF. Dus jammer voor je All in one.

Geen disk. Nergens gezien dat iemand het daarover heeft gehad. Ook geen USB opname. Dus opnemen in de cloud. Ik ga ervan uit dat het netzo werkt als nu. Opname kun je doorspoelen. Via replay niet altijd. Als je de opname niet kunt doorspoelen dan blijf ik mijn HB gebruiken.

Ik kan het mis hebben. Ergens dit jaar komen ze misschien bij abonnees terecht. Dan weten we meer. Ook dat is een gok.
Reputatie 2
we wachten nog 'vrolijk' af wat er gaat gebeuren.... (zucht)

Met het nieuwe seizoen van F1 in de aantocht, in 4K, zou het leuk zijn om die nieuwe box toch eens uit te rollen. Kan me niet voorstellen dat die box zo slecht is dat er 6 maanden voor nodig is om dit te testen....
Reputatie 5
Badge +2
wjharing schreef:

Met het nieuwe seizoen van F1 in de aantocht, in 4K, zou het leuk zijn om die nieuwe box toch eens uit te rollen. Kan me niet voorstellen dat die box zo slecht is dat er 6 maanden voor nodig is om dit te testen....

Ik volg het gebeuren in Zwitserland een beetje. Wat ik daar lees over hun box, die gelijk aan de 4K box zou moeten zijn, dan kan ik me voorstellen dat ze nog even wachten met uitrollen hier. (Cloud opnames weg. Dolby geluid ellende.)

Ook deze info is zonder enige garantie/bewijs dat de Ziggo box verwant is aan de Zwitserse box.
Reputatie 7
Badge +17
wjharing schreef:

Ach, de F1 ziet er toch ook prima uit in HD? Ook al zou de 4K box al uitgerold worden, is er nog niet veel te zien in 4K. De F1 dan misschien wel, maar is het nou zo erg om dat in HD te zien? En heb je een 4K Tv schaalt deze de inkomende resolutie wel op naar UHD. Natuurlijk minder fraai als echte 4K beelden, maar toch vraag ik me sterk af hoeveel mensen dat nou echt zullen zien.
Reputatie 4
Badge +2
@Willem-A De Horizon box die Ziggo nu uitgeeft is wel om te janken...
Reputatie 7
Badge +11
donnerd schreef:

Er is weinig mis hoor met de Media Box XL, hier drasit ie snel en doet wij hij moet doen. Maar bij de ander is het weer anders.

En ik heb vorig jaar 4K TV gekocht in de hoop dat ziggo een uitrol ging doen. Maar beter een goede uitrol dan een slechte. We moeten nog even geduld houden.

Het is niet Ziggo die de beslissing maakt, dat doet het hoofdbedrijf Liberty Global.
Reputatie 7
Badge +17
donnerd schreef:

Die mening laat ik aan jou, maar doorgaans vraagt men om de 4K box omdat dat er nóg scherper uitziet, niet omdat de kwaliteit van die box wellicht beter is, want dat weten we nog helemaal niet. Natuurlijk hoop je altijd dat iets nieuws ook weer beter is, maar nu gaat het er doorgaans om dat men in 4K/UHD wil kijken. En als men een 4K Tv heeft, en het HD beeld dus word opgeschaald, want dat doet de Tv, ziet het gros niet eens dat het geen 4K uitzending betreft.
Reputatie 4
Badge +2
@Willem-A Ik kijk naar diverse programma's via o.a. de Apple TV... het duurt soms meer dan een minuut alvorens die kreng goed is opgestart... tv gids laad zelden goed...

@xGarfieldx-Dave Er bestaat werkelijk waar geen slechtere decoder dan Horizon decoder...
Reputatie 7
Badge +17
Ik heb geen ervaring met de Horizon/XL. Werk al jaren met Humax modellen, maar ook daar is weleens iets mis mee hoor, al ben ik er zelf erg tevreden over. Maar dat ligt ook mede aan het feit dat ik veel dingen, zo niet alles, die ik tegenkom zelf oplos. Zat mensen die dat niet eens proberen en meteen aangeven dat iets niet deugd... Dat is overigens niet verkeerd bedoeld hoor, maar soms moet je gewoon even geduld hebben en niet te snel opgeven.
Reputatie 7
Badge +11
@donnerd ik geloof je echt, heb er zelf in 3 jaar 8 versleten. Deze die ik nu hebt doet wat hij moet doen, geen probleem, kan ook te maken hebben wij hebben nieuwbouw huis alles is nieuw opgeleverd en signaal is hier goed. Het is in elk huis anders, bij jou draait het niet of slecht. Ik heb nu 2 TV's met CI+ werken en mijn Media Box XL staat uit ruim half jaar.

@Willem-A jij bent onze Humax Held en ik vind het zelf ook 1 van de betere Digitale boxen, Humax staat hier in de kast voor nood. En jij krijgt bij Ziggo een mooi plekje 😉
Reputatie 7
Badge +17
@xGarfieldx-Dave

destijds begonnen met de Fox C, en toen was er niet veel anders. Ziggo had toen nog een paar merken, zoals een Panasonic, maar wat er was, was eigenlijk allemaal wel zo goed als storingsvrij, maar het had ook weinig te bieden aan opties. Later werd het steeds geavanceerder en dan is de kans op storingen of issues natuurlijk ook wat groter.

Toen echter al benaderd door Humax, omdat ik veel plaatste bij de Fox en zo doorgegroeid in de opvolgende modellen, zoals de 5000c, 5050c, 5200c etc. Doorgaans echter wel de kabelmodellen, die ook het meest in trek waren/zijn. Over de latere Fox z was niet zoveel te vertellen, en de Fox c HD zie je niet heel veel, maar word bv. wel gebruikt in Delta gebied. Maar ook deze eerste is zeer karig uitgevoerd en dus ook niet echt storingsgevoelig.

Op zich allemaal best goede apparaten, maar ook deze kennen natuurlijk wat minpuntjes. Vaak opgelost door software updates, maar helaas kan, of werkt dat niet altijd. Maar goed, de Humax 5200c/5400c, toch gezien als de topmodellen, zijn natuurlijk lang niet zo geavanceerd als de Horizon/XL. En doorgaans gaat het toch beter met apparaten die meer bij de basis blijven als die welke enorm uitgebreid zijn. En ook dat moet je meenemen. Maar natuurlijk zijn er altijd wel wat zwakke puntjes.

Daarmee wil ik ook weer niet zeggen dat het beslist fout gaat als je iets enorm geavanceerd maakt, maar de kans op issues is dan wel groter. Kijk bv. ook maar eens naar nieuwe receivers en Tv's. Hoe vaak zie je niet dat men meteen na aankoop al problemen heeft, die dan weer met een software update moeten worden opgelost, maar dat vaak niet echt zijn, of waarbij weer andere issues optreden. Dat is nou eenmaal de prijs die we ook mede betalen doordat we ook altijd maar alles willen, en omdat men steeds meer gadgets op allerlei apparaten, auto's en noem het maar op, toepast. En daar moet niets mee misgaan, want vaak is het óf niet meer te herstellen, is dat iets van de lange adem, of kost het bakken geld.
Reputatie 7
Badge +11
En Humax ontwikkeld nog steeds in goede zin, ze hebben nu ook een soort box H3 met appstore en een 5500 voor alleen digitaal kijken, naar mijn mening is dit 1 van de stabiele fabrikanten, jij weet dit beter als ik.

En wat de toekomst Ziggo gaat brengen gaan we vanzelf zien 😊
Reputatie 7
Badge +17
De H3 is er alweer een tijdje. Is voluit de TV+H3 en is een mediaspeler. Staat hier ook te spelen. De 5500c/5550c (identiek, maar de eerste speciaal voor Ziggo, incl. Ziggo logo) is een stap geweest het verlies van het analoge signaal op te vangen. Goede zet, maar hoe het straks verder gaat is nog geheel ongewis. Voor de 5200c is bv. nog geen opvolger. En de 5400c is er al geheel uit. Maar ze slaan ook andere wegen in met bv. het grote merk Hisense. En natuurlijk is er het merk Quantis nog.

Wie weet komen ook zij nog met een 4K box, maar zover is het echt nog niet.

Als Ziggo dus voortmaakt...

Reageer