Klaske0

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

CS2000

Na lang proberen eindelijk telefoon en internet gekregen, maar de zender komen niet. Wel een foutmelding CS2000 Op alle zenders. Alle bekabeling tot vele malen toe, gecontroleerd en alles zit prima bekabeld. Wat zou het probleem zijn. Ik heb de mediabox in ieder geval met de min toets en de aan-uit knop opgestart, wat resulteerde in een werkend telefoon en werkend internet. Mijn mogelijkheden zijn nu op en hoop dat iemand weet wat nu te doen.
Groetjes, Klaske
12 Reacties 12
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Klaske,

CS2000 betekent dat er ergens iets mis gaat met het signaal.
Je hebt al veel gedaan en uitgesloten geef je aan, heb je de Mediabox Next ook al rechtstreeks op het AOP aangesloten? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.
Je hebt dan even geen internet omdat het modem niet aangesloten is, maar dit puur even als test 🙂

Groet,
Evert
Klaske0
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Moet ik dan met de tv naar de meterkast? Het kastje met de tv kabel in de meterkast zijn rare dunne stekkertjes en de rode-groene kabel gaat sowieso niet passen. En met het korte hdmi kabeltje kan ik niet van de meterkast naar de tv. Al met al toch gecompliceerd zo'n foutmelding. Ik zal kijken of ik een foto van het kastje van de meterkast kan nemen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Doe in dat geval eerst inderdaad maar een foto van het kastje/AOP ? wie weet is het dan al duidelijk.
Klaske0
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier de foto
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Die is wel aan vervanging toe 🙂

Is het minder dan 8 weken geleden dat je de Mediabox Next hebt gekregen?
Zo ja, dan kun je zelf gratis een installatiemonteur inplannen via ziggo.nl/afspraakmaken.

Is het langer geleden dan 8 weken, dan kun je het beste contact opnemen met Ziggo en vragen om een monteur die het AOP komt vervangen 🙂
Klaske0
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We hebben al een afspraak ingepland, dinsdag komt hij, maar omdat ik zelf al telefoon en internet aan de gang heb gekregen dacht ik met jullie hulp op het forum de tv ook aan de praat te krijgen voordat de monteur op de stoep staat, maar ik begrijp nu van jou dat er toch iets veranderd moet worden in de meterkast?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ja, het rechter witte kastje is verouderd, die houdt de huidige straling etc niet goed tegen. Die moet de monteur vervangen. De kans is best groot dat je daardoor die foutcode krijgt.

Al vraag ik me af, waar staat het modem en waar wordt het signaal gesplitst? Er komt nu 1 kabel uit dat witte kastje. Wil je internet/telefonie én TV hebben, moet het signaal gesplitst worden.
Klaske0
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een kabel van de meterkast gaat naar de woonkamer en de ander naar de slaapkamer. Het witte modem (aangesloten met rood-groene kabel) staat bij de antenne aansluiting in de woonkamer en via een lankabel naar de overkant van de muur waar de tv staat naar het zwarte tv kastje. Via het zwarte kastje met een hdmi naar de tv. Waar moet het signaal gesplits worden? Na het witte modemkastje? Moet er nu een lankabel van de witte naar de zwarte, of een coax van de witte maar de zwarte. De coax bijgeleverd is net 1 meter. En waar moet het signaal naar toe van de splitser? Nu wordt het allemaal een beetje abracadabra.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Om het even helemaal abracadabra te maken, het modem moet officieel in de meterkast. Om zo de kans op verstoringen te verkleinen. Maar goed, dat zal de monteur je dinsdag ook vertellen en wellicht uitvoeren 🙂

Over de situatie: op de antenneaansluiting in de woonkamer moet een splitter komen, zoiets als op het plaatje in de bijlage staat. Dan sluit je op de ene uitgang het witte modem aan, en het zwarte kastje bij de tv op de andere uitgang.

Verder hoef je niets te veranderen. Het zwarte kastje moet namelijk zowel een coax kabel hebben en een internetverbinding. Het liefst via lan kabel, kan eventueel ook via wifi.
Klaske0
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ze leveren wel een lange lan kabel waar je het hele huis mee rond kan, en een 1 meter coax net genoeg voor de witte aan te sluiten in de woonkamer, maar vergeten wel een meters lange coax mee te leveren om naar de zwarte te komen. Maar ik hoop dat de monteur alles kan oplossen. Ik hoop dat alles via kabels kan, want ik heb nare ervaringen met wifi en tp links. Om nachtmerries van te krijgen. Superweb gehad, XS4All, @Home, KPN, Tele2 en nu eens kijken wat Ziggo allemaal kan. Op dit moment de snelste in de straat. Eerst wachten wat de monteur voor ons kan betekenen. Maar bedankt voor je reactie en de hulp. Ik ben in ieder geval IETS wijzer. Maar weet nu dat abacadabra het nog ingewikkelder kan maken dan normaal. Evert, gegroet en tot de volgende keer
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
De monteur heeft kabels genoeg bij zich, moet goed komen 🙂

Als het goed is, kun je wel Replay TV kijken 🙂 Dus in principe kun je tv kijken (het programma moet je dan opstarten via de tv gids), al loop je dan een paar minuutjes achter. Wanneer de monteur is geweest, kun je weer gewoon live tv kijken.

Fijn weekend en wil je na het monteursbezoek hier nog een update geven? 🙂
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Klaske0 . Zo te lezen heb jij een mooi kwartet aan providers 'getest'. Laten we hopen dat onze samenwerking voor eeuwig is ;-).
Laat je ons weten hoe het gaat na het bezoek van de monteur? 🙂

Uitgelicht topic