Sticky

De nieuwe Mediabox - discussieer er hier op los!

Toon eerste bericht

259 Reacties

Sinds augustus test ik de HB4 en sinds deze maand zelfs een 2e, waar ik natuurlijk niets over zal zeggen 😉. Hoe krijg ik toegang tot het besloten community deel waarin gediscusseerd wordt over de HB4 ?
Reputatie 7
Badge +11
I@fabianl je hebt een mailtje gehad met een uitnoding, daar staat ook in hoe je moet handelen, en de betreffende moderator raadolegen.

Ik vind wel vreemd als je nu pas ermee komt dat je sinds augustus test, beetje laat. Maar hopelijk laten ze je nog toe. Wees wel gewaarschuwd, feestdagen en het is druk, het duurd even voor je antwoordt krijgt.
Reputatie 7
Badge +17
fabianl schreef:

Hoe krijg ik toegang tot het besloten community deel waarin gediscusseerd wordt over de HB4 ?

Als het goed is staat hij onder Klantpanel . zo niet is een moderator aan zet.
xGarfieldx-Dave schreef:

Ik vind wel vreemd als je nu pas ermee komt dat je sinds augustus test, beetje laat.

Ik heb mijn ervaring uitgebreid gedeeld via de enquêtes. In de verschilliende berichten die ik van Ziggo heb ontvangen kan ik niets vinden over toegang tot het besloten forum.
Reputatie 7
Badge +31
fabianl schreef:

xGarfieldx-Dave schreef:

Ik vind wel vreemd als je nu pas ermee komt dat je sinds augustus test, beetje laat.

Ik heb mijn ervaring uitgebreid gedeeld via de enquêtes. In de verschilliende berichten die ik van Ziggo heb ontvangen kan ik niets vinden over toegang tot het besloten forum.

Er zijn meerdere groepen testers die elk hun eigen communicatiewijze hebben.
Reputatie 7
Badge +31
Er zijn meerdere groepen testers die elk hun eigen communicatiewijze hebben.
Reputatie 7
Badge +31
@fabianl Er zijn meerdere groepen met ieder hun eigen communicatie mogelijkheid.
Haander schreef:

@Navin2000 Jij zegt dat kabels trekken niet te doen is, omdat we in Nederland wonen en niet in een sloppenwijk...

Hier in huize Haander zijn van de kruipruimte tot de zolder en van de woonkamer tot de meterkast én alles daar tussen, pvc buizen aangelegd door het hele huis.
Dus ik trek zó een internetkabel vanuit de meterkast, daar omhoog richting zolder en van daar weer naar de slaapkamer 😊
Heb een stugge cat. 6e kabel van 30 meter al gekocht.
Wifi is veel te onbetrouwbaar! Ik game ook bekabeld, al 20 jaar.
Alleen de GSM is via wifi, de rest allemaal bekabeld en ik haal overal 40/400.
De snelheidstest op de Xbox One X geeft zelfs vaak nog sneller dan 400 aan, raar maar waar (420 of 440, sporadisch).

Hulde, gelukkig ben ik niet de enige die niet zo'n fan is van overal maar via de WiFi aansluiten. Dit jaar verhuisd en het eerste wat ik heb gedaan na het grote sloopwerk is het trekken van CAT6 en COAX door de hele woning. In sommige kamers ligt de kabel gewoon los, maar je weet nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren. Ik blijf de stabiliteit van het bekabelde netwerk een stuk fijner vinden. Wat overigens ook de snelheid ten goede komt 🙂.

Ik snap ook even niet zo wat er op tegen is om kabels te trekken als dat je kijk-ervaring enorm kan verbeteren. Je kan je overal wel gemakkelijk vanaf doen, maar een beetje moeite aan eigen kant kan geen kwaad... 😁
Reputatie 7
Badge +31
@JordiStrormann #LekkerBezig met je goede tips.☺
Welkom op de Ziggo community.

Toen hier het plafond open lag, ook naar bijna alle hoeken dergelijke kabels gelegd en één van deze gebruikt voor een Acces Point met nog 4 ethernet uitgangen, makkelijk voor het aansluiten van mediaboxen en andere apparatuur boven.
Reputatie 2
Badge
@Be rt Waarom een Acces point? Als het te doen is om de 4 ethernet aansluitingen, waarom dan geen ethernet switch?

Een acces point geeft ook een ip adres of niet?
Een switch in ieder geval niet en heb je geen last van 2 apparaten die allebei ip adressen uitgeven.
Reputatie 7
Badge +31
@Haander Een Acces Point is geen router.
Een Acces Point krijgt een IP adres van het modem om hem in te stellen en verder alles wat via Wifi of bekabeld verbinding maakt krijgt een IP adres van de DHCP server van het modem.

Een voorbeeld van een Acces Point is de Wifibooster van Ziggo:
Wifibooster via een internetkabel

• Wifi via 2,4 Ghz en 5 Ghz frequentie (dual band concurrent).
  • Wifi-standaard 802.11g/n/ac.
  • Met 4 aansluitpunten om extra apparatuur (zoals computers) via een internetkabel aan te sluiten.
  • 3x3 voor 2,4GHz (3 wifi-stromen, voor een robuustere verbinding).
  • 3x3 voor 5GHz (3 wifi-stromen, voor een robuustere verbinding).
  • Werkt direct na aansluiting.
  • Geschikt in combinatie met alle Ziggo modem/routers.
Waar kan ik me aanmelden voor deze nieuwe Mediabox 4k?
Reputatie 7
Badge +31
@w1lc0w1lc0 Ziggo producttesten: Hoe werkt het?

Daar veel informatie over wat en hoe, maar ook deze melding:

Kan ik me hier ook voor aanmelden?
Dat kan zeker! Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er op korte termijn geen nieuwe testers nodig zijn, maar dit kan natuurlijk snel veranderen. Dus wil jij ons in de toekomst helpen?
Reputatie 6
Navin2000 schreef:

Be rt schreef:

En van een puinhoop spreken, kun je pas als er een puinhoop is.☺

En die is er nu niet.

Nou, ik zie het wel als een puinhoop, want het kan nooit de bedoeling zijn dat je klanten gaat adviseren om TV te gaan kijken via WIFI, vooral niet als je zoiets mooi hebt als coax bekabeling. Sterker nog, de nieuwe Horizon 4 zou in zijn huidige vorm weleens een ramp kunnen worden voor Ziggo, ik probeer ze alleen maar te waarschuwen.

Wacht nou eerst maar eens tot die box beschikbaar is... en kom dan maar weer terug. Je bent veel te voorbarig met je uitspraken. Máár... niemand houdt je tegen natuurlijk 🙂

Noot: Ik mag niet zeggen dat - ondanks dat ik er een hekel aan heb om via WiFi TV te kijken - ik er zeer content mee ben.

PS Ik heb het bericht aangepast nadat iemand er ineens een probleem van ging maken dat ik gemeld heb dat de box gebruikmaakt van WiFi en ik daar in het begin zeer sceptisch over was.
Ha Creative,
Dat mag je niet zeggen.
Interessant is natuurlijk de hier eerder gegeven link naar het klanten-forum van de Zwitserse UPC. Die rolt de Box al uit.
https://community.upc.ch/t5/UPC-TV-Box/bd-p/UPC_TV_Box_DE

Je moet wel een beetje Duits kunnen begrijpen.
Hij is nog niet helemaal ok.
En: de variant in NL kan beter zijn, toch?

Han
Reputatie 6
Tussen de vele uitspraken over de box door diverse lieden, zal deze er vast wel bij kunnen. Ik hoopte met mijn opmerking bepaalde onrust wat de kop in te drukken.

En wat betreft UPC CH... die hebben hun eigen schil (software), maar overal zijn issues. Ook in Engeland waar de box al een tijd live is, al is dat niet helemaal te vergelijken.
Reputatie 6
Telenet verlengt testperiode 4K Ultra HD-decoder, hoop niet dat Ziggo dit ook gaat doen.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-zusje-telenet-verlengt-testperiode-4k-ultra-hddecoder/
Reputatie 7
Sorry @CreativeS ik moet even ingrijpen. @hanh heeft hier gelijk. Denk er aan welke informatie je deelt.
@mguzz
Ziggo zwijgt als het graf. De Belgische zuster wat minder. De Zwitserse zuster rolt uit.
Zouden die Belgen iets waarnemen, wat een te vroege introduktie in de weg staat?
Dan zou ik graag willen dat Ziggo dit volgt. Anders: een hoop onbegrepen ellende voor de klant.
Gr Han
Reputatie 6
Folkert Ziggo schreef:

Sorry @CreativeS ik moet even ingrijpen. @hanh heeft hier gelijk. Denk er aan welke informatie je deelt.

Sorry @Folkert Ziggo , ik vind het wel komisch... wekenlang laat men lieden maar wat lullen over die box en er is toen behoorlijk precieze informatie losgelaten _en werd er niets aan gedaan!!!_ en nu is het ineens wel een probleem, waarbij nog niet eens veel duidelijkheid gegeven wordt toch? Dat de box via WiFi werkt is allang bekend.

Ik weet genoeg met dat meten met twee maten. Eén klein futiliteitje... pas dan gelijk het bewuste bericht aan.

Edit: bericht aangepast door mijzelf.
He Creative,
Don't worry, be happy.
Ik citeer mezelf:

Ziggo zwijgt als het graf. De Belgische zuster wat minder. De Zwitserse zuster rolt uit.

Tsja, wat moet je ermee?
Goed 2019.
Han
Reputatie 6
Je hebt wel gelijk @hanh , maar het gaat om het principe. Elke keer is er wel weer een mod die even zijn ... wil tonen. Fijne jaarwisseling @hanh (die het stiekem ook wel een beetje begrijpt, maar wijselijk zijn hoofd niet boven het maaiveld uitsteekt 😉 )
Reputatie 7
Badge +31
@CreativeS schreef: "en er is toen behoorlijk precieze informatie losgelaten"

Welke en waar?
Voor zover ik gelezen heb is het allemaal "giswerk" en "mogelijk dat" en geen exacte informatie.
Waar dit wel is gebeurd, is het verwjderd, voor zover ik het gezien en gelezen heb in allerlei topics op dit forum.

Je hebt geheimhouding getekend en daar is niets onduidelijks aan.
Reputatie 6
Je hebt gelijk hoor... niet, maar heeft toch geen zin.
Mocht er wat zijn dan ga ik met Ziggo zelf in discussie, niet met een ander.

En dat alles omwille van een opmerking over WiFi in een topic dat door Ziggo zelf is aangemaakt omtrent onduidelijkheid bij klanten. Hoezee, hoezee, hoezee!
Mannen, neem een oliebol of appelflap.
Dit is een advies van zowat de grootste klootzak van dit Forum.
Die wordt wat week aan het eind van het jaar....
Vergeef me.

Reageer